Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Założyłem ten temat w Diagnoza komputerowa - inpa, ncs, nfs ..., ale to chyba bardziej odpowiednie miejsce.

 

Jestem po swapie silnika e39 520d skrzynia man. na 530d skrzynia man.

Dawcą był anglik po lifcie z DSC u mnie jest ASC. Auto jeździ ale nie działają światła wsteczne.

Czujnik w skrzyni podmieniany na sprawny, ponoć gdzieś DDE widzi skrzynię aut.

Nie działa również ASC.

Posiadam INPĘ, NCS.

Proszę o pomoc w ogarnięciu tematu.

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silnika w e39 się nie koduje (dopiero od e60 , e65 ,e90) jest możliwość tylko programowania ale jak nowszy silnik (i też nie wychodziły 3.0d z ASC tylko DSC) a program ecu jest przystosowany do DSC (chociaż niektórzy zgłaszali że czasami chodzi ) w zasadzie tylko DSC i tak samo ASC obcina moc w silniku ,

różnica jest w samym systemie DSC względem ASC , i tu bez wymiany modułu agregatu wraz z sterownikiem nic nie zrobisz, a tam można kodować po zmianie vin (pa soft lub tool32 działa z niektórymi ASC i DSC jak wymienisz agregat) ale w ZCS jest zapisane ASC i kodowanie przejdzie do serii i nic w silniku nie zmieni, a jak w ZCS zmienisz na DSC to znowu NCS nie pozwoli na zmianę ponieważ inny moduł

W sprawie tylnych świateł wstecznych (po sprawdzeniu bezpiecznika) to zakoduj LMA do serii i powinno pomóc ale sam silnik to raczej tu nie ma nic do rzeczy tak samo DCS/ASC sprawdz też inne swiatła (np stopu ) czasami objawy gdzie indziej występują niż gdzie pojawia się przyczyna .

pokaz błędy z ASC i DDE i sterownika światem LM

Opublikowano

Kolego Din76 dzięki za odpowiedź.

Agregat tzn. to ustrojstwo z którego wychodzą rurki z płynem ham.

i do którego jest przykręcony sterownik?

To akurat jeszcze mam.

Po wymianie wystarczy zmienić vin i będzie chodzić?

Co do światła wstecznego to bezpiecznika nie sprawdzałem (jakoś na to nie wpadłem).

Inne światła działają (łącznie z trzecim stopem).

Kodowanie LMA pustym plikiem .man?

Jutro będę grzebał jak nie zatrybi to przy okazji zczytam błędy ASC, DDE i LM.

 

A jak mam inny VIN i przebieg w DDE i EWS niż w innych modułach to nie szkodzi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Kolego Din76 dzięki za odpowiedź.

Agregat tzn. to ustrojstwo z którego wychodzą rurki z płynem ham.

i do którego jest przykręcony sterownik?

To akurat jeszcze mam.

Po wymianie wystarczy zmienić vin i będzie chodzić?

Co do światła wstecznego to bezpiecznika nie sprawdzałem (jakoś na to nie wpadłem).

Inne światła działają (łącznie z trzecim stopem).

Kodowanie LMA pustym plikiem .man?

Jutro będę grzebał jak nie zatrybi to przy okazji zczytam błędy ASC, DDE i LM.

 

A jak mam inny VIN i przebieg w DDE i EWS niż w innych modułach to nie szkodzi?

 

To do komunikacji w ncs nie uzywaj EWS tylko KMB lub IKE i powinieneś zakodować

tak cały agregat łącznie ze sterownikiem http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DL71-EUR-01-2002-E39-BMW-530d&diagId=34_1532

po wymianie zmieniasz vin za pomocą tool32 jak nie masz pa-soft (ale polecam zainwestowac opłaca się )

potrzebny tez jest dołożenie czujnika kata skrętu przy kierownicy i kalibracja (też zawera vin i za pomoca pa-soft zmienia się )

po zmianie vin kodujesz dsc pustym plikiem man (w zasadze to kodujesz profilem expertmodus tylko )

ale wcześniej trzeba w ZCS dodać do wyposażenia DSC a usunąć ASC dopiero DSC kodować do serii inaczej wyrzuci błąd

Edytowane przez Din76
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego Din76 dzięki za odpowiedź.

Agregat tzn. to ustrojstwo z którego wychodzą rurki z płynem ham.

i do którego jest przykręcony sterownik?

To akurat jeszcze mam.

Po wymianie wystarczy zmienić vin i będzie chodzić?

Co do światła wstecznego to bezpiecznika nie sprawdzałem (jakoś na to nie wpadłem).

Inne światła działają (łącznie z trzecim stopem).

Kodowanie LMA pustym plikiem .man?

Jutro będę grzebał jak nie zatrybi to przy okazji zczytam błędy ASC, DDE i LM.

 

A jak mam inny VIN i przebieg w DDE i EWS niż w innych modułach to nie szkodzi?

 

 

ale sprawdz dokladnie po vin czy nie było napewno ASC w 3.0d jak by był to wystarczy zmienić soft w silniku i będzie wszystko ok

http://www.realoem.com/bmw/pl/select?product=P&archive=0&series=E39&body=Lim&model=530d&market=EUR&prod=20020100&engine=M57&steering=L&trans=M

ale w dde nie widze opcji ASC czy DSC

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DL71-EUR-01-2002-E39-BMW-530d&diagId=13_0803

ale skoro nie ma opcji DSC czy ASC to można w ZCS zmienić kod silnika i zakodować ASC i być może zacznie działac z ASC z nowym silnikiem

jestem w stanie pomóc z tym raczej jest niewielu co umie edytować ZCS kody GM SA VN

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No dobra mam taki programik

http://imgur.com/60UEEMY

mam zaznaczyć wszystkie opcje wyposażenia i wygenerować SA...

i co dalej

Niestety to jest tylko do SA (do np PDC wystarczy ) ale nie do silnika i skrzyni podaj

kody ZCS wszystkie trzy z dawcy i ze swojego

swoje ZCS masz w LMA

a dawcy ZCS masz w EWS

umiesz dodawać kody ZCS to twoje z 520D 136KM jak masz sedana

H DM71 V1095 5A710000 0000000000000000 0000000000 1 LIM M47D20 MAN LL //520d Limousine LL

H DM71 V0900 5A710000 0000000004000080 0000000000 1 LIM M47D20 MAN LL //520d Limousine LL

DM71 5A710000 0000000004000480 0000000000 1 LIM M47D20 MAN LL //520d Lim LL (3/00) ab09/00 Nebelsch

Opublikowano

Odczytane kody:

 

Z EWS (czyli dawca)

FG WBADL 72020 BZ 7706 08

SA 20000 88 00 53 0C 5A 4L

VN 101 000 388 2G

 

Z IKE

FG WBAAA 00000 GU 54961K

SA 20000 80 00 404 C484K

VN 101 0000 88 27

 

A w lcm mam takie dwa błędy:

 

32 control of Q11/Q12 HVA

Error frequency: 1

Error not present

 

 

40 thermal sensor for oillevel defect

Error frequency: 14

Error not present

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odczytane kody:

 

Z EWS (czyli dawca)

FG WBADL 72020 BZ 7706 08

SA 20000 88 00 53 0C 5A 4L

VN 101 000 388 2G

 

Z IKE

FG WBAAA 00000 GU 54961K

SA 20000 80 00 404 C484K

VN 101 0000 88 27

 

A w lcm mam takie dwa błędy:

 

32 control of Q11/Q12 HVA

Error frequency: 1

Error not present

 

 

40 thermal sensor for oillevel defect

Error frequency: 14

Error not present

 

A gdzie najważniejsze GM

FG to tylko numer vin jak widzisz najwiecej jest w GM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ponieważ twoja wersja silnikowa dawcy jest w wersji RL prawostronnej a ty będziesz kodował ASC a to ma znaczenie dla układu antyposlizgowego

to zamiast kodu DL72 proponuje DL71 to to samo tylko wersja lewostronna (jak coś to najwyżej spróbujemy z wersja angielską RL bez oznaczenia kraju 00001200 Anglia)

;DL71 51710000 LIM M57D30 MAN LL //530tdi Limousine LL

;DL72 51720000 LIM M57D30 MAN RL //530tdi Limousine RL

 

kody dla tych silników to 3.0d to

H DL72 V0497 51720000 0000000000000000 0000000000 1 LIM M57D30 MAN RL //530tdi Limousine RL

H DL72 V1199 51720000 0000000004000480 0000000800 1 LIM M57D30 MAN RL //530tdi Limousine RL

DL72 51720000 0000000004000480 0000000000 1 LIM M57D30 MAN RL //530tdi Limousine RL (09/98)

jak widać wszystkie sa RL

to zrób tak NCS (usuń wszystkie pliki z C:\NCSEXPER\WORK)

zmienimy tylko kod silnika

Profil expertmodus (musi być bez manipulacji plikiem FSW_PSW.MAN)

F1 >F3 > E39 > IKE lub KMB zaleznie które u ciebie jest aktywna opcja nie ruszaj EWS (kodujesz swoje wyposażenie ) > OK >

F1 Enter ZCS > potwierdasz VIN > OK

w okienku ENTER ZCS masz trzy kody GM SA VN

obcinasz z nich wszystkie ostatnie liczby (u ciebie to będzie GM- C, SA-K, VN to 7 i odznaczasz na dole ptaszkiem v Calkulate checksum

 

teraz zmieniasz kod GM z 5A710000 na 51710000 ( tylko dobrz sprawdz aby nie było pomyłki ) to kod silnika

klikasz OK i juz masz obliczone checksum z nowym ZCS

teraz F6 (cofnij) > F1 (zmień ecu) wybierasz E39 jak zapyta moduł do zakodowania ZCS wybierasz ICE (albo KMB według mnie to KMB jest nowsze a nie IKE w każdym razie wybierasz ten co jest dostępny w NCS jak kodowałeś wcześniej to powinieneś wiedzieć przyjmuje że sprawdziłeś to IKE (nie kieruj się przypadkiem PA-soft tam jest zawsze IKE)

ja wybierzesz to OK > F2 (zmień funkcje) wybierasz ZCS_SCHREIBEN > OK > F3 i już zakodowane nowe ZCS

teraz pora wpisać je do ASC znowy nie wyłączając F1 zmień ecu > ASC > OK > F2 > SG_Codiren > OK > F3 wykonaj i już nowy silnik przypisany do ASC

F6 zamknij NCS wyłącz zapłon i zapal przejedz sie z prekdością conajmniej 20km/h jakis odcinek tak z 1 km wyłącz zapłon i włacz błąd powinien zniknąc

a jak nie to zmienimy na opcje

DL72 51720000 LIM M57D30

(po drodze kodowania pokaże ci sie być może jak masz to odznaczone w profilu okienko ENTER SGET czasami tam trzeba wybrać numer wyższy sterownika ale to przy błędzie ty kliknij jak to okienko zobaczysz OK i dalej według instrukcji pamiętaj profil expertmodus jak nie masz to pisz to ci podeśle

 

póżniej możesz zmieenic ZCS - SA w EWS takie jak w IKE ale nie wiem czy ICE na to pozwoli to moduł główny dla magistrali ale warto spróbować wersja angielska jest o wiel bogatsza od twojej

zobacz rozkodowany vin twój i dawcy

twój

Wyposażenie

GU54961 DM71 M354 V6BG 5' E39 Limousine 520d ECE L M 2002/02

Dane pojazdu

Art. Wartość

Numer podwozia WBADM71090GU54961

Kod typu DM71

Typ 520D (EUR)

Typoszereg E E39 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M47

Pojemność skokowa 2.00

Moc 100

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor TITANSILBER METALLIC (354)

Tapicerka LEDER HIGHLINE/BURGUND (V6BG)

Data prod. 2002-02-27

Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S232A LM RAEDER/RADIALSPEICHE 50 Obr. BMW, st. le. spr. rad. 50

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S422A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wer. drewna szlach. klon muszlowy

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S723A EDITION EXCLUSIVE Pakiet wydania Exclusive

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Główny wyłącznik akumulatora

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej

S886A HOLLAENDISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, holenderski

Wyposażenie seryjne

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

a teraz dawcy tam jest DSC

Wyposażenie

BZ77060 DL72 M354 N6SW 5' E39 Limousine 530d ECE R M 2003/02

Dane pojazdu

Art. Wartość

Numer podwozia WBADL72020BZ77060

Kod typu DL72

Typ 530D (EUR)

Typoszereg E E39 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy RL

Drzwi 4

Silnik M57

Pojemność skokowa 3.00

Moc 142

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor TITANSILBER METALLIC (354)

Tapicerka STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)

Data prod. 2003-02-14

Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S232A LM RAEDER/RADIALSPEICHE 50 Obr. BMW, st. le. spr. rad. 50

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX System Isofix

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line

S773A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

L812A ENGLAND/IRLAND AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Wielka Brytania

S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Dummy-SALAPA

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej

S880A ENGLISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, angielski

Wyposażenie seryjne

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Wersja językowa, angielski

Information

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S464A SKISACK Worek na narty

Information

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie udało się wywala mi taki błąd

 

http://zapodaj.net/0caab5509ff87.jpg.html

 

Poza tym mam inne oznaczenia poleceń (np. u Ciebie F2 u mnie F4)

może mój NCS coś nie gra.

Do tej pory kodowałem bez problemów.

 

Po jeździe bez zmian.

ale zcs zapisałeś to teraaz jak zrobisz

expertmodus > F1 >F3 >E39>IKE > OK > zapisuje ci FG i ZCS to nowe ??

jak tak to zakoduj moduł dalej ASC dalaej

F6> F4 >ASC > OK >F3 to na pewno jest w twoim NCS

mozesz tez po wybraniu ASC> OK >F2 >codirendaten_lesen > OK > F3 wykonaj > F2 >SG_codiren>OK > F3 wykonaj

to kodowanie do seri z bez zczytywania i kodowanie do serii z zczytywaniem modułu czasami pierwszy zawodzi to drugi a jak ten zawiedzie to trzeba wykozystać

okienko ENTER SGET zmieniając na inny index coding jak wejdziesz w INPA > ASC > F2 index coding zobaczysz numer np 8 i taki musi być w okienku Enter SGET

tam wystepuje z ASC5.C06 na nowszy ASC5.C08 nasz te nazwy w NCSEXPER/DATEN/E39

ale napisz w którym miejscu nastąpił błąd kodowania czy ZCS_schreben > OK > F3 wykonaj przeszło ??? a z 5171 nie przeszło ??? widze że od razu na anglika kodowałeś RL

 

ncs nasz dobrze F1 zmień ecu F2 zmień funkcje > F3 wykonaj F 4 czytaj ecu to to samo co F2 codireendaten_lesen ale wole tylku mozliwości nie uzywać aby nie było zamieszania F5 to samo tyko w dziwnych nazwach F6 cofnij

 

to tak jak widzisz to co robisz to wyłapuje sie wszystko a tak to nie wiem co robisz IFH 3 to błąd z połączeniem interfejs - host i błędy KMB włączyłeś zapłon ??

miałeś za każdym razem wyczyszczony work ?? jak przerwałeś kodowanie zamykając ncs to już nie można używać tych samych plików w work muszą być usunięte

i oczywiście czy profil expertmodus jest ok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ponieważ pisze z pamięci co innego jak się widzi pulpit ncs mogłem popełnić bład zaraz ci pokaże gdzie

 

Profil expertmodus (musi być bez manipulacji plikiem FSW_PSW.MAN)

F1 >F3 > E39 > IKE lub KMB > OK >

F1 Enter ZCS >chyba znowu E39> potwierdzasz VIN > OK

w okienku ENTER ZCS masz trzy kody GM SA VN

obcinasz z nich wszystkie ostatnie liczby (u ciebie to będzie GM- C, SA-K, VN to 7 i odznaczasz na dole ptaszkiem v Calkulate checksum

 

teraz zmieniasz kod GM z 5A710000 na 51710000 kod silnika

klikasz OK i juz masz obliczone checksum z nowym ZCS

teraz F6 (cofnij) >F4 process ecu IKE lub KMB >

jak wybierzesz to OK > F2 (zmień funkcje) wybierasz ZCS_SCHREIBEN > OK > F3 i już zakodowane nowe ZCS

teraz pora wpisać je do ASC znowy nie wyłączając F1 zmień ecu > ASC > OK > F2 > SG_Codieren > OK > F3 wykonaj i już nowy silnik przypisany do ASC

 

EDIT:

jak nie zapisałeś ZCS_Schreben nowego ZCS w IKE to nic nie zmieniłeś musisz od nowa zmienić ZCS według tej drugiej instrukcji, nie musisz kodować do serii ASC

możesz zamknąć ncs po zmianie ZCS usunąć pliki z work i do nowa kodować do serii ASC według instrukcji post wyżej tak dla niektórym łatwiej wszystko osobno robić .

Opublikowano

Kolego Din76 szacun :cool2: .

Wielkie dzięki. Masz u mnie duże piwo jak będziesz w Białym lub jak ja będę w twoich okolicach (ew. wyślę Ci kurierem :norty: ).

Za trzecim razem wszystko poszło bez żadnego problemu.

Wstyd się przyznać ale wcześniej chyba poluzował się wtyk od interfejsu i dlatego wywalał błędy.

Zakodowałem pod ten pierwszy nr silnika (51710000) kontrolka ASC zgasła od razu. Czy ten kod silnika jest też w innych modułach?

Piszesz, że warto zmienić ZSC - SA w EWS (wczoraj nie próbowałem za późno było). Co zyskam?

Anglik był lepiej wyposażony miał szyberdach (sprzedaję) ale PDC, ściemniające lusterko i czujnik deszczu

będę przekładał zwłaszcza, że szybę też muszę przełożyć.

Rozumiem, że będę musiał to analogicznie przekodować tzn. wygenerować nowe SA z tym wyposażeniem?

Próbowałem też przekodować pustym plikiem .MAN moduł LCM, ale chyba też nie wyszło.

Po tym powinien chyba powrócić do ustawień fabrycznych, a u mnie dalej jest aktywny follow me home, tak jak sobie wcześniej zaprogramowałem.

Muszę też sprawdzić kabel sygnałowy ze skrzyni do zegarów. Może go przytarli przy wymianie skrzyni.

Tylko sprawdzę w WDS, który to pin w zegarach, a potem przejście zegary > LCM > światła.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To Ok, juz się obawiałem że ASC nie przepuści 3.0d , ale jak będziesz w Kraśniku to wpadnij .... :D

To na zimę napewno sie przyda sprawne ASC zwłaszcza że masz teraz 3.0D i sporą ilość koni pod maską :cool2:

Co do dodatkowego wyposażenia to tak jak napisałes wpisujesz SA do decodera i dodajesz nowe wyposażenie a juz puźniej tak samo jak wcześniej robiłeś

tylko że pewnie LCM ma nowszy numer i trzeba będzie zmienić go ręcznie i dodatkowo ma vin trzeba wcześniej zmienic (niestety tylko PA-soft ale nie jest drogi polecam)

WDS będziesz miał wszystko ale pamiętaj wymaga starszej javy i starszej przeglądarki internet explorer dlatego albo stary XP, ja mam na wirtualnej maszynie xp z inpą, może być od trandolfa

ponieważ vin się nie zgadzają we wszystkich modułach masz kropkę na liczniku przy przebiegu .

Co do EWS to możesz spróbować połączyć się przez EWS (nie wybieraj IKE ani KMB jako moduł komunikacyjny)

czy to ma znaczenie raczej nie będziesz kodował przez tylko 1 moduł drugi jest zapasowy który przechowuje dane o wyposażeniu zapisz sobie gdzieś swoje ZCS to siię przyda jak zegary się zepsują nagle ...

ale jak będziesz chciał zmienić to tak jak w instrukcji spisz sobie ZCS z ICE bez ostatnich cyfr wpisz w odpowiednie okienka zaznacz cheksum ptaszkiem >OK i zapisz ZCS_schreben w tylko EWS

nie daje gwarancji że przejdzie masz inny vin jak pisałem nadrzędnym modułem magistrali jest KMB (IKE) i tam jest ori vin może nie przepuścić kodowania ale EWS to moduł

komunikacyjny zawiera ZCS to może zezwolić, idealnie by było gdyby można było zmienić vin w DDE i EWS ale ja przyznam się że tego nie próbowałem i nie wiem

czy da rade pa-softem i czy później będzie wszystko chodzić i czy przejdzie synchronizacja (bez EWS-edytor niestety koszt interfejs + soft to ok 500zł)

(większość jeździ po zmianie zestawu startowego sterownik silnika DDE/DME +EWS+ pestka z kluczyka lub cała stacyjka z kluczykiem bez zmiany vin

Opublikowano

Mam rodzinę w Chełmie, więc może kiedyś przy okazji się spotkamy.

 

To na zimę napewno sie przyda sprawne ASC zwłaszcza że masz teraz 3.0D i sporą ilość koni pod maską

 

Zanim się przyzwyczaiłem do tych koni to na mokrej nawierzchni przy nawrotce mnie rzuciło, a w dodatku szwagier się śmiał, że jeżdżę prawie polonezem

 

 

ponieważ vin się nie zgadzają we wszystkich modułach masz kropkę na liczniku przy przebiegu

 

Wiesz może to dziwne ale nie mam żadnej kropki, przynajmniej ja nie widzę.

 

Wytłumacz mi o co chodzi z tym KMB i IKE. IKE to zegary (wskaźniki, kontrolki) , a KMB to dodatkowy moduł (główny komputer), który znajduje się też w zegarach? Tak to rozumiem.

A W WDS na schematach jest jeszcze obok IKE nazwa - Instrument cluster i że auto może być z IKE lub bez IKE. :roll:

WDS mam w miarę opanowany.

Próbuję walczyć ze wstecznymi.

Teraz jak się ciemno robi wcześniej to trochę uciążliwe, zwłaszcza, że mam przyciemnianą tylną szybę i z parkingów w mieście łatwiej włączyć się do ruchu jak wsteczne są sprawne.

W WDS są trzy schematy dla diesla.

Dla DDE3.0 czujnik w skrzyni połączony jest z IKE lub no właśnie z Instrument cluster.

Dla DDE4.0 czujnik w skrzyni połączony jest najpierw z DDE, a potem sygnał z DDE idzie do IKE lub Instrument cluster, a potem LCM > światła wsteczne.

U mnie jest DDE 4.0 i wczoraj sprawdzałem, że rzeczywiście czujnik jest połączony z DDE. Może coś z tym DDE jet nie tak?

Ciągłości kabli jeszcze nie sprawdzałem. Z czujnika do DDE idzie masa, a dalej to pewnie już jakiś sygnał jak po CAN?

No właśnie czy WDS można wyczytać jakie sygnały są puszczone po poszczególnych kablach (GR/VI - kolor, 0.5 przekrój, RS - sygnał?).

 

No tak teraz znalazłem RS to sygnał tylko jeszcze nie wiem jaki.

 

The "Reverse detection" function is only active when this function is correspondingly coded in the instrument cluster.

If the instrument cluster is coded for manual transmission, the program and selector lever display for automatic transmission is masked out.

 

The information "reverse engaged" is made available in the form of a telegram via the body bus (K-bus ).

 

Czyli z zegarów idzie po K-bus,a w zegarach musi być zakodowana skrzynia manualna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.