Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej

mam problem z moim wozem, silnik n52b30a z 2005 roku. Ów problem polega na złym składzie mieszanki paliwowej i nie wiem gdzie szukać usterki. Adaptacje ltft oscylują w granicach -20/ -15 wg inpy, stft czyli te "na bieżąco" również na minus, na wolnych -10/-8. Po przygazówce idą na max czyli -29,5 i tak stoją przez chwilę, później powoli zaczynają schodzić w kierunku zera i zatrzymują się w granicach właśnie -10/ - 8. Podczas jazdy przy bucie w podłodze i wyższych obrotach idą zaś na plus, ale nie więcej jak 10,2, przy delikatnej jeździe na minusie -15. Przy bardzo dynamicznej jeździe ltft wprawdzie są w okolicy zera, ale przy normalnej idą właśnie na te -20/-15. Ogólnie silnik chodzi super, równo, ma moc, nie trzęsie, nie ma missfire'ów czy innych problemów. Aczkolwiek zdarza się mu, że podczas spokojniej jazdy i mocnego wciśnięcia gazu czasem "pomyśli" sekundę i dopiero pojedzie, bardzo rzadko czuć lekkie szarpnięcie (za dużo paliwa?). Oleju dużo nie połyka. Co do błędów to po skasowaniu pojawiają się z czasem 2A2E i 2A2F mixture too rich, mam też soundklappe czyli klapka w wydechu ale raczej bez związku ( cały czas otwarta). W aucie mam lpg, takie już kupiłem, na lpg nie jeżdżę póki co, tylko PB aż usunę usterkę. Gdzie mogę wg was szukać przyczyny?

Opublikowano

Zastanawiające jest to, że STFT się nie ustabilizowało - tak jakby jakiś element pracował raz lepiej raz gorzej?

Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym najpierw zawory DISA, one mają istotny wpływ na przepływ powietrza w kolektorze (doładowanie dynamiczne).

A może być tak, że ich klapki "latają" sobie bezwładnie na ośce - to by mogło tłumaczyć te wahania na STFT.

Opublikowano
Dużą dise wyciągnałem i nie ma żadnych luzów, do małej jest ciężki dostęp. Ale testowałem w inpa i słychać jak się otwierają i zamykają. Mam sprawdzić ciśnienie paliwa, ale pomysły się mi kończą. Znajomy mówił że przy 7% już mu świeciła lampka check w m54, czemu tu się nie zapala? Taki ma duży margines błędu?
Opublikowano

Zapewne u kolegi oprócz tych 7% korekty jeszcze coś było nie tak (np przerwany obwód grzewczy sondy, wtedy na 100% będzie błąd).

Wartości od -10 do +10 są do zaakceptowania, wszystko poza tym zakresem powinno budzić podejrzenia. A błędy rich/lean mogą się pojawić dopiero przy -40/+40.

Robiłeś adaptację VVT?

Opublikowano
kasowałem chwile temu wszystkie dostępne adaptacje w inpie. Szczerze nawet bym nie wiedział że mam z tym problem, ale byłem u gazownika żeby ustawić instalację, podłączył komputer i były adaptacje dwucyfrowe, nawet z dwójką z przodu co wzbudziło jego podejrzenia. Kazał mi skasować adaptacje pojeździć na PB i przyjechać ponownie. Tak zrobiłem, ale na PB było tak samo. Stwierdził że nie ma jak ustawić LPG bo ustawia się pod PB a jak tam są takie wartości to trzeba naprawić żeby jeździł na benzynce jak książka przykazała i dopiero działać z LPG (całkiem logiczne, nawet dla mnie). Dla pewności podjechałem do innego (SebastianS z forum lpg) który potwierdził zdanie poprzedniego. Stwierdził że to wina przepływki, skasował mnie za diagnoze i kazał przyjechać jak naprawię wóz.Kupiłem więc nową przepływkę (700zł :mad2: :mad2: ) ale brak jakichkolwiek rezultatów.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

mały update, problem dalej nie rozwiązany

byłem u speca, zrobił mi update software'u całego auta (500zł), potem zostawiłem mu auto na tydzień, twierdził że ściągali cały ssący, odme rurki itp było dużo szlamu, nagaru, wszystko czyścili razem z przepustnicą i za to zażyczył sobie 500zł, utargowałem na 400. W tym czasie przejechał ok 150 km i nie było błędów, ale pech chciał że dojechałem do domu i wywaliło błędy na dwóch bankach p0171 i p0174 czyli uboga mieszanka. Niby nie wyrzuca często bo frequency mam jakoś 2 przez ok 300km przejechanych ale jednak. dodatkowo wyskoczył 2AAC czyli coś z disą i pisze że możliwy jest problem mechaniczny. Czy padnięta disa może mieć wpływ na p0171 i p0174??

Opublikowano
Zawsze wydawało mi się , że właśnie mała i duża DISA pełnią rolę przepustnicy. U mnie były wyciągane w celach inspekcji czy nie mają luzów i ponownie montowane, ale uszczelki spryskali dodatkowo jakimś uszczelniaczem by była pewność, że lewego powietrza nie będzie brał. Jeszcze jedna sprawa, na początku wspominałeś o bogatej mieszance, rozumiem że teraz masz błędy z ubogą ? Wygląda na to, że coś źle poskręcał i lewe powietrze bierze. Zastanawiałeś się nad próbą dymową ? Możesz mieć gdzieś minimalną nieszczelność...
Opublikowano
Na początku pisałem o bogatej mieszance ale źle przetlumaczylem znaczenie błędu, błąd jest cały czas ten sam i jest to uboga mieszanka. Duża disa była wyciagana przeze mnie osobiście, mała żeby wyciągnąć musiałbym zedrzec kolektor ssacy chyba? Zadzwonię do typa i zapytam czy nie zaglądał do małej disy. Ale błąd świadczy o tym że coś z nią nie tak. O próbie dymnej słyszałem ale jeszcze nie próbowałem
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
hej, jeszcze nie do końca sprawa jest rozwiązana. Wszystko wskazuje na to że gdzieś jest lewe powietrze, nieszczelna odma lub coś z paliwem, ale jako co błędami nie sypie już o mieszance. Bląd zapisuje jak przekroczy korekta +/-15%. Teraz muszę się finalnie tym zająć ale brakuje mi specjalisty w moich okolicach. Noi nie wiem dalej co z tą disą, raczej chodzi o małą disę. Wg mnie jakby się przycinała, ostatnio bawiłem się testem klapek w inpie, i co kilka aktywacji zaworu nie było słychać kliknięcia jakby się zawiesiła. Obserwowałem lambda integrator na ciepłym silniku na postoju i bank 1 bardziej odbiega od banku 2, ten jakoś bliżej ma do zera. Noi zauważyłem że czasem przy jednostajnej jeździe na niższych partiach obrotów powiedzmy 2-3krpm gdy chcę dodać więcej gazu auto jakby się przydławiło i szarpnęło, lecz jest to bardzo delikatne i praktycznie nie zauważalne. Poza tym silnik chodzi super, ma moc wg mnie pracuje równiutko i nie trzęsie tylko muszę rozwiązać tą nieszczęsną usterkę...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mały update, auto raczej ogarniete. Wymieniona mała Duda, Stara zacinala się w połowie, odma plus jakiś uszkodzony wąż, uszczelki kolektora przepustnicy i jeszcze jakieś inne. Teraz zostało pojeździć i potestowac, sprawdzić adaptacje po tych 300km i ocenić czy jest ok. Wg mnie auto zyskało na mocy, zwłaszcza w przedziale niskich obrotów

 

Znowu update, po 300km wyskoczył check, błędy tylko dwa i klasyka zbyt uboga mieszanka na obu bankach, korekta dochodzi do +30 a przy bucie -10,2 i więcej nie pokaże, także zalamka

Opublikowano
Sprawa chyba rozwiązana, z auta została całkowicie wypieta instalacja elektroniczną lpg (nie jeździłem na lpg) i chyba będzie to, check nie wyskakuje błędów brak, podczas jazdy nie zauważyłem żeby korekty wyskakiwaly w kosmiczne wartości. Wydaje mi się że zaklucalo przepływomierz, teraz na wolnych pokazuje 8,2-9,5 jednostek a wcześniej było od 8 do 14. Mam nadzieję że problem będzie rozwiazany :evil:
  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam podpisuje sie pod temat.mam ten sam problem wyskakuje mi blad bank 1i 2.Dodam ze mam bmw e60 m54b30.mam instalacje lpg.i teraz moje pytanie czy moze to byc zwiazane ze zle wyregulowana instalacja Lpg.Z gory dziekuje za pomoc!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.