Skocz do zawartości

e39 520i nie odpala


ridgido

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich!

Niestety ostatnio moja bunia odmówiła posłuszeństwa. Na trasie zgasła i tak już zostało. Kręci ale nie odpala. Z okolicy schowka pasażera/bezpieczników zaczęło sie kopcić jakby coś się spaliło. Przejrzałem bezpieczniki ale wszystkie są o.k. Błedy jakie mam w kompie to:

8 - air flow mass metter

12- throttle valve potentiometr

ale nie sądze żeby miały wpływ na odpalenie. EWS i LCM bez błędów. W aucie zamontowany jest gaz ale awaryjnie też nie odpalił. Czy za schowkiem pasażera sa jeszcze jakieś moduły, przekaźniki które mogły się spalić? Jak to się stało to wskazówka obrotomierza mi skoczyła na ok. 1,5 tys. obrotów i opadła przy wyłączonym zapłonie, jakby zwarcie gdzieś się zrobiło. Akumulator trzyma. Jeśli ma ktoś pomysł jak to ruszyć to bardzo proszę. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak kolego, sprawdz najpierw czy dochodzi paliwo (bo z tym awaryjnym odpalaniem to roznie jest) najprostszy sposob to podpiac manometr (nawet taki do pompowania kol) tam na poczatku listwy wtryskowej, ewentualnie zobacz co tam sie zajaralo, pod prawym kabinowym bedziesz mial tam troche kabelkow, miedzy innymi idacych do sterownika, a takie pytanko, on wogle nie pali czy proboje cos lapac?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

błędy z przepływki i tego potencjometru na pewno nie zatrzymały auta i pewnie były wcześniej, jeżeli poszedł kopeć i popaliła się zauważalnie instalacja,

warto rozebrać to miejsce i je zlokalizować, bo usterka samego przekaźnika i bezpiecznika to jedno, natomiast jeżeli coś się pali, to już poważna sprawa

i tu kłania się elektryk lub ktoś kto miał w ręku miernik i potrafi się nim posługiwać, poszukaj sam, może znajdziesz usterkę, jak nie podjedź do elektryka, dla niego to też nie będzie jakiś wielki problem, jeżeli powiesz co się stało, za chwilę to znajdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie łapie, lukne pod prawy kabinowy, nawet tam zaglądałem ale zaczął padać deszcz i dałem spokój. Jest tam takie ala białe pudełko szczelnie zaklajstrowane przez gazownika bo się tam z kablami wpakował. Chciał nie chciał będe musiał to otworzyć. Też sie zastanawiałem nad paliwem ale jak nie odpalił na gazie to pomyślałem nie to, iskra - wywaliło by błąd zapłonu jak np. przy uwalonej świecy czy cewce. W związku z tym skoncentrowałem się na tej zworce, że tu będzie przyczyna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Otwórz pudło pod filtrem powietrza od strony pasażera, tam masz czarną kość z bezpiecznikami od wiązki silnika. Możliwe, że masz przebicie i wywaliło Ci których. Wymień spróbuj odpalić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwórz pudło pod filtrem powietrza od strony pasażera, tam masz czarną kość z bezpiecznikami od wiązki silnika. Możliwe, że masz przebicie i wywaliło Ci których. Wymień spróbuj odpalić.

 

Sprawdź może jeszcze bezpieczniki nad akumulatorem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to zeby cos, ale zacznij od najprostszych rzeczy, wiec sprawdz czy jest cisnienie na listwie i iskra, moze to troche banalne ale przynajmniej bedzie wiadomo ze nie brakuje najprostszych rzeczy, bo komputer komputerem, lepiej sprawdzic. No i tak jak kolega napisal, sprawdz bezpieczniki w bagazniku, pozatym wykasuj bledy i sprawdz co Ci wyskoczy przy probie odpalenia, a druga sprawa, zobacz jakie wartosci sa przy odpalaniu tzn, jaki kat zaplonu i walka rozrzadu oraz ile powietrza wtedy pobiera. Sproboj tez odlaczyc przeplywke i sprawdz czy przepustnica ( ta pierwsza sterowana silniczkiem ) jest otwarta przy odpalaniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie żebym się czepiał kolego, ale jak miałem podobny problem z podobnymi błedami to właśnie przez takie doradzanie szukałem na około po listwach paliwowych, po czujnikach z miernikiem latałem itp.

A okazało się, że jeden spalony bezpiecznik pod filtrem był problemem, o którym nikt w owym czasie nawet nie wspomniał.

Ale człowiek uczy się całe życie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko znane jest takie stwierdzenie ze objawy te same a przyczyn wiele, nie mowie ze to nie bezpiecznik, bo roznie bywa, u mnie od pompki paliwa "pekl" nie przepalil sie a pekl, chyba ze starosci... a na pierwszy rzut oka nie bylo tego widac, dopiero po dwoch godzinach grzebania sie zejrzalem ze jest pekniety ( niestety ciemno wtedy bylo ) a pod kompem nic konkretnego nie bylo, wiec najlepiej zaczac od tych najprostrzych rzeczy o ktorych napisalem wyzej, zawsze przy szukaniu takich rzeczy jedna diagnoza moze wykluczyc druga, wiec po sprawdzeniu cisnienia i iskry bedzie wiadomo czy problem jest po stronie paliwa czy zaplonu, a diagnoza nie zajmie wiecej jak 30 min...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za podpowiedź ale niestety poległem. Musiałem oddać auto do fachmanów :( . Sfajczyło się DME. Zastanawia mnie fakt, że kazali szukać samego sterownika. Czy nie lepiej będzie szukać kompletu??? Co z EWS-em i kluczykiem? Da się to zgrać z nowym DME?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A jakiego potrzebujesz kompa? Mam zalegający, bo kupiłem MS43 niepotrzebnie jak u mnie były problemy z instalacją.

 

Komp może być z innej fury, soft się tylko wgrywa odpowiedni i robi synchro z EWS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

NApisał.

Spalił się DME.

 

Może być sam DME.

Z EWS można go łatwo sparować i nie trzeba zmieniać EWS.

 

W DME palą się najczęściej końcówki mocy . Niestety czasem może to oznaczać , że uwalona jest też któaś cewka zapłonowa i następny DME też może iść w slady poprzednika.

 

W Starym DME warto by sprawdzić który cylinder obsługiwała spalona końcówka.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DME jakiego potrzebuje to MS41 a w zasadzie potrzebowałem bo właśnie kupiłem. Nie wiedziałem że uwalona cewka może tez uszkodzić DME, sprawdzałem błędy po tym jak to się stało ale nic nie było o zapłonie. Fachmani twierdzą, że woda tam się zebrała i stąd spalił się sterownik ale wody mi tam trochę na kapało jak sprawdzałem przekaźniki pod filtrem, jak auto już padło, powiedziałem im to więc podobno sprawdzą instalację.

Czy tylko wystarczy sparować EWS i nowe DME za pomocą inpy i będzie hulało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak.

Jeśli wiesz jak to zrobić.

Ja do tego wolę carsofta + inpę.

 

Co do DME to sam napis MS41 to nie wszystko.

MUSI być od auta z silnikiem o tej samej pojemności.

Oczywiście silnik odpali na każdym MS41 ale mapy wtrysku róznią się w zależności od pojemności silnika.

 

Watro to sprawdzić przed zakupem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam nie dasz rady tego zrobić.

 

Mapy wtrysku są inne.

Bo charakterystyki silników sa inne.

Inne jest sterowanie vanosem.

 

A jakie beda tego efekty to nie wiem do końca. Może być róznica w spalaniu i dynamice jazdy.

 

JA tylko raz jechałem 528i ze sterownikiem z 520i i był to muł totalny.

 

Na sterowniku masz numer VIN i po nim łatwo sprawdzić z jakiego auta pochodzi.

 

< jak cos to powinienem mieć gdzies sterownik ms41 z 520i . >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i poskładali. Koszt imprezy 820 zł. W tym mam nowy sterownik, auto odpala i troche jeździ. Wiązki są o.k. więc wg nich sterownik zjarał się sam z siebie ale.... ponieważ samchód non stop gasł po wyjeździe z niby tego serwisu postanowiłem zajrzeć do zapłonu. Moim oczom ukazala się pięknie stopiona cewka na 5 cylidrze, myśle że to jest przyczyna całego tego zamieszania tak jak kolega dyzio255 zasugerował.

Dziękuje wszystkim za podpowiedzi, które miały przywrócić moją bryczke na droge. Mam nadzieje ża uda mi się odwdzięczyć tym samym w ramach posiadanej wiedzy. Temat uważam za zamknięty,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

820pln? Za co Ci tyle policzyli, to razem ze sterownikiem i wymianą cewki?

 

Wgranie softu do sterownika i synchro - ostatnio jakieś 200pln płaciłem, sterownik chyba za 150pln dorwałem z allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

820....

 

Ja pie....ę :duh:

 

To wszystko do zrobienia było do 300zł. lub nawet mniej jak by poszukał.

 

W serowniku można zmienić spaloną końcówkę i zostawić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.