Skocz do zawartości

Szarpanie skrzyni biegów - wymiana oleju - Koniec problemu?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Planuję zakup BMW X5 e53.

Sprawa wygląda tak:

Oglądałem jeden egzemplarz - jego cena jest wyższa niż średnia z tego rocznika na allegro, ale egzemplarz jest wart uwagi ze względu na jego bezwypadkowość oraz stan.

Jednak jest problem, podczas jazdy testowej skrzynia biegów zaczęła dziwnie się zachowywać. Wariowała przy dojeżdżaniu do skrzyżowań - coś na zasadzie przeskakiwania biegów - z dwójki na jedynkę i znowu na dwójkę i jedynkę oraz potrafiła szarpać po zmianie biegu. Raz wystąpiła taka sytuacja, że jadąć 20-30 km/h nagle jakby wysprzęgliło i ponownie spięło, aż koła zapiszczały i było duże szarpnięcie, dogadałem się z właścicielem żeby to ogarnął bo nie chciał za dużo zejść z ceny na regenerację skrzyni, twierdząc że musi to być wina oleju, a zdarzyło mu się tak dosłownie kilka razy. Raz też przeciągnęła przy zmianie biegu.

 

Właściciel pojazdu dzwonił do mnie i powiedział, że wymienił olej w skrzyni, zostały wyczyszczone elektrozawory, a w skrzyni nie było żadnych opiłków. Mówił, że olej był czarny i było go za mało.

 

Na co zwrócić uwagę przy następnych oględzinach (mam do niego 300km), czy możliwe jest że po wymianie oleju i uzupełnieniu jego stanu wszystko będzie tak jak należy? Bardzo mi zależy na tym, ponieważ cena jest spora, a nie chcę kupić bubla.

Opublikowano

To skrzynia gm czy zf ? jak gm to troche drozej bedzie. jaki to samochod ? jestem ciekawy jak wyglada przesiadka z bmw 7 na e53 ;)

Jezeli wymienil olej ktory prawdopodobnie nie byl nigdy wymieniany(piszesz ze byl czarny olej) bez dokladnego czyszczenia calej skrzyni to istnieje duze ryzyko ze skrzynia padnie po jakims czasie. Radze poczytac fora amerykanskie i polskie , tam jest dobrze to opisane. Moim zdaniem dziwny czlowiek - w czasie jazdy testowej widac czarno na bialym ze skrzynia nie jest w najlepszej kondycji a ten nie chce zejsc z ceny na remont ? :mrgreen: Jezeli jestes napalony i widac ze samochod jest w dobrym stanie to bym bral tyle ze na remont musisz miec troche $ . Nikt ci tu nie da odpowiedzi. Jezeli twierdzisz ze jestes napalony na auto to bierz ale wez pod uwage ze pewnie i tak cie czeka remont automatu. Sprzedawca powie ci to co chcesz uslyszec.

Opublikowano

Napalony absolutnie nie. Ale egzemplarz jest ładny.

 

Wcześniej mówił że czasem coś szarpnie ale bardzo rzadko i że mówili mu że trzeba olej wymienić skoro zaraz jest 200 tys na liczniku.

Niby po wymianie ma być w porządku, twierdził że opiłków żadnych w misce nie było, biegi na postoju wchodziły OK.

Opublikowano
Napalony absolutnie nie. Ale egzemplarz jest ładny.

 

Wcześniej mówił że czasem coś szarpnie ale bardzo rzadko i że mówili mu że trzeba olej wymienić skoro zaraz jest 200 tys na liczniku.

Niby po wymianie ma być w porządku, twierdził że opiłków żadnych w misce nie było, biegi na postoju wchodziły OK.

 

U mnie tez biegi wchodzily idealnie przed remontem , tez nie bylo opilkow a niektore elementy w skrzyni byly zmeczone i mialem delikatne szarpanie od czasu do czasu. Nie tylko opilki dobijaja skrzynie ale tez masa osadow - sam piszesz ze olej czarny wiec pewnie tego sie tam nazbieralo.

Opublikowano
Czy możliwe że przyczyną dziwnego szarpania (naprawdę mocnego) które występuje sporadycznie są zużyte poduszki pod wałem (zimmerbloki) czy coś takiego? Proszę o pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisales ze wlasciciel wymienil olej? Jak po wymianie? Uaktualnij...
Opublikowano
Planuję zakup BMW X5 e53.

Właściciel pojazdu dzwonił do mnie i powiedział, że wymienił olej w skrzyni, zostały wyczyszczone elektrozawory, a w skrzyni nie było żadnych opiłków. Mówił, że olej był czarny i było go za mało.

 

Przecież napisałem, co powiedział. Ja mam trochę kilometrów do niego.

Mechanicy powiedzieli mu o jakiejś poduszce/poduszkach pod wałem czy gdzieś w okolicach dyfra, że jest zużyta dlatego zapytałem czy jest to możliwe, żeby coś takiego się działo. Dokładniej chodzi o to że przy 20-30 km/h nagle coś szarpnęło tak że koła zapiszczały. Zdarzyło się to raz jak jeździłem.

 

Teraz niby jest ok, ale pytam co może być przyczyną ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To co powiedzial to wiem...sadzilem iz sam byles...a jesli nie byles to nie ma o czym pisac...moze byc wszystko powodem takiego szarpania. Przedni dyfer, skrzynia, wal, reduktor....Nawet nie wiemy jaki to silnik jest? Rok produkcji?
Opublikowano

Dobrze, a czy te poduszki gdzieś przy dyfrze, czy tam pod wałem - mogą być przyczyną? Osobiście na tym się nie znam.

 

3,0d 2005r.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poduszki: nie. Mialem kilka z rozwalona podpora walu i to jest duzy stuk w nadwozie. Im szybciej jedziesz tym mocniej uderza. Powyzej 30km/h nie idzie jechac jak jest bardzo zle. Jest zawsze, nie czasami.
Opublikowano

Kurcze,

 

Jeszcze raz określę jak to było:

 

Przy dojeżdzaniu do skrzyżowania tak jakby biegi przechodziły z 1 na 2 z 1 na 2 aż do zatrzymania się. Nie było to jakieś mocno odczuwalne ale jednak było.

Jechałem tak 30 km/h i nagle jakby skrzynia wysprzęgliła i załapała aż koła zapiszczały, ale zdarzyło tak się raz na 30 min jazdy.

Raz przy wjeżdzaniu pod górkę skrzynia przeciągnęła bieg, musiała trochę pomyśleć zanim wskoczył wyższy.

Przy zmianie biegów czasem było tak - wrzucił się bieg wyższy i tak jakby delikatny luz był i zasprzęgliło - też nie mocno ale jednak było nie tak jak trzeba.

 

Właściciel zarzekał się że to na pewno wina oleju - ja mówię - dobra wymień Pan olej i zadzwoń pogadamy. Wymieniony został olej, filtr, wyczyszczone elektrozawory - mechanik niby jeździł i nie zauważył że coś jest nie tak. Twierdził, że może to być wina właśnie poduszki pod wałem czy dyfrem gdzieś, mówił coś o jakiś zimmerblokach, jakby coś takiego się powtarzało.

 

Co o tym sądzicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
X5 "lubi" przeciagnac biegi jak jedziesz pod gorke. To akurat norma jest. A tam moze jest problem w reduktorze? Objawy zalanczania napedu pasuja na to. Czasami bardzo mocno potrafi szarpac. Jesli sie nie znasz na autach, nie masz nikogo kto sie zna na BMW a w szegolnosci na x5 to sobie daj spokoj. X5 moze tak pociagnac za portfel jak cos jest nie tak, ze az plakac sie chce....
Opublikowano
akurat o BMW trochę wiedzy mam - gorzej technicznie - nie wiem gdzie jakie poduszki są, a i X nigdy nie miałem. Od razu wyhaczyłem że coś jest nie tak, ale tak na oko ciężko zdiagnozować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze nie spotkalem sie z x5 aby ta czesc ulegla zniszczeniu wiec nawet nie biore tego pod uwage. Moze w 3er ale nie x5.
Opublikowano
Kubaa: KOles ci bedzie mowi to co chcesz uslyszec o niego- tak zawsze wyglada sprzedaz samochodu.Nawija makaron na uszy i tyle. Gdyby to byla ,,usterka'' za symboliczna zlotowke to wlasciciel juz by to sam zrobil zeby nie musiec negocjowac ceny z nabywca. Mozesz dac link to tej oferty ?
Opublikowano
:cool2:
X5 "lubi" przeciagnac biegi jak jedziesz pod gorke. To akurat norma jest. A tam moze jest problem w reduktorze? Objawy zalanczania napedu pasuja na to. Czasami bardzo mocno potrafi szarpac. Jesli sie nie znasz na autach, nie masz nikogo kto sie zna na BMW a w szegolnosci na x5 to sobie daj spokoj. X5 moze tak pociagnac za portfel jak cos jest nie tak, ze az plakac sie chce....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.