Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam problem ze swoim BMW 116i F20 - otóż po raz drugi pojawił mi się komunikat "Napęd. Niepełna moc silnika. Jedź wolno. Umów się w serwisie" - odczuwalną miałem mniejszą moc na niższych biegach, natomiast jak powróciłem do domu to po ponownym odpaleniu samochodu kontrolka zniknęła - i tak dwa razy. Dodam, że samochód stał na zewnątrz (parkuje go jak jadę do pracy) i dwa razy padało - czy może być taka sytuacja, że np. samochód wpada w kałużę, jakaś kostka się moczy i przez to wychodzi ten błąd, a potem jak jest w garażu i się osusza to już tego błędu nie ma?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To może być mnóstwo przyczyn...

Może być uszkodzony któryś z czujników silnika, ale bardziej obstawiałbym, że któryś z wtryskiwaczy "postanowił" być niesprawny.

Przynajmniej w F10 ten komunikat najczęściej związany jest z wtryskami...

Podłączałeś auto pod komputer?

Opublikowano
jeszcze nie, dziś będę dzwonił do ASO i się umawiał...ale czy to możliwe że po 55 tys. km już wtryski nie działały?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mały przebieg... Ale w sumie duże znaczenie ma jakie paliwo było lane.

Myślę, że nie ma co na razie przesądzać - trzeba podpiąć pod komputer.

Równie dobrze może to być jakiś drobiazg (np. zafałszowany sygnał z któregoś, niesprawnego czujnika).

Opublikowano
Oby to była wina jakiegoś czujnika...a paliwo zawsze 98 lane było. Ale tak jak mówisz - komputer trzeba podłączyć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzę, że masz 116i 2012 rok - tak samo jak moja żona.

U niej takiego komunikatu jak u Ciebie co prawda nie było, ale w ubiegłym roku zdarzało się, że silnik na biegu jałowym czasem wpadał w delikatne drgania.

ASO przeprogramowało wtryski i problem ustąpił.

 

P.S.

Jak jeszcze nie robiłeś, to prawdopodobnie masz akcję serwisową na pompę paliwa (chodzi o tą pompkę którą z baku zasysa paliwo do układu).

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Miałem kiedyś taki sam problem, błąd pojawiał sie bardzo często, pojechałem do Inchcape Wwa bo u nich kupowany samochód. Nic nie znaleźli, twierdzili ze komputer nie zapisał żadnego błędu. Zresetowali soft, od tego czasu ( 2 lata) względny spokój. Parokrotnie wyskoczył mi ten błąd, niknie po zgaszeniu i odpaleniu silnika. Mam wrazenie ze wiąże sie z zimnym silnikiem, tzn pojawia sie niedługo po odpaleniu i w miesiące zimowe. W lecie nie wyskakuje. Daj znać co wykombinują u Ciebie.
Opublikowano
Na 1 grudnia jestem umówiony, trochę lipnie, że stwierdzą, że nie wiedzą co to jest, a za diagnostykę 500 zł poleci + jeszcze pewnie za przeprogramowanie softu wezmą swoje...ale dam znać
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
odwołałem wizytę, uznałem, że skoro problem znów znikł (a pojawił się przy deszczu przy wjeździe na kałużę), to na razie nic z tym nie będę robił, pewnie jakiś czujnik czy coś...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Mam ten sam problem zaczeło się 3miesiące temu i wyskakiwało z częstotliwością raz na kilka tygodni. Teraz wyskakije kilka razy dziennie.

Po zgaszeniu silnika wszystko wraca do normy.

Ktoś miał podobnie pls o info i co zrobiliście?

Jakie są mniej więcej koszty usunięcia tego błędu.

Opublikowano
U mnie też było, ale wracalo częściej niż rzadziej i latem. Padła sonda lambda, wymienili na gwarce.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Generalnie ten komunikat pojawia się przy każdym błędzie z silnika, układu napędu itd. Trzeba podłączyć pod kompa i wtedy będzie wiadomo jaki konkretnie błąd. Druga sprawa, że trzeba to zrobić szybko bo po kilku odpaleniach samochodu, jeżeli błąd się nie powtarza to samochód go "zapomina".
Opublikowano

nie prawda, w ISTA się zapisuje wszystko i nawet jak ten sam blad sie nie wiem w ciagu tygodnia powtorzy 100 razy to w ista jest jako jeden blad ale po kliknieciu widac dokladnie kiedy wystapil i jest lista 100 pozycji z predkoscia, temperatura otoczenia obrtoami itd.

 

 

natomiast zadnego praktycznie bledu w bmw nie zczytasz urzadzeniem ELM

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Mam ten sam problem z 114i wiecie co to jest u mnie po sprawdzeniu samochodu okazalo sie ze to niby lancuch bo blad to byl uszkodzony czujniki polozenia rozrzadu wylotowy i wlotowy . Mechanik powiedzial ze sie lancuch wyciagna . Wymienilen lancuch i spowrotem to samo macie moze jakis pomysl co to jest??
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
okazalo sie ze to niby lancuch bo blad to byl uszkodzony czujniki polozenia rozrzadu wylotowy i wlotowy
byłem w BOSCH i po podłączeniu komputera powiedzieli to samo, lecz nie zgodziłem się na wymianę (przebieg 60k, więc mało prawdopodobna przyczyna). Pojechałem więc do ASO, gdzie wgrali nowy soft. Powiadomienia i drgania zniknęły. Do wymiany mam VANOS, ale tu powiadomienie jest pokazywane tylko co 100km i nie wiąże się z włączeniem trybu awaryjnego. Także czeka mnie jeszcze wymiana tego zaworu.

Rozmawiając z uprzejmym Panem z ASO, dowiedziałem się, że wiele komputerów w nieautoryzowanych serwisach źle tłumaczą błędy, tym samym mechanicy, idąc tym tropem, wymieniają jeszcze sprawne elementy. :shock: Ciekawe :?

Opublikowano
okazalo sie ze to niby lancuch bo blad to byl uszkodzony czujniki polozenia rozrzadu wylotowy i wlotowy
byłem w BOSCH i po podłączeniu komputera powiedzieli to samo, lecz nie zgodziłem się na wymianę (przebieg 60k, więc mało prawdopodobna przyczyna). Pojechałem więc do ASO, gdzie wgrali nowy soft. Powiadomienia i drgania zniknęły. Do wymiany mam VANOS, ale tu powiadomienie jest pokazywane tylko co 100km i nie wiąże się z włączeniem trybu awaryjnego. Także czeka mnie jeszcze wymiana tego zaworu.

Rozmawiając z uprzejmym Panem z ASO, dowiedziałem się, że wiele komputerów w nieautoryzowanych serwisach źle tłumaczą błędy, tym samym mechanicy, idąc tym tropem, wymieniają jeszcze sprawne elementy. :shock: Ciekawe :?

Niestety dobry mechanik znający się na BMW to podstawa.

Mechanicy wszystkich marek potrafią naciągać i to na grubo i wymieniają niepotrzebnie wiele części.

Do tego nie mają zazwyczaj takiej wiedzy jak osoba specjalizująca się w danej marce.

A potem opinia że BMW mega drogie w utrzymaniu.

Opublikowano
okazalo sie ze to niby lancuch bo blad to byl uszkodzony czujniki polozenia rozrzadu wylotowy i wlotowy
byłem w BOSCH i po podłączeniu komputera powiedzieli to samo, lecz nie zgodziłem się na wymianę (przebieg 60k, więc mało prawdopodobna przyczyna). Pojechałem więc do ASO, gdzie wgrali nowy soft. Powiadomienia i drgania zniknęły. Do wymiany mam VANOS, ale tu powiadomienie jest pokazywane tylko co 100km i nie wiąże się z włączeniem trybu awaryjnego. Także czeka mnie jeszcze wymiana tego zaworu.

Rozmawiając z uprzejmym Panem z ASO, dowiedziałem się, że wiele komputerów w nieautoryzowanych serwisach źle tłumaczą błędy, tym samym mechanicy, idąc tym tropem, wymieniają jeszcze sprawne elementy. :shock: Ciekawe :?

Niestety dobry mechanik znający się na BMW to podstawa.

Mechanicy wszystkich marek potrafią naciągać i to na grubo i wymieniają niepotrzebnie wiele części.

Do tego nie mają zazwyczaj takiej wiedzy jak osoba specjalizująca się w danej marce.

A potem opinia że BMW mega drogie w utrzymaniu.

 

bm

Dokładnie, wystarczy pooglądać "Bedzie Pan zadowolony" na TVN Turbo... To co się dzieje w warsztatach to jakaś patola... Warto znaleźć kogoś pewnego i ogarnietego w BMW...

Opublikowano
Adam Osiński Q Serwis w Skrzydłowie pod Częstochową. Przerobiłem pare mechaników w życiu i niewielu jest ludzi którzy tak się znają na robocie jak Pan Adam ;) czasem tam nawet jeżdżę ze Śląska specjalnie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie w 118i komunikat dzisiaj pojawił się po raz pierwszy.

Rano auto miało założone nowe świece (BERU - takie jak były wcześniej). Następnie zrobiłem około 100km w trasie + miasto. Prędkości w trasie dochodziły momentami do 150km/h, a w mieście wiadomo - korki. Wyjeżdżając z miasta auto miało odczuwalnie słabszą moc - wg zegarów sportowych nie przekraczało 100KM, ale żaden komunikat się jeszcze nie pojawił. Kiedy wcisnąłem mocno gaz pojawił się komunikat "pełna moc silnika niedostępna. skontaktuj się z serwisem". Rzeczywiście komunikat znika po zgaszeniu silnika, jednak auto nie odzyskuje mocy. Kiedy próbuje przycisnąć, wtedy się pojawia ponownie. Jutro będę w stanie odpowiedzieć czy sytuacja zmieni się kiedy auto ostygnie.

Robiłem już tę trasę chyba po raz 5-ty w podobnych warunkach i nigdy wcześniej problem się nie pojawił. Nie wiem czy może byc to powiązane z wymianą świec.

 

Czy komuś problem pojawił się w podobnych okolicznościach i udało się zdiagnozować przyczynę?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie jest podobnie ale nieco inaczej.

 

Miałem juz 2 razy sytuację, przychodzę do samochodu chce odpalić wciskam start a on mi daje komunikat, że błąd napędu i co gorsza nie chce zapalić. Normalnie kręci, kręci, kręci i nic. Nie odpala. Wyłączam samochód. Próbuję jeszcze raz i wszystko normalnie bez problemów bez błędów.

Loteria. Samochód ma przejechane 19tys. Na gwarancji jeszcze.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie przy tym komunikacie w aso stwierdzono że należy wymienić pompę wody oraz wentylator powietrza co tez uczynili.Po wymiennie przez okres ok 2 lat i przejechaniu 40 tys km komunikat sie nie powtórzył

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.