Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Samochód bmw e91 2010r 318d z przebiegiem 250 tys. Po wpięciu komputerem w silnik wyświetla błąd 452A : info - system filtra cząstek stałych diesla - błąd stały. Proszę o pomoc w usunięciu tego problemu.

Wczoraj dwukrotnie wymusiłem programem wypalanie dpfa ale nie mam żadnego potwierdzenia że wypalanie zakończyło się powodzeniem a poza tym błąd dalej jest wyświetlany. Miałem spełnione warunki m.in. temperatura cieczy ok 88'C , powyżej 10 litrów w zbiorniku, prędkość ok 60-80 km/h przez 30 minut, temperatura spalin przy dpfie przez ok 10-15min wynosiła ok. 550-650'C, potem ok. 200-300'C. Jeden warunek nie był spełniony - brak błędów dpf w silniku. Jego nie da się skasować podczas jazdy, tylko przy wyłączonym silniku ale przy uruchomieniu silnika błąd znowu wskakuje.

 

Samochód jest jeżdżony głównie w trasie, rzadko w mieście. Ogólnie żadnych objawów zapchanego dpfa nie zauważyłem, na desce nie wyświetla żadnych podejrzanych kontrolek. Jedynie co mu jeszcze dolega to zbyt duże drgania silnika i gałką zmiany biegów ale to chyba nie będzie wina dpfa.

 

Proszę o pomoc :)

Opublikowano

Gdy błąd będzie, to wypalanie się nie odbędzie. U kolegi też się nie chciał wykasować ale spróbowaliśmy w Inpie zrobić diagnozę ogólną w trakcie jazdy i wykasować podczas jazdy wszystkie błędy (był tylko ten od dpf i podgrzewacza filtra paliwa) oraz w czasie jazdy wykasować historię błędów. Udało się.

W Inpie są dwie diagnozy ogólne, przynajmniej dla m47 i pamiętam, że jedną się nie dało, a drugą poszło w sposób, jak wyżej opisałem.

-------------------

Artur

Opublikowano

Najlepiej jak by wypowiedzieli się magicy od programowania i chip tuningu, jednak wydaje mi się, że błąd który dostajesz jest jedynie informacją, że auto zbilża się do przebiegu na jaki zakładana jest żywotność dpf. Wynika on z przebiegu, a stan dpf nie ma nic do rzeczy.

Musiałbyś zakodować wymianę filtra na nowy, skoro jego parametry pokazują, że działa ok.

 

Zobacz np. tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=214354

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

W takim razie będę musiał załatwić sobie te programy (inpa, dis) i pokombinować, albo poszukać kogoś kto je ma. Czy za pomocą tych programów można sprawdzić, w jakim stanie jest dpf? W programie którym mam (deplhi 2014) jest tylko możliwość wywołania wypalania dpfa i sprawdzenia temperatury spalin przy dpfie, nie można sprawdzić w jakim on jest stanie.

 

Ktoś napisał:

452A - appears as the particle filter most of the mileage has exceeded maximum and serves as information / reference for the filter in a BMW expert workshop to be replaced.

 

Wynika z tego, że BartekCh masz rację. Teraz pytanie, czy można z tym błędem jeździć? Skoro jest błąd to znaczy ze dpf sie nie wypala (nawet mimo jazdy w trasie) tylko ciągle się zapycha?

Opublikowano
Dzisiaj byłem u mojego mechanika, podpiął się pod kompa i wyskoczył mi dokładnie ten sam błąd...u mnie przebieg 232tys. Też nie da się skasować, powiedział tylko tyle, że trzeba zrobić wypalanie...
Opublikowano

Jeżeli masz ten sam błąd co ja to możesz powiedzieć mechanikowi, że się myli i nie chodzi tu o wypalanie tylko zakodowanie dpfa.

 

Jeśli jest ktoś w stanie odpowiedzieć na moje pytania z poprzedniego postu będę wdzięczny :)

Opublikowano
Błąd DPF 452a informuje, że filtr przepracował 200.000 km i powinien zostać wymieniony, nie ważne w jakim on jest stanie. Programowo dałem mu informację, że został wymieniony i błąd dał się skasować i już nie wraca. Problem rozwiązany. Dzięki za podpowiedzi :)
  • Dziękuję 1
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, podepnę się pod temat.

Mam ten sam błąd i nie wiem czy to już koniec mojego dpf-a, czy tak jak w Twoim przypadku wystarczy tylko dać samochodowi przez program znać,

że ma nowy dpf, później wymusić wypalanie ewentualnie i będzie po krzyku. Zamieszczam też skany z inpy i isty, może ktoś będzie tak uczynny i mi podpowie ocb z moim DPF-em :)

 

http://static.pokazywarka.pl/i/6397933/595200/1a3b9cee-d13f-4a93-8134-7e4eb3a8a4a6.jpg

 

http://static.pokazywarka.pl/i/6397933/570747/193e5233-51ba-4a31-afec-e2ae1f3b44cb.jpg

 

http://static.pokazywarka.pl/i/6397933/638079/023e479a-ffb5-4261-b488-6bd7c73b89f5.jpg

 

Będę wdzięczny za pomoc.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Podłączam się pod temat. Historia nieco inna... Jechałem autostradą zapalił się żyd (sic) Zatankowałem i po jakimś czasie zaczął mi się dławić i nie mogłem jechać. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu problem ustał. Na następny dzień przy podjechaniu pod górkę problem się ponaglił, ale również po chwili minął. Dziś zapaliła mi się kontrola silnika podpiełem się do kompa i następujące błędy:

452A - INFO isystem filtra cząstek stałych silnika diesla - stały

40E9 - nieznany kod usterki

4B82 -nieznany kod usterki

3FF0 - przepływomierz powietrza - nieciągły

4B81 - nieznany kod usterki

4C9F - zawór recyrkulacji gazów wydechowych, wiarygodność - nieciągly

4C9E - zawór recyrkulacji gazów wydechowych, wiarygodność - nieciągly

 

Po skasowaniu pozostały tylko 452A i 4B82

 

Pomóżcie koledzy....

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie przepraszam, że odświeżam, jakim programem przestawić licznik DPF? Czy można to zrobić za poziomu manetek albo interfejsu delphi? Bo też nie mogę wykasować tych błędów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.