Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aktualnie jeżdżę F11 i trochę kusi mnie, aby przesiąść się na F16.

To nie najlepszy pomysł.

Jak kupowałem E71 to był to jedyny samochód tego typu na rynku, podobał mi się i był niepowtarzalny - dlatego przymykałem oko na pewne mankamenty jego "budowy".

F16 już samo nie jest (X4, GLE) i owszem poprawione w stosunku do wcześniejszej wersji ale dla mnie za sztywne, w zakrętach fajnie chodzi i wagi nie czuć ale komfort do codziennej jazdy słaby i nie ma co porównywać do limuzyny.

Po roku żałuję, że zdecydowałem się na ten zakup, miał być jednak prosiak :)

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@klakierek,

dzięki za odpowiedź.

 

Widzę, że masz bezpośrednie porównanie do F10, więc pewnie jest jak piszesz (niestety)...

Masz u siebie w F16 zawieszenie adaptacyjne...?

Opublikowano

Adaptacyjne zawieszenie sportowe M i

Zawieszenie Dynamic

Koła na lato 21", a na zimę 19" - oba zestawy bez ROF

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To może zawieszenie Comfort jest niezbędne... z pneumatyką z tyłu...

Pisząc o słabym komforcie na co dzień masz na myśli głównie sztywność zawieszenia, czy coś jeszcze?

A jak w kwestii wyciszenia w stosunku do F10? (szumy przy wyższych prędkościach pewnie są większe z uwagi na kształt auta)

Opublikowano
Opis 9 stron uwag/problemów z X6 E71 z wątku im poświęconego po prostu mnie zmiażdżył i potwornie zniechęcił do auta... :( Nie przypuszczałem, że tyle problemów mogło być w TAKIM aucie. Zresztą nie biorę tego poprzedniego modelu pod uwagę, gdyż raczej kupować będę nowe auto.

 

Widziałem co prawda daty tych postów wskazujące na pierwsze dwa lata produkcji modelu, ale Panowie i Panie - to chyba nie forum Daewoo... :twisted:

Jeśli dane auto jest BAAARDZO popularne, a X6 takie jest, to się nie dziwię, że lista uwag była długa. Ja w moim E71 35i nie miałem przez 6 lat żadnych poważniejszych problemów - jedna akcja serwisowa była większa, gdzie silnik nierówno chodził, jakieś mikrousterki się zdarzyły np. silniczek podnoszenia szyby, poza tym przy dużym przebiegu wyjątkowo uleciał mi wał od skrzyni do przednich kół - ale BMW pogwarancyjnie mi to za darmo zrobiło. Poza tym jeździła tym moja kobieta tylko do miasta, niskie przebiegi (8km w jedną stronę) i nigdy akumulator się mi nie rozładował. Generalnie totalnie bezproblemowe auto, nigdy się na nim nie zawiodłem. Do tego jest komfortowe a jednocześnie prowadzi się bardzo dobrze - po jazdach próbnych F16, które jest poprawione w większości aspektów o niczym innym nie myślę, żeby tylko zmienić moje F06 na F16 właśnie.

Opublikowano
To może zawieszenie Comfort jest niezbędne... z pneumatyką z tyłu...

Dynamic ma zdaje się w sobie wszystkie inne typy zawieszenia w tym pneumatykę ale to jest do sprawdzenia w ASO.

Dla mnie na co dzień za sztywne (żona jest zadowolona ale ona się nie zna :) ). W f10 odpoczywam, w F16 już nie i to pomimo dobrego wyposażenia i fajnego wykończenia.

 

Na autostrady się nadaje, jest cicho - to odczucia subiektywne ale wydaje mi się, że tak jak w F10 albo ciut lepiej. Gabaryty auta nie wpływają negatywnie na wyciszenie ale czuć, że opory stawia duże :). Auto z Aktywnym Układem Kierowniczym z Servotronic dość nerwowo się prowadzi.

 

Podsumowując wady F16 to dla mnie: za sztywne na co dzień, nerwowe reakcje z układem kierowniczym z servotronic.

Reszta jak najbardziej na DUŻY plus.

 

Odnośnie awaryjności E71 to: bardzo częste problemy z nie doładowanym akumulatorem (z webasto ciężko było korzystać z tego powodu), słabe wahacze przednie, elektryczny hamulec postojowy podatny na awarie, wycieki oleju z klapek kolektora dolotowego. Reszta bezawaryjna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

OK, dzięki za szczegółowy opis.

Awaryjność dla mnie ma mniejsze znaczenie (oczywiście w zakresie rozsądku, żeby auto nie stało za często w serwisie) - bo uważam, że użytkowanie auta na tym poziomie cenowym bez pakietu BMW Repair to rosyjska ruletka :wink: (zresztą w F10 tak samo)

 

Co do zawieszenia w F16 nie mogę się autorytatywnie wypowiadać, bo nie mam tego auta :?

Ale konfigurator X6 stanowi tak:

1) Pakiet adaptacyjnego zawieszenia Comfort

zawiera elektroniczną kontrolę amortyzatorów i pneumatyczne zawieszenie tylnej osi

2) Pakiet adaptacyjnego zawieszenia Dynamic

zawiera Dynamic Drive, które ogranicza przechyły boczne pojazdu, elektroniczną kontrolę amortyzatorów i Dynamic Performance Control - system przenoszenia momentu obrotowego pomiędzy tylnymi kołami

3) Pakiet adaptacyjnego zawieszenia Professional

łączy ze sobą pakiety zawieszenia Comfort i Dynamic (2VM i 2VP), dając do wyboru pełen zestaw rozwiązań BMW w zakresie zawieszenia. W ten sposób do dyspozycji jest pełen przekrój ustawień: od bardzo sportowych do najbardziej komfortowych.

 

 

@Majk_BDG

tak przy okazji.

Wątek o awaryjności F10/F11 z tego forum jest chyba równie długi jak o E71.

Ja mam F11 LCI z wyklikanymi wszystkimi opcjami, jakie były dostępne (za wyjątkiem NightVision), więc teoretycznie ma się co psuć. A na razie póki co - odpukać - nie chce :D

Więc jak słusznie @Slawomir pisze - to, że dużo ludzi narzeka - nie jest regułą, że auto faktycznie jest awaryjne. Zadałbym inne pytanie - jakie jest pochodzenie tych aut, których właściciele narzekają i w jakim stopniu w danym aucie było uprawiane "druciarstwo"... Bo jak czytuję niektóre wpisy z forum F10 - mam wrażenie, że opisywane auto ma w sobie całkiem sporo części z "przystanku autobusowego"... :wink:

Opublikowano

Mam u siebie 25k przebiegu. Na chwilę obecną ZERO jakichkolwiek usterek. Auto jeździ zarówno po mieście, jak i w trasy.

Mam zawieszenie M, bo lubię. Jeśli ktoś lubi kanapę, to bierze dynamic i już. Albo idzie do salonu z gwiazdką.

Silnik 30d daje radę, zwłaszcza w przedziale 0-100. Jak ktoś lubi się mocno odpychać w trasie i nie lubi, jak go ktoś na autostradzie objeżdża, to polecam jednak 40d.

 

Ogólnie samochód fantastyczny pod każdym względem.

Do tego najlepsze finansowanie z całej gamy, ponieważ X6 chociażby w stosunku do X5 ma wyższą wartość rezydualną. Opłaca się wziąć Comfort Lease i po 3 latach oddać, wziąć nowy.

Opublikowano

Brałem ze stocku, a tutaj wybór był dużo większy w diesel'u.

Zreszta uważam, ze do tak dużego i ciężkiego auta diesel lepiej się sprawdza. W 550i męczyły mnie trochę już pod koniec częste wizyty na stacji, zwłaszcza podczas jazdy po mieście.

Opublikowano
webber- Ja biorę tylko pod uwagę benzynę w X6 F16, ze względu na małe przebiegi roczne ok 6-7 tys km diesel opłaca się brać przy minimum 15 tys km rocznie ale ja robię połowę z tego więc tylko benzyna ale nie 35i a może 50i, a ty webber jakie robisz roczne przebiegi F16.
Opublikowano

@Slawomir @Pe.te @webber

 

Dzięki Panowie za Wasze opinie :)

 

W najbliższym czasie będzie okazja potestować X6 więc empirycznie ocenię za i przeciw.. Pochwalę się oczywiście wrażeniami i zobaczymy co najbliższa przyszłość w temacie przyniesie.. ;)

Opublikowano
Mam u siebie 25k przebiegu. Na chwilę obecną ZERO jakichkolwiek usterek. Auto jeździ zarówno po mieście, jak i w trasy.

Mam zawieszenie M, bo lubię. Jeśli ktoś lubi kanapę, to bierze dynamic i już. Albo idzie do salonu z gwiazdką.

Silnik 30d daje radę, zwłaszcza w przedziale 0-100. Jak ktoś lubi się mocno odpychać w trasie i nie lubi, jak go ktoś na autostradzie objeżdża, to polecam jednak 40d.

 

Ogólnie samochód fantastyczny pod każdym względem.

Do tego najlepsze finansowanie z całej gamy, ponieważ X6 chociażby w stosunku do X5 ma wyższą wartość rezydualną. Opłaca się wziąć Comfort Lease i po 3 latach oddać, wziąć nowy.

 

Najlepsze finansowanie to ma audi większość modeli 0% wkładu i po 3 latach nowy model. Dodatkowo masz gwarancję na 3 lata i limit kilometrów 90k nie 20 rocznie jam w bmw i do tego 4 lata

 

Jak to wyglądało w twoim przypadku z comfortlease na x6?

Hmmmm
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, jestem nowy na forum.

Chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś ma jakieś opinie na temat x6f16 M lub 50i ?

Planuję zmianę auta ( obecnie MB s klasa w221 ) i jestem najbardziej nakierowany na ''iksa'' (używany roczny lub dwuletni ale przebieg max do 30,40tys ). Forma zakupu , to leasing.

Nie ukrywam, że najbardziej chciałbym aby trafił się fajny egzemplarz w Mpower.

Mam kilka pytań oczywiście dotyczących M ,bo 50i pewnie serwisowanie podobne do ''zwykłych'' aut.

Od razu mówię, że nie pytam o spalanie, bo wiem ile takie ''furki'' palą :)

1. Co ile wymienia się olej i co przy tym i mniej więcej jakie koszta w Aso ?

2. Co ogólnie się wymieni kiedy itp ?

3. Na co zwrócić uwagę podczas zakupu ?

Generalnie chciałbym się dowiedzieć wszystkiego na temat kosztów eksploatacji samochodu z silnikiem M.

Opublikowano

witam,

 

jest sporo używanych x5m i x6m z polsiego salonu, więc masz w czym wybierać. Największa bolączką jaka się może trafić to zwiększone zużycie oleju, ale podobno ten problem już w miarę rozwiązany. Ogólnie w przypadku M zawsze najbezpieczniej jest mieć przedłużoną gwarancję.

 

najlepiej zaglądnij na bimmerpost.com tam jest dużo informacji.

 

Co do 50i to już lepiej chyba 50d.

 

odnośnie przeglądów radzę zadzownić do aso.

 

pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Opis 9 stron uwag/problemów z X6 E71 z wątku im poświęconego po prostu mnie zmiażdżył i potwornie zniechęcił do auta... :( Nie przypuszczałem, że tyle problemów mogło być w TAKIM aucie. Zresztą nie biorę tego poprzedniego modelu pod uwagę, gdyż raczej kupować będę nowe auto.

 

Widziałem co prawda daty tych postów wskazujące na pierwsze dwa lata produkcji modelu, ale Panowie i Panie - to chyba nie forum Daewoo... :twisted:

Jeśli dane auto jest BAAARDZO popularne, a X6 takie jest, to się nie dziwię, że lista uwag była długa. Ja w moim E71 35i nie miałem przez 6 lat żadnych poważniejszych problemów - jedna akcja serwisowa była większa, gdzie silnik nierówno chodził, jakieś mikrousterki się zdarzyły np. silniczek podnoszenia szyby, poza tym przy dużym przebiegu wyjątkowo uleciał mi wał od skrzyni do przednich kół - ale BMW pogwarancyjnie mi to za darmo zrobiło. Poza tym jeździła tym moja kobieta tylko do miasta, niskie przebiegi (8km w jedną stronę) i nigdy akumulator się mi nie rozładował. Generalnie totalnie bezproblemowe auto, nigdy się na nim nie zawiodłem. Do tego jest komfortowe a jednocześnie prowadzi się bardzo dobrze - po jazdach próbnych F16, które jest poprawione w większości aspektów o niczym innym nie myślę, żeby tylko zmienić moje F06 na F16 właśnie.

 

Sławek bawiłeś się albo ktoś tutaj GLE? Jeździłem wszystkimi możliwymi nowymi g11/12 poza 760, Ską, ale jak pobawiłem się kilka dni X6 40d jestem oczarowany tym autem. Jak dla mnie świetne auto na daily no i jak dla mnie dużo więcej zabawy z jazdy niż 7er to już statek nie mówiąc o Sce.

 

Spróbowałem Rx450h ale to pełen dramat może na 80 urodziny bo na 70 to chyba za szybko, jeszcze tylko GLE zerknę no i nowa 5er w lutym już ma być w salonach (uwielbiam to wnętrze z nowej 7er)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
moj znajomy odebrał nowe GLE 450 AMG i powiem auto dla dziadków 65+ owszem ładny środek i nawet bryła z zewnątrz ale na tym kończą sie zalety ( bardzo spokojne auto z dobrym tapczanowym komfortem )- porównując do X6 f16 to tylko BMW mimo iż z zewnątrz mi osobiście to auto nie podoba się ale środek sama klasa w sobie
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mnie się z zewnątrz X6 trochę opatrzyło dlatego pewnie GLE Coupe zwrócił uwagę. Kombinowałem nad 7er lub nową 5er ale jak pojeździłem X6 kilka dni to dla mnie fantastyczny samochód. Dobra widoczność, wysoki prześwit dla mnie się przyda jako DD, komfort wiadomo że mniejszy jak 7er ale absolutnie wystarczający i jak dla mnie daje dużo frajdy z jazdy. Na podjęcie decyzji mam czas do końca marca do tego czasu mam w BMW potwierdzone wynegocjowane rabaty.

 

Na razie wychodzi mi coś takiego:

 

www.bmw.pl/myconfig/e2u6n3i3

 

X6 40d w indyvidual w środku, zastanawiam się czy dobrać 20'' koła.

Pakiety M-Pak, Polski, Business, Connected Advanced + Kamery 360, asystent martwego pola, Szyberdach, ogrzewanie kierownicy i aplikacje ceramiczne.

 

Mam tu zakreślony pakiet Innowacji najpierw miałem wybrać tylko Head Up + Informacje o ograniczeniach prędkości z niego + adaptacyjne xenony koszt ok 11k. Pytanie czy LEDY są warte dopłaty 7k. Bo jeśli LEDY to lepiej dać 10k i dokupić cały pakiet i mam resztę asystentów i aktywny tempomat.

 

Mam też oferty na rocznik 2016 z rabatem na ponad 20% ale zawsze mi czegoś brakuje akurat te niby są tylko do końca 2016 roku.

Opublikowano

Jeśli bym się zdecydował na GLE to wezmę benzynę ale na `legendarny` silnik BMW 50i to mnie nie namówisz :) wymiany tych silników to praktycznie standard może teraz je poprawili nie mam ochoty testować na sobie. A 35i vs 40d jest bez sensu, 40d jest o wiele lepszy.

 

Nowe 540xi będzie fajne za to.

 

Jeśli ktoś zastanawia się czy opłaca się dopłacić do świateł LED tu jest fajne porównanie:

 

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1030409

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.