Skocz do zawartości

e39 530D / Mpakiet, shadowline `


koribiker22

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz co no, tutaj mam aku takie w sumie jak do aut z systemem start-stop. Wydaje mi się, że to przez ilość odbiorników elektrycznych w tym aucie (wszystko jest elektryczne). Ogólnie jak coś pada to nie chcę robić lipy, tak doradził mi koleś w hurtowni to się posłuchałem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie no wiadomo - jak jest dużo elektroniki w aucie to potrzebny większy aku. Byle nie za duży bo go alterantor nie będzie doładowywał.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

http://www.tinypic.pl/lmayyuzh7ese

Olej w skrzyni wymieniony. Wiadomo - uszczelka i filtr także.

 

Zmieniłem także płyn hamulcowy na ATE.

 

Mam dziurę za plecionką, więc zaraz wpadnie nowa plecionka z kołnierzami. Wiem już, skąd to buczenie.

 

Na diagnostyce auta wyszło także, że w kolektorze dolotowym jest sporo oleju. Prawdopodobnie mechanik artysta który mi wstawiał zaślepki coś źle poskładał. Nowy zestaw uszczelek już leży.

Auto było na osowej u Kisiela na diagnostyce. Adaptacja skrzyni skasowana.

 

Wyszło trochę rzeczy, ale przynajmniej wiem, co jest do roboty:

 

- tarcze klocki to już zaraz, wiedziałem zresztą

- oba wahacze górne przednie

- gumy stabilizatora

 

- turbo już trochę oleju puszcza, chociaż ja tego po zużyciu na bagnecie nie widzę więc nie wiem. Luz na wirniku niewielki

- wtrysk numer dwa na inpie ma trochę rozjechaną korekcję, tragedii nie ma

- uszczelka pod klawiatura lekko puszcza, zapocenie

- uszczelka miski olejowej to samo

 

Uszczelkę pod klawiaturą i miską to zrobię pewnie dopiero na wiosnę, bo to dużo roboty. Może przy okazji wtedy zrobię wtrysk/wtryski żeby jaj jakiś nie było ( W focusie kiedyś zawieszał mi się wtrysk, jaja niesamowite. Auto gaśnie, przechodzi tryb awaryjny a za Tobą pojawia się chmura jak w lokomotywie ). Chociaż kumpla ojciec twierdzi, że korekcje to nie wszystko i jeszcze mogę na tym nawet 100tyś zrobić (ma sporo doświadczenie, bo rocznie robi jakieś 150-200tyś km wożąc ludzi do niemiec )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wtrysków, zrób przede wszystkim test przelewowy. Korekcje nie mówią wszystkiego, a raczej mówią bardzo niewiele. Sprawdź przelewy, będziesz wiedział czy leją i które leją. Na pewno możesz spokojnie z tym jeździć i nic złego się nie stanie przez dłuższy czas, jeśli nie ma jakichś objawów jeszcze, ale polecam robić stopniowo, bo wszystkie na raz potem to spory koszt.

 

Co do oleju, ja własnie zauważyłem że mi pluje przy łączeniu rury idącej do EGR. Zawsze miałem tam czysto, a teraz wyraźnie widać, że coś tam leci, chociaż też na bagnecie nie widać żeby ubywało, więc widocznie niewiele. Ale muszę poszukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam są takie okrągłe uszczelki ( też je kupiłem, były w zestawie z tymi do kolektora ) więc pewnie te musisz wymienić.

 

Panowie, na klocki i tarcze zdecydowałem się na zimmermanny.

 

A co myślicie o górnych wahaczach przednich meyleHD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Auto było na zmianie uszczelek kolektora:

http://images.tinypic.pl/i/00813/o24b9itd5kke_t.jpg

 

Z tą uszczelką klawiatury to teraz nie wiem, może z kolektora na nią kapało. Bo teraz wycieków tam nie widzę :D

 

Zakupiłem trochę nowych gratów:

 

- komplet tarcz zimmermann na przód/tył

- klocki Ferodo

- czujniki textar

- dwa przednie górne wahacze lemforder

- pasek napędu osprzętu i napędu sprężarki - contitech

- gumy stabilizatora przód Meyle

 

http://pics.tinypic.pl/i/00813/2gatdxdy6ln6_t.jpg

 

Części zakupione w: czescidobmw.pl

 

Pan Maciej jak zwykle udziela wyczerpujących odpowiedzi. Początkowo chciałem pokupować graty z allegro, no ale albo sklep nie miał klocków, albo musiałbym brać z trzech różnych sklepów (3x koszt przesyłki), później czytam komentarze typu: sklep ogłosił upadłość,a nadal wystawia części... Pomyślałem, żeby problemów nie było, wchodzę na czescidobmw.pl, wybrałem sobie różne opcje, wyklepuję mail do Pana Macieja. Dodatkowo zawsze doradzi, ma wiedzę. Wahacze miały być meylehd z allegro, po 230zł znalazłem... no ale w komentarzach to samo. Jakaś sieka. Ostatecznie stwierdziłem, że parę złotych tutaj czy tam nie ma znaczenia... już raz robiłem zakupy w czescidobmw i po tym razie stwierdzam, że póki śmigam bmw to klienta we mnie mają!

 

Mam także umówionego blacharza/lakiernika na październik.

 

https://drive.google.com/drive/folders/0BzEMhQgr5NxaZDRuUmJSSnlUUXc?usp=sharing

 

Tak wygląda ori lakier z 2003roku :D

 

Ogólnie do zrobienia jest:

- maska,

- oba błotniki przednie,

- oba błotniki tylne,

- przody progów,

- spód drzwi kierowcy,

- oba zderzaki,

- klape olewam w tym roku. Nie opłaca się jej ratować. Wciąż poszukuję ładnej, bez rdzy. Zrobię to na wiosnę wraz z nowymi siłownikami klapy.

 

Koleś wycenił mi pracę na 2300zł. To dużo/mało według was? Mówi, że piaskują elementy i dają dwa lata gwarancji, że nic nie wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Drodzy użytkownicy mam pytanie.

 

Zamierzam się zabrać za wymianę uszczelnień podstawy filtra, miski olejowej oraz pokrywy zaworów. Poczytałem w necie trochę, oczywiście sam nie zamierzam tego robić, jednak jakie macie doświadczenia z takich operacji, ile mniej więcej was za to kasowano, czy był u was problem z wyciągnięciem wtryskiwaczy?

Wiem, koniecznie także wymienię te podkładki pod wtryskami. Przelotu na ten moment mam 289tyś.

 

Jeszcze jakieś uszczelki są warte wymiany? Kolektor ostatnio cały uszczelniłem.

Może warto przy tej operacji wymienić poduszki silnika także? Niby jest okej, ale jak za pół roku ma znowu coś wyskoczyć to wtedy jest 2x robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Równo rok po zakupie beci wpadła pierwsza awaria - auto szarpnęło w czasie jazdy, wywaliło komunikat fuel injection system. Po zgaszeniu samochodu już nie odpalił. Czuć było zapach paliwa no i zrobiło się mokro pod autem. Jak pakowałem auto na lawetę to było widać, że kapie z okolic silnika. Myślę sobie, oby nie pompa CR. No ale diagnoza postawiona w ADAM Serwis Osowa była taka, jakiej się spodziewałem :P Pompa aktualnie poleciała do zakładu regenerującego i czekam na informację czy to tylko uszczelnienia, czy więcej rzeczy się zepsuło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto wróciło do żywych. Kompletna regeneracja pompy CR przeprowadzona w turbo-tecu. W sumie wyszło 1230zł z robocizną (jakieś przewody małe do tego jeszcze doszły). Auto jakoś żwawiej teraz jeździ i równomiernie rozwija moc w pełnym zakresie obrotów.

 

Niedługo leci także turbosprężarka tam do regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sporo już chyba zainwestowałeś w auto, mógłbyś zrobić podsumowanie, bo widzę, że masz go rok. Auto w sumie pewne, ale jednak wiek i przebieg robią swoje. Jakie masz zużycie paliwa?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowaniem będzie wątek od pierwszego postu.

 

Tak z głowy:

 

- usunięcie klapek z kolektora

- wiskoza

- amortyzatory przednie

- drążki i łączniki

- olej w skrzyni razem z filtrami (statyczna)

- akumulator

- uszczelnienie całego kolektora

- oba przednie górne wahacze

- kompletne hamulce wraz z klockami i czujnikami

- regeneracja pompy CR

 

Za auto dałem rok temu 23tyś zł. Do tej pory naprawy pochłonęły ok 9-9,5tyś zł. Wszystko robione na wysokiej klasy częściach, wiskoza behr, amory sachs, aku varta agm (żelowy), wahacze lemfordera, tarcze zimmermanna oraz klocki ferodo.

 

Ubezpieczenie OC brałem w styczniu rok temu, na 20% zniżek i dwóch ratach wyszło około 1200 zł.

 

Zrobiłem w tym czasie 20 tyś kilometrów.

 

Samochód pali mi średnio 8,7 - 9,7 litra ropy. To jest spalanie w cyklu mieszanym, w dużym mieście jakim jest Gdańsk. I to jest dynamiczna jazda, tzn. nie rozpędzamy auta powoli tylko robimy to tak na połowie zakresu pedału gazu ale jednocześnie staramy się nie przekraczać 2-2,5 tyś obrotów. Zapewnia to wg mnie super dynamikę bez wzrostu spalania. W takich turbo korkach, gdzie więcej się stoi niż jedzie to te 11-12 litrów trzeba liczyć.

 

Ciągle sprawa blacharki leży z jednego powodu - nie mogę znaleźć odpowiedniej klapy, bez rdzy. Ale do wiosny będzie to ogarnięte.

 

Pan Adam z "Adam serwis" wskazał na źródło wycieków połączenie zimnej strony turbiny z powiedźmy jej trzonem. Ja już chciałem uszczelkę pod michą wymieniać, a tu taka dobra wiadomość (dobra, bo turbinę i tak chciałem robić). Auto mi nie kopci, oleju dużo nie ubywa, ale nie będę jeździł i czekał aż coś się stanie.

 

Może auto nie jest na ten moment wychuchaną laleczką z pięknym, błyszczącym lakierem, ale mechanicznie utrzymuję jego stan wydaje mi się na wysokim poziomie.

 

W przyszłym tygodniu zabieram się za regenerację przednich lamp. Będę to robił sam. W Gdańsku biorą 800 zł za komplet, wydaje mi się, że z nowymi żarnikami, odbłyśnikami zamknę tę kwotę w ok. 450-500 zł a przy okazji będzie sporo zabawy.

 

Zorientowałem się także co do wymiany szyby czołowej - jest już mocno wypiaskowana i ogranicza widoczność. Plinkington z montażem i uszczelką 350 zł. Wydaje mi się, że to dobra cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W sumie sporo i nie były to fanaberie, tylko normalna eksploatacja. Z szybą też mam taki problem, nie jest może mocno wypiaskowana, ale trochę to widać, tylko szkoda mi jej, bo jest fabryczna. Masz podobne podejście, z tym, że moje 2.0d tfu tfu nie kosztowało mnie tyle przez 6 lat a sporo rzeczy wymieniłem, bo miałem takie widzimisię, większość przed "czasem", ale to zapewne spowodowane jest niskim przebiegiem, teraz dopiero trochę ponad 180k km. Wiem, wiem śmieszny przebieg i nikt nie uwierzy :8) Większość rzeczy robię sam, więc odpada koszt wymian.

Podoba mi się Twój egzemplarz, do ideału brakuje mi manuala, spalałby sporo mniej a ja nie lubię wyrzucać kasy na paliwo :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual pali około 0,5-0,8 litra mniej. Ten automat działa dość dobrze, komfort jazdy jest o niebo wyższy. Biegi zmieniają się płynnie, nie był bym w stanie tak dynamicznie jeździć manualem, przy dieslu trzeba się sporo namachać. Moim zdaniem połączenie diesel + automat, szczególnie mocny diesel jest świetne. F10 też wezmę r6 diesla + automat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W f10 to już "trochę" inny automat :wink: i jest szybszy niż manual, nie ma co porównywać, ale rozumiem Cię.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w końcu zakupiłem pewną rzecz, która niezmiernie mnie denerwowała i zapierała dech w piersiach z każdym wywaleniem komunikatu.

Kumplowi rozszczelnił się zbiornik wyrównawczy i założył taki od tds-a. On nie ma czujnika, więc cyklicznie wywalało komunikat: check coolant level

 

Udało mi się kupić w końcu za rozsądne pieniądze zbiorniczek do 3.0D

 

W przyszłym tygodniu beta leci do Adam Serwis Osowa na wymianę turbawki, duży serwis olejowy i gumy w tylnej części zawieszenia.

Chciałoby się pomodzić, szczególnie że wtryskiwacze trzymają mi się dobrze, jest nowa pompa CR i teraz turbina...

No ale automat tego nie przeżyje. Podobno ten który mam, wytrzymuje do 500 [Nm]. No ale lepiej chyba zapewnić zdrową serię i mieć spokój, tak myślę...

 

Udało mi się także zakupić odbłyśniki ksenonów zregenerowane i będę samemu podejmował się rozbierania nierozbieralnej lampy :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Śmiało możesz zrobić program, będzie odpowiedni pod skrzynię, delikatny na dole i płynnie do góry. Polecam tc performance w łodzi. Przy zdrowej serii wyjdzie 230-240 km i poczujesz dużą różnicę, touring e39 jest ciężki, więc na pewno przyda się lekki + :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No i niestety klapa zakupiona okazała się... klapą.

 

Nie była w nic lepszym stanie niż moja, a za gołą zapłaciłem 600 zł.

Podjąłem decyzję o reanimacji swojej klapy, no ale to na wiosnę.

 

Zakupiłem w końcu zbiorniczek wyrównawczy układu chłodzenia od 530d, co by podłączyć czujnik i mieć spokój z komunikatem.

 

Zamówiłem zregenerowane odbłyśniki do przednich świateł, jeszcze kupno nowych regulatorów i rozbieranie "nierozbieralnych" reflektorów.

A tak to komplet filtrów Mann-a, olej motul x-clean 8100 i nowe paski czekają na montaż przy okazji zakładania nowej "regenerowanej" dmuchawki.

 

Mam nadzieję, że przez rok nic w silniku nie będę musiał ruszać już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletna regeneracja pompy CR przeprowadzona w turbo-tecu. W sumie wyszło 1230zł z robocizną

Co było w niej regenerowane, że aż 1200 pln zapłaciłeś? Z reguły wymiana uszczelnień to koszt około 600-650 pln z robotą. :shock:

Odbłyśniki dobrze wyglądają. Gdzie regenerowałeś?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbłyśniki z allegro, po 90zł/szt.

 

Koszt regeneracji samej pompy to ok. 800zł (w tym wymiana wałka). Dodatkowy koszt to robota zakładu.

 

Dzisiaj becie oddałem na regenerację turbo, zmianę oleju i pasków. Regeneracja będzie na mellecie.

 

Dodatkowo dostałem telefon o konieczności wymiany czterech rolek - kolejne 400zł w plerki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.