Skocz do zawartości

e39 2.0 benzyna 97rok- pali cewki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, dziękuję za przyjęcie na forum. koledzy i koleżanki, mam problem. samochód pali mi cewki. wymienione świece i cewki na nowe, testuje auto a po kilku kilometrach podłączam pod komputer i pokazuje mi walnietą cewkę. raz jedną, drugi raz inną... :/ objawy dodatkowe, po odpaleniu auta po nocy jest ok, lata ok. jak stanę w korku gdzie się toczy powoli to zaczyna się telepać tak jakby właśnie jedna się wylaczała. jak postoi na parkingu i ostygnie to znów jest ok. przy okazji dodam że jeszcze teraz była robiona uszczelka pod głowicą wraz z planowaniem i wszystkim co się z tym wiąże. ktoś ma jakiś pomysł? bo mi już się kończą :/ znajomy mówi ze mam szukać jakiegoś kondensatora...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

cewka jak się zepsuje, to się raczej nie naprawia sama, jak pada to na amen

ale mam wrażenie że u Ciebie cewka nie pada, tylko jest wyłączany konkretny cylinder, bo coś się niedobrego dzieje w trakcie spalania

jak czujnik spalania czyta niewłaściwe parametry, może taką cewkę wyłączyć, dlaczego ściągałeś głowicę, co się działo?

Opublikowano
dlaczego ściągałeś głowicę, co się działo?

Auto generalnie bylo w kiepskim stanie mechanicznym i wizualnym. Silnik byl rozbierany bo znajomy mechanik mowil ze wydmuchalo uszczelkę. Mialem nadzieję, że skoro i tak muszę to wymienic, to okaze się, ze moje problemy byly zwiazane z tą wlasnie uszczelką. Wczesniej wymienilem caly uklad chlodzenia bo podejrzewam ze auto bylo przegrzane i byla jazda na "czerwono" :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akurat cewki w bmw potrafią raz działać raz nie.

Zazwyczaj przestają działać po solidnym rozgrzaniu.

A jak ostygną to znowu działaja.

 

Nie twierdzę , że tu tak jest ale tak bywa < niedawno robiłem właśnie taki przypadek z silnikiem m54>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeżeli było na czerwono, tzn. że było gorąco, jak długo tak jeździł?

jaki jest przebieg samochodu?

Opublikowano
jeżeli było na czerwono, tzn. że było gorąco, jak długo tak jeździł?

jaki jest przebieg samochodu?

Przebieg teraz ok 300tys. Ten co od niego wzialem to auto, mowi ze pare razy wskazowka wchodzila na czerwono i stawal gdzie sie dalo.. ale jak byl w korku na ekspresowce to zanim sie przebil na prawo to troche pogrzalo :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A te cewki to założone nowe czy następne?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

danielxc717, nie oceniaj, tylko napisz coś co może pomóc..

 

sprawdziłeś jaka jest aktualna temperatura pracy tego silnika po uszczelce, bo coś ją wysadziło, to że ją zmieniliście, nie oznacza że problem został wyeliminowany?

Opublikowano

Co tu pisać jak na razie brak informacji. Uszkodzone zużyte świece, fajki potrafią zniszczyć cewki. Nie wymieniając całego kpl można się zapetlac. Trzeba takie coś pisać by inni widzieli jakie są później problemy. Oszczędzając trochę na aucie w jakie można koszta wpaść. Cewki niecały 1000zl, głowica z 1.5tys, pewnie jakieś pierdoly a auto dalej nie jedzie.

 

 

Powiedz co dokładnie remontowane w silniku. Wszystko szczegółowo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej screeny z inpy pokaż.

 

JA tam uważam , że silnik nie jest az tak istotna częścią starego auta by miał decydować o tym czy je kupic czy nie.

Silnik da się zrobic lub zmienić. Jak buda zdrowa i fajna to silnik to szczegół.

Sam mam silnik zmieniony bo poprzedni poległ na polu chwały. Nie chciałem go remontować chociaz dał bym sam radę.

Ale koszt remontu był porównywalny ze zdrowym silnikiem i taka opcje wybrałem i jestem zadowolony.

 

Autor mi silnik który można kupić za około 1000zł.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
danielxc717, nie oceniaj, tylko napisz coś co może pomóc..

 

sprawdziłeś jaka jest aktualna temperatura pracy tego silnika po uszczelce, bo coś ją wysadziło, to że ją zmieniliście, nie oznacza że problem został wyeliminowany?

 

Chłopak pisze że wymienił cały układ chłodzenia plus ostatni krok uszczelka(i domniemam sprawdzenie głowicy) wiec raczej problem ma już wyeliminowany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
danielxc717 , przecież nico tym nie wspomniałem, jeżeli wstaje głowica i uszczelka, mało tego..kolega pisze że jeździł ze strzałką na czerwonym, to chyba warto spojrzeć na bieżące parametry silnika, które mają na to realny wpływ, po co wbijasz kij w mrowisko?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
więc Ty jako mechanik, na temperaturę która wcześniej zatrzymywała się na czerwonym polu już być nie spojrzał, dobrze rozumiem?
Opublikowano
Napisał ze były problemy z przegrzewaniem i robił głowice to i odpowietrzal układ czyli patrzył na temp i w tym temacie nic nie pisze o problemy z temp a z cewkami albo jestem ślepy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.