Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hamulce założone, polakierowane. Odbyło sie bez większych przeszkód, przewody wszystkie na lajcie pasują. Jedyny problem to ten ręczny. W serii jest 160mm a 35i ma 180mm. Kupiłem nowe blaszki mocujące pod ręczny 180mm ale mam pewien problem. Raczej na 100% nie przejdzie ona przez piastę. I co teraz? Piastę da sie jakoś odkręcić i wkręcić z powrotem czy nie ma opcji? Z tego co patrzyłem to Piasta jest przykręcania na 4 śruby.

 

Nr. Blaszek mocujących ręczny ktore zamówiłem: 6771430 koszt 35zl sztuka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wrzuć fotki!

 

Trochę mnie zmartwiłeś, nie sprawdzałem ręcznego. :D Piastę oczywiście że się odkręca...

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm sprawdziłem i 335i 335d mają te same zestawy naprawcze ręcznego więc powinno to pasować... Nie wystarczy po prostu ustawić szczęk ręcznego tą regulacją idącą w otworze śruby w piaście i tarczy?
3A0jS9b.png
Opublikowano

też myślałem, że te same. Nawet byłem w 100% przekonany, żę to to samo, jest jedno Ale. Pasuje do np. 20d albo innych ale do wersji służbowej pojazdu gdzię są inne hamulce i inny ręczny. Seryjnie ręczny ma "średnicę" 160mm natomiast 35i/d ma średnicę 185mm.

 

Szczerze mówiąc nie próbowałem ze regulacją ale wydaje mi się, że to nic nie da. Na aukcjach allegro znalazłem też szczęki ręcznego specialnie pod średnicę 185mm więc bardzo możliwe, że szczęki się też różnią. Na szczęście koszt jest dosyć mały, szczęki meyle razem ze sprezynkami i srubkami to koszt około 100zł.

Opublikowano

Zdjęcia wrzuce jutro. Muszę porobić nowe bo te które mam są jeszcze z montażu i wszystko upaćkane jest smarami itp. Zdejme koło, pomyje i zrobie fotki na nowo bez koła jak i z kołem. Ogólnie efekt moim zdaniem mega, ludzie aż się patrzą czasami co to tam siedzi w kole :D

 

 

Zauważyłem też, że mam chyba jakąś najnowszą wersję tego mocowania pod ręczny która jest pełna, natomiast na schematach i na bmwstore i na realoem jest to rozcięte u dołu. Nie wiem czy po prostu nie rozetne u dołu tego i będę mieć to samo. Nie widzi mi się odkręcanie piasty do wsadzenia jakiegoś pierda od ręcznego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale jaja, wpisałem Twój VIN w realoem i widzę że faktycznie masz inny zestaw szczęk ręcznego:

http://www.realoem.com/bmw/pl/part?id=VC31-EUR-05-2005-E90-BMW-320d&mg=34&sg=40&diagId=34_2231&q=34212213310

versus na przykład mój, gdzie już nie ma rozróżnienia na służbówki:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VU31-EUR-06-2006-E91-BMW-320d&diagId=34_2231

 

Możesz też zobaczyć jakie są różnice w pozostałych częściach:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC31-EUR-05-2005-E90-BMW-320d&diagId=34_1485

u mnie, porównywałem z 335d i 335i i jest to samo:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VU31-EUR-06-2006-E91-BMW-320d&diagId=34_1485

Inne są pozycje nr 3, 5, 6.

 

Tę blachę nr 6 mówisz że już masz? bo ja też wziąłem w komplecie ale widzę że u mnie to samo co w 335 więc nie będą mi potrzebne. A co do reszty to jak widzisz wcale niekoniecznie musisz szukać od 335, bo takie same zestawy są nawet w 320. Od czego to zależało nie mam pojęcia.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Blachę numer 6 wlasnie juz mam, mega sie zdziwiłem jak sie okazało ze jest pełna i troche panika ze bede musiał wymieniać łożyska itp. Jutro akurat jak zdejmę koło to przymierze i zobaczymy ale raczej na 100% nie wejdzie przez piastę, jeżeli nie to rozetne i zrobie jak na schemacie. Teraz musze zamówić zestaw szczęk 185mm i bedzie działać.

 

A i jeszcze tarcze błotne z tylu tez trzeba wymienic.

 

Moje e90 to wgl jakieś dziwne jest, moze dla tego, że zamawiałem pre order w salonie i za wszystko chcieli hajs. Np mam xenon do tego pakiet oświetlenia i wszystko co związane z oświetleniem ale oczywiście halogenów przeciwmgielnych z przodu seryjnie nie mam bo po co :D

Opublikowano
Dzisiaj próbowałem zrobić ręczny. Wsadzić mocowanie od 35i i do tego szczęki od 35i ale co się okazało? Nic niestety nie pasuje. Cała piasta razem ze zwrotnicą/mocowaniem koła jest zupełnie inna, ma inne średnice. Przymierzając szczęki 35i nie ma jak ich zamontować bo przeszkadza nam mocowanie linki od ręcznego. Siedziałem dosyć długo ale nic nie wymyśliłem. Dodatkowo nie da się zdjąć mocowania ręcznego oraz tarczy błotnej bez zdejmowania piasy, no chyba, że je powyginamy i cudem zejdzie. Jakoś mi się udało to wsadzić ale dopiero jak wsadziłęm nowe mocowanie to się okazało, żę nie ma prawa to działać. Aktualnie siedzę, myśle i przeglądam fora w poszukiwaniu rozwiązania sprawy... :cry2:
Opublikowano

Mały update:

 

W końcu zebrałem się na zrobienie zdjęć polakierowanych zacisków, ogólnie na żywo wyglądają lepiej niż na zdjęciach. Ciężko było uchwycić idealny kolor. Nie bez przyczyny porobiłem fotki. Przypadkowo trafiły się lampu bixenonowe od polifta z końca prodkucji. Ogólnie stan prawie jak nowe. Świecą genialnie, dużo lepiej niż xenon preLCI. Niestety ale przy moim przebiegu stare lampy już praktycznie nie świeciły w nocy.

 

Niestety nie byłem przygotowany na tak szybką wymianę lamp i nie zdążyłem kupić modułu FRM2 i wiązki doposazenia w światła xenon LCI. Uruchomiłem wstępnie na module NFRM i jako tako działają. W tym tygodniu zamawiam wiązkę w ASO i nowy moduł. Będę musiał go jeszcze jakoś zakodować nie jestem pewien tylko zmiany daty produkcji modułu ale myślę, że jakoś może to ogarnę.

 

Poniżej pare fotek:

 

http://i65.tinypic.com/2yzh6hy.jpg

 

http://i65.tinypic.com/2ykb4lk.jpg

 

Tutaj fotka na feldze stylink 161 - 17 cali. Na zime idealne na lato muszę szukać czegoś nowego, jakiejś 18.

 

http://i64.tinypic.com/25fu5co.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo ładnie, ja będę miał trochę inny kolor. Odetchnąłem widząc te zaciski z felgami 17 cali, widzę że wchodzą na styk. :D Lampa też wygląda jak nowa, ja swoje oddam chyba do renowacji.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Fakt, felgi wchodzą na styk, jest może z 5mm miejsca pomiędzy felgą a zaciskiem. Nie myślałem nad tym czy wejdą dopóki nie skręciłem wszystkiego i nie zacząłem zagładać felg. Wtedy już sobie powiedziałem, że nie ma bata no musze kupić felgi, ale przymierzyłem i jest na styk. Mniej więcej tyle samo miejsca ile w mojej F07 z hamulcami Competition M6 na 19" :D

 

Lampy fakt są w bardzo dobrym stanie ale polerka by im się przydała, jak w nocy świecą to widać małe jakieś takie odpryski od kamyczków czy bóg wie czego. Narazie da się z tym żyć. Teraz muszę ogarnąć FRM2 i jakimś cudem znaleźć informacje na temat jakie piny poprzemieniać w FRM pod nowe lampy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lampy teoretycznie dorwałem za 2,5tyś. O tyle dobrze bo znajomy od którego brałem po prostu się ze mną zamienił lampami, ja jemu moje a on mi lci z upustem dużym.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ostatnio zamówiłem, nowy termostat główny wraz z modułem świec żarowych. Zauważyłem, że samochód mi się nie dogrzewał. Osiągał jakieś 74-76 stopni zamiast 88-89. Po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy. Sprawdziłem też korekcje wtrysków po dłuższej jeździe i porządnym odpowietrzeniu układu. Wtryski moim zdaniem idealnie się trzymają:

 

http://i63.tinypic.com/evdyew.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Troche mnie nie było ale z autem pare rzeczy poszło do przodu.

 

-Zamontowałem w końcu światła bicenon LCI, trochę żałuję, że nie kupiłem skrętnych bo były w tej samej cenie a podłaczenie jest praktycznie takie samo.

-Wsadziłem moduł świateł FRM2 LED + XE - zakodowałem welcome lights ale jeszcze nie zdążyłem poprzepinać pinów ze starych na nowe lampy.

-Przyszedł też czas na nowy moduł świateł. Wiedziałem, że był on spalony w 100% przez co wywalało mi 4 błędy świec żarowych. Z początku myślałem, że świece także mam zepsute ale okazało się, że tylko jedna była padnięta. Trzy natomiast byly sprawne ale tak czy siak kupilem od razu 4x nowe świece NGK.

 

Plany na przyszłośc są takie: w lipcu zrobić jakąś korekte lakieru (mam też pare odpryskow przy nadkolach) i zabespieczyć to jakimś kwarcem albo ceramiką. Mam ceramike na F07 i bardzo ładnie się to sprawuje.

 

 

Teraz pytanie do was. Kumpel na wyprzedaży w niemczech kupił taki środek: http://www.estore-central.com/bmw-accesories-and-lifestyle-catalog/lackversiegelung/ Problem w tym, że nie wiem co to jest a w polsce kosztuje to prawie 700zł. Moge to dostać w promocyjnej cenie tylko nie wiem czy to jest zwykly wosk czy może jakiś kwarc od bmw czy Bóg wie co. Wszędzie szukałem nawet na opakowaniu od tego ale tylko jest napisane, że to jest sealant. W internecie nic o tym nie ma a do aso jeszcze nie pojechałem. :?: :?: :?:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Troche dawno nie robiłem żadnego update. Głównie ze względu na brak czasu.

 

Pare rzeczy się pozmieniało.

-porządnie uprana cała tapicerka, zajęło mi to całe 3 dni po 10h dziennie non stop :D

-Nowe opony na tył Bridgestone Potenza RFT 255-40-R17

-nowy czujnik klocków hamulcowych przód i tył. Nie wiem czemu przy nowych hamulcach po 2tyś. km zgłosiło błąd z przodu więc wymieniłem oba.

-dokończyłem kodowanie lamp LCI więc wszystko działa idealnie bez żadnych błędów

-nabicie oraz odgrzybienie klimatyzacji

-cały kompletny wydech od 330d dzięki koledze z forum: maciek_e91 Teraz zamiast banana w dół są dwie chromowane końcówki. Wszystko podpasowało pnp z nowymi uchwytami

 

 

Teraz troche mniej przyjemnych spraw. Okzało się, że świeżo po zamontowaniu (2tyg) padł moduł świec żarowych. Niestety musze odesłać go na gwarancję ale z tego co dowiedziałem się od autoczesci24.com reklamacja potrwa do 12 tygodni :duh: :mad2: oraz żądają ode mnie podpisania oświadczenia o wysyłce za granice. Podpisania odmówiłem, towar wysyłam, jeżeli nie przyjmą na tej zasadzie reklamacji wtedy niestetyt ale sprawe będę kierować najprawdopodobniej do sądu.

 

 

 

Plany na sierpień są takie aby zrobić w końcu jakies detailing lakieru i jak pozwoli budżet to powłokę kwarcową. Na F07 mam nałożoną ceramikę i po 1,5roku sprawuje się genialnie. W poście wyżej napisałem, że znajomy ma dostępne jakieś środku ale nadal nie mogę dowiedzieć się co do do cholery jest. Na wrzesień jest w planie zmiana turbo od 525d (to so mam teraz działa bardzo dobrze ale mocy troche za mało jest :] ). Intercooler od F07 3.0d podpasowany, ma około 60-70% większą obiętość takżę idealnie nada się pod nowe turbo. No i na sam koniec oczywiście strojenie w TC.

 

Niebawem pojawią się zdjęcia z wewnątrz auta oraz nowego wydechu :twisted:

Opublikowano
Co jak co ale skoro to jest galeria nie pamiętnik to przydały by się jakieś zdjęcia :P
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
Będzie wszystko w swoim czasie :) czekam tylko na słońce i Wstawię zdjęcia całego auta ;)
Opublikowano
fajna Furka... czytalem watek widzialem ze chciales wrzucic hamulce 35i przod pikus bo P&p jak tez zrobiłes... tył trudniej..... tutaj masz co zrobilem w mojej juz skradzionej 1er zeby wpasowac te hamulce... dzialalo perfekt. viewtopic.php?f=112&t=183050&start=45 niestety troszke rzezby jest. ale 1 popoludnie i wszystko bedzie chodzilo.
Opublikowano

To fakt, przod jest pnp z tylu zamierzam odsadzić szczękę hamulca dalej o te 15mm i wszystko bedzie dzialac idealnie. Pracy na jakies 15minut z odsadzenien szczęki. Dalej juz tylko montaż :)

 

Widzę, że przed nami pogodny weekend także porobić zdjęcia i troche zaktualizuje galerie

Opublikowano
Sprawa jest banalnie prosta mamy nowa i stara szczękę hamulcowa. Bierzemy szczękę 160mm, samo jej mocowanie i dospawujemy do szczęki o większej średnicy odpowiednio odsadzonej o 15mm. Zaraz wrzucę fotki jak to ludzie w e46 robili bo dokładnie napotykali na ten sam problem.
Opublikowano
analizowalem ten temat powiekszajac 160 na 185 nie masz pelnego styku pozatym wychodzi szczeka poza slizgi podpierajace... dlatego zmienilem oslone blache przylgniowa i dopasowałem szczeke 185 do uchwytu 160..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak się naczytałem o tych przebojach z tylną osią i właśnie porównywałem realoem pod kątem takiego swapa u mnie.wygląda,że mam fuksa,bo cały diagram dot.szczęk ręcznego w 335 jest taki sam jak u mnie,te same numery części, no i : Supporting ring brake shoe D=185MM . to chyba dzięki temu,że mam xdrive :shock: :o

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.