Skocz do zawartości

BMW F10 Dołozenie przełącznik przycisk sport comfort


wiloe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie chciałem sobie dołozyc przycisk sport który nabyłem u mnie przy automacie jego nie ma ale wiem ze jakos da sie to dolozyc czy ktos juz to przerabiał jak tak to prosze o jakies informacje z czym to sie wiaze jak to podlaczyc.

 

http://images78.fotosik.pl/85/4ad74d34416868f1med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Niekoniecznie tylko z EDC :8)

 

Włącznik wyboru właściwości jezdnych występował fabrycznie jeśli auto posiadało sportową automatyczną skrzynię biegów oraz kierownicę z łopatkami (dot. F10, F11).

 

Zmiana trybów pracy pomiędzy NORMAL --> SPORT --> SPORT+ wpływa na siłę wspomagania ukł. kierowniczego, pracę skrzyni biegów, silnika oraz systemu DSC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Niekoniecznie.

 

Jeśli doposaży auto w sportowy lewarek oraz łopatki to przełącznik jest konieczny jeśli ma być tak jak z fabryki.

 

Inaczej będą błędy z modułu ICM informujące o braku przełącznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w takim przypadku co mu założenie tych przycisków skoro już teraz wajchą w lewo może mieć sport ? chyba że aby mieć tylko łopatki przy kierownicy a same przyciski przy lewarku bedą zbierać kurz ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Przesunięcie lewarka skrzyni AT w lewą stronę przełącza tylko skrzynię w tryb SPORT. Pozostałe elementy tj. ukł. wspomagania, silnik, DSC pracują bez zmian.

 

Po to jest właśnie przycisk wyboru właściwości jezdnych.

 

Dodatkowo jeśli auto posiada liczniki SA6WB, to ich tryb wyświetlania także przełącza się w tryb SPORT.

 

Poza tym, mamy dostępny także tryb SPORT+, którego samym lewarkiem nie włączysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prmax (prawie) dobrze mówi. Lewarek przestawia tylko skrzynię. Tryb sport zmienia reakcję, ukł. kier. i skrzynię.

W 2010r na rynek niemiecki był przełącznik trybów bez edc, sportowej skrzyni, zegarów. Czyli można dołożyć sam przełącznik i zakodować DEC.

Przy okazji można zakodować sportową skrzynię przy zwykłym lewarku i bez łopatek, będzie wyświetlać tryb i biegi na zwykłym wyświetlaczu i nie będzie zmieniała biegów przy odcince. Oczywiście wtedy już nie jest jak z fabryki.

Pierwszy lepszy temat jak zakodować (nie czytałem go :) ):

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=685869

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem coś takiego polecam, tryb sport guzikowy po mieście przy ostrzejszej jeździe może uratować od stłuczki jest dużo lepsza reakcja na hamulec gaz i `twardsza` kiera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
W F20 miałem ten przycisk mimo że była w manualu i bez EDC. Zmieniała się reakcja na pedał gazu oraz siła wspomagania kierownicy. Także nie jest to to samo co dać dźwignię w lewo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

też nie jestem znawcą mega bmw : ale ja mam oryginalną wersję z łopatkami i właśnie mam 3 tryby jazdy normal sport i sport + a jak przerzucam wajhą w lewo to się wyświetlają biegi np : s2 s3 s4 s6 itp a jak jadąc i wrzucam np manetką to dopiero na wyświetlaczu wrzuca mi M1 M2 M6 M8 .

A i czy te tryby jazdy to nie są też w samochodach w których jest Electronic damper control ??

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Przesunięcie lewarka skrzyni AT w lewą stronę przełącza tylko skrzynię w tryb SPORT. Pozostałe elementy tj. ukł. wspomagania, silnik, DSC pracują bez zmian.

 

Po to jest właśnie przycisk wyboru właściwości jezdnych.

 

Dodatkowo jeśli auto posiada liczniki SA6WB, to ich tryb wyświetlania także przełącza się w tryb SPORT.

 

Poza tym, mamy dostępny także tryb SPORT+, którego samym lewarkiem nie włączysz.

 

Sport+ to to samo co Sport z wyłączonym DSC a to zrobisz przyciskiem DSC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.