Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Klapki wywalone, błędów żadnych na komputerze nie było. Zostało do ogarnięcia łożysko lewy przód, łączniki tył no i olej w skrzyni... i wychodzi na to, że mechanicznie będzie ideał :) Cieszy mnie to. Mechanik mówił, że wycieków żadnych nie ma itd... więc oby było tak jak najdłużej. No i nie czuję różnicy żadnej po wywaleniu klapek, więc na plus.
  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie wypowiem się na temat Monroe, bo ich nie znam, ale co do Sachs'a to mogę śmiało polecić. Mam je u siebie 4 miesiące i póki co jest bardzo dobrze. Jest sztywno, ale i komfortowa jak się należy
  • Moderatorzy
Opublikowano
Moja dawna miała Reflexy i nadal na nich jeździ. W sumie to będzie już jakieś...7 lat. Mogę Ci je polecić z czystym sumieniem.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Oryginały wytrzymały prawie 13 lat i 273tyś. Ale zraziłem się do Sachs-a w poprzednim aucie, tam akurat kupiłem kompletne nowe sprzęgło z dwumasem. I ten dwumas był bardzo słabej jakości.

Wysunąłem sobie wniosek, że przez te 13 lat pewnie i u Sachsa się sporo zmieniło w kwestii amorków. Kumpel robi doktorat z mechany i ma taki ciekawy przedmiot : Kontrolowane zużycie elementów... nieważne. Ale dążę do tego, że skoro te nowe amory i tak raczej nie wytrzymają tylu lat i przebiegu, to kupiłem Monroe. Komplet ze wszystkim 350zł/szt.

Opublikowano

Pewnie mu chodzi o maksymalną pojemność, a nie nominalną ;)

Parę razy lałem pod korek, nie pamiętam już dokładnych wyników, ale nie ma dużych różnic w stosunku do tych nominalnych 70 litrów.

Opublikowano

Cały czas leje, tylko nigdy nie wiem ile dokładnie wchodzi. Bardzo staram się nie przekraczać ilości poniżej 15 litrów :D

 

Ogólnie średnie spalanie wychodzi ok 8.6-9 litrów ( niższe o dziwo, niż podaje komputer ! ) więc jestem zadowolony.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zawieszenie zrobione. W końcu cisza. Amorki jednak wpadły Sachsa (monroe nie było, może i lepiej). Ogromna różnica! Auto jest teraz bardzo sztywne i super się prowadzi.

 

Do tego gumy stabilizatora przód, drążki kierownicze, łączniki tylne.

Opublikowano

Coraz mocniej myślę o lekkich modach w aucie. Po ogarnięciu na wiosnę blach i jakiś pierdółek chcę zrobić coś z wydechem.

 

http://www.m5board.com/vbulletin/attachment.php?attachmentid=3076&stc=1&thumb=1&d=1248642813

 

Według mnie to wygląda obłędnie i musiałoby super mruczeć. Wydech oczywiście z kwasówki, nie wiem tylko czy pełen przelot.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz, że żeby to zrobić zgodnie z fabryką musisz ciąć podłogę w bagażniku i pozbyć się koła zapasowego albo wnęki na akumulator?

 

Ewnetualnie możesz zrobić na druta i za tłumikiem końcowym pod zderzakiem puścić rure na bok, ale to już nie będzie to.

 

 

http://www.m5board.com/vbulletin/attachment.php?attachmentid=3076&stc=1&thumb=1&d=1248642813

Opublikowano

Masz jakieś zdjęcia jak to wygląda od spodu?

 

To taka luźna myśl, z wydechem będę coś robił na pewno, tylko jeszcze nie wiem co :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wiosna idzie więc czas zacząć się brać za auto. Poniżej lista rzeczy które zamierzam zrobić :

 

- Geometria

- olej silnik + filtry

- olej skrzynia + filtr + adaptacja

- regeneracja odbłyśników + polerowanie lamp

- głośnik lewy z przodu nie działa

- czyszczenie gruntowne foteli i wnętrza

- wymiana szyby czołowej ( po 13 latach ma odpryski, nie będę się bawił w półśrodki ) + nowe pióra wycieraczek

- PDC

- Wymiana zbiornika płynu chłodniczego

- kupno klapy tył, ocynkowanie jej natryskowo być może, zrobienie siłowników + wiadomo lakierowanie

- pospawanie zderzaka przód ( nadpęknięta jedna krawędź )

- lakierowanie obu zderzaków, maski, blotnik lewy tył pozybcie się purchli

- zabezpieczenie podłogi auta

- przydałoby się pewnie przepłukać intercooler, wyczyścić Egr i turbo

- w wakacje na pewno tarcze przód i klocki będą do zrobienia, przy okazji wymienię płyn hamulcowy i sprawdzę przewody itd... oraz zamontuję w końcu czujniki klocków tył.

 

Więc plany są takie. Do tego chciałbym zrobić wydech. Kocham swoje e39 i chce nią śmigać jak najdłużej oraz cieszyć się jak najlepszym jej stanem. Kumpel który mi sprzedał e39 kupił sobie ładne a4 b8. No ale według mnie, mimo przepaści wieku ( a4 z 2011 roku ) to auto nie dorasta do pięt beci. Z zalet to quattro, bardzo fajnie klei choć zabija tą nutkę szaleństwa... W największe śniegi problemów z jazdą nie miałem, jedynie na luźnym śniegu start pod górkę wymagał chwili cierpliwości bo koła buksowały, ale tak to problemów żadnych. A ile ZABAWY po wyłączeniu kontroli trakcji, choć fanem upalania nie jestem i nigdy bym nie katował auta na asfalcie, no ale na śniegu nie szkodzi :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamiast regenerować odbłysniki wymień je na nowe Hella z audi - będzie bi-xenon, a cena zbliżona ;)

A o szybie poczytaj, żebyś nie kupił zamiennika jak ja kiedyś do audi - po zmianie bardzo szybko się porysowała, a patrząc przez nią to jak przez fale na morzu.

Opublikowano
Szyba tylko ori - miałem w focusie zamiennik i też była katorga. Zorientuję się ile nówka w ASO. Ale to bez pośpiechu. Na pierwszy plan lecą teraz oleje filtry i gemetria, bo to najważniejsze, potem lampy i reszta jak grosza wpadnie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Drodzy użytkownicy!

 

Możecie polecić jakiś zestaw tarcz i klocków na przód/tył?

 

Do tego łożysko na przód?

 

Muszę te rzeczy wymienić najpilniej. Nie wiem co kupić... nie chciałbym, żeby po 8-10tyś tarcze zaczęły bić...

Opublikowano

http://i65.tinypic.com/2ljssya.jpg

 

Powrót na 17-ki :) Auto po myciu. Do ogarnięcia na teraz łożysko lewy przód, komplet tarcz i klocków, olej w skrzyni i adaptacja - te rzeczy chcę zrobić w tym miesiącu.

 

Dodatkowo będzie ściąganie intercoolera, czyszczenie układu, wydaje mi się, że turbo coś źle działa, przy wymianie oleju była turbina zaolejona, ale oleju nie bierze, wydaje mi się, że zaworek od turbo źle chodzi. To jest do weryfikacji, a jak wirnik będzie już mocno dojechany i widać będzie ewidentnie, że się leje tam, to poleci nowe turbo. Niestety czasu kumpel nie miał jak wymieniałem olej,a dojście do turbo najłatwiejsze nie jest.

 

Auto dostało przy okazji komplet nowych filtrów oleju i powietrza, zalany motulem 5w-40 Xclean.

Opublikowano

Miałem problem z tarczami w swojej 528i, kupiłem zestaw Textara na przód i potem Brembo. Jedno i drugie zaczeło bić mi po 2-3 tys km... Czytałem iż żeby nie biły tarcze należy bardzo dobrze oczyścić piasty z syfu i nie dawać żadnego smaru miedzianego ani nic innego! U mnie chyba dawali i stąd był ten problem... BMW sprzedałem więc problemu nie rozwiązałem, w obecnej narazie wszystko dobrze chodzi :)

Kolego! co do wydechu sam o tym myślę ale wiadomo ze sa rzeczy ważne i ważniejsze a kasy nigdy zadużo:) pozwole zacytować sobie oferte firmy MG Motorsport

Witam,

 

Do tego modelu mozemy zaproponowac nastepujące opcje z wydechem na jedna stronę:

1) Koncowy tłumik w pakiecie warsztatowym na wysylke (z rura łącząca i uchwytami do przyspawania w lokalnym warsztacie) w cenie 900zł

2) Koncowy tłumik z montazem w cenie 1300 zł

3) Uklad wydechowy typu cat-back w cenie 2200 zł

4) Kompletny układ wydechowy 3000 zł

 

Jeśli chodzi o dźwięk to najlepszą opcją dla Pana jest opcja nr 1. Tłumiki możemy wykonać w dwóch wersjach racing (głośniejsza) oraz street za dopłatą 100 zł (cichsza polecana do codziennej jazdy i/lub na dłuższych trasach)

 

Powyższe ceny zawierają srebrne koncowki o srednicy do wyboru 70mm lub 76mm (z podpieciem dokładki), cięte lub proste do wyboru.

Za doplata mozemy zaoferowac koncowki

- czarne ceramiczne 200 zł za szt.

- tytanowe 800 zł za szt.

 

Czas realizacji montazu to 1 dzień roboczy, czyli przyjeżdża Pan rano i popołudniu samochód jest gotowy.

Najbliższe wolne terminy: połowa maja

W przypadku wysyłki, czas oczekiwania wynosi ok 14 dni roboczych. Koszt wysyłki ok 40 zł.

 

W razie dodatkowych pytan, prosze dać znać.

Pozdrawiam,

Opublikowano
Drodzy użytkownicy!

 

Możecie polecić jakiś zestaw tarcz i klocków na przód/tył?

 

Do tego łożysko na przód?

 

Muszę te rzeczy wymienić najpilniej. Nie wiem co kupić... nie chciałbym, żeby po 8-10tyś tarcze zaczęły bić...

 

http://czescidobmw.pl/

 

Polecam, Pan Maciek bardzo ogarnięty facet na pewno coś doradzi. Połowa forum tu kupuje. Nigdy nie miałem żadnych problemów. :cool2:

Opublikowano

Chyba zakupię jednak komplet zimmermann-a. Wychodzi tanio z czujnikami ATE ok 870zł z przesyłkami.

 

Moi znajomi przez wiele lat użytkujący różne bety właśnie polecają zimmermanny jako alternatywę dla gnących się ATE.

 

Zastanawiam się tylko czy nie dopłacić do klocków ATE ceramic. . .

 

Z drugiej strony za tą różnicę w cenie mam już łożysko. Autem będzie śmigała moje dziewczyna także, która dopiero co zdała prawko i powiem szczerze, że bałbym się gdyby nagle mocniej po rozgrzaniu hamulce jej działały.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Skrzynia jedzie w ten weekend na wymianę oleju :) Kupiłem 11 litrów oleju valvoline, filtr i uszczelkę meyle, do tego zakupiłem preparacik liqui molly diesel splung :) Mam zamiar teraz tego używać na bieżąco.

Tarcze jeszcze dojeżdżam ale czuć, że to już ich kres...

 

Z rzeczy które wyszły to padło aku. Okazało się, że nie miałem standardowego kwasiaka, a ori aku wytrzymało 13 lat (kolejna rzecz w tym aucie od początku, która była).

Wleciała nowa varta, 800zł bolało trochę no ale jak ma działać... :)

 

Poszukuję klapy do turasa - bez rdzy. Auto w lipcu idzie na lakierowanie/blachowanie i ma być ideał.

Opublikowano

800 pln za akumulator??? To Cię skosili za ten aku srogo.

W październiku 2015 r. wymieniałem aku u siebie (w 525D i 530D dość podobne parametry) to za aku Banner Power Bull z linii PROFESSIONAL 100Ah 820A dałem coś koło 500pln (w necie można go było chwycić za 470 pln ale doliczając koszty wysyłki to wolałem go kupić tu na miejscu za - suma sumarum - taką samą kasę)

 

http://i.imgur.com/dS72ufS.jpg?1

 

Z tego co czytałem to te Bannery to obecnie jedne z lepszych elektrowni (parametry z reguły mają nieco wyższe po zmierzeniu niż deklaruje producent gdzie u innych producentów z reguły parametry papierowe to naciągane wydmuszki).

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.