Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sam szukalem swojej ponad pol roku, doslownie codziennie(!) przegladalem allegro, otomoto i olx w poszukiwaniu tej jedynej.

Prosta rada, zanim pojedziesz i zaczniesz napalac sie na ladny przebieg i ladne wnetrze, to sprawdz auto w Bmw Check(fb lub google) sam sprawdzalem tam kilka sztuk, do kazdej kupowalem stosowne raporty, niektorych udalo sie dostac do zdjec sprzed sprowadzenia auta i powiem Ci jedno, z 6 w Polsce jest jedna wielka klapa i lipa!

 

Na auto chcialem przeznaczyc ~50tys zl, przeciez na allegro 80% sztuk bylo w tym przedziale, mysle sobie mam w czym wybierac i owszem...kazda jedna(!) sztuka ktora miala przebieg ponizej 200tys km, zazwyczaj bylo to 160-170tys km(norma) w rzeczywistosci mialy przebiegi w granicach 300 a nawet 380tys km.

Kazdy przez telefon oczywiscie zareczal ze sam sprowadzil, ze nie bylo nic robione, sama kosmetyka, przebieg na 100% pewny, ma na to ksiazki serwisowe itp, a tak naprawde te z ksiazkami mialy w rzeczywistosci 2razy tyle.

 

Po jedna bylem juz pewien jechac, miala jak sie okazalo oryginalny przebieg 130tys km, jedna jedyna sposrod kilkudziesieciu ktore byly krecone, sprzedawca zachwalal ze nic nie bylo robione itp, zaplacilem i dostalem pelny raport i zdjecia z ubezpieczalni gdzie to auto wisialo 5miesiecy wczesniej na podnosniku z pourywanym zawieszeniem i kolami \\ poszlo wszystko lacznie z peknieta maglownica i aluminiowymi grubymi belkami, nie wiem jak ktos to pospawal i nie zycze nikomu jazdy takim autem w szybszym zakrecie, ale auto poszlo na drugi dzien do nowego szczesliwego wlasciciela :)

 

Po tym co widzialem i po dziesiatkach wykonanych telefonow do sprzedawcow juz wiem ze trzeba naprawde dlugo szukac dobrej sztuki, a juz na pewno nie ma sie co ludzic ze dostaniemy taki egzemplarz za mniej niz 60tys zl.

Wystarczy chociazby sprawdzic ile dane sztuki w danym roczniku i z jakimi przebiegami kosztuja w Niemczech, wniosek prosty, do graju trafiaja zazwyczaj polepione sztuki ktore potem ktos sprzedaje za cene znacznie mniejsza niz dobre sztuki w Niemczech, a gdzie akcyza i inne oplaty?

 

Wiekszosc oczywiscie sprzedaje auta na umowe "na Niemca" przed czym przestrzegam, wciskaja kit o tym ze akcyza za auto warte 50tys zl wyniesie 1,5tys zl, tyle ze potem Wy bedziecie ciagani do Celnego i tlumaczyc sie za auto ktorego nie sprowadziliscie, nie mowiac juz o obowiazku zaplaty wlasciwej akcyzy czyli od tej kwoty to ponad 9tys zl +kara.

'Zanizac' umow tez nie polecam bo 'skarbowka' wycenia ten model na 58tys zl takze tak czy tak podniosa Wam wartosc auta, a ewentualne roszczenia wobec sprzedawcy beda bez pokrycia, bo auto przeciez kupiliscie "taniej".

 

Takze nie patrzcie ze sztuki znikaja jak swieze bulki, bo sam bylem zdziwiony ze niektore zazwyczaj te drozsze stoja miesiacami, a te za 50tys i ciut wiecej schodza nieraz nawet i po paru dniach, niestety ludzie biora samochod nieswiadomie i zamiast pozadnie sprawdzic jego historie, przebieg, zdjecia z aukcji z zagranicy itp to biora bo ladnie sie swieci i pozornie nic jej nie dolega, potem za miesiac-dwa ta sama sztuka wychodzi na sprzedaz ale juz od innego wlasciciela, widzialem takie cos nie raz :)

  • Odpowiedzi 673
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

MOD EDIT: Nie cytuj wypowiedzi, zwłaszcza całości, jeśli odpowiadasz bezpośrednio po niej !!!!!!!

 

Sama prawda co tu dużo gadać...Mi się udało kupić za 50 tys. po lekkiej kolizji(Uderzone w tył co spowodowało kolizje z autem z przodu).Przebieg 129 tys sprowadzony ze Szwajcarii potwierdzony w systemie elektronicznym BMW.Przejechane póki co 30 tys bez większych problemów co tylko potwierdza ten przebieg.Auto się prowadzi bardzo dobrze nic nie znosi na zakrętach,nie czuć aby auto miało 300 k przebiegu lub spotkanie z drzewem itp.Odkupiłem od faceta który sprowadza auto tylko ze Szwajcarii i to właśnie raczej starsze. BMW. Auto miało lakierowane zderzaki z przodu i z tyłu niestety chyba po taniości i muszę się tym zająć bo schodzi lakier bezbarwny. To jest moja druga 6. Pierwsza jak się okazało miała złą historię i spawane podłużnice więc ją sprzedałem. Nie wspominam o stanie technicznym i o prowadzeniu bo to dramat w porównaniu do tej co mam teraz. Tak więc ja mam pierwsze koty za płoty i wiem jak to jest prowadzić to auto bo jakieś bujnej przeszłości.Tak czy owak kupujący puścił ją dalej w obieg za troszkę ponad 40k. Takich trupów na rynku jest dużo niestety, Kupić bezwypadkową to przy tak starym aucie cud ale zdarzają się pewnie takie perełki powyżej 60k. Warto też poszukać za granicą bezpośrednio bo tam nigdy raczej nie majstruje się przy przebiegu.

Opublikowano

Ja swoją 650i kupiłem za 8500 funtów. Przebieg 102 tyś MIL. Poprzednik zalał gęstym olejem i wystawił na sprzedaż po tym jak zaczęła mu dymić. Diagnoza to oczywiście uszczelniacze zaworowe, które BMW wycenia na "W CH*J", więc gościowi się nie dziwię jak dostał wstępną wycene roboty. Na szczęście jest dość sprytne obejście tego problemu i sprawny mechanik ogarnie. Jak kupujesz auto z przedziału 150-200 tyś km to dolicz robotę uszczelniaczy i rury chłodziwa.

Oprócz w/w problemów mój mechanik ocenił silnik i auto ogólnie na bardzo zadbane.

Opublikowano (edytowane)

Może to trochę głupio zabrzmi ale są i ludzie którzy celowo wybrali 630i :D

Mimo, że ma 75 koni mniej niż wersja np. 4.4 - to w zamian za to jest o 150kg lżejsza więc różnica w osiągach (tym bardziej w automacie) jest niewielka. Dla przykładu 0-100km/h-- 5.8s vs.6.5 (mówię wciąż o automacie). A różnica w prowadzeniu auta- kolosalna. Dla porównania dodam, że BMW M3 z tamtych lat jest tylko o parę kg lżejsze i to pewnie tylko dlatego że jest w manualu. Parę koni brakuje, to fakt. W zamian za to natomiast otrzymujemy możliwość podróżowania ze spalaniem nawet poniżej 10 l. (np przy prędkości 140km/h), lub jazdę po mieście poniżej 15l. U mnie średnio jest pomiędzy 11-12l. Dla porównania u kolesia z silnikiem 4.4 średnio 14.5, a po mieście przekracza 18.

Ktoś powie że kupując Bmw 6 nie patrzy się na koszty spalania, ale czy na prawdę ktoś kupuje 10-letnie lub czasami starsze auto po to żeby stawać co tydzień na 1/4 mili? Gwarantuję, że mogą być z tego tylko kosztowne kłopoty.

Ktoś inny powie, że benzyna w szóstkach to najmniejsze koszty i jeżeli cię nie stać - to kup passata. Nieprawda. Bmw 630i to nic innego jak e60 530 xi w wersji dla koneserów (czytaj niepowtarzalna ponadczasowa bryła nadwozia przyciągająca wzrok zarówno kobiet jak i mężczyzn). Rzędowa szóstka N52B (zastosowana w setkach tysięcy różnych aut bmw) pod maską jest niemalże niezniszczalna i nieporównywalnie mniej awaryjna niż w niszowych modelach i na dodatek nie ma w niej problemu sławnej 'rurki'.

Niższa masa auta (przypominam 1566kg vs. 1710kg w 645i) ma też inne zalety. Do zatrzymania samochodu wystarczy identyczny jak w serii 5 układ hamulcowy, więc zarówno oryginalne części, jak i zamienniki (w zależności upodobania właściciela lub zasobności portfela) są o około 30% tańsze.

Pozostaje dźwięk. Tu jest różnica. Można kombinować, ale dźwięku v-ósemki się nie zastąpi.

Moim jednak zdaniem przy całym szacunku jaki mam dla posiadaczy większych silników 630i to optymalny wybór.

Edytowane przez areksaw
Opublikowano
Sęk w tym, że porównując roczniki, np z lat 2004 - 2006, auta w wersji 3- litrowej są droższe od 645 i 650, więc nikt ci za pół ceny i tak by nie oddał. Pozdrawiam. :cool2:
Opublikowano

Witam

Jestem na etapie poszukiwań BMW e63 z 3-litrowym dieslem. Wiem, że to trochę potrwa, bo w Polsce nie ma co kupić (ale nie o tym). Poszukuję informacji na temat brzmienia silnika. Diesle strasznie "klekoczą". Ten również, czy przy takiej czy brzmi już troszkę lepiej? Szukałem na necie, ale są tylko filmiki z benzyniakami.

pozdrawiam

Opublikowano
czy 3.0d klekocze no to kolega troszke przesadziles klekotaly stare merce i 1.9tdi :wink: na bulgot v8 nie ma co liczyc nie wspominajac v10 :shock: sa magicy ktorzy wyciagala jakis klang z wydechu poszukaj e60 530d z przerobionym wydechem na youtu.. jest w czym wybierac :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano
uszczelniacze i rurka to tez wada 4.8 :wink: tak czytam te ostatnie posty ktore nie maja nic wspolnego z tematem w ktorym powinno pisac na co zwrocic uwage przy zakupie a ostatnie posty to chwalenie sie i kazdy chwali swoje na allegro same padaki ale kazdy kupil igle :lol:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano
tak 35d to caly czas 3.0 z 2xturbo :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Jestem na etapie poszukiwania 6óstki. Seria 6 wydawała mi się idealnym wyborem na moje potrzeby - komfortowe coupe lub lepiej cabrio, z mocą 250+ i automatem. No i ładna linia, wysoka jakość wykończenia wnętrza to podstawa. Po przeczytaniu tego wątku mam trochę obaw, można odnieść wrażenie, że autko będzie więcej stało niż jeździło, co trochę przeraża.

Zrobiłem sobie dzisiaj wycieczkę, obejrzałem w egzemplarze: http://allegro.pl/show_item.php?item=6573884670# oraz ten: http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-6-automat-skora-nawigacja-xenon-alpina-gaz-ID6ysb9X.html#ce8aa614eb niestety żaden z nich nie zachwycił mnie stanem. Jutro wybieram się obejrzeć tego: http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-6-630-m6-coupe-e63-3-0benz-256km-stan-idealny-ID6yDdGp.html#7b6f502592 Wiem, R6 - na początku brałem tylko pod uwagę 650 - ale czytając na forum o ilości problemów w 645 i 650 vs pancerności rzędowej 3-litrówki to chyba będzie najlepszy wybór. Dynamika mam nadzieję powinna wystarczyć - jutro się dowiem.

A teraz może pytania do szanownego forum:

1) czy ktoś ma może ciekawy egzemplarz do sprzedania? budżet ok. 70k. Preferencje na cabrio :)

2) czy ktoś zna ten wspomniany egzemplarz? http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-6-630-m6-coupe-e63-3-0benz-256km-stan-idealny-ID6yDdGp.html#7b6f502592 Jest jeszcze parę sztuk w Warszawie - być może tam tez się wybiorę. Jeżeli coś wiecie o egzemplarzach obecnie na sprzdaż, to prośba o info.

3) o awaryjności wypowiadano sie wielokrotnie, co miesiąc coś wyskakuje, 20k PLN na rok budżet na naprawy trzeba mieć... wiem... to tylko zapytam w kontekście silnika 3.0 - czy mogę liczyć na dużo lepszą bezawaryjność? jakie bolączki ma ten silnik?

4) każda z 2 sztuk którą obejrzałem środek miała w co najmniej kiepskim stanie... czy to się tak zużywa? autka mają raczej bliżej 440k km niż 140k km, czy ten typ tak ma?

Opublikowano

Jeśli chodzi o wnętrze to ja przy 160k przebiegu mam wrażenie że to auto ma co najwyżej kilka lat a nie 13...

Wykonanie jest naprawdę super więc jeśli przy tak niskich przebiegach oglądanych aut masz wrażenie że wygląda to słabo to jest to przynajmniej podejrzane..

Poprzednią sztukę miałem z przebiegiem 130 k i tam też nie było widać zużycia. 6er jest naprawdę w środku dobrze wykonana w końcu troszkę kosztowała ileś lat temu.

Opublikowano
tomi_b troche wyolbrzymiasz tak naprawde ten silnik ma dwie wady rurka i uszczelniacze ktore w autach 12 letnich czy po przebiegach ponad 200tys sa juz w wiekszosci welminowane :wink: oczywiscie duzo zalezy od serwisowania powiem ci poszukaj auta tanszego i zostaw sobie jakies 5 tysi na start wymien odmy filtry wlej dobra oliwe swiece paski :wink: platac figle moze tez elektronika ktorej juz troche jest biorac po uwage wiek aut z seri Exx(wiekszosc mechanikow zna jego bolaczki i poradzi sobie z ewentualnymi naprawami) ale dla pocieszenia sprawiaja mniej problemow niz serie Fxx niestety czym nowszy model tym wiecej klopotow :doh: co do pancernosci silnika r6 to mialem taki n52b30 i tez naczytalem sie opini o jego glowicach jednak smigalem nim 3 lata bez problemow masz tu link http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=8&t=111567 po ktorym stwierdzisz ze to juz nie jest pancerne r6 :( jak dla mnie n62b44 czy b48 to dobre nie wysilone jednostki ktore przy odpowiedniej eksploatacji nie sprawiaja klopotow :wink: dla porownania mozesz kupic a5 kapitalnie wykonane i silnik fsi bez pierscieni i dolewac litr oliwy na 1000 i udawac ze wszystko jest dobrze :mrgreen:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano

Panowie, dzięki za rzeczowe odpowiedzi. Z tym wnętrzem to faktycznie coś nie tak musiało być - zobaczę więcej sztuk to będę miał rozeznanie.

Poczytałem o n52 - rzeczywiście, też jest problem. Czyli jaki silnik bym nie wybrał - muszę liczyc się z kosztem ok. 10k+ - jeżeli będzie to n52 to głowica, jeżeli n62 to rurka i uszczelniacze. Do tych samochodów, które jeszcze są na liście mam prawie pewność, że nie było nic robione.

Dzisiaj dzwoniłem jeszcze w sprawie tego samochodu:

http://allegro.pl/show_item.php?item=6580091823#thumb/8

Właściciel (a w zasadzie pośrednik, który sprzedaje) zapewnia o super stanie. Pojadę obejrzeć - zobaczymy.

Opublikowano
Rikooo, faktycznie może trochę przesadzam - ale takie było moje odczucie po przeczytaniu całego tego wątku, gdzie większość opinii była taka, że co miesiąc coś wyskakuje, a użytkownicy nierzadko wydawali po 20 koła rocznie na serwis. Ja wolałbym kupić samochód w dobrym stanie wizualnym, zrobić raz mechanicznie wszystko co potrzebne i cieszyć się bezawaryjną jazdą przez kolejny rok czy dwa.
Opublikowano

Tu zależy jak trafisz i jak o auto dbał poprzedni właściciel..Te 20 tys. rocznie to troszkę na wyrost i grunt to mieć dobrego mechanika typowo co robi tylko BMW a nie wszystkie auta bo potem generuje to niepotrzebne koszty i naprawy.

Wiek auta też robi swoje i nawet jak uporasz się z podstawowymi bolączkami to coś się może dziać ale nie musi.Jeden przejedzie bezawaryjnie a drugi wymieni pół auta o czym wiesz czytając to forum.

Takie uroki starszych aut. Jak chce się mieć pewność to tylko nowe auta albo skoda czy toyota:)

Natomiast przy 6er jest tyle frajdy z jazdy że jest warte każdej włożonej złotówki i każdego litra zalanego paliwa

Opublikowano

Byłem, widziałem tą http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-6-630-m6-coupe-e63-3-0benz-256km-stan-idealny-ID6yDdGp.html#7b6f502592

Stan faktycznie bardzo ładny (w porównaniu z poprzednimi), ale niestety... na blachach włoskich, cena to 60k + opłaty, czyli jak twierdzi właściciel 70k do drobnej negocjacji. Jako że auto nieubezpieczone, niezarejestrowane to nawet przejechać się nie można, nie mówiąc już o wyjeździe do mechanika - no, chyba że lawetę sobie zamówię...

Opublikowano
tomi_b widze jestes zdecydowany na serie 6 powiem ci ja info o 4.4 sluchalem od kolegow ktorzy jezdzili z tymi motorami w seri5 i seri7 i zaden z nich nie mial klopotow z motorem tylko jakies tam bolaczki elektroniki :wink: ale chwalili te auta nie byly problematyczne internet to troche wyolbrzymia wszystko wypowiadaja sie osoby ktore cos gdzies uslyszaly powiem ci ze mozna by tu zrobic sonde i zeby wlascicele powiedzieli czy kupili by jeszcze raz e63 obstawiam ze wiekszosc jest zadowolona :lol: moge ci polecic naprawde sprawdzony i bardzo dobrze utrzymany egzemplarz to jest auto goscia brzytwa (taki ma nic mozesz poszukac go na forach dobry maniak bmw)nie znam go osobiscie ale moj kolega mechanik dobrze go zna opowiadam mi o tym e63 jesli ja mial bym kupowac napewno byl by to ten model http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-6-bmw-e63-645ci-eisenmann-ID6yoEiX.html w razie gdybys go kupil powiedz brzytwie gdzie mnie szukac :dance:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano

Dzwoniłem do faceta - pewnie na następny tydzień się umówimy na oglądanie. Zastanawiałem się, czemu wcześniej jej nie widziałem - traz już wiem - patrzyłem się tylko na modele od 2006r, no i z preferencją na kabriolet.

Dobrze usłyszeć, że jednak nie taki kapryśny ten wózek :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.