Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam trochę inne pytanie:

Komunikat "Pełna moc silnika niedostępna" zwracany jest przez układ Check Control. Początkowo myślałem, że układ ten zastępuje klasyczny Check Engine, jednak szybko się przekonałem, że oba układy funkcjonują niezależnie.

W moim przypadku pojawienie się komunikatu "Pełna moc silnika niedostępna" było spowodowane przepalonym wężem podciśnienia turbiny. Na skutek tego turbina została rozłączona, auto straciło moc i praktycznie nie nadawało się do jazdy. Check Engine nie zaświecił się ani na moment. Koszt naprawy - 70zł.

W minionym tygodniu natomiast, stojąc na światłach, zapaliła się kontrolka Check Engine - samochód pracuje idelanie, brak jakichkolwiek objawów, że mogłoby coś być nie tak z silnikiem, jednak kontrolka się świeci cały czas, a w układzie Check Control jest czysto. Diagnostyka wskazuje na sondę lambda.

Moje Pytanie brzmi jaka jest zależność pomiędzy tymi dwoma układami i po co, aż dwa skoro każdy z nich zwraca coś innego?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Mam namiar na dobrego mechanika z Warszawy podobno ( kontakt : Żyzna 5, Warszawa (Zacisze) tel.606 536 527 ) . Powiem szczerze facet genialny jutro jadę robić swoje bmw oddałem do mechanika innego 3 tyg rezultat zerowy a silnik jak mocy ma jak wózek z lidla. Zobaczymy co i jak . Dam znać. Czy warty polecenia chociaż z naszego forum wyczytałem , że tak .
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, wlasnie wczoraj wracajac z pracy wyskoczyl mi ten sam blad ''naped.niepelna moc silnika.jedz wolno'' i dzieje sie tak po raz drugi. tylko tym razem trzesie sie silnik i galka od biegow. Dodam ze rok tem mialem ten sam problem tylko wtedy bylo bez drgan a mianowicie wciskasz gaz a jedzie jak po piachu bez mocy. Ciekawostka jest to ze dzieje sie tak drugi raz z rzedu po serwisie. Mieszkam w Anglii serwis mam do 50000mil darmowy, rok temu oprocz filtrow byly wymieniane 'Spark plug' (swiece) i efekt byl ze nie mial mocy nie trzeslo a teraz 3 tygodnie temu SERWIS tylko olej i filtry(ostatni darmowy serwis ) bo auto ma juz 46500mil i jak juz pisalem ten sam BLAD plus trzesie. Wizyte mam na poniedzialek 7;00 rano. Rok temu pojechalem do nich z tym problem z pretensjami jak to mozliwe ze po serwisie (tydzien) dzieja sie takie rzeczy i sprawdzili naprawili oczywiscie za darmo. W wydruku dostalem potwierdzenie ze znalezli przyczyne - znaleziono mala dziurke na dolocie do pompy prozniowej, Rurka naprawiona - sprawdzona, wszystko - OK. Teraz stalo sie tak po 3 tygodniach od serwisu - mozliwe ze zrobili to specjalnie zeby miec kolejnego klienta na naprawe?? Jest na to jakas gwarancja po serwisowa itp.??

Jest to silnik 118i 170km z poczatku 2013 roku. Paliwo tylko shel nitro. Z gory dzieki

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Cześć. U mnie ten sam komunikat wyskoczył ale na szczęście do pracy daleko już nie miałem, zgasiłem go a po pracy już było OK! Nie mam pojęcia dlaczego tak się stało. Wszystko chodzi dobrze. Już ponad tydzień minął i jest OK. środa serwis okaże się co w trawie piszczy :)
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
U mnie w ciągu ok. 1,5 roku użytkowania samochodu i przejechaniu 20 tys. km problem wystąpił 3 razy - po ponownym uruchomieniu silnika błąd znika, oczywiście mechanik (z Katowic z którego już na szczęście nie będę korzystał) nie potrafi zdiagnozować przyczyny bo nie ma błędu - musiałbym jechać do niego "na gorąco" od razu jak komunikat się pojawi - na razie obserwuję.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć,


temat stary jak BMW F20 116i (silnik N13B16) - ostatnich parę tygodni zupełnie losowo (chociaż częściej po deszczach) wyskakiwał w check-control "błąd napędu. jedź wolno", przy cieplym silniku nigdy. Rocznik 2014, przebieg circa 120 000 km. Okazało się że kabelek od czujnika spalania stukowego się przetarł gdzieś na wysokosci rozrusznika (info by aso) - koszty mizerne i autko chodzi. Może komuś pomoże bo wiem, że tych błędów się pojawia sporo (każdy z innej przyczyny ;)))


ZP.

Opublikowano
U mnie w 316i błąd pojawił się po wyjeździe z warsztatu, po wymianie rozrządu. Wróciłem do mechanika, sprawdził wszystkie kostki, które rozpinał, odtłuścił, przedmuchał i jak do tej pory błąd się nie pojawił.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,

komunikat ten sam. Cewki wymienione, świece wymienione..

Wciąż nie pomaga, silnik po odpaleniu na luzie przy dodawaniu gazu do powyzej 3000 obrotow nierówno pracuje.

Rozrząd wymieniony 40 tys. km temu, paliwo lane zawsze na stacji Shell, olej po 10-15 tys. km wymieniam.

Z kodu błędów pokazuje cewkę nr 3, ale jej wymiana nie pomogła

Opublikowano
Pisałem w innym temacie, ale nie dostałem jasnej odpowiedzi. Byłeś gdzieś na kompie, czy mechanik wymienia na chybił-trafił? BTW, cewki przed wymianą przezornie zamienia się miejscami, aby wykluczyć awarię.
Opublikowano

Byłem, błąd pokazuje cewka nr 4, ale zdiagnozowali że to cewka nr 2 jest uszkodzona.

W serwisie podobno wymieniają od razu 4 cewki i wszystkie świece.

Opublikowano

Chłopie, zdecyduj się w końcu która cewka niedomaga...

BTW, który to taki wspaniały serwis Ci auto naprawia? Tylko nie pisz że nadal korzystasz z usług jakiegoś ASO :nienie: :duh:

To partacze i wymieniacze, nie mówiąc o naciąganiu na niepotrzebne koszty...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej,


U mnie wczoraj jadąc F20 obwodnicą mocniej wcisnąłem pedał gazu i Ping i wykrzyknik i Napęd . Niepełna moc ....... i tak dalej.

Zjechałem w zatoczkę odczekałem żeby turbina zwolniła, zgasiłem silnik, odpaliłem komunikat zgasł. Przy lekkim traktowaniu gazu nic się nie wyświetliło do ok 100 auto jedzie normalnie nic się nie wyświetla. No to tryb Sport i gaz wciśnięty I Ping komunikat.

Zjechałem, otwieram maskę i widzę zsunięty wężyk podciśnienia od sterowania turbiną przy osłonie silnika.

Wężyk wsuniety na miejsce i Sport i pedał i wszystko gra :-).

Przypomniałem sobie ze rano sprawdzając olej i płyny wsadzalem tam łapy i poprawiałem go bo był strasznie naciągnięty z przodu silnika. Widocznie nie zwróciłem uwagi ze jak go poluzowałem z przodu, to musiał się zsunąć trochę z króćca i ledwie się trzymał,

a podczas jazdy ciśnienie go wypchnęło całkowicie ;-)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Mi ten komunikat tez wyskakuje ale nie jak zapier.... tylko jak jadę wolno np. w korku albo jak parkuje. Dodam ze auto nie przechodzi w tryb awaryjny ani tez obroty tez nie falują. Komunikat znika za chwile i jest jak wcześniej. Nie wiem co to może być bo jak podpinam autko pod kompa (ista+) to nie ma żadnych błędów.

Czy spotkał się ktoś z czymś takim wcześniej?

Z góry dzięki i pzdro

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

cześć

U mnie powodem tego komunikatu była uszkodzona cewka, koszt naprawy ok 200 zł,

pozdr

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

W aucie 116i z 2014 roku miałem dwa takie przypadki w ciągu 2,5 roku.W pierwszym przypadku uszkodzony był przekaźnik układu paliwowego umieszczony za oparciem tylnej kanapy (niebieski) który dawał taki błąd, drugim razem miesiąc temu ten sam komunikat, uszkodzony był czujnik położenia wałka rozrządu, pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.