Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów :)

 

Tak na początku chciałbym powiedzieć że, nigdy nie planowałem kupna auta pod marką BMW, z wiadomych względów (stereotyp kierowcy BMki)

No właśnie... nie planowałem, dopóki jej nie zobaczyłem :) A jeszcze do tego doszła przejażdżka.... To się nazywa miłość. Długo by pisać :)

No więc tak się zaczęła moja przygoda z e36 w wersji Compact 323ti, a było to w sierpniu :)

 

http://images76.fotosik.pl/80/f613fb27530cc38a.jpg

 

Teraz trochę o specyfikacji:

Rocznik: 1995

To co najważniejsze: Silnik m52 b25 170KM

Układ wydechowy: AC shnitzer (końcówka)

Koła: Felgi aluminiowe 17+ opony 225

Co prawda kupiłem ją w takim stanie i o wszystkim jeszcze nie wiem. Zawieszenie przód obniżone, ale dane tylko sprężyny, amortyzatory fabryka, więc nie prowadzi się tak jak powinna, aczkolwiek na pewno coś z tym zrobię. Do tej pory miała remont podłogi, progów, niestety tył był już trochę pordzewiały, głównie chodzi o podpore mocowania tylnej belki, ale no cóż... wiek robi swoje. W tym momencie auto jest w 90% sprawne i można śmiało bez problemu jezdzić, ale że jestem maniakiem motoryzacji i to auto jest moim oczkiem w głowie tak będe dążył do tych 100% bo niestety te auta powoli giną z dróg....

 

Oto ona: :)

 

http://images78.fotosik.pl/79/35cf8b35224a0eba.jpg

http://images75.fotosik.pl/80/031ff0d4f926ce28.jpg

http://images77.fotosik.pl/79/05b0b131ad5056a7.jpg

http://images78.fotosik.pl/79/3e4b268bb2c8cea6.jpg

 

I tak właśnie stałem się fanem BMW, fanem e36 :) muszę przyznać że tym autem ciężko jezdzić wolno

 

Pozdrawiam :)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Daj jakieś normalne fotki na których coś widać i nie dawaj tyle kontrastu jak przerabiasz :mrgreen:

Końcówka wydechu powinna zrobić... out.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Zrobią się zdjęcia lepszej jakości w niedługim czasie, bo tel. to można dzwonić, a nie zdjęcia robić :)

Co do końcówki to dlaczego out? Nie jest tam jakiś specjalnie głośny, ale też wiochy nie chce robić...

Fakt... przyznaję że wygląda średnio. Co zrobić? fabrykę?

Opublikowano

To prawie jest dwururka, tyle że zabudowana :) Nie no faktycznie muszą być dwa kominy, więc z czasem się pomyśli.

Najważniejszy na tą chwilę to wymiana zawiasu....

Co do felg to narazie jeszcze jest cierpliwość, choć nie ukrywam że troche to uciążliwe :) Ale jak ładnie wymyte to prezentują się dobrze

Opublikowano
3/4 z tym silnikiem już ładnie zasuwa, jeśli lubisz szybko jeździć to zdecydowanie zadbaj o zawias i hamulce (same sprężyny obniżające przy całej reszcie w standardzie to kiepski pomysł, auto nie będzie jeździć tak, jak powinnno).
Opublikowano

Racja :) Taką już kupiłem...

Silnik jeżeli chodzi o moc to jest wystarczający, więc skupiam się na prowadzeniu i przede wszystkim hamowaniu, w końcu jeżdżę nią na codzień

No i zostaje kosmetyka, choć polegać będzie na odświeżeniu lakieru itd. :)

Może jakieś ringi...

Opublikowano
3/4 z tym silnikiem już ładnie zasuwa, jeśli lubisz szybko jeździć to zdecydowanie zadbaj o zawias i hamulce (same sprężyny obniżające przy całej reszcie w standardzie to kiepski pomysł, auto nie będzie jeździć tak, jak powinnno).

przy obniżeniu do -40 seryjne amory dają radę w 100%, jedynie ciut szybciej się zużywają, ale prowadzenie będzie znacznie lepsze

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj podłączałem Moduł centralnego zamka z kluczyka (Popularny STIG) Kierowałem się tym co piszą na forach, czyli podpiąłem się w moduł komfortu

(żółta kostka) pin 4 i 17. Wszystko ładnie pięknie, poza tym że nie zamyka mi wlewu paliwa z kluczyka.... Przerabiał to ktoś? bo nic nie mogę znalezć na ten temat

Opublikowano
Znany temat :-) tez musze u siebie poprawić. Trzeba zmostkowac 2 kable żeby oszukać auto. Chodzi o to że zamykanie a ryglowanie to 2 różne rzeczy. Z kluczyka ci zamknie wlew. Trzeba zrobić żeby z pilota też ryglowal wtedy zamknie. W googlach jest o tym wszystko. Napisz jak zrobisz bo tez mnie czeka to hehe
szukam
  • Moderatorzy
Opublikowano

Hahaha. też przerabiałem to u siebie, bo wlew otwierał ale nie zamykał :mrgreen:

Koło lewej lampy idzie wiązka przewodów i trzeba znaleźć le od klapki wlewu i od ryglowania klapy bagażnika. Trzeba odciąć ten przewód od zamykania klapki i złączyć z zamykaniem klapy bagażnika. To wszystko.

Nie mostkujcie przewodów bo zwarcie pójdzie.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

a fotek z tego nie masz ? albo kolory kabli ? :)

 

tak to jest z dokładanymi modułami centralnego :P no ale za to grosze kosztuje taki centralny tym bardziej jeśli był centralny z kluczyka.

szukam
  • Moderatorzy
Opublikowano

No niestety nie robiłem zdjęć. Nie pamiętam dobrze jakie to kolory. Dawno to już było, ale wiem, że też przekładałem bo normalnie na tych kablach polaryzacja powinna się zmieniać, a tu na jednym się zmienia na drugim nie i dlatego działa on w jedną stronę. Znajdź wiązkę w bagażniku i sprawdzaj kable przy zamykaniu i na kablu od zamykania zamka klapy powinno się pokazać na chwilę napięcie.

I do tego przewodu trzeba podpiąć ten który odpowiada za zamykanie klapki. Tylko trzeba sprawdzić na którym brak napięcia przy zamykaniu i odciąć go od reszty wiązki i podpiąć do tej od klapy.

Ogólnie sprawa nie jest jakaś trudna do ogarnięcia.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

No to nie głupie akurat by połączyć wlew z klapą :cool2:

Można oczywiście osobno podlączyć zamykanie wlewu, bo moduł komfortu akurat to ma (tak mi się wydaję), ale po co... Jak zamykać to wszystko.

 

Kosztuję bardzo mało i tak szczerze jestem zaskoczony jakością, bo kluczyk wygląda jak fabryczny, do tego grot. Wystarczy dorobić :)

Zostało mi jeszcze zamykanie wlewu, i podłączenie kierunków. I tu właśnie słyszałem że kierunki najlepiej podlączać na bezpiecznikach, bo ponoć jak ktoś chce

zrobić włam do auta, to zbija kierunek, robi zwarcie w module i często się sam otwiera. Nie wiem czy to prawda, wolę dać..

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bez sensu dogrzebywać się do zamka klapy kiedy wiązki sa przy sobie i w prosty sposób znajdziesz potrzebne przewody,gdzie jeden przecinasz, a na drugim kaleczysz izolację łączysz z tym przewodem i działa jak trzeba.

Co do oddzielnego sterowania wlewem się nie wypowiem.

Jakość kluczyków nie jest powalająca-jaka cena taka jakość. Groty są zrobione niedokładnie i są za grube,ale to jak będziesz nacinał swoje to zobaczysz o co biega.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

no ale tak musze wszystkie kable przejrzeć, a tak kostka od wlewu jest łatwo dostępna wiec już jeden kolor mam, wystarczy zobaczyć jeszcze przy zamku klapy jakie tam kolory są :D i już droga eliminacji mam jakie to kolory :)

 

ja mam sam pilot tylko, najprostszy jakis moduł. Kierunków nie mam podpiętych bo nie potrzebuje w sumie.

 

A pytanie mam w sumie :P czy swiatło się wam odpala po otwarciu pilotem czy dopiero jak drzwi otworzycie ? bo w e46 mialem z pilota światło a tutaj mam tylko jak otworze drzwi a nie wiem jak powinno być ;)

szukam
Opublikowano

Od razu po naciśnięciu z kluczyka mi się zapala..

Jak dojdziesz z tymi przewodami to napisz co i jak, chyba że mi to wcześniej się uda, to ja napiszę :)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Fajne auto. Czy mierzyles mu kiedys osiagi?

 

Sam teraz mysle nad compactem e36. 323ti to marzenie. Oglądałem 2 sztuki. W cenie ok 9 tys zł szroty straszliwe. Moze cos lepszego sie trafi, na razie mi sie nie spieszy.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Fajne auto. Czy mierzyles mu kiedys osiagi?

 

Sam teraz mysle nad compactem e36. 323ti to marzenie. Oglądałem 2 sztuki. W cenie ok 9 tys zł szroty straszliwe. Moze cos lepszego sie trafi, na razie mi sie nie spieszy.

ciężko znaleźć dobre e36, a co dopiero 323ti, które w pewnym sensie na tle innych jest limitowaną edycją e36 :D tym bardziej w cenie 9kpln, zdrowe e36 zaczyna kosztować coraz więcej

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Osiągów nigdy nie mierzyłem, wystarczy że zapie... :)

Mój Compact też nie jest w idealnym stanie, po prostu znalazłem fajną bazę, i tak pomału się buduję..

Prawda jest taka że faktycznie teraz znalezć e36 w dobrym stanie, to jak wygrać w lotka. Nie jedną oglądałem i w każdej coś.

Jak już się ma e36 w dobrym stanie, to warto dbać. Ceny rosną za fajne okazy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.