Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do tego Anglika to 6k za przekładkę to nie wiem kto ci podał taką cenę ..z tego co się orientuję to tak jak koledzy piszą 10k wzwyż.

Kwestia czy po takiej przekładce nie będzie problemów z elektroniką itd

Mały może troszkę wzwyż zaokrąglił ceny ale tak czy owak markowe opony będą kosztować 4k.

Tarczę org to 1800 z wymianą brutto,klocki to taniocha więc pomińmy to. Ja tarczę Zimmermanna zajechałem po 10 k km więc tańsze zamienniki odpadają.

Uszczelniacze 3,5 k brutto,rurka 2 k brutto do tego magiel często pada kolejne 1500 k regeneracja.

Dochodzą drobne usterki jak np u mnie. Unikaj skrzyń SMG bo są dużo bardziej awaryjne i droższe w naprawie.

Nie znam się na cenach Angoli ale zadbany będzie 35-40 k kosztować plus do tego przekładka opłaty itd .

Gra warta świeczki ? pomijając głęboką ingerencję w auto podczas przekładki.

bezpieczeństwo? w teorii mniejsze, w praktyce przekonują mnie, że większe (trzeba samemu sprawdzić)

z tym się nie zgodzę...nie przekonasz mnie że manewr wyprzedzania jest bezpieczniejszy z kierownicą po złej stronie...

  • Odpowiedzi 673
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Maciek, nie na "powietrzu" tylko na tym co widziałem prze parę lat w Rosji, Kazachstanie itp. Tam sprowadzają sporo "japończyków". Co doskonale przekłada się na ich niechlubne statystyki drogowe. Jeżdżąc takim autem w kraju z ruchem prawostronnym widoczność dla kierowcy jest bardzo ograniczona, już sam ten fakt powinien wystarczyć.

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Opublikowano
Planujesz tomi_b zamiane z diesla 635d na m6 ?

Tak naprawde to chyba mozna fajnie zmodyfikowac Twoj silnik i bedzie mial auto niewiele wolniejsze od m6 a na pewno duzo tansze w utrzymaniu.

m57 jest chyba takze w 335d ? Co prawda dzwieku v10 i samego prestizu posiadania m6 nic nie zastapi ale zawsze jakas alternatywa.

 

W mojej po małym strojeniu mam już 330KM. Jednak nadal mi mało :) A przede wszystkim to tęsknię za kabrioletem. Nie znam innego auta na rynku w cabrio, w którym za 100k miałbyś taki wygląd i taką moc, jak m6.

Myślałem, ale trochę mi rozradziliście... Poza tym musiałbym najpierw sprzedać swoją, bo tamten komis nie chce iść na zamianę.

Opublikowano

Wrzucaj jakieś hybrydy inny intercooler i będzie 400 + :D Tylko pytanie diesla kupiłeś żeby jeździć oszczędnie a teraz myślisz o v10 :P

Skąd taka zmiana o 360 ? Z drugiej strony jak stać Cię na utrzymanie m6 to się nie wahaj tylko bierz :)

Opublikowano
Wrzucaj jakieś hybrydy inny intercooler i będzie 400 + :D Tylko pytanie diesla kupiłeś żeby jeździć oszczędnie a teraz myślisz o v10 :P

Skąd taka zmiana o 360 ? Z drugiej strony jak stać Cię na utrzymanie m6 to się nie wahaj tylko bierz :)

 

Jak szukałem, to rozglądałem się również za 645, 650, może za M6 to nie, ale to nie do końca tak że nagle zmieniam upodobania :) . Ta, którą znalazłem w dieslu okazała się po prostu najlepszym wyborem 6er cena vs stan techniczny i wizualny. Po niespełna roku stwierdzam, że brakuje mi dźwięku i mocy v8 oraz cabrio... (wcześniej miałem corvette C6 targa)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak czytam te komentarze to mnie albo śmiech bierze albo krew zalewa... Panowie BMW e63 jest już samochodem "leciwym", nie powiem fajnym ale nie jest jakimś "niewiadomo czym". Eksploatacja tego samochodu nie odbiega w znaczący sposób od innych samochodów tej klasy (BMW e60, Mercedes W211 czy inne Audi A6). Klocki, tarcze, amortyzatory itp. do wszystkich samochodów przeze mnie wymienionych kosztują w podobnej cenie i niekoniecznie trzeba jechać do ASO żeby to kupić. I jaka jest różnica między tarczami hamulcowymi w E500 a 645? Amortyzatory to też nie cena niewiadomo jaka, opony do wszystkich samochodów wymienionych przeze mnie są takie same. Panowie mamy fajne auta ale bez przesady one mają już po "kilka" lat, a że swoje bolączki też mają to normalne w końcu nie są nowe. A skąd kolega wziął cenę 5000 zł za wymianę uszczelniaczy to już nie wnikam...

 

Jasne że nie jest to kosmos ale zależy do jakiego auta porównujesz.

Do e63 nie ma zamienników wielu elementów np brak dobrego zamiennika amortyzatorów przód oryginał jest sachs i nie jest dostępny w zamienniku.

Z zamienika jest jedynie bilstein b4 który się nie nadaje wiem bo zrobiłem ten błąd i szybko kupiłem oryginał sachs w aso gdzie 2szt juz z rabatem wyszły 2500zł z wymianą i poduszkami całość ppnad 3000zł.

Tył nie występuje w ogóle w zamienniku 2 szt kosztują ok 2000zl z rabatem więc wymiana kompletu troche kosztuje.

Co do uszczelniaczy z nowymi uszczelkami dekli nowym olejem itd wychodzi to zawsze ok 4000zl.

Dodatkowo zawsze coś dojdzie z tych silników leje się jak ze świni więc zazwyczaj robi się kompleksowo z uszczelnieniem, miski, łapy silnika, podstawy filtra itd i wtedy mamy właśnie 5000zl.

Opony można kupić za 2000-2500zł ja tak zrobiłem kupiłem polecane kumho po miesiącu sprzedałem i kupiłem porządne bo auto jezdziło po całej drodze za miękkie boki to samo hankook musi być michelin, conti, pirelli itd a to już okolice 1000zł sztuka.

 

Chodzi o sam fakt jak ktoś nie może kupić normalnej europejskiej wersji to nie powinien ładować się w e63 którego eksploatacja nie jest tania i samo spalanie jest wysokie.

Opublikowano
...... nie powinien ładować się w e63 którego eksploatacja nie jest tania i samo spalanie jest wysokie.

 

Spalanie akurat jest raczej niskie jak na tę moc i pojemność. Nie będę sie licytował ale N62B48 to bardzo oszczędny motor .

Opublikowano

Kwestia jak na to spojrzeć..Dla jednego 10 to będzie dużo dla drugiego 15 wzwyż to normalka przy takim motorze.

Ja mam obecnie 17,5 w cyklu mieszanym i w takim mieście jak Warszawa to i tak mało.

Można spokojnie spalać 8-13 l w trasach ale generalnie przy należytym użytkowanie tego auta 15-20 l to normalne spalanie.

Tak czy owak jeśli ma to być auto na codzień to pali dużo i wydatki na benzynę będą spore.

Tak jak mały pisał opony,klocki,tarcze i podstawowa eksploatacja jest droższa niż w zwykłym samochodzie.

Opublikowano

może trochę nie w temacie....

danyblack1987 obiło mi się o uszy, że kręciłeś troszkę swój silnik w pp performance.

Możesz coś wieceje o tym napisać?

cena, jakość, subiektywna opinia?

 

pozdro

Opublikowano

Siemka

Pewnie..Co do ceny to oni ustalają to indywidualnie ja dodatkowo zrobiłem jeszcze f21 w pakiecie i nie wyszło dużo za 2 auta.

Nie chce pisać tu publicznie kwoty bo ja zostałem policzony lepiej ze względu na niższy przyrost w 645ci niż zakładaliśmy.

Nawiń priv to tam Ci podam kwoty.

Co do samego kręcenia to trzeba rozgraniczyć to że oni nie wgrywają gotowych softów co jest standardem na rynku tylko robią indywidualne strojenie pod dane auto.

Dlatego przyrosty u nich są zawsze mniejsze ale bezpieczne dla auta. Mają od tego jednego człowieka który piszę softy i tak mi tłumaczyli filozofie swojego działania.

Sam przyrost finalnie 10 nm i 2 km praktycznie żaden ale w całym zakresie obrotów auto ma wyższy moment i moc niż finalnie co wpływa na większą elastyczność no i sam sprint do 100 jakieś 0,2 s lepszy.

Auto się kręci troszkę wyżej także.Ja mam odczucia że auto lepiej reaguje na gaz. Tak czy owak zapłaciłem na tyle mało że nie będę narzekał na same strojenie.

Proponowali jeszcze coś tam pozmieniać przy katach etc wtedy przyrost byłby na pewno lepszy ale nie za bardzo na ten moment chciałem dalej inwestować w delikatną poprawę osiągów.

Tak czy owak strojenie wolnossaków to ciężki temat i mało kto się podejmuję.

Jedyne rozwiązanie dające przyrost znaczny to kompresor ale ja na takie rozwiązanie bym się raczej nie zdecydował ze względu na koszty i wątpliwą trwałość silnika po takim zabiegu.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie jestem nowy na forum i potrzebuje pomocy ponieważ chce zakupić BMW seri 6 i teraz kilka pytań właściciel który chce mi sprzedać BMW poinformował mnie ze olej w skrzyni biegów nigdy nie był wymieniany ale skrzynia nie szarpie i płynie zmienia biegi teraz pytanko co ile powinien być zmieniany taki olej ? I ze ma lekki wyciek z dolnych dekli czy to coś poważnego w naprawie ? Poniżej wkleję link do BMW które mnie interesuje

 

https://www.olx.pl/i2/oferta/bmw-645ci-black-sapphire-CID5-IDopV3i.html#:f21df6df1c

 

Z góry dziękuje za opinie

Opublikowano

Jeśli chodzi o wyciek to ja u sb miałem wymienianą uszczelkę pod deklami to troszkę roboty jest więc tam spokojnie 1,5-2k za to biorą warsztaty..

Miska olejowa wraz z olejem to koszt 1 k więc masz teraz 2 argumenty do negocjacji ceny. Czy trzeba wymieniać olej w skrzyni to pewnie zdania są podzielone ale wymiana na pewno nie zaszkodzi.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, szukam e63 630 albo 645

i tutaj pytanie czy koszta utrzymani są podobne? (mówie o mechanice - nie o spalaniu bo to nie ma znaczenia dla mnie.)

jaki silnik jest mniej bezproblemowy?

 

 

ogólnie nie zależy mi tak bardzo na mocy bo miałem przed chwilą 330i i w pełni mi to wystarcza.

Bardziej chce to auto doinwestować i zostawić sobie na długie lata bo uważam go za ponadczasowe.

czy ktoś oglądał to auto?

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-6-m6-mega-zadbana-full-opcja-ID6yZczj.html

Opublikowano

Zasadnicza różnica jest taka że w 645ci masz v8 i to jest najfajniejsze w tym aucie. Chcesz auto doinwestować i mieć na przyszłość ? to 645ci albo nawet lepiej 650i.

Co do awaryjności to sam po sobie wiem że 645ci do tanich w utrzymaniu nie należy i tu 630 będzie raczej tańsze w eksploatacji począwszy od tarcze i klocki po sam silnik.

38 k brutto za e63 to troszkę mało..Ale przedzwoń to się dowiesz więcej.

Ja swoje 645ci ceniłem na 45 k brutto ale wyszły jakieś 2 mankamenty w międzyczasie i zdjąłem z oto moto aby się tym zająć.

Opublikowano (edytowane)
Z tego co się orientuje w E63 nie było czegoś takiego jak M-pakiet więc albo coś się tam wydarzyło albo właściciel miał takie widzimisie i pozakładał sobie graty od M6. Ale może się mylę i warto to sprawdzić Edytowane przez Turek V10

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"

Moja Szóstka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=136&t=290385#p2162628

Moja Jedynka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=298795

Opublikowano

Oczywiście że nie było :D Te wszystkie znaczki m m6 itd to nie m pakiet tylko fantazja posiadacza.

Ale jakby byl m pakiet to powinien wyglądać tak jak u Cb Turek :P

Opublikowano

Ok dziękuje za wszelkie rady i info a mam jeszcze pytanie do was bądź osób które może to czytają..

V8 do tanich nie należy ale czy jest może coś na co powinienem zwrócić szczególną uwagę co od razu dyskwalifikuje dane auto podczas wyboru?

Jak ma się kwestia przebiegów w tych autach? czy 200tyś trzeba się bać( w końcu pancerne V8?) jeśli technicznie auto okaże się na daną chwile ok?

Tak jak mówię interesuje mnie zadbanie o takie auto i jak najlepszym utrzymaniu go przez kolejne lata jak najdłużej zależy mi by doprowadzić go do stanu perfekt, przewertowałem wiele problemów z jakimi się można borykać i cały czas zbieram info i na pewno nie jedną 6stke chce zobaczyć.

Inna sprawa w jaki przedział cenowy rozsądnie jest celować? widzę że średnia to 40-70tyś a już raz kupiłem po taniości e46 330i i padło mi tam przez 40tys kilometrów wszystko co mogło poza silnikiem i skrzynia;]

SMG(na razie jedną znalazłem) - automat standardowy?

No i ile sobie na start dobrze przygotować po zakupie przy optymistycznych założeniach :) - a może da się kupić bez większych problemów prze jakiś czas na początku? (po e46 mam spaczone spojrzenie na bmw auta ale pocieszam się że nie każdego "stać" na katowanie e63 jak e46.... )

 

Pozdrawiam!

 

PS. jak ktoś z was bezie w styczniu lutym sprzedawać swoją przypadkiem to poproszę o wiadomość na pewno się dogadamy :>

Opublikowano

Szukając e63 kierowałem sie głownie bezwypadkowoscią i pochodzeniem auta, no i wiadomo sprawdzeniem na ile sie da stanu auta. Wiadomo ze idealnego używanego auta praktycznie sie nie kupi, a juz na pewno nie takiego co ma juz te 12 lat.

Na pierwszy serwis poszło około 4-5k.

Opublikowano

Na pewno się nie kieruj ceną tylko stanem auta.

Oczywiście jak ma być bezwypadkowe to nie licz że kupisz takie za 40k bo takie e63 to są rodzynki i dużo ich nie ma .

Sam silnik ma jakieś tam bolączki ale jest chyba ogólnie wytrzymały.

Bardziej się psuję osprzęt.. w moim przypadku robiłem pompę paliwa,pompę wody,alternator,rozrusznik.

Jakieś tam delikatne wycieki naprawiałem tanim kosztem i jedynie uszczelka pod deklami kosztowała więcej.

No i tankuj raczej 98bp bo ja przez jakieś gówniane 95 miałem do wymiany wszystkie świece i cewki oraz filtr paliwa który kosztował w org 700 zł bodajże.

Najważniejsze to dobry i uczciwy mechanik który się zna na BMW aby pomagać Ci przez cały okres eksploatacji samochodu.

Opublikowano

Po tym jak przewertowałem masę stron o E63 wnioski są aby nastawiać się na cenę auta nie mniejszą niz 45k i najlepiej mieć na start 20k ( a w gole to lepiej w PL nie kupować....) i to nie gwarantuje że pojeżdżę bez problemów potem przez rok dwa...

Jedni straszą wydatkami 20k rocznie inny piszą że przez większość czasu przelatali bez większych problemów. Są i tacy co kupili 650i i w gole jest super bo nie ma problemów ze słynna rurką np.. (powiedzmy że to nie problem no bo skoro o tym wiem to na dzień dobry bym wstawił auto i zrobił to)

Drugi wniosek 335i które do tej pory wydawało mi się problematyczne nagle znów się nad nim zastanawiam.. bo niby łatwiej naprawić koszta mniejsze a cena auta podobna, młodsze i wybór większy...

Tylko no właśnie 335i to nie 645/650i.... budżet jakiś mam ale słabo będzie jeśli po zakupie auta właduje 20k a potem okaże się że co rok naprawy za 5k-10k...

Dlatego zastanawiam się czy faktycznie jest to auto na którym nie można polegać? i Lepiej olać temat i iśc w 335i które rzekomo na zagranicznych forach jest bardziej "reliable" ?

Nauczony po e46 chciałbym wstawić zrobić wszystko co trzeba i cieszyć się autem tylko na ile te naprawy starczą bo e46 więcej stało w serwisach niż jeździłem (takie wrażenie przynajmniej miałem... )

Dzięki za wszystkie porady !

Opublikowano

Witam

Planuje zakup 630 rocznik 2006-2007, od 2007 silnik jest juz na bezposrednim wtrysku? jak sie to ma do zagazowania samochodu? czytalem rowzniez w jednym artykule ze silniki po 2007 sa bardziej awaryjne,bo pelny wtrysk itd. czy to prawda,moze ktos cos wiecej na ten temat powiedziec?

 

pozdrawiam

 

Wojtek

Opublikowano
Zagazowanie silnika z bezpośrednim wtryskiem jest bardzo problemowe i lepiej tego nie robić .

 

bo?

 

dobry gazownik ogarnie bez problemu i problemów nie będzie

jest kilka opcji, gaz + benzyna, gaz + gaz, sam gaz

są już trzy metody, no dwie, trzecia dopiero w fazie testów... ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.