Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

W końcu po tylu latach na forum postanowiłem, że opisze co nie co o swoich autach. Na początek leci E90 i jego pełna historia ze wszystkim co zrobiłem.

 

W skrócie, auto mam od nowości kupione w 2005r w łodzi u Tłokińskiego. Pierwsza rejestracja maj 2005. Od tamtego czasu żadnych specialnych przygód, żadnych wypadków dachowań czy nie wiadomo czego. Na przyszłe lata mam pomysł na to auto i po woli już go realizuję. Auto seryjnie było bez M-pakietu i troche już widać było, że zaczyna być trochę stare na tle tych wszystkich nowych F'ek. Początkowo chciałem, doposażyć w zewnętrzny M-Pakiet Pre-LCI ale los chciał, że gościu z czerwonego Suzuki Swift obdrapał mi tylny zderzak, więc mówie sobię: Kurde to terazn na bank kładę M-Pakiet. Odszkodowanie dostałęm ale szczerze mówiąc 1200zł, po 2 latach w sądzie poszło ponad 4tyś. To mi otworzyło furtkę aby troche bardziej poszaleć. Wszedł cały M-pakiet LCI w lipcu 2015roku. Pewno część osób powie, że niepotrzebnie to robiłęm skoro na aucie cała powłoka była ori i nie przekracza 120mikronów ale każda robiona rzeze, mnie modyfikacja jest zaopatrzona w zdjęcia przed i po więc potencjalny nabywca będzie miał wszystko jak na dłoni.

 

Teraz troche o wyposażeniu auta:

 

WBAVC31005KU48311

Model 320d Ol - EUR

Engine M47/T2

Power 120kW

Transmission MECH

Color Monacoblau Metallic - A35

Upholstery Stoff Fluid/beige - ALB4

Production Plant MUNICH

Production Date 2005-05-06

 

CA Selection Cop Relevant Vehicles

240 Leather Steering Wheel

249 Multi-function For Steering Wheel

302 Alarm System

321 Exterior Parts In Body Color

4AB Fine-wood Trim Burr Walnut

428 Warning Triangle

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d

441 Smokers Package

497 Centre Armrest In Rear

502 Headlight Washer System

522 Xenon Light

534 Automatic Air Conditioning

563 Lights Package

8SP Cop Control

863 Europe/dealer Directory

879 German / On-board Documentation

9AA External Skin Protection

993 Model Year Code

 

 

 

A teraz troche o tym w so doposażyłem już auto:

 

-Radio Professional

-Tempomat

-Kierownica Sport

-przesuwany podłokietnik skórzany

 

Ponad to w salonie od razu po kupnie samochodu był zamontowany system monitorowania pojazdu (chyba SpaceGuard) - system umożliwia nam kontrolowanie samochodu przez internet czyli, włączenie wyłączenie zapłonu, świateł, sprawdzenie paliwa, akumulator oraz oczywiście pozycję Live auta. Do tego oczywiście odcięcie zapłonu. Nad wszystkimi tymi rzeczami czuwa centrala która dzwoni od razu na mój telefon gdy jest jakieś "nieautoryzowane" wejście lub odpalanie auta, oraz odcięcie całego zasilania.

 

 

Plany na przyszłość?

 

Zostało mi trochę jeszcze do roboty, auto chce żeby wyglądało na sztosie. Czyli:

-Pakiet M performance (dokładki)

-Felgi 18'

-(może) obniżenie

-Garrett GT2056

-Wydech

-Fmic

-Układ hamulcowy z mojego F07

oprócz tego oczywiście pare pierdół detali itp.

 

 

Teraz troche o tym co było robione w 2015roku przy aucie:

 

Serwis 230000km

-Akumulator Varta Silver

-Paski wieloklinowe

-Napinacz

-Rolka pomocnicza

-Termostat egr i główny

 

Serwis 236000km (marzec 2015)

-Klocki przód

-Klocki tył

-Tarcze przód

-Tarcze tył

-olej i filtry

 

Serwis 242000km (Czerwiec 2015)

-Całe kpl zawieszenie przód i tył, Wahacze, poduszki, tuleje, gumy, podkładki, amortyzatory, sprężyny, drążki - dosłownie wszystko co się da wymienione na nowe (auto sie prowadzi idealnie płynnie i nie ma żadnego stukania)

 

Serwis 248000km (Sierpień 2015)

-olej i filtr oleju

-odma

 

Serwis 258000km (Listopad 2015)

-Olej silnikowy

-Olej w skrzyni biegów (na zimnym ciężej chodzi ale na ciepłym dużo łagodniej)

-Olej w dyfrze

-Uszczelniacze wału

-Uszczelniacze Półosi

-Uszczelniacz skrzyni

-Uszczelniacz wybieraka

-Ciśnieniowe czyszczenie całego dolotu, kolektor, egr, intercooler. Było to profesionalne czyszczenie gdzie kolektor dolotowy wygląda jak nowy i nie ma ani grama sadzy w środku, aż się błyszczy wewnątrz. Auto zbiera się o niebo lepiej

-Czujnik AUC klimatyzacji

-Uszczelki Kolektora dolotowego oraz EGR

 

Serwis 262000km (luty 2016)

-nowe zaciski przód oraz tył od 35i

-nowe tarcze zimmerman sport

-nowe klocki hamulcowe

-nowy płyn hamulcowy

 

Serwis 264000 (kwiecień 2016)

-nowy termostat główny

-nowy moduł świec żarowych

-nowe świece żarowe

-Moduł świateł FRM2 LED + XE

-nowe światła Bi-Xenon LCI

 

Serwis 267000 (lipiec 2016)

-odgrzybianie klimatyzacji

-napełnienie klimatyzacji czynnikiem

-wymiana filtrów kabinowych

-nowe opony Potenza RFT

 

Serwis 277000 (luty 2017)

-oleje plus filtry

-filtr kabinowy plus ponowne odgrzybianie

-kupno nowych zimówek conti ts850 (styczeń)

-nowe łożyska kół tył

-regeneracja alternatora

 

Serwis 286000 (Listopad 2017)

-olej plus filtry

-Tuleje tylnej belki

 

Serwis 300000

- olej i filtry

 

Serwis 3240000 (listopad 2018)

- radio wraz Professional LCI

- panel klimatyzacji LCI

- Port USB w podłokietniku

- bluetooth z mikrofonem

- olej i filtry

 

Serwis 3330000 (marzec 2019)

- drążki i koncowki drążków kierowniczyc

- geometria

- nowe oryginalne koło pasowe

- wymiana płynu do wspomagania

 

Serwis 3390000 (czerwiec 2019)

- olej

- filtr oleju

- filtr kabinowy

- filtr silnika

- składana tylna kanapa

- turbosprężarka alpina

- nowa chłodnica powietrza

- nowa odma

- geometria

- czujnik ciśnienia paliwa

- filtr paliwa

- Nowa gałka zmiany biegów sport

- hamulec ręczny performance

- nabicie i serwis klimatyzacji

- Nowak przewód klimatyzacji

- nowe piasty przód

 

Serwis 3500000 (styczeń 2020)

- nowy płyn od wspomagania

- nowa uszczelka drzwi kierwocy

- nowe śruby od geometrii tylnej

- nowe 2 tulejki belki (te od geometrii)

- geometria tył

- nowy płyn chłodniczy

- nowa chłodnica (stara miała mikro dziurke)

- nowy akumulator Jenox Gold (grudzień 2019)

- nowy poprawiony moduł świec

 

Serwis 353000

- nowa pompa wody (wzmocniona z metalowym wirnikiem)

- regeneracja dodatkowej pompy wody

- nowy płyn chłodniczy

- nowy termostat główny (Behr)

- nowy termostat egr (Behr)

- nowe poduszki silnika (oryginał)

- nowa uszczelka podstawy filtra oleju

- nowa uszczelka vacum

- nowy filtr powietrza

- nowy docisk wraz ze sprzęgłem łapa i łożyskiem (LUK)

- nowy waż turbo (Oryginał Alpina)

- nowy waż termostat/chłodnica (oryginał alpina)

- nowy waż spływu oleju turbo (oryginał alpina)

- olej

- filtr oleju

- regeneracja turbiny

- nowe poduszki gumowe osłon silnika

- nowy odbijal klapki wlewu paliwa

- nowe mocowanie osłony pod silnikiem

 

Serwis 355000 ( czerwiec 2020)

- uszczelka pokrywy zaworów

- chłodnicza egr wraz z przewodami

 

Serwis 368100 (grudzień 2020)

- olej

- łożyska tył

- piasty tył

- zestaw naprawczy szczęk ręcznego

- drążki stabilizatora przód

- zwrotnice tył

- półosie tył

 

Serwis 373000 (kwiecień 2021)

- nowe oryginalne drążki stabilizatora przód

- nowa żarówka xenon

 

Serwis 377000 (Maj 2021)

- nowe wahacze tylne górne przednie Lemforder

 

Serwis 392000 (styczeń 2021)

- nowe amortyzatory przód sachs

- nowe sprężyny przód sachs

- nowe łożyska mcpersona lemforder

- nowe oryginalne podkładki sprezyn

- nowe uszczelki łożysk

- nowe spręzyny tył sachs

- nowe amortyzatory tył sachs

- nowe poduszki odboje tuleje tył sachs

- oleje filtry

- nowe klocki przód tył

 

Serwis 407000 (czerwiec 2022)

- zestaw naprawczy zacisku tył frenkit

- oleje filtry (paliwa, kabinowy, silnika)

- nowy płyn hamulcowy trw dot5.1

- nowe wahacze (4szt) przód SWAG

- geometria

- nowy pasek klinowy 6pk i 4pk

 

Chyba to by było na tyle z ostatnich rzeczy które były robione które pamiętam tak dokładnie co to śrubki.

 

Będę wsadzać w weekend zdjęcia auta przed dołożeniem Mpakietu LCI oraz po dołożeniu M pakietu abyście mogli sprawdzić sobię postęp i jakość prac :]

 

 

Pare fotek na dzień 10 grudnia 15r:

 

http://i68.tinypic.com/25ivu36.jpg

 

http://i63.tinypic.com/2nlzhqt.jpg

 

http://i63.tinypic.com/2eusoi1.jpg

 

http://i66.tinypic.com/21jrjht.jpg

Edytowane przez kubaj123
  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wszystko w czasie. Do końca weekendu coś powrzucam :)

 

Nie wierze że przez 10 lat posiadania samochodu nie masz żadnego zdjęcia które mógłbyś pokazać :P. Cokolwiek wrzuć, nawet gdyby auto było niemyte miesiąc :)

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dobra w końcu była ładna pogoda, troche mycia i z zewnątrz można auto pokazać :D
Opublikowano
Wszystko jest w planach :D Na zimę troche odpuściłem sprawy związane właśnie z progami i rzeczami typowo lakierniczymi ale nie zmienia to faktu, że właśnie zimą będę wsadzać wydech od 30d więc będzie już ładna chromowana no i najprawdopodobniej światła LCI też założe. Zastanawiam się czy bawić się w dynamic xenon czy moze jednak na zwykłym pozostać.
Opublikowano

Bardzo ładny i zadbany egzemplarz. Zmiana na lci bardzo kozystna konieczne dorzuć lampy poliftowe.

Jak to jest możliwe ze nie spotkaliśmy się na mieście?

Opublikowano

Auto mam zarejestrowane jeszcze na stary adres zamieszkania, mieszkałem w piotrkowie przez pare lat. Teraz Łódź i jakos nie po drodze mi zeby go przerejestrować, ale w Piotrkowie też często bywam :8)

 

Musze troche dopieścić wnętrze, uprać fotele poodkurzać i wstawię foty z wnętrza. Beżowa tapicerka wyglada genialnie ale minusem jest to ze co roku trzeba ją prać :D

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Mały update. Zamówiłem, właśnie tarcze wraz z klockami zimmerman sport od 335i, teraz właśnie szukam jakiś zacisków w przystępnej cenie na obie osie. W przyszłym tygodniu powinno być wszystko już założone.

 

też mam pytanie do was. Co myślicie o czymś takim: http://allegro.pl/zestaw-do-malowania-zaciskow-bmw-m-power-nowosc-i5946862621.html ogólnie nigdy nie byłem zwolennikiem lakierowania seryjnych zacisków no chyba, że standardowo były już jakoś polakierowane. Przekonany nie jestem ale jak już bym robił to albo standardowy niebieski bmw, albo złoty z zacisków carbon ceramic albo zielony? Sam już nie wiem...

 

Zacisków 4tłoczkowych z pakietu sportowych hamulców/performance z F30 w końcu nie wziął z racji tego, że za 2100-2200 mam sam przód a przy 35i mam za te samą cene obie osie. Minud 35i, że słabiej wygląda.

Opublikowano
Założę nowe hamulce, poczekam na dobra pogodę i postaram sie cos porobić :D
Opublikowano

Dzisiaj dotarłą do mnie paczka z tarczami i klockami na przód i tył :twisted: Teraz czekam tylko na zaciski i można wszystko montować :roll:

 

http://i65.tinypic.com/mwuln9.jpg

 

http://i67.tinypic.com/30awawl.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ile Cię wyszedł ten komplet wraz z zaciskami 335i? Tył mi się kończy i myślę co dalej.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Za całość dałem2300. U mnie kończył sie przód razem z jednym zaciskiem wiec różnicy aż tak dużej nie miałem. Wyliczyłem ze seria 20d by mnie wyszła około 1300-1400 przód i tył a 35i 1700tarcze i 600zaciski. Zaciski da radę taniej kupic duzo ale mi sie dosyć spieszyło. Najtańsze jakie znalazłem to 400zl ale nie mogłem sie ze sprzedawca dogadać "po polsku".
Opublikowano

Zaciski odebrałem wczoraj. Teraz czekam na pogodę, żeby je polakierować i można wszystko zacząć skłądać :twisted:

 

http://i65.tinypic.com/24g6d7q.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2ibkxgp.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ekstra, do mnie na dniach też przyjeżdżają zaciski z 335, ja kupiłem używany komplet z tarczami, klockami, czujnikami i tylnymi osłonami w bardzo dobrej cenie, nawet jeśli tarcze i klocki okażą się do wyrzucenia to cena będzie ok.

 

Zaciski miałeś piaskowane i gruntowane jakoś?

3A0jS9b.png
Opublikowano
Też miałem właśnie brać używane bo miałem dobrą ofertę ale zależało mi na tym abym miał nawiercane tarcze :D Zaciski miałem piaskowane bez gruntowania. Ogólnie wyglądają jak nowe :D Na śmierć zapomniałem o tarczach błotnych, będe musiał na szybko dokupić albo zabrać z F07 i je przerobić bo w F07 i tak wchodzą 6tłoczkowe m6 competition
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja na razie odpuściłem nawiercane. Ile Cię wyszło piaskowanie zacisków? Jakoś je przygotowywałeś? Piaskowanie rozumiem razem z jarzmami?
3A0jS9b.png
Opublikowano

Za piaskowanie płaciłem 120zl za wszystkie 4 zaciski z jarzynami, polecam to zrobic bo czyszczenie zacisków ręcznie to jest jakaś masakra. Siedziałem z 2h i nic to nie dało. Jak oddawałem zaciski to gościowi powiedziałem żeby uważał na gumki od tłoczków i najlepiej żeby dookoła tego nie robił albo zmniejszył ciśnienie, powiedział ze juz nie raz robili i maja wprawe. Gumki nietknięte wszystko spoko, gwinty pozabespieczalem tak ze po prostu wykręciłem w nie śruby i w sumie tyle.

 

Czytałem troche o piaskowaniu i tego typu rzeczach i jest jeszcze "piaskowanie" polerowanie chciałem na to oddać żeby miec idealnie gładka powierzchne aby farba ładniej wygladała ale juz dałem sobie spokoj.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dobry mod z hamulcami. co do tamtej aukcji z allegro to gostek sprzedaje tą farbę pod własnym szyldem.ciekawe co jest w środku. ja do swojego auta kupiłem farbę FOLIATEC.trochę droższa niż to to z allegro,ale renomowana marka i produkt jeżeli chodzi o malowanie zacisków.

 

popraw te przebiegi z pierwszego postu,bo wychodzi na to,że autem już ponad 2,5mln kilometrów machnąłeś ;)

 

gdzie robiłeś to ciśnieniowe czyszczenie dolotu? ile taka przyjemność i jak to mniej więcej wygląda?

Opublikowano

Farbe od gościa już kupiłem zobaczymy jak sprawdzi się w praktyce. W piątek rano pewno będą już gotowe i pomalowane więc będę podsyłać fotki chociaż troche mało tej farby jak na hamulce 35i.

 

To cisnieniowe czyszczenie dolotu robiłem sam pod domem. Koszt? Parenaście litrów wody z myjki i jedna butelka płynu do mycia silników. Klapek nie mam, już dawno temu wywędrowały więc nie było obawy, że je uszkodzę. Kolektor po takim myciu jak nowy, od razu było czuć, że auto się lepiej zbiera. Przede mną najprawdopodobniej jeszcze komputerowe wyłączenie egr. Już dosyć mam mycia całeko kolektora raz na pół roku i męczenia się z tym. Narazie odłączyłem tylko podciśnienie. Moje wrażenia po odłączeniu są takie, że nie wpływa to na szybsze nagrzewanie silnika w żadnym stopniu bo egr załącza się dopiero chyba powyżej 50 stopni. Plusy tego takie, że czuć lepszą reakcję turbo, minimalnie ale czuć. Kolektor po pół roku nadal jest prawie jak nowy, żadnej sadzy nie ma. Może jest minimalny nalot olejowy na ściankach który w niczym nie przeszkadza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zastanawiam sie tez czy malować zaciski na jakis kolor czy pozostawić srebrne seryjne? http://allegro.pl/zestaw-do-malowania-zaciskow-bmw-m-power-nowosc-i5946862621.html Używał moze ktoś z was czegoś takiego?

Zobacz jak to wygląda na niebiesko, tylko chyba ze stockowymi zaciskami: viewtopic.php?p=2122660#p2122660

3A0jS9b.png
Opublikowano
No szału nie ma ale do odważnych świat należy :] Mam nadzieje, że przy zaciskach 35i i nawiercanych wyjdzie troche lepiej plus jeszzce z tego co widzę, ta farbo co kupiłem jest wysoko metalizowana i ma całkiem fajny odcień niebieskiego. Zobaczymy jak to wyjdzie po pomalowaniu. Jak mi się nie spodoba to do piaskowania i zostawiam goły zacisk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.