Skocz do zawartości

M54 B22 - wykres mocy do oceny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, mam pewien problem z 520i 2002 rok. Oryginalny przebieg 250k.

Subiektywnie po przesiadce z 320i e36 Touring, piątka za słabo przyspiesza w średnim zakresie obrotów.

Odwiedziłem ostatnio hamownię I wyniki są jak w załączniku.

Moc - 169 koni przy 6200 - prawie seria, nie mam uwag.

Moment: 200 Nm przy 5200 I tylko około 190 Nm przy 3500 - czyli słabo - brakuje 10-20 Niutów względem serii.

 

Pytania do specjalistów :

1 - gdzie może uciekać momemt, jeżeli moc jest prawie fabryczna?

2 - czy róznica 10-15 niutów będzie odczuwalna pod butem?

3 - czy ktoś może pokazać jak powina wyglądać prawidłowa krzywa momentu dla M54B22?

 

Co zrobiłem:

- nowy filtr powietrza I przepływomierz nówka, bo pokazywał błędy przepływki, korekty na wtryskach I odczytów lambdy. Hamownia była robiona na wykasowanych błędach.

- nie bierze lewego powietrza, przerabiałem temat kilka razy.

- adaptacja pedału przyspieszenia (jest ten elektroniczny)

 

Moje podejrzenia:

- sprzęgło?

- podpora albo łącznik wału? Może tu się gubić moment?

 

Proszę o wsparcie w temacie.

http://zapodaj.net/a28f95689d68e.png.html

R6 + V4 = :)
Opublikowano

 

Hmm... to co podesłałeś bardziej pasuje mocą do 525i z M54B25 niż do 523i, chyba ze to jakieś poprawione auto :) Nawet hamownia ta sama :D

Ale i tak krzywa momentu przebiega łagodniej i stabilnie niż u mnie.

 

Ktoś jeszcze? Jakieś pomysły?

R6 + V4 = :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.