Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś zaskoczyła mnie awaria w sumie pierwsza, która gdybym był daleko od domu to zakończyłaby podróż. Z chłodnicy zaczął uciekać płyn. Po zdemontowaniu jej okazało się ,że uległa deformacji. Dwa poziome rdzenie "spuchły" i z jednego pociekło.

Co może być przyczyną takiego stanu? Ciśnienia w układzie nie mam wysokiego, węże miękkie, nigdy żadnych problemów z układem. Oczywiście w silniku płyn.

 

Spotkał się ktoś z czymś takim?

Opublikowano

Pewnie kiepska jakosc wykonana podobnie jak oryginalne uszczelki pod "dekiel". Tez miałem swego czasu spuchnietą z mikro wyciekiem i wymieniłem na nissensa.

 

Wysłane z mojej komóry :]

Opublikowano
U mnie też spuchła i lekko się wygięła w banan od dołu. Wg mojego byłego mechanika chłodnice w E46 mają wadę, twierdzi że zawsze w tym samym miejscu jest uszkodzenie. Powszechnie wiadomo, że układ chłodzenia w BMW jakościowo jest lipny, jak nie zbiorniczek to chłodnica właśnie.
Opublikowano

Czyli norma. Trochę szkoda bo dotychczas uważałem, że z moich trzech aut ( dwie Alfy i BMW) to właśnie BMW mnie nigdy nie zawiedzie...a tu taka niespodzianka :)

 

Time to say goodbye

Opublikowano

Jaka chłodnica? Fabryczna. Temperatura nigdy poza pion, węże miękkie, po zatrzymaniu silnika można było bezproblemowo odkręcać korek na gorącym silniku.

 

Przyjdzie nowa chłodnica to się zobaczy bo może jest coś co się wydarzyło ostatnio o czym ja nie wiem.

Opublikowano
Jaka chłodnica? Fabryczna. Temperatura nigdy poza pion, węże miękkie, po zatrzymaniu silnika można było bezproblemowo odkręcać korek na gorącym silniku.

 

To chyba cos nie tak. Jest to przecież uklad ciśnieniowy i na nagrzanym silniku powinny być gorące i twarde. Jak się ostudzą to powinny być miękkie.

Opublikowano
Węże były twarde, ale nie "betonowe" o to mi chodziło. Miałem już bmw gdzie były twardsze i żeby odkręcić korek trzeba było długo ostrożnie spuszczać powietrze.
Opublikowano
To jakie te węże powinny być? U mnie nadal się męczę z odpowietrzeniem. Węże po nagrzaniu auta są twarde trzeba użyć trochę siły aby ścisnąć wąż ale nie są tak twarde, że w ogóle nie da się ich ucisnąć. Po stygnięciu auta po około 25-30 minut robią się coraz miększe a na końcu i tak zasysa mi przewód. Zarówno z nowym korkiem OEM ma rok i nowym Behr (3 tygodnie) Czytałem miliony tematów jak odpowietrzyć i nadal nie wiem. Niedługo Cię to czeka jakub to może opiszesz jak to robisz w swoim aucie ? Lub ktoś inny niech się wypowie.
Opublikowano
To jakie te węże powinny być? U mnie nadal się męczę z odpowietrzeniem. Węże po nagrzaniu auta są twarde trzeba użyć trochę siły aby ścisnąć wąż ale nie są tak twarde, że w ogóle nie da się ich ucisnąć. Po stygnięciu auta po około 25-30 minut robią się coraz miększe a na końcu i tak zasysa mi przewód. Zarówno z nowym korkiem OEM ma rok i nowym Behr (3 tygodnie) Czytałem miliony tematów jak odpowietrzyć i nadal nie wiem. Niedługo Cię to czeka jakub to może opiszesz jak to robisz w swoim aucie ? Lub ktoś inny niech się wypowie.

 

Też miałem kiedyś problem z zasysającym się wężem, dziwnym stanem płynu oraz problemami z odpowietrzeniem. Winowajcą okazał się zbiorniczek wyrównawczy, który miał mikro pęknięcie w niewidocznym miejscu. Po wymianie gnojka i odpowietrzeniu chyba setny raz, jak ręką odjąć. Także obadaj zbiorniczek, czy nie ma jakichś nieszczelności.

 

Co do odpowietrzania to najlepiej stanąć autem tak aby przód był lekko uniesiony. Na zimnym silniku odkręć korek i odpowietrznik, włącz zapłon, ogrzewanie na full i wlewaj płyn (nie żałuj) aż przez odpowietrznik zacznie wylewać się płyn bez bąbli. Zakręć odpowietrznik jak będzie w nim pełno. Odessij strzykawka nadmiar ze zbiorniczka tak aby stan był ok. Zakręć korek. Przejedz się, zobacz czy ogrzewanie działa, czy się normalnie nagrzał. Następnie zgaś auto, zaczekaj aż się ostudzi (będzie zimne) i sprawdź stan.

Opublikowano

Piszesz :

Po stygnięciu auta po około 25-30 minut robią się coraz miększe a na końcu i tak zasysa mi przewód.

Wyraźnie tu widać że możesz mieć problemy z :

1. zły korek

2. nie typowy zbiorniczek lub uszkodzony i dobry korek na nim źle działa

3. jakieś dodatkowe podkładki uszczelniające pod korek uniemożliwiają dobrą prace korka.

Generalnie korki w systemie chłodzenia przepuszczają powietrze w dwie strony : do środka prawie swobodnie a na zewnątrz pod określonym ciśnieniem , jak zawór bezpieczeństwa.

Korek należy kupić w ASO bo te inne nawet jak się kupi zgodnie z katalogiem OEM to może być różnie

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Zbiorniczek miałem wymieniany jak mi pękł rok temu. Są gdzieś na nim numery aby sprawdzić jaki tam siedzi ? Nie mogę nic znaleźć ;/. I co do tego węża raz udało mi się tak odpowietrzyć, że węża nie zasysało w pełni tylko w połowie a tak to płyn jakby z niego wylatywał i zasysało. Korki na pewno są w pełni sprawne niemożliwe aby jeden OEM i drugi BEHR były uszkodzone i powodowały by identyczny efekt.

EDIT: Aby dwa razy nie pisać, jak już sprawdzę zbiorniczek i okaże się jakiś no-name to zbiorniczek Behr będzie dobry ? Różnica między nim a Febi to 100 zł jeżeli to ta sama jakość to czemu przepłacać ? Oczywiście nie chcę na tym oszczędzać ale proszę o opinie. - Przepraszam jakub, za off-topic.

Opublikowano

Mała poprawka do tego co napisałeś:

Co do odpowietrzania to najlepiej stanąć autem tak aby przód był lekko uniesiony. Na zimnym silniku odkręć korek i odpowietrznik, włącz zapłon, ogrzewanie na full i wlewaj płyn (nie żałuj) aż przez odpowietrznik zacznie wylewać się płyn bez bąbli. Zakręć odpowietrznik jak będzie w nim pełno. Odessij strzykawka nadmiar ze zbiorniczka tak aby stan był ok. Zakręć korek. Przejedz się, zobacz czy ogrzewanie działa, czy się normalnie nagrzał. Następnie zgaś auto, zaczekaj aż się ostudzi (będzie zimne) i sprawdź stan.

Po zakręceniu odpowietrznika zbiorniczek wyrównawczy ma być zalany po brzegi. Następnie uruchamiasz silnik i przez 20 s utrzymujesz obroty silnika ok 4000 obr/min, oczywiście zbiorniczek przy tym ma być otwarty. Jeśli poziom cieczy w zbiorniczku się obniży dolewasz do krawędzi. Zakręcasz korek i możesz jechać. Później jak ostygnie sprawdzasz poziom pływakiem.

Zawsze miałem w ten sposób odpowietrzane.

 

 

EDIT: Aby dwa razy nie pisać, jak już sprawdzę zbiorniczek i okaże się jakiś no-name to zbiorniczek Behr będzie dobry ? Różnica między nim a Febi to 100 zł jeżeli to ta sama jakość to czemu przepłacać ?

Wydaje mi się, że będzie ok, Behr to dobra marka. Ja mam teraz zbiorniczek Meyle i jest ok. To tylko kawałek plastiku i moim zdaniem nie warto tutaj przepłacać.

Opublikowano
Jakub, wspolczuje, ale rowniez sobie, bo pewnie mnie to spotka niebawem, skoro z jednego dnia sa nasze sztuki.

 

Miesiąc temu wymieniałem chłodnicę w Mini Cooperze którego mam z ...04.2002 roku :) . Ponieważ to też BMW to sobie pomyślałem "ciekawe kiedy w e46"

Za takie myśli powinno się szare komórki obcinać. Wykrakałem.

 

Jutro zrobię Ci zdjęcia starego radiatora, żebyś mógł sobie swoją chłodnicę podejrzeć i daj Boże wykluczyć taką awarię jak moja.

Opublikowano
Moje wkur... sięgnęło zenitu. Kupiłem chłodnicę NRF (tańsza tylko o 15 pln od Nissensa!!! żebym wiedział) i co się okazało. Ogólne bardzo dobrze wykonana, wkręty, uchwyty pasują...oprócz jednego, mianowicie średnicy górnego króćca. Oring w oryginalnym wężu lata luźno i wycieka tam płyn. Postaram się dzisiaj dobrać nowy oring, ale wyraźnie na starą chłodnicę wchodzi z oporem a tu luźno. Ech...tak umierają samochody. :)
Opublikowano

Faktycznie za taką kasę mogłeś brać Nissens :-)

Ja wybrałem opcję nisko budżetową i mam od 2 lat Thermotec i pasował jak ulał. Na razie chińczyk daje radę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.