Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie :)

 

W końcu zakupiłem swoje pierwsze Bmw. Odkupiłem je od przyjaciela, użytkował je równo 13 miesięcy. Wcześniej miało jednego właściciela w Niemczech. Przebieg na ten moment 271 tyś km. Auto wciąż całe w pierwszym lakierze.

 

http://i66.tinypic.com/jkty5c.jpg

 

http://i66.tinypic.com/v42nlu.jpg

 

Lepsze zdjęcia wkrótce :)

 

Rozkodowany VIN :

 

Type code DP81

 

Type 530D (EUR)

 

Dev. series E39 (2)

 

Line 5

 

Body type TOUR

 

Steering LL

 

Door count 5

 

Engine M57

 

Cubical capacity 3.00

 

Power 142

 

Transmision HECK

 

Gearbox AUT

 

Colour TITANSILBER METALLIC (354)

 

Upholstery STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)

 

Prod. date 2003-04-29

 

Order options

No. Description

210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)

 

216 SERVOTRONIC

 

227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION

 

235 TRAILER-HITCH WITH REMOVABLE HEAD

 

249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL

 

261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS

 

302 ALARM SYSTEM

 

316 AUTOMATIC TAILGATE OPERATION

 

319 INTEGRATED UNIVERSAL REMOTE CONTROL

 

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

 

337 M SPORT PACKAGE

 

339 SATIN CHROME

 

354 GREEN STRIPE WINDSCREEN

 

386 ROOF RAIL

 

403 GLAS ROOF, ELECTRIC

 

417 ROLLER SUNBLIND, REAR SIDE WINDOWS

 

423 FLOOR MATS, VELOUR

 

428 WARNING TRIANGLE

 

430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE

 

438 WOOD TRIM

 

456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE

 

464 SKIBAG

 

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

 

500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING

 

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

 

522 XENON LIGHT

 

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

 

601 TV FUNCTION

 

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

 

620 VOICE INPUT SYSTEM

 

644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF.

 

672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS

 

676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

 

710 M LEATHER STEERING WHEEL

 

715 M AERODYNAMICS PACKAGE

 

775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE

 

785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS

 

788 M LT/ALY WHEELS

 

801 GERMANY VERSION

 

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

 

879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION

 

915 NO OUTER SKIN PROTECTION

 

934 WINTER TYRES ON LT/ALY WHEELS

 

936 REQUEST BMW MOBILE PHONE ON DELIVERY

 

964 REQUEST NAVI DVD ON DELIVERY

 

Series options

No. Description

202 STEPTRONIC

 

470 CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT

 

520 FOGLIGHTS

 

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

 

851 LANGUAGE VERSION GERMAN

 

Rzeczy do zrobienia:

- sprawdzić stan klapek ( jeszcze nie wiem czy usunę lub ewentualnie kupię nowy kolektor )

- wiskoza

- Rdza ( głównie klapa tył i lewy tylny błotnik )

- olej w skrzyni

- regeneracja kierownicy lub obszycie nową skórą

 

To tyle. Jest to mój drugi samochód, przez poprzednie 2.5 roku poruszałem się focusem 2 109 koni, więc przyrost mocy i banana na twarzy jest spory :D

Edytowane przez koribiker22
  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

http://i63.tinypic.com/t817r9.jpg

 

Zimowe koło. Felgi chyba z e36 M + pierścienie centrujące. Oponki 205/r16

 

Wczoraj odkurzyłem autko. Dzisiaj może coś poczyszczę skóry, ciężko z czasem. Sory, że auto brudne ale przy tej pogodzie nie ma sensu jechać na myjnię.

Opublikowano
Powiem szczerze, że nie mam pojęcia. Dostałem je do auta. To takie bardzo cieniutkie pierścienie były, żadne dystanse. Wchodziły w felgę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koła zimowe są ohydne, jeśli masz opony 205/55 to musisz zmienić na 225/55 bo to jest prawidłowy rozmiar do e39. Felgi to podróby, BMW w tym wzorze robiło tylko rozmiar 17" ET41 do e36 M3.
Opublikowano
Kurcze, niby tak. Ale czytam dużo opinii, że w trudnych warunkach zimówki 225 są za szerokie... Teraz mam mętlik. Co do felg to nie spodziewałem się, że są ori. Ważniejsze, że te letnie są ori :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz rację że 205 są lepsze na zimę od 225 ale tu chodzi o wysokość czyli o promień całego koła, te są za niskie a tym samym za małe i licznik oszukuje cię na prędkości . Gdybyś miał 205 ale na 60 wtedy jest ok, e39 powinna mieć 225/55/16, pzdr.
Opublikowano
Policzę zaraz ten błąd i zobaczę jak duże jest to oszustwo... bo nie uśmiecha mi się kurde zmieniać nowych(sezonowych...) oponek. No chyba, że sprzedam te całe koła i kupię opony na te 17-ki co mam.
Opublikowano
Ja mam na zimę oryginalne 15" Alu (wyglądają jak stalowe i daje się na nie kolpak) do tego oryginał kolpak bmw szerokość 205 tak jak producent zaleca. Opony ContiWinterContact kosztowały mnie w tym roku niecałe 1.5 tys gdzie można zapomnieć przy innych rozm. Do tego super się jeździ w kopnym nawet dość wysokim śniegu. Jeszcze mi się nie zdarzyło utknac gdzieś nawet po nieodsniezonych drogach. Oczywiście wszystko do jakiegoś zdrowego rozsądku bo to auto napędzane tylko na jedną oś.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Felgi faktycznie obleśne, fura na nich nie wygląda.

 

Daniel, właśnie kupiłem 16' goodyear UG8 prtformance 225/55, 1600 za komplet, 100 różnicy nie majątek :)

 

A co do węższych gum na zimę:

http://www.oponeo.pl/artykul/czy-powinienem-miec-na-zime-wezsze-opony

Opublikowano
Opony jednak są 205/60/r16. Podpytam jutro wykładowcę co do opon, tak się składa że studiuję mechanikę, specjalność pojazdy no i mamy tutaj instytut badania ogumienia... więc na pewno podzielę się jego spostrzeżeniami :)
Opublikowano

Ja dałem 120zl i do tego ContiWinterContact w rozmiarze 16" jest chyba większą niż 100zl bo kpl 16" kosztuje niecałe 2tys

 

Gdybym jeździł tylko po mieście to ok można szerokie ale jadąc w góry i kilka razy w tyg po wiejskich drogach często nie widzą piaskarki kilka dobrych dni po opadach wiec lepsza alternatywa jest wąska opona

Opublikowano
Ja często jeżdżę w góry do czech. I na tyle mam 195/65/15 a na przodzie 205/65/15 Zawsze staram się mieć bardzo dobry bieżnik. w Czechach często jest zakaz chemicznego sypania na drogi. Więc często i gęsto jest śnieg na nim grys. Kiedyś miałem opony 225/60/15 i różnica jest kolosalna. Ciężko wjeżdżało się pod górę ASC ciągle mrugał zaś na wąskiej oponie jest poezja. Nie zdarzyło mi się abym się jeszcze gdzieś zakopał na tych wąskich kapciach.
Opublikowano
Dlatego wybieram zawsze wąskie. 600zl tańsza opona wiec lepiej co 3 sezony kupić nowe niż jeździć 5 lub więcej lat. A pewnie jeszcze jedna wymiana opon w kadencji auta będzie.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Podpytam jutro wykładowcę co do opon, tak się składa że studiuję mechanikę

Naprawdę studiujesz i masz taką mizerną wiedzę? Nie pytaj wykładowcy bo Cię wyśmieje i jeszcze uwali na egzaminie.

Masz w necie mnóstwo kalkulatorów które przeliczają rozmiary opon.

Felgi to są paskudne podróbki. Co do opon to fakt ciut za małe, ale co do jeżdżenia to jeździłem na takich ze 2 lata i nic się nie działo i na węższych tak nie prowadza po koleinach. Jeżeli nie przeszkadza Ci wygląd to jeździj i się nie pytaj :D

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Dopiero zacząłem te przedmioty :) Jestem w stanie policzyć to i owo, ale niekoniecznie jeszcze wiem co to mówi. Po rozmowie z wykładowcą, wiem tyle, że można średnio przyjmować o 10mm węższe opony od tych homologowanych na zimę, ale najważniejsze jest to, żeby indeks prędkości się zgadzał, promień dynamiczny koła, aby opona była młoda ( max 5 lat od daty produkcji ). Jeżeli auto dobrze hamuje, nie czuć pływania, to można przyjąć iż jest dobrze. Radził tylko nie przesadzać w zakrętach, bo jednak powierzchnia nacisku ( N/mm^2 ) jest mniejsza niż w przypadku szerszej opony.

 

Co do felg - były za darmo do auta. Teraz już nie będę zmieniał, na przyszłą zimę zakupie coś ciekawszego :)

 

Może w tym tygodniu uda mi się podskoczyć do mechanika w celu wymiany wiskozy i usunięcia klapek. Na wiosnę pokuszę się po dogłębnym sprawdzeniu stanu układu wtryskowego, doładowującego i po wymianie oleju w skrzyni, o lekki program ( podobno tutaj jest skrzynia poprawiona i do 500Nm znosi ).

 

Sam bym chętnie pogrzebał i porobił pewne rzeczy, no ale garażu nie mam,a na dworze już zimno.

 

Później wrzucę także zdjęcie kierownicy, gdyż zastanawiam się czy oddać ją do renowacji lub obszycia.

Opublikowano

http://i65.tinypic.com/5agz91.jpg

 

Kocham ją. Wczoraj wymyłem auto, wieczorem pojechałem do kumpla i już uwalone. Na srebrnym widać niestety syf.

 

Zahaczyłem sobie wczoraj o krawężnik w galerii...

 

http://i68.tinypic.com/29qawr8.jpg

 

Zderzak i tak ma pełno odprysków więc na wiosnę pójdzie do malowania z resztą.

 

http://i63.tinypic.com/168yc11.jpg

 

Lepsze zdjęcia środka porobię jak to wszystko w końcu wyczyszczę i zregeneruje kierownicę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jakiej wielkości zaślepki powinienem zakupić do tego silnika?

 

Z autem miałem dwie przygody. Pierwsza to komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Wygasiłem auto. Lece sprawdzić, oleju było trochę mało ( blisko poziomu min ) no ale bez przesady... dolałem litr oleju, teraz jest w górnym zakresie, błąd żaden nie wyskoczył już. Druga sprawa, jadąc dziś ok 15km/h przed skrzyżowaniem, auto mi nagle zgasło bez powodu. I nie wiem co jest winowajcą, bo mam założone zabezpieczenie antykradzieżowe z takim pilotem i nie wiem czy to nie przez to... nie mogłem potem przez 5-10 sec odpalić auta ( jedna próba ) wyciągnąłem kluczyk ze stacyjki, wsadziłem z powrotem i odpaliło bez problemu ( żadnego dymienia, nierównej pracy itd... paliwa pilnuje żeby nie było mniej niż 15 litrów )

Opublikowano

u mnie też gasło podczas jazdy, szczególnie na wciśniętym sprzęgle + problem z odpaleniem wymiana czujnika na listwie CR załatwiła sprawę.

Przy takich problemach jak piszesz to do sprawdzenia właśnie ten czujnik, czujnik na pompie, pompa podprogowa, pompka w baku mogą to być też wtryski.

 

W moim przypadku auto zgasło w pewnym momencie i już totalnie zaniemogło wtedy właśnie trzeba było po kolei sprawdzać, wcześniej gasło sporadycznie poźniej coraz częsciej.

U ciebie tak jak napisałeś może to być związane z tym cudem co masz zamontowane :D

Opublikowano
Cudo zanim wyłączy auto to pika, no ale miałem głośno muzykę i nie słyszałem. W sobotę jestem umówiony z mechanikiem to będziemy oglądać. Do tego wylatują klapki, nowa wiskoza, odma. Przy okazji oblukamy co w zawieszeniu zaniemogło ( jakiś łącznik podobno, kumpel mi tak mówił od którego brałem auto ) no i olej w skrzyni. Mam nadzieję,że do kwietnia nic nie wyjdzie więcej :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.