Skocz do zawartości

Problem z abs/sterownik po regeneracji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, bmw 520i 99r, 2.0 automat

Jest taki problem, że od długiego już czasu nie działał abs i asc, świeciło itd., na zimnym nie było a na ciepłym zapalały się kontrolki.

Wszystko działało czyt.(ekonomizer,prędkościomierz,dystans itd.) i z mechanikiem po pewnych przemyśleniach i sprawdzeniach doszliśmy do wniosku,

że padnięty sterownik. Został wysłany do regeneracji i podczas gdy jeździłem bez sterownika nie działał predkosciomierz, ekonomizer i dystans.

Dziś przyszedł sterownik podłączamy, usuwamy błędy i klapa. Wyrzuca błąd lewego czujnika tył i nie działa prędkościomierz,dystans i ekonomizer.

Lecz przed regeneracją działało to, a teraz nawet to nie działa. Ktoś miał podobny przypadek ? Jestem umówiony, ze za pare dni przerzucimy czujniki tylnie,

może to rozjaśni trochę sprawę.

 

ps; gdy dzwonili do mnie z regeneracji to powiedzieli ze wykryli nieprawidłowości w sterowniku i ze jest walnięty, i ze to zrobią :roll:

dzięki, pozdrawiam

Opublikowano
Samochod jest od wujka. Ten abs sie pali okolo 5-7 miesiecy. Gdy zaczal sie palic to byl wymieniany czujnik i dalej nie dzialalo. Wiec postanowilem go 2 raz nie wymieniac.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja kupiłem dwa z allegro nowe, nie działały, kupiłem sprawną używkę, sensor ruszył lampki pogasły, jeżeli uda Ci się wyciągnąć sprawny czujnik z drugiej strony, podmień dla testu i popatrz czy zginie błąd czujnika prędkości (LT) a pokaże się PT, jak zegar wstanie, kup dobry czujnik, może być też tak, że ta regeneracja im nie wyszła?
Opublikowano

Nic nie wyciągaj bo więcej narobisz szkód. Podmienić przewody przy samym sterowniku. Gdzie i które są to poszukaj gdzieś na forum albo poczekaj aż ktoś napisze co to robił.

Uzyska to uzywka. Takiego czegoś nie kupuje się używanego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

podmienić przewody na sterowniku jest już trochę trudniej, kolega może mieć problem, odkręć czujnik jak ruszy się i wyjdzie bez problemu to zamień (czasami normalnie wychodzą) jak stoi dębowo, zostaw go..

to gdzie i jakie części kupuje, niech sam decyduje, lubisz nowe z ASO, idź i kup..

Opublikowano

Szuka porady na forum to mu radzę. Czujniki sondy i inne podobne rzeczy kupuje się nowe.

 

Nie lubię aso. Kupuje porządne zamienniki w sklepie który ma reklamę wyżej. Nikt do aso go nie namawia.

 

Jak ty lubisz używki to powodzenia. Używane można kupić części blacharskie jakieś wyposażenie ale nie rzeczy eksploatacyjne. Chociaż jada w miejsce gdzie rozbieraja e39 widzę ze w paczki do wysyłki lecą klocki tarcze itp :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a no właśnie, każdy kupuje to co chce..są i na to klienci, choć tarcze i klocki, to tak jakby założyć po kimś buty :)

a sensor ABS jak sprawny z jeżdżącego auta, za 20zł, nie widzę przeciwskazań

Opublikowano

Jestem umowiony z mechanikiem dopiero za tydzien..

Pytanie mam takie, czy jazda np z jednym zepsutym czujnikiem moze uszkodzic cos innego? Np inny czujnik ?

Opublikowano

Witam.

Podpinam się do postu aby nie tworzyć nowego.

Nie dawno kupiłem e39 tds i mam kilka usterek tj.

wyciek z magla ( potrzebuję info jakie tam idą uszczelniacze),

dodatkowa pompa (inpa : 21 auxiary water pump . short cirkut to ground i Error present. nie wiem czy przez to czasami nie włącz mi się nawiem ale już mam na niego sposób taki że przekręcam kilka razy na zapłon aż w końcu wystartuje),

 

wyłączanie się asc/ abs po odpaleniu auta abs działa tylko cały czas mi odbija, ciągłe działanie (chrupie) i po jakimś czasie po przyśpieszeniu się wyłącza,

na impie 3 błędy :

 

64 countinuosis control - ciągłe działanie kontoroli

wystąpiło 253 razy

szybkość 5.81km/h

ASC passive

abs-control active

stop light swich on

ASC-control passive

_________________________________

4 wheel sensor rear left- lewy tylny czujnik

wystąpiło 124 razy

szybkość 12.13km/h

ASC passive

abs-control active

stop light swich off

ASC-control passive

_________________________________

67 eletromagnetic field suscepribility

wystąpiło 253 razy

szybkość 5.81km/h

ASC passive

abs-control pasive

stop light swich on

ASC-control passive

_________________________________

 

odpalam live data- diagnostykę na bierząco i widzę ze odczyt tego lewego czujnika tylnego spada pulsująco co chwilę do zera

czyli jakieś zakłucenia działania,

chcę tą usterkę naprawić w tym tyg

i proszę o info kogoś kto miał taką awarię

czy to jest:

1 uszkodzony czujnik

2 uszkodzony sterownik abs ( nawet nie wiem który i gdzie on jest, jeszcze nie patrzyłem)

3 uszkodzona wiązka - bo czujnik podaje poprawne wartości tylko przerywa

 

pozdrawiam, będę pisał o następnych błędach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.