Skocz do zawartości

E46 330Ci, uszczelka czy tuleja ? Proszę o pomoc.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Przyprowadziłem sobie z Niemiec dość ciekawe auto a mianowicie e46 330ci z gazem, cabrio w indywidualu w kolorze estorilblau. Przekazano mi informację że prawdopodobnie jest uszkodzona uszczelka pod głowicą. Auto zostało zaprowadzone do mechanika, po ogólnych oględzinach widać było że ktoś wymieniał pompę wody, oraz termostat, w aucie nie było kompletnie płynu i plastik który idzie od króćca głowicy do zbiorniczka był urwany. Wymieniłem go razem z termostatem i pompą wody, zalałem auto płynem i mechanik odpowietrzał. CO mnie zdziwiło, auto gdy się nagrzało do 90st miał wąż który idzie ze zbiorniczka do króćca przy głowicy normalny, nie jakiś mega twardy, lecz nie działało kompletnie ogrzewanie w aucie oraz auto nie chodziło na gazie ( gaz prins niemiecki). autem jezdziłem powolutku na benzynie, co i raz zaglądałem pod maskęi widziałem jak trochę sączy się płynu ze zbiorniczka i syczy. Stojąc na światłach wyłączyłem kontrolę trakcji, po zapaleniu się zielonego swiatła gaz na maxa i nagle dym spod maski, zjeżdzam patrzę i znowu rozerwało ten sam plastik co go wymieniłem, nie wąż wodny tylko ten plastik( musiało panować ogromne ciśnienie pod maksymalnym obciążeniem silnika). Auto z powrotem do mechanika, głowica do góry, ku zdziwieniu nie widać żeby była przepalona ... Jutro jade zawieść głowicę na sprawdzenie bo wiem że lubią pękać. Mechanik jednak powiedział że tak ogromne ciśnienie było że może być to tuleja i raczej blok do wymiany albo cały silnik. Szkoda bo już kupiłem wszystkie uszczelki. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem ... Pozdrawiam .
Opublikowano
Jaka tuleja? Pierwszy sygnał dla ciebie to brak ogrzewania to świadczy o źle odpowietrzonym układzie, nie powinieneś tak jeżdzic. Okopcenia żadnego możesz nie widzieć bo to może być szczelina wielkości włosa. Pierwsze czytam żeby takie ciśnienie było, żeby aż osprzęt rozsadzało/niszczyło. Jeżeli jednak tak jest i nieszczelność jest taka duża że od razu zapowietrza układ to ja bym zastanowił się nad wymianą słupka bo: Planowanie, uszczelka, sprawdzenie głowicy, robocizna,polskie warunki i oczywiste obietnice mechaników.... Teoretycznie to będzie chodzić ale praktycznie to 330Ci ma gryźć asfalt. Wyjdzie ci że za słupek dasz 300zł więcej niż w remont.
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
Odpowietrz porządnie układ chłodzenia oraz proponuje kupić nowy oryginalny korek chłodnicy, być może Twój się już przycina i robi się mega ciśnienie.
Opublikowano
Nie moja wina że układ był źle odpowietrzony, skoro daje auto do mechanika, nawet do dwóch czy trzech i żaden nie potrafi tego zrobić dobrze ;) po drugie nie mogła się odpowietrzyć dobrze ponieważ głowica jest pęknięta na 2 cylindrze kanał recyrkulacji spalin ;) głowica kupiona druga, w tygodniu auto będzie złożone i dam znać :)
Opublikowano
Ja bym sam próbował odpowietrzyc, sprawdzić zawartość co2 w układzie i jeśli bym się zdecydował na jazdę to nie z podałem w podłodze jak w pewnym momencie zrobiłeś.
Opublikowano
Kolego była odpowietrzana u trzech mechaników i nikt nie mógł, Test na co2 nic nie wykazał. Jeździłem powoli ok 120km, zdarzyło mi się raz że tak zrobiłem spod świateł i tak się stało :) jednak głowica do góry oddana na sprawdzenie i pęknięta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.