Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

nieco ponad 3tyg kupiłem swój pierwszy samochód - E87 z 2007r. Pojechałem wczoraj do mechanika ze względu na dziwne bujanie i ogólnie ciężko chodzącą skrzynię biegów. Gość sporo sprawdził i powiedział to czego się spodziewałem. Skrzynia pierwszej świezosci nie jest, ale może jeszcze troche pociągnąć. Zalecił wymianę oleju w skrzyni biegów, pomimo, że BMW kaze jezdzic bez wymiany do konca świata. Czytałem sporo wątków tutaj na temat oleju do skrzyni i padały różne nazwy. Nie wiem czy jest to zależne od modelu BMW czy czegoś innego, więc moje pytanie - jaki jest najlepszy do mojej?

 

Drugie pytanie o gnijący kabel do akumulatora, który jest widoczny pod samochodem. Nie jest on w zaden sposób chroniony, więc jest juz troche podgnity. Nie chce miec problemów z rozruchem samochodu pewnego dnia, więc pytanie kto takie rzeczy w ogóle robi i wymienia? Mechanik mi powiedzial, że nie on. Moglibyscie podpowiedziec do jakiego rodzaju stacji podjechac w tej sprawie zeby nie błądzic za duzo?

 

Musze przyznać, że te forum, Wasze wątki i dywagacje są dla mnie obecnie kopalnią wiedzy. Pomimo, że pracuje w wielkiej korporacji automotiv to na praktyce i codziennych problemach z samochodem się nie znam (w sumie chyba wlasnie dlatego :D).

 

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Jak już będziesz sprawdzał Castrola to jak już sprawdzisz to go nie kupuj. Valvoline, mobil, motyl, liwuimolly.

Czemu nie castrol? Było nie raz

Opublikowano
Ja wlałem valvoline ale odczucia mam takie, że na zimnym ciężko wchodzą ale na ciepłym dużo lżej. Ale to chyba problem tego, że olej nie ma nawet 1tys km
Opublikowano
Jak już będziesz sprawdzał Castrola to jak już sprawdzisz to go nie kupuj. Valvoline, mobil, motyl, liwuimolly.

Czemu nie castrol? Było nie raz

 

:D

 

Pogadalem jeszcze raz z mechanikiem i powiedzial mi od razu ze mam brać od BMW, a więc pojechałem i kupiłem. W czwartek wymiana.

 

Kabel ignoruj, olej się wymienia w skrzynii chyba co 80kkm czy jakoś tak. Sprawdź na stronie Castrola jaki model itp. W dyfrze się nie wymienia teoretycznie, ale praktyka jest inna.

 

Dlaczego ignorować?

 

Tak btw. przed zakupem auta skorzystałem ze strony bmw check. Gość przysłał mi historie samochodu. Dzisiaj u Dealera dałem kluczyk do sprawdzenia historii przebiegu i dane, które dostałem od "check" nijak się mają do tego co było na kluczyku. Dzwoniłem do niego i jutro mam dostać troche więcej szczegółow jak zweryfikuje ponownie. Mam nadzieje, że sytuacja się wyjaśni.

Opublikowano

Tyle sie naprodukowaliscie a zero konkretow a nawet dywersja :)

Typ oleju jaki jest w twojej skrzyni jest na naklejce umieszczonej na niej-(nie jest prawda ze do kazdego bmw e87 skrzynia manual idzie taki sam olej!,zadna strona castrola wam w tym nie pomoze bo producent skrzyni wstawial rozne bebechy)

Sa 3 rozne typy oleju do tych skrzyn.

Przewod akumulatora mozesz kupic na allegro i warto go wymienic.

MADE IN PRL
Opublikowano

Facet poprosił o VIN i po Vinie powiedzial mi ze do tego modelu to juz nie taki a jeszcze taki, kliknal, pyknal i przyniósł. Nie wiem co jest w srodku, czy to Shell czy Castrol, grunt ze pasuje.

 

Co do kabla. To ma być minus - http://allegro.pl/kabel-klema-akumulatora-przewod-minus-bmw-e81-e87-i5354795139.html

 

czy plus - http://allegro.pl/kabel-akumulatora-przewod-plus-bmw-e87-e81-i5269972332.html ?

 

Oględnie mówiąc interesuje mnie ten, który widziałem na kanale :P

Opublikowano

Co do kabla to zrób foto i będzie wiadomo o co chodzi - o który kabel.

 

Co do oleju do skrzyni, to w serwisie będzie 2-3 razy droższy niż normalnie jest wart.

Potrzebujesz MTF LT3. Ja do E81 zalewałem Revenol (dobierzesz bezproblemowo w ich katalogu) a do E91 Pentosin.

Po wymianie oleju cudów się nie spodziewaj, no chyba że dużo go brakowało.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Hej,

 

olej wymieniony. W starym nie było opiłków czy nie wiadomo jakich nieczystości, ale był czarny, wiec troche przepalony. Po wymianie jest minimalna różnica, ale jakas jest :).

Co do kabla, wstawiam ponizej zdjecia. Chodzi o ten grubszy. Ktoś moze podpowiedziec co to dokładnie jest za kabel, żeby można go było zlokalizować w necie na wymiane?

 

http://images75.fotosik.pl/91/5463accaff583f3e.jpg

 

http://images78.fotosik.pl/91/dfe74832226befa4.jpg

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Ten kabel jest sprawny i wymaga tylko czyszczenia

Myslalem ze ci sie przelamal.

Sam ostatnio go czyscilem.

Na kablu jest naklejka z numerem.

MADE IN PRL
Opublikowano

A czym to czyściles? Czym to obsmarować, żeby dluzej nie gniło? Swoja drogą dziwne, że pod spodem wszystko jest zabudowne oprócz tego odcinka, na którym są kable do akumulatora.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Plyn do mycia silnika plus pedzelek a na sam koniec splukalem woda.

Jak juz wyschlo to spryskalem to ML tectyl valvoline jak i reszte wymytych czesci tylnego zawieszenia.

Dzis sprawdzalem to wyglada pieknie i sie elegancko blyszczy.

MADE IN PRL
Opublikowano

Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Wszystko zakupione, musze teraz znalezc jakis kanal gdzie by to mozna by bylo przeczyscic :P

 

Odkopałem też tutaj temat wymiany filtra kabinowego. Mam problem z parowaniem szyby (pomaga tylko klima przy tej pogodzie), ale dziwne troche zeby w kolko jezdzic na klimie bo przednia szyba paruje bez niej. Sprawdzilem swoj filtr i jest rzeczywiscie do wymiany. Chcialbym wymienic też uszczelke, która tutaj jest oznaczona jako nr 10 - https://czesci.bmwsklep.pl/diagram.php?btnr=41_2045&mospid=52142&fg=&hg= bo nie mam pewnosci czy nie przecieka woda przez nia. Po odkreceniu fltra byla tam mala kaluzka, ale juz sam nie wiem czy splynelo z maski w momencie kiedy odkrecilem czy jak to bylo. Zobacze jutro jeszcze raz. W kazdym razie... moje pytanie - czy nie można nigdzie kupic tego taniej? Przeszukalem juz troche tych stron i nigdzie nie ma, a jak juz jest to za te 40zl. Trafiliscie gdzies na nia?

Opublikowano

40zl to tanio za taka uszczelke.

Podjedz do ASO i kup u siebie w miescie wtedy nie bedziesz musial placic za przesylke.

Mala kaluza lub liscie sa pod filtrem u kazdego kto czesto go nie odkreca.

MADE IN PRL
Opublikowano
Mało prawdopodobne abyś miał uszkodzoną tą uszczelkę, one praktycznie wytrzymują do końca auta (no ale różnie bywa). Posprawdzaj to jeszcze na spokojnie. Oby nie parowało ci z nagrzewnicy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Mało prawdopodobne abyś miał uszkodzoną tą uszczelkę, one praktycznie wytrzymują do końca auta (no ale różnie bywa). Posprawdzaj to jeszcze na spokojnie. Oby nie parowało ci z nagrzewnicy.

 

Uszczelki parcieja po 3-5 latach i nie wytrzymuja do konca auta...

MADE IN PRL
Opublikowano
Sprawdzę u siebie w e81 jak to wygląda.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Wymieniłem filtr (pod odkręceniu nie bylo juz zadnej wody, musialo to zleciec za pierwszym razem z maski), przejechałem się i lekko zaparowywało, chociaz mniej (z drugiej strony było +5 na zewnatrz). Jutro rano zobacze jak bede jechal do pracy. Jest na minusie wtedy i najbardziej widac efekt. Czy ja w ogole nie przesadzam? Czy to nie jest aby po prostu przez pore roku? Szyby lekko zaparowywują tak po 5-6 minutach jazdy, boczne czasem tez.

 

Mało prawdopodobne abyś miał uszkodzoną tą uszczelkę, one praktycznie wytrzymują do końca auta (no ale różnie bywa). Posprawdzaj to jeszcze na spokojnie. Oby nie parowało ci z nagrzewnicy.

 

A o co chodzi z nagrzewnicą? Tam moze byc jakas przyczyna?

W sumie kupowałem go pod koniec pazdziernika, wtedy jeszcze pogoda dopisywała i nie zauwazylem zaparowywania.

Opublikowano (edytowane)

Jak nie ubywa ci płynu chłodniczego, to można wykluczyć nagrzewnicę.

Nieszczelna nagrzewnica jest często przyczyna zaparowywania szyby. Kolega z tym walczy w VW, też obstawiał nieszczelność przy filtrze kabinowym, ale niestety u niego przeciekała nagrzewnica. Wlał uszczelniacz do układu i jest znaczna poprawa, ale jeszcze nie wiadomo czy problem został całkowicie wyeliminowany.

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Jechałem teraz do roboty i ani razu nie musiałem wlaczyc klimy bo nie zaparowywalo. To było to co chcialem. Z drugiej strony czemu wczoraj po wymianie jak pojechałem sprawdzic jak to bedzie to zaparowywalo? Jedyna roznica byla taka ze silnik byl jeszcze rozgrzany po poprzedniej jezdzie. Sprawdze dzisiaj z tym plynem chlodniczym. Ogólnie dzieki Wam za wszystkie rady. Dobrze zbierac doswiadczenie od tych madrzejszych :P
Opublikowano
Ten filterek byl przyczyna zaparowywania. Dzisiaj rano znowu jechalem bez klimy i wszystko bylo ok :). Teraz tylko musze znalezc jakis "darmowy" kanal zeby przeczyścić kabelek. Rozkręce tez troche plastików w silniku i przyjrze się uszczelkom, szczególnie tym okrągłym pod wycieraczkami. Zobaczymy czy cos tam jest do wymiany. Czyli robota na weekend juz jest :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.