Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kupując szóstkę nie patrz na spalanie, będzie Ci palić dużo. Będziesz się cieszyć z jazdy, nie ma czasu na zastanawianie się ile spali.

Ja swoją sprzedaję, nie lepiej V8? :mrgreen:

 

 

Oj nie, nie PawełRat, absolutnie się z tym nie zgadzam:) Nie po to niemcy modyfikują silnik i wprowadzają nowe technologie w celu zmniejszenia spalania i podniesienia mocy, żeby ignorować te innowacje:) U mnie samochód musi relatywnie mało palić, oczywiście w stosunku do pojemności i nie ma znaczenia jaka to jest marka czy model. W tym wypadku 13na 100 po mieście byłoby akceptowalne:) Nie sztuką jest być częstym gościem na stacjach, tylko po co? Wole w tym czasie te pieniądze wydać w inny sposób. Jakbym mieszkał u wujka sama lub abu dhabi to jasne, brałbym najmocniejszy z możliwych silników i nie patrzyłbym na zużycie paliwa:) Wolałbym rzecz jasna 635d ale w kraju gdzie mieszkam, to mega rzadkość a ściągnięcie tego modelu i rejestracja łączy się z dodatkowo opłatą w minimalnej kwocie połowy wartości tego samochodu, więc nie ma mowy żebym tuczył w ten sposób chciwe paszcze leniwych urzędników:) Także 630i z mocą 272 to mój cel i nie patrzę na nic innego:)

  • Odpowiedzi 673
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ludzie, drogie niegdyś fury kosztuja dosć mało ale mimo wszystko nie są to auta dla oszczędnych czy niezamożnych ludzi. Wielu uzytkowników różnych wynalazków to mechanicy amatorzy lub zawodowi, którzy grzebia sami.

Zapewniam Cie, że wydatki na utrzymanie i serwis tej fury są przynajmniej zbliżone do tych paliwowych, więc o czym w ogóle jest mowa??? O 1,5 litrze /100 km? to daje 200 l paliwa rocznie przy przebiegu 15.000 rocznie czyli jakiś 1000 zł rocznie? Weż kalkulator i daj spokój z tym cierpieniem n\t paliwa.

Auto tej klasy jest, było i bedzie w przyszłości drogie w utrzymaniu i z tego powodu nie każdy sobie na nie pozwoli. Czym starsze tym koszty bedą rosły. Ile kosztuje na przykład uszczelnienie silnika i skrzyni a nie jest to mocna strona BMW? Powiem Ci za 2 tygodnie ale to nie bedzie 500 ani 800 tylko kilka tysięcy. Ufam, że poniżej 3.000. To jakie znaczenie tu ma jego niskie spalanie? Oczywiscie jak komuś nie przeszkadza, że na podjeździe zostają krople oleju to nie ma przymusu. Mi to przeszkadza i wydam tę kasę.

To dość głupia dyskusja ale jak chodzi o ekonomię spalania to moje v8 650i na dystansie 9.000 km pokazuje średnio 14,4 i sprawdzałem kiedyś przy tankowaniu, że komputer nie kłamie. Bardzo wiele w tym jazdy po miescie a dokładniej po Warszawie a nie dajmy na to Gorzowie Wlpk z 8 rondami (niewiem czy nie przesadziłem) i żadnej jazdy o kropelce ale też nie ma piłowania.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Cześć.

 

No tak chyba będę musiał zrobić jeśli nie uda się znaleźć tutaj odpowiedzi. Ale cały czas wałkuje temat i to co znalazłem, to informacje odnośnie roczików podające start modelu zdaje się w 2003 roku z mocą 258 kucy, potem długo nic i w 2007 wersja z mocą 272 konie. Znalazłem też informacje, że ta wersja wyszła w październiku 2007. I to chyba będzie to bo niczego nie znalazłem na temat wcześniejszych roczników z tą wyższą mocą. Nowa dźwignia biegów także pojawia się dopiero w 2007 roku w 630, no przynajmniej ja nie znalazłem żadnej szóstki z wcześniejszego rocznika, więc może jestem w błędzie? Jeśli ktoś ma jakieś dokładniejsze info, to bardzo proszę o opinię.

 

Zresztą bardzo chętnie posłuchałbym opinii użytkownika wersji z mocniejszym silnikiem. Podciągnęli moc i zmniejszyli spalanie. Rzekomo miasto to 11.2 litra wedle producenta. Wiadomo, że tak pięknie to raczej nie ma, ale jakby tak brała przy zwykłej, nienerwowej jeździe nawet 13l na stówkę, to i tak przyzwoite osiągnięcie. Czytałem opinie angoli, którzy mają ten model, i według nich jazda przy średnio zakorkowanym mieście, spokojna, to jakieś 12l. Byłoby pięknie. Wiadomo, że korek, korkowi nie równy i jak się stanie na cały dzień w miejscu z uruchomionym silnikiem, to i mini cooper szarpnie 20l na sto :D

 

Niemniej jednak może producent podaje w miare przyzwoite wyniki? Aktualnie śmigam 530 w dieslu E60 i spalanie zasadniczo pokrywa się z tym co podaje firma BMW, więc może i ta benzynka nowa w 3 litrach jest tak przyzwoita?

 

Z góry dzięki za kilka słów od użytkowników tego auta.

 

Jeżdże czesto poliftowym 630i 272 km. Auto jest z 2009 roku.

Jezdzac po malym miescie (70 000 mieszkancow) spalanie wychodzi ok 13 L / 100 km. Jazda mieszana czyli dosyc duzo w korku ale i kick-downy czesto sie zdarzaja :norty:

Spalanie w trasie potrafi zawstydzic nie jedno auto - 8.5 - 9.5 L/ 100 km jadąc do 140-150 km/h.

 

Na codzien mam kontakt z wlascicielem 645i V8, jezdzilem tym autem - jazda jest oczywiscie przyjemniejsza, dzwiek cudowny ale spalanie po tym samym mieście nigdy nie spada ponizej 18-20 L. W trasie od 12 L wzwyż w zależności od prędkości. 630i jest w automacie klasycznym, 645i w SMG.

Ostatnio 630i zaczęła przerywać przy 2 tyś obrotów - winna była cewka. W ASO po zniżkach 100 zł, wymiana u znajomego - po tym wszystko wróciło do normy.

 

Jeśli potrzebujesz bliższych informacji o takim aucie to pisz tutaj albo PW.

Opublikowano
Wracając do tego nieszczęsnego spalania. Nie wiem jak 645 ale w 650 żona ostatnio na trasie W-WA - GDAŃSK miała średnio, wstyd powiedzieć - 9,3/100. Co prawda jechała przepisowo a nawet czasem poniżej, bo trzymała się mnie, który jechałem przed nią z przyczepką i łódką. :roll:
Opublikowano
Ludzie, drogie niegdyś fury kosztuja dosć mało ale mimo wszystko nie są to auta dla oszczędnych czy niezamożnych ludzi. Wielu uzytkowników różnych wynalazków to mechanicy amatorzy lub zawodowi, którzy grzebia sami.

Zapewniam Cie, że wydatki na utrzymanie i serwis tej fury są przynajmniej zbliżone do tych paliwowych, więc o czym w ogóle jest mowa??? O 1,5 litrze /100 km? to daje 200 l paliwa rocznie przy przebiegu 15.000 rocznie czyli jakiś 1000 zł rocznie? Weż kalkulator i daj spokój z tym cierpieniem n\t paliwa.

Auto tej klasy jest, było i bedzie w przyszłości drogie w utrzymaniu i z tego powodu nie każdy sobie na nie pozwoli. Czym starsze tym koszty bedą rosły. Ile kosztuje na przykład uszczelnienie silnika i skrzyni a nie jest to mocna strona BMW? Powiem Ci za 2 tygodnie ale to nie bedzie 500 ani 800 tylko kilka tysięcy. Ufam, że poniżej 3.000. To jakie znaczenie tu ma jego niskie spalanie? Oczywiscie jak komuś nie przeszkadza, że na podjeździe zostają krople oleju to nie ma przymusu. Mi to przeszkadza i wydam tę kasę.

To dość głupia dyskusja ale jak chodzi o ekonomię spalania to moje v8 650i na dystansie 9.000 km pokazuje średnio 14,4 i sprawdzałem kiedyś przy tankowaniu, że komputer nie kłamie. Bardzo wiele w tym jazdy po miescie a dokładniej po Warszawie a nie dajmy na to Gorzowie Wlpk z 8 rondami (niewiem czy nie przesadziłem) i żadnej jazdy o kropelce ale też nie ma piłowania.

 

 

"Drogie niegdyś fury" hehe, no ładnie powiedziane:) Wszystko zależy od punktu widzenia:) Nie wiem czy to drogo czy tanio, ale przeznaczam na samochód około 140koła, jestem w stanie od ręki kupić jeszcze jeden w takiej cenie, ktoś mógłby powiedzieć, idź i kup najnowsze, albo z najmocniejszym silnikiem, tak? Ale ja nie chce nowego i nie chce paliwożercy, czy jestem sknera? Nie wiem, ale lubie swój pragmatyczny spsób myślenia. Co w tym złego, że szukam oszczędności? Ja zwyczajnie wszędzie ich szukam i także w przypadku tego zakupu. Taką mam naturę i dobrze mi z tym. Nie rozumiem po co krytykować inny punkt widzenia od swojego? Ja nie pytam się czy dobrze robie i czy powinienem zmienić tok myślowy, szukam jedynie odpowiedzi czysto technicznych, nic ponadto.

 

Piszesz, że trzeba parę złotówek włożyć w jakieś uszczelnianie, a czy jest ktoś rozsądnie myślący kto kupuje używane auto i nie liczy się z ewentualnymi wadami ukrytymi? Zwykle się zdarzają, takie życie używanych aut.. Ja zawsze nastawiam się na coś i liczę się z wizytą na warsztacie. W tym wypadku jestem przygotowany na starcie na 30tysi w razie problemów. Ale to będzie kwota jednorazowa mieć nadzieje. Nie wiem jakie masz doświadczenia z samochodami z tej stajni, ale ja miałem trzy w ostatnich latach i najgorsze co mi się przydarzyło to wymiana pompki paliwa wysokociśnieniowej w e39 + opony + turbina, oraz bateria i opony w e60, w pierwszej, którą miałem. Druga nic. A robie sporo kilometrów. Nigdy przy zakupie nie korzystam z mechanika, kupuje samochody na "nos". I naprawdę stać mnie na paliwo żeby tankować po 500stówek na każdym setnym kilometrze, ale zwyczajnie nie będę tego robił i już:D Ot taki dziecięcy upór jeśli wolisz :) Dla mnie to żadna duma, że bryka dużo pali, ale za to robi głośne "brum, brum" ;) Nie ten wiek:) Ale potraktujmy moją wypowiedź jako małą, nieznaczącą dygresje i wróćmy do meritum proszę:)

 

Ale mimo wszystko dziękuję, za Twoją opinię, jednak obiecuję, że nie wezmę jej pod uwagę;) Nazwijmy to przekorą dyskusyjną.. ;)

Opublikowano
Cześć.

 

No tak chyba będę musiał zrobić jeśli nie uda się znaleźć tutaj odpowiedzi. Ale cały czas wałkuje temat i to co znalazłem, to informacje odnośnie roczików podające start modelu zdaje się w 2003 roku z mocą 258 kucy, potem długo nic i w 2007 wersja z mocą 272 konie. Znalazłem też informacje, że ta wersja wyszła w październiku 2007. I to chyba będzie to bo niczego nie znalazłem na temat wcześniejszych roczników z tą wyższą mocą. Nowa dźwignia biegów także pojawia się dopiero w 2007 roku w 630, no przynajmniej ja nie znalazłem żadnej szóstki z wcześniejszego rocznika, więc może jestem w błędzie? Jeśli ktoś ma jakieś dokładniejsze info, to bardzo proszę o opinię.

 

Zresztą bardzo chętnie posłuchałbym opinii użytkownika wersji z mocniejszym silnikiem. Podciągnęli moc i zmniejszyli spalanie. Rzekomo miasto to 11.2 litra wedle producenta. Wiadomo, że tak pięknie to raczej nie ma, ale jakby tak brała przy zwykłej, nienerwowej jeździe nawet 13l na stówkę, to i tak przyzwoite osiągnięcie. Czytałem opinie angoli, którzy mają ten model, i według nich jazda przy średnio zakorkowanym mieście, spokojna, to jakieś 12l. Byłoby pięknie. Wiadomo, że korek, korkowi nie równy i jak się stanie na cały dzień w miejscu z uruchomionym silnikiem, to i mini cooper szarpnie 20l na sto :D

 

Niemniej jednak może producent podaje w miare przyzwoite wyniki? Aktualnie śmigam 530 w dieslu E60 i spalanie zasadniczo pokrywa się z tym co podaje firma BMW, więc może i ta benzynka nowa w 3 litrach jest tak przyzwoita?

 

Z góry dzięki za kilka słów od użytkowników tego auta.

 

Jeżdże czesto poliftowym 630i 272 km. Auto jest z 2009 roku.

Jezdzac po malym miescie (70 000 mieszkancow) spalanie wychodzi ok 13 L / 100 km. Jazda mieszana czyli dosyc duzo w korku ale i kick-downy czesto sie zdarzaja :norty:

Spalanie w trasie potrafi zawstydzic nie jedno auto - 8.5 - 9.5 L/ 100 km jadąc do 140-150 km/h.

 

Na codzien mam kontakt z wlascicielem 645i V8, jezdzilem tym autem - jazda jest oczywiscie przyjemniejsza, dzwiek cudowny ale spalanie po tym samym mieście nigdy nie spada ponizej 18-20 L. W trasie od 12 L wzwyż w zależności od prędkości. 630i jest w automacie klasycznym, 645i w SMG.

Ostatnio 630i zaczęła przerywać przy 2 tyś obrotów - winna była cewka. W ASO po zniżkach 100 zł, wymiana u znajomego - po tym wszystko wróciło do normy.

 

Jeśli potrzebujesz bliższych informacji o takim aucie to pisz tutaj albo PW.

 

 

 

Alleluja!!! Bardzo Ci dziękuje Randall !!!! Oto też mi chodziło:))))) Tak ja jak najbardziej skorzystam z Twojej propozycji i mam nadzieje, że nie nadużyje gościnności;) Jakoś trudno było wcześniej znaleźć konkretną odpowiedź... :)

Ale miło usłyszeć, że w tych 13litrach było ziarno prawdy, które się potwierdziło:) I na trasie także bardzo przyzwoite spalanie, super.

 

A powiedz mi jedną rzecz, masz wersję z szyberdachem, czy bez?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Alleluja!!! Bardzo Ci dziękuje Randall !!!! Oto też mi chodziło:))))) Tak ja jak najbardziej skorzystam z Twojej propozycji i mam nadzieje, że nie nadużyje gościnności;) Jakoś trudno było wcześniej znaleźć konkretną odpowiedź... :)

Ale miło usłyszeć, że w tych 13litrach było ziarno prawdy, które się potwierdziło:) I na trasie także bardzo przyzwoite spalanie, super.

 

A powiedz mi jedną rzecz, masz wersję z szyberdachem, czy bez?

 

Nie ma sprawy :)

 

Jest to wersja z szyberdachem.

Opublikowano
Alleluja!!! Bardzo Ci dziękuje Randall !!!! Oto też mi chodziło:))))) Tak ja jak najbardziej skorzystam z Twojej propozycji i mam nadzieje, że nie nadużyje gościnności;) Jakoś trudno było wcześniej znaleźć konkretną odpowiedź... :)

Ale miło usłyszeć, że w tych 13litrach było ziarno prawdy, które się potwierdziło:) I na trasie także bardzo przyzwoite spalanie, super.

 

A powiedz mi jedną rzecz, masz wersję z szyberdachem, czy bez?

 

Nie ma sprawy :)

 

Jest to wersja z szyberdachem.

 

 

To w takim razie idę za ciosem :) Jako, że nie miałem przyjemności obcowania z tym samochodem i nie widziałem na żadnym zdjęciu w pełni otwartego dachu, tylko mały "uchył", pytanie czy można go otworzyć na pełną jego wielkość?? Sory jeśli głupio pytam, ale nie wiem zwyczajnie jak jest:)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Hehe tez myslalem ze sie otwiera ale niestety mozna go tylko uchylic. Jest bardzo duzy i zwyczajnie nie mial by się gdzie zmiescic..
Opublikowano
Ale ja nie chce nowego i nie chce paliwożercy, ....

 

Starałem Ci się tylko powiedzieć,że wbiłeś sobie do głowy, że 3.0 da Ci jakieś oszczędności na paliwie a w stosunku do nowoczesnego silnika 4,8 v8 a tak prawdopodobnie nie będzie, chyba że na prawdę ten wyliczony 1000 zł rocznie za 100 koni mniej to dla Ciebie radocha, to życzę szczęscia i w sumie mi to "ganz egal". Nie wiem jak starszy silnik 4,4 v8 pali ale ja w 650 nie jestem w stanie osiagnąć wyników na poziomie 16,18 czy nawet 20 !!!! l/100 tu i tam przytaczanych.

Opublikowano
Hehe tez myslalem ze sie otwiera ale niestety mozna go tylko uchylic. Jest bardzo duzy i zwyczajnie nie mial by się gdzie zmiescic..

 

 

A kurteczka tak przypuszczałem :) Było dosłownie niemożliwością żeby żadne ze zdjęć nie pokazało otwartego dachu jeśli dałoby się go otworzyć:) Ale spoko w sumie, pomimo, że szyberdach jest dla mnie bardzo istotny, to chyba przeżyje na uchyle.. ;) A masz może jakąś galerię swojej bryczki gdzie można by nacieszyć oko? :)

Opublikowano
Ale ja nie chce nowego i nie chce paliwożercy, ....

 

Starałem Ci się tylko powiedzieć,że wbiłeś sobie do głowy, że 3.0 da Ci jakieś oszczędności na paliwie a w stosunku do nowoczesnego silnika 4,8 v8 a tak prawdopodobnie nie będzie, chyba że na prawdę ten wyliczony 1000 zł rocznie za 100 koni mniej to dla Ciebie radocha, to życzę szczęscia i w sumie mi to "ganz egal". Nie wiem jak starszy silnik 4,4 v8 pali ale ja w 650 nie jestem w stanie osiagnąć wyników na poziomie 16,18 czy nawet 20 !!!! l/100 tu i tam przytaczanych.

 

 

To nie o to chodzi, że szukam oszczędności, bo onegdaj gdy się jeszcze było modzikiem;), śmigałem między innymi golfem 3 1.8 jak się nie mylę i to ustrojstwo lekko ssało 13, 15l po mieście i niewiele mniej w trasie i się człowiek cieszył, ale kiedy przesiadłem się na nowoczesnego diesela, to totalnie zmieniłem sposób patrzenia na nowoczesne silniki. Jest to pewien upór, który powstał w trakcie użytkowania samochodów i zwyczajnie idąc śladem przyzwyczajeń wymagam zmniejszonego spalania. To już nie jest kwestia zaoszczędzenia pieniędzy, ale skoro można mniej spalić, to ja chce żeby mi bryczka paliła mniej. Zwłaszcza, że są na rynku silniki, które to oferują, przecież nie wymagam niemożliwego..? Co do 1000zł oszczędności rocznie, to nijak ma się to do mojej jazdy. Ja większość dnia spedzam w aucie, dziennie spokojnie robie od 250km up, więc auto trochę jest jak drugi (moim zdaniem pierwszy;) dom ), także siłą rzeczy lubię cieszyć się leniwym ruchem wskazówki wskaźnika paliwa:) Generalnie rzecz biorąc, to celuję w 635d z uwagi na upodobanie do tych silników!! Diesel oferuję jednak zupełnie inną dynamikę jazdy, która mi cholernie przypadła do gustu x lat temu i ciężko się od tego uwolnić. Z dieselem idzie oczywiste mniejsze spalanie, więc całość oscyluje właśnie wokół tego:) Myślę, że każdy stary wyjadacz wię jak ciężko jest pozbyć się starych przyzwyczajeń:) Zresztą można by pisać i pisać, pisać... Każdy lubi coś innego i oczekuję innych rzeczy:)

 

Ale co do Twoich słów odnośnie V8 to zaczerpnę więcej wiedzy, bo wcześniej w ogóle nie zerkałem w tę stronę. Zaciekawiło mnie to, co napisałeś o tej nowej jednostce. Zwykle świdruję temat diesela;) wiadomo:), więc nawet nie przeszło mi przez myśl żeby zagłębiać się w silniki tych pojemności. Jedynie co, to właśnie ten nowy 3 litrowy benzyniak mnie zainteresował jako ciekawa alternatywa dla ukochanego ropniaka;)

 

Poszperam za tą v8. Dzięki.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Hehe tez myslalem ze sie otwiera ale niestety mozna go tylko uchylic. Jest bardzo duzy i zwyczajnie nie mial by się gdzie zmiescic..

 

 

A kurteczka tak przypuszczałem :) Było dosłownie niemożliwością żeby żadne ze zdjęć nie pokazało otwartego dachu jeśli dałoby się go otworzyć:) Ale spoko w sumie, pomimo, że szyberdach jest dla mnie bardzo istotny, to chyba przeżyje na uchyle.. ;) A masz może jakąś galerię swojej bryczki gdzie można by nacieszyć oko? :)

 

Nie mam galerii bo to nie mój samochód, ale bardzo czesto nim jezdze :)

 

Jakies tam pare fotek mam,

 

http://i287.photobucket.com/albums/ll137/randall1986/zdj1190cie_zpscd167f6f.jpg

 

http://i287.photobucket.com/albums/ll137/randall1986/zdj1190cie1_zps7f6987ed.jpg

Opublikowano

Witam !

 

Jako ,ze mam 530i właśnie z takim silnikiem i drugą 745i v8 postaram sie pomoc. Jeżeli chodzi o usterki

viewtopic.php?f=73&t=207619 tam wszystko znajdziesz .

motor 3l 272ps z czystym sumieniem moge Ci go polecić. Nie jest to rakieta ale pytanie co kto potrzebuje . 6.5s do 100km/h , 24 do 200km/h myśle ,ze nie ma tragedii . Wydaje mi sie ,ze jest to idealny kompromis miedzy osiągi/spalanie/koszty utrymania/awaryjnosc . 745i kultura pracy ,moc ,dźwięk silnika . Awaryjnosc - jedni chwala drudzy cierpią (usterki rurki od płynu chłodniczego ,uszczelniacze zaworow itd itp- Nie wiem jak sie ma to do 6/550i)

Co do spalania u mnie :

miasto (Londyn) jeżeli 530i spali 13-14l analogicznie 745i 19-21l , trasa spokojnie bez szarpania 140 km/h 530i 7.5 -8l 745 ok10-11 . Trasa szybko (200+) 530i 12-13 745i 17-19 jeżeli to zsumujesz 50/50 miasto trasa wyjdzie Ci mniejsze spalanie ok 5l w 3.0 l silniku i nie ma innej opcji . Chodzi mi o normalna dynamiczna jazdę a nie toczenie sie V8 żeby na sile mało palił bo chyba nie o to chodzi . A jak jedziesz auto pali i nie ma na to siły . Pytanie czy Tobie te +/- 5l robi różnice czy to dużo dla Ciebie czy mało ? Jeżeli nie - bierz 650i . Tylko nie ma sie co łudzić ,ze jest prawie tak samo oszczędny jak 3l bo tak nie jest i nie będzie . Po za tym od jego premiery w 2005 roku minęło już 8 lat wiec nie jest on już niestety nowoczesny . Nawet 3l o która pytasz ma już swoje lata ale technologia zastosowana w niej to zupełnie inna epoka jak w 4.8l który raz jeszcze powtórzę jest kozakiem ale swoje musi spalić . Wiem ,ze porownalem 745i z 530i ale nie sadze żeby były duże różnice miedzy 745 a650 wiec masz jako takie wyobrażenie i to co napisałem wiem z autopsji a nie od kolegi kolegi wiec powinno sie pokrywać z rzeczywistością w zależności od stylu jazdy .

 

Pozdrawiam

Opublikowano

"nie sadze żeby były duże różnice miedzy 745 a650 wiec masz jako takie wyobrażenie..."

 

Z tego co wiem to między silnikami V8 - 4,4 a 4,8 jest pewna drobna przepaść technologiczna, co w spalaniu znajduje również odzwierciedlenie.

Opublikowano
kolego, jeżeli rozważasz 30i a 35d, to ja zdecydowanie bym szedł w stronę diesla. W dieslu osiągi i spalanie na plus, ta benzyna demonem prędkości nie jest,a benzynę będzie żłopać, diesel ma fajny potencjał i niskie spalanie jak na taką moc. Jeżeli benzyna to z własnych doświadczeń z 645Ci - szedłbym w stronę 650i. Pozdrawiam i życzę powodzenia w znalezieniu zadbanej suni :)
Opublikowano
"nie sadze żeby były duże różnice miedzy 745 a650 wiec masz jako takie wyobrażenie..."

 

Z tego co wiem to między silnikami V8 - 4,4 a 4,8 jest pewna drobna przepaść technologiczna, co w spalaniu znajduje również odzwierciedlenie.

 

"nie sadze żeby były duże różnice miedzy 745 a650 wiec masz jako takie wyobrażenie..."

 

Z tego co wiem to między silnikami V8 - 4,4 a 4,8 jest pewna drobna przepaść technologiczna, co w spalaniu znajduje również odzwierciedlenie.

 

Hej ,

Niestety tylko drobna jak sam piszesz średnie spalanie to różnica ok 0.5 l miasto/trasa/mieszane .przy takich wartościach to śmiech . Osiągi na pewno 650 ma lepsze ale czy pól sek do 100km/h to przepaść ? Może nie tak drobna jak w spalaniu ale wciąż nie za duża :wink: technologicznie nie wiem czym sie różni 645 od 650 wiec cieżko mi stwierdzić stopień różnicy. po danych wprost ze strony producenta mogę jednak wywnioskować , ze 645 a 650to jednak nie tak duże różnice jak piszesz .Przepaścią wg mnie jest różnica miedzy spalaniem 650 a 630 to raz a dwa technologia o której wspomnasz :wtryski hpi, pompa wysokiego ciśnienia nowej generacji , zmienne fazy rozrzadu ( tak vanosy były już od liftu e39 540 wiem ale obecne to zupełnie inna historia ) nox itp. Wyklejam linki ze wszystkimi silnikami 6er dla porównania ( bez M5) .

 

645- http://www.diebstahlradar.de/data/item_photos/71629/daten_645ci.pdf

630i/650i/635i - http://www.treffseiten.de/bmw/info/daten/daten_630i_650i_635d_coupe_09_09.pdf

 

Tommy80

Ja kiedy kupowałem swój samochod miałem chwilowo dosyć diesli ze względu na ich awaryjnosci , jeżdżę glownie w mieście i 2 poprzednie diesle po prostu sie psuły przez niedogrzewanie . Kolejna rzecz to cena 530i jest tańsze od np 535d nie wyjezdze różnicy w zakupie w 3 lata nawet, zanim zmienię na inny. Pewnie podobnie jest z 6er . W linkach powyżej jest fajnie zestawione wszystko i mozna dokładnie porównać wszystkie dane . O ile w serii miedzy benzyna i dieslem nie ma znacznej różnicy o tyle możliwości programu robią z 635 na prawdę mocnego zawodnika i wciąż najbardziej ekonomicznego. Tylko nie wszyscy lubia czipowac auta (ja lubie :norty: )i w sumie tego mi brakuje w benzynie.Gdybym jeździł trasy pewnie chciał bym 635d ... Wybór pozostanie dla kolegi bidon .

 

 

Powodzenia i pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ciekawe ile spośrod osob mowiacych ze 3.0 nie jedzie jezdzilo zdrowa wersja 272 km w 6er. Ja uwazam ze jest naprawde ok przy ludzkim spalaniu. Ryzyko awarii rowniez troche mniejsze niz w 635d. I nie wierze ze ten diesel w automacie bedzie palil mniej niz 10 l po miescie. Dzwiek nie jest tak piekny jak w v8 ale napewno lepszy niz dieselek.
Opublikowano
Hehe tez myslalem ze sie otwiera ale niestety mozna go tylko uchylic. Jest bardzo duzy i zwyczajnie nie mial by się gdzie zmiescic..

 

 

A kurteczka tak przypuszczałem :) Było dosłownie niemożliwością żeby żadne ze zdjęć nie pokazało otwartego dachu jeśli dałoby się go otworzyć:) Ale spoko w sumie, pomimo, że szyberdach jest dla mnie bardzo istotny, to chyba przeżyje na uchyle.. ;) A masz może jakąś galerię swojej bryczki gdzie można by nacieszyć oko? :)

 

Nie mam galerii bo to nie mój samochód, ale bardzo czesto nim jezdze :)

 

Jakies tam pare fotek mam,

 

http://i287.photobucket.com/albums/ll137/randall1986/zdj1190cie_zpscd167f6f.jpg

 

http://i287.photobucket.com/albums/ll137/randall1986/zdj1190cie1_zps7f6987ed.jpg

 

 

Uuu, się ciepło zrobiło na sercu.. :) Ta linia.. :) Fajny kolor! Grafit, dobrzę widzę? Tak wygląda na zdjęciu:) Nie ma to tamto, ładne autko!!:)

Opublikowano
Witam !

 

Jako ,ze mam 530i właśnie z takim silnikiem i drugą 745i v8 postaram sie pomoc. Jeżeli chodzi o usterki

viewtopic.php?f=73&t=207619 tam wszystko znajdziesz .

motor 3l 272ps z czystym sumieniem moge Ci go polecić. Nie jest to rakieta ale pytanie co kto potrzebuje . 6.5s do 100km/h , 24 do 200km/h myśle ,ze nie ma tragedii . Wydaje mi sie ,ze jest to idealny kompromis miedzy osiągi/spalanie/koszty utrymania/awaryjnosc . 745i kultura pracy ,moc ,dźwięk silnika . Awaryjnosc - jedni chwala drudzy cierpią (usterki rurki od płynu chłodniczego ,uszczelniacze zaworow itd itp- Nie wiem jak sie ma to do 6/550i)

Co do spalania u mnie :

miasto (Londyn) jeżeli 530i spali 13-14l analogicznie 745i 19-21l , trasa spokojnie bez szarpania 140 km/h 530i 7.5 -8l 745 ok10-11 . Trasa szybko (200+) 530i 12-13 745i 17-19 jeżeli to zsumujesz 50/50 miasto trasa wyjdzie Ci mniejsze spalanie ok 5l w 3.0 l silniku i nie ma innej opcji . Chodzi mi o normalna dynamiczna jazdę a nie toczenie sie V8 żeby na sile mało palił bo chyba nie o to chodzi . A jak jedziesz auto pali i nie ma na to siły . Pytanie czy Tobie te +/- 5l robi różnice czy to dużo dla Ciebie czy mało ? Jeżeli nie - bierz 650i . Tylko nie ma sie co łudzić ,ze jest prawie tak samo oszczędny jak 3l bo tak nie jest i nie będzie . Po za tym od jego premiery w 2005 roku minęło już 8 lat wiec nie jest on już niestety nowoczesny . Nawet 3l o która pytasz ma już swoje lata ale technologia zastosowana w niej to zupełnie inna epoka jak w 4.8l który raz jeszcze powtórzę jest kozakiem ale swoje musi spalić . Wiem ,ze porownalem 745i z 530i ale nie sadze żeby były duże różnice miedzy 745 a650 wiec masz jako takie wyobrażenie i to co napisałem wiem z autopsji a nie od kolegi kolegi wiec powinno sie pokrywać z rzeczywistością w zależności od stylu jazdy .

 

Pozdrawiam

 

 

Super! Bardzo dziękuję za takie właśnie rezencje, porównania! Nic nie zastąpi faktycznych opinii użytkowników z życia wziętych! Nie mogło być lepiej. Naprawdę konkretne dane, nie można wymagać więcej;) Myślę, że przyda się niejednemu użytkownikowi, który szuka i wciąż się zastanawia:)

Co do rakiety to wiesz, zależy z czego do czego się przesiadasz.. ;) Ale nie można narzekać na te dane, 6.5 do setki to naprawdę nie jest zły wynik, zwłaszcza, że rozmawiamy w kontekście miasta/trasy, nie toru wyścigowego:)

 

Dzięki kwasnyone.

Opublikowano
kolego, jeżeli rozważasz 30i a 35d, to ja zdecydowanie bym szedł w stronę diesla. W dieslu osiągi i spalanie na plus, ta benzyna demonem prędkości nie jest,a benzynę będzie żłopać, diesel ma fajny potencjał i niskie spalanie jak na taką moc. Jeżeli benzyna to z własnych doświadczeń z 645Ci - szedłbym w stronę 650i. Pozdrawiam i życzę powodzenia w znalezieniu zadbanej suni :)

 

Ja zdecydowanie jestem fanem diesela i tak też celuję, ale nie darowałbym sobie nie poznając opinii na temat banzyny w tych samochodach:)

Opublikowano
Ciekawe ile spośrod osob mowiacych ze 3.0 nie jedzie jezdzilo zdrowa wersja 272 km w 6er. Ja uwazam ze jest naprawde ok przy ludzkim spalaniu. Ryzyko awarii rowniez troche mniejsze niz w 635d. I nie wierze ze ten diesel w automacie bedzie palil mniej niz 10 l po miescie. Dzwiek nie jest tak piekny jak w v8 ale napewno lepszy niz dieselek.

 

 

Eeee, ja nie odczułem specjalnie żeby ktoś krytykował nowy silinik 3.0 benzynę 272km tutaj. Mylę się? Raczej większość mówiąc ogólnie, pozytywnie jest ustosunkowana. Mniej, więcej potwierdziło się stosunkowo niskie spalanie w tej jednostce, od użytkowników, którzy na codzień prowadzą to auto. Chyba śmiało można powiedzieć, że ten silnik jest jednym z bardziej oszczędnych benzyniaków z mocą, którą oferuje.

 

Ale zastanawia mnie dlaczego twierdzisz, iż ryzyko awarii jest mniejsze niż w 635d?? Co jak co, ale te silniki diesela stworzone w stajni BMW to jedne z najlepszych (o ile nie najlepsze) jednostki napędowe jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Twierdzisz tak bo masz złe doświadczenia, jesteś fanem benzyny, czy tylko wydaje Ci się, że tak jest? Ja osobioście powiedziałbym, że ten silnik to jest ostatnia rzecz w tych samochodach o jaką powinieneś się martwić. I nie mówię tego żeby tylko zabrać głos w dyskusji ale z własnego doświadczenia i doświadczenia kolegów, którzy także jeżdżą tymi samochodami nie od dziś. I nie mówię o nowych pojazdach, ale o tych z drugiej lub trzeciej ręki. Jeżdżę BMW w 3 litrach od ponad 7 lat i nigdy nie miałem problemów. Silniki miały kolejno przebiegi: w e39 190tysi przy zakupie (jak znam życie to pewnie lekko ponad 250tyś), pierwsze e60 145tysi przy zakupie, sprzedając 270tysi, drugie 98tysi przy zakupie i teraz ma 220tysi i ja nic w te samochody nie wkładam pieniędzy z wyjątkiem tankowania, więc naprawdę nie rozumiem o jakie szansie awarii mówisz? Moi znajomi potwierdzają także bezawaryjność tych jendostek.

 

Co do spalania, to wierz lub nie, ale te silniki takie właśnie ilości palonego oleju generują. Jeżdżę 530d na jednej turbinie ale w szóstce druga turbina nie powoduje zwiększenia zużycia i mogę Cię zapewnić, że 10l w mieście to nie jest przesada. Jestem daleki od porównywania komu ile pali w jakim korku, bo korek, korkowi nierówny i tak jak wcześniej w tej dyskusji pisałem, jak postawisz mini na cały dzień z zapalonym silnikiem to i on Ci pociągnie dwie dychy na sto, a przynajmniej taki byłby odczyt.

Mi moja piątka w automacie wskazuje spalanie na poziomie 9l przy jeździe w niedużych korkach i pod spore górki, w takim terenie mieszkam. Mało kiedy mam szanse na 120km/h i większość czasu to max 75 na liczniku + liczne postoje.

Na trasie liczącej 1700km przy średniej prędkości 140km/h miałem spalanie około 6.3 na 100km bez ograniczeń przyspieszenia z mojej strony - wyprzedzanie itp. I potwierdzałem te odczyty przy tankowaniu, więc mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że TAK, te silniki są >zajebioszczo< oszczędne!!!! Moja e39 w manualu paliła na oko około 1,2 litra mniej w warunkach tzw. miejskich, prawie nieodczuwalna różnica. Jeśli zerkniesz na dane, które podaje producent, to powiem Ci, że możesz śmiało w nie wierzyć. Zresztą wedle producenta 635d powinna brać mniej niż 530d w korku a w sumie biorąc pod uwagę niewiele mniejszą wagę szóstki w stosunku do piątki i bardziej opływowe kształty (to odnośnie trasy) to skłaniam się ku wierze, że szóstka będzie palić mniej, a to znaczyłoby, że 9 litrów w mieście to pestka dla tej wersji coupe.. I nie jest to gdybanie z mojej strony ale fakty, wnioski wyciągnięte z własnego doświadczenia.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja nie twierdze że są nadzwyczaj awaryjne. Sam jezdze f20 z dieslem i nie jestem jakims zapalonym fanem benzyny czy hejterem diesli :) Poprostu czytajac wypowiedzi uzytkowników 30d i 35d mozna zaryzykowac stwierdzenie ze ryzyko jest jednak większe niz w wolnossacej beznynie. Kolektory ssące bardzo czesto na dzien dobry do wymiany. Jedna lub dwie turbiny w razie awarii również nie będą tanie, to samo wtryski (chociaz tutaj 30i też moze byc kosztowne - bezposredni wtrysk). Oczywiscie mozna dobrze trafic i nie wymieniać nic poza czesciami eksploatacyjnymi. Pozdrawiam.
Opublikowano

Bidon

Nie ma problemu :cool2: cieszę sie ,ze mogłem Ci pomoc . I tak kupisz to na co sie nastawiasz wiec ja nie mam zamiaru na sile nikogo przekonywać do diesla czy benzyny . Zgadzam sie z Randall w 100% . Mimo tego ,ze benzyna nie jest mistrzem bezawaryjnosci ryzyko koszta są o wiele mniejsze . Popatrz na forum był post o pomoc przy zakupie 635d i właśnie na dzień dobry dolny rozrzad do roboty . A właściciel bagatelizowal problemy i nie dał sobie powiedzieć . podobnie jak Ty miałem e39 30d pierwsze BMW i ja 22 lata , uwierz żadne kolejne nie było tak brutalnie traktowane a mimo wszystko nie miałem z nim problemów . Pózniej miałem 30d e60 w której to trwały sie klapki od kolektora(o którym było wspomniane pow) i na remont wydałem prawie 3 tys funtów . Dwa tłoki , zawory , nowy kolektor , turbo ... :duh: Wiec niestety zdarza sie . Nie zawsze ale jednak i boli bardziej . Diesel pali mniej to fakt pytanie czy te 2l to dla Ciebie dużo ? Z tego co widze w odpowiedziach tylko Ci którzy jeździli bądź maja 30l benzynę polecają ten silnik :wink: myśle ,ze powinieneś sie przejechać jednym i drugim wtedy podejmiesz decyzje . Ps mój błąd 630 ma 6.3 do 100 i 6.4 w automacie wiec odrobine lepiej niż napisałem :wink: ps2 co nie kupisz i tak będzie petarda wiec nie ma sie co martwić !

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja sie zastanawialem jakies 4 miesiace temu z jakim silnikiem kupic moja e63.. Pojezdzilem 630i z 2007 roku (ta po lifcie) i 645ci z 2005 roku.. Kupilem 645ci.. Lepsza dynamika jazdy no i jak ktos lubi poszalec to szybciej sie zbiera.. No i ten dzwiek silnika.. Marzenie, ale jak kto lubi.. Ja uwielbiam taki dzwiek.. Co do spalania to kumpel jezdzi 630i i spalanie ma prawie takie same jak ja w 645ci, wiem ze zalezy jak kto jezdzi ale duzych roznic nie ma.. Przez 3 miesiace jezdzenia po glasgow (mieszkam w uk) srednie spalanie mam 21.5 mpg czyli 13.1 l/100km (jezdze teraz ok 60% autostrady i 40% miasto)

Tydzien temu wrocilem z polski.. Spalanie wyzerowalem przed wyjazdem.. Predkosci mialem od 100km/h do 240km/h (w niemczech poszalalem) srednia predkosc pokazalo mi 87 mph czyli 139.2 km/h przez cala trase.. Srednia spalania wyszla 29.7 mpg czyli 9.5 l/100km.. Podroz 1390 mil czyli 2224 km i paliwa spalilem za 270£ czyli wedlog przelicznika jak jechalem 1317.6 zl.. Tydzien przed moim wyjazdem znajomy od 630i wrocil z polski, nie wiem jakie mu wyszlo spalanie ale zrobil ok 100 km wiecej niz ja a spalil tylko o ok 15£ mniej. Wiec wiec na tej samej trasie ok 25£ roznicy.. Predkosci mial mniej wiecej takie same.. Wiec miedzy 3 litry a 4.4 litra nie ma za bardzo duzej roznicy w spalaniu przynajmniej w moim przypadku.. A jazda v8 duzo przyjemniejsza..:) tyle ode mnie..

 

Mam zdjecia spalania odleglosci i srednich predkosci zrobionych podczas calej mojej trasy wiec prosze nie pisac ze pisze glupoty bo moge to potwierdzic..:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.