Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Prymitywom od brzozy i mgły proponuję przeniesienie komentarzy na forum onet.pl, największego rynsztoka polskiego internetu. To jest forum uzytkownikow BMW, a nie KOD.

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

  • Odpowiedzi 498
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Koniecznie trzeba mieć ten system RPA po resecie, po każdorazowym dopompowaniu opony bądź zmianie kół. Wiele osób tego nie robi bo o tym po prostu zapomina, ale to konieczna operacja żeby mógł działać.
Opublikowano
Może kierowca po prostu złapał trochę pobocza i go postawiło bokiem :?:
  • Moderatorzy
Opublikowano
Tez mi sie tak wydaje ale żeby nie oskarżyli ochrony o partactwo (bo jakby to wyglądało) to zmyślili historyjkę z oponą. Bo nie widzieli ze w tym temacie ekspertów mamy całe forum BMW :twisted:
Opublikowano
Może być też tak , ze to nie był RoF tylko jakieś autorskie rozwiązanie jak np system PAX ... mysle, że do limuzyny prezydenckiej, kulo,granato,kamienio odpornej nie kładli fabryczny system :mrgreen:
Opublikowano

Nie znam się to się wypowiem :)

Pobocza raczej nie złapał bo poleciała prawa tylna opona a raczej lecieli lewym pasem.

Może ktoś założył zimówki o nośności dopasowanej do zwykłej 7er, a ta 7er security to 2600kg. W 20" tył jest 275/35 czyli trochę mniejszy niż przód więc bardziej się grzeje. W ogóle latanie na zimówkach powyżej 180-200km/h przez dłuższy czas jest ryzykowne. Przy zwykłej jeździe 160km/h temperatura w oponie to ~15-20stC (zewnętrzna 0stC), po kilku hamowaniach i takiej masie ta temperatura na pewno sporo rośnie, a zimówka to jednak nie Michelin PSS.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może być też tak , ze to nie był RoF tylko jakieś autorskie rozwiązanie jak np system PAX

Według linka, który przytoczył na poprzedniej stronie kolega @Wika mógł to być właśnie PAX...

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Także jak dla mnie mogło by tego nie być, bo działa to tak rzadko dobrze, że nie daje to żadnej informacji.

No cóż, RDC na pewno jest dokładniejszy i przede wszystkim szybszy niż RPA, bo bazuje na pomiarze faktycznego ciśnienia a nie algorytmu, który opiera się na wykrywaniu różnicy średnicy kół...

 

Jest lepszy, ale ma też jednak swoje wady:

- przy dużych mrozach/upałach zdarza mu się sygnalizować awarię koła (zwłaszcza po ruszeniu, zanim koła złapią temperaturę roboczą)

- koszt czujników (drugi komplet kół = drugi komplet czujników)

- ryzyko uszkodzenia czujnika przy wymianie opony (zwłaszcza jeśli robi to "Pan Henio"); istotne jeśli ktoś nie ma drugiego kompletu kół i 2x w roku przekłada opony

 

Mimo wszystko w przypadku opon ROF standardem powinien być RDC.

Te opony potrafią skutecznie oszukać system RPA, gdyż jak wiemy nawet bez powietrza średnica koła nie maleje tam bardzo (a przynajmniej nie tak szybko) jak w przypadku zwykłych opon.

Opublikowano
Prymitywom od brzozy i mgły proponuję przeniesienie komentarzy na forum onet.pl, największego rynsztoka polskiego internetu. To jest forum uzytkownikow BMW, a nie KOD.

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

 

ochoo, mymy i yntelygenta, który na szczęście podnosi poziom forum ;)

Opublikowano

Panowie robienie sobie jaj ze śmierci blisko stu ludzi nie najlepiej świadczy o intelekcie ich autorów, wiec lepiej powstrzymajcie te prostackie komentarze.

 

A sam wypadek utwierdził mnie w przekonaniu, że raczej dobrze robiłem wymieniając zawsze runflaty na tradycyjne opony.

Opublikowano

nie kolego, problem z intelektem ma ten kto nie rozróżnia nabijania się ze znawców przyczyn katastrof lotniczych, którzy już wiedzą, że to mgła, zamach itp., a samym faktem tragedii...

myśl i czytaj ze zrozumieniem

 

przenosimy to na fakt opon w BMW, że zaraz powstanie komisja pod przywództwem jedynego słusznego ministra i się dowiemy, że w sumie to była próba zamachu, poprzez koncern BMW ;)

 

PS- a potem się znajdzie naoczny świadek, który np powie, że limuzyna przybrała po prostu pobocza tak jak tu niektórzy sugerują ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
A sam wypadek utwierdził mnie w przekonaniu, że raczej dobrze robiłem wymieniając zawsze runflaty na tradycyjne opony.

Chyba jednak zbyt daleko posunięty wniosek...

Wziąłeś pod uwagę wypadki samochodów spowodowane wystrzałem tradycyjnych opon?

 

To jest trochę analogia na zasadzie: nie zapinam pasów, bo wczoraj pokazywali wypadek, gdzie ktoś zginął z tego powodu, iż miał zapięte pasy...

 

Opony ROF zostały wymyślone po to, aby zwiększyć bezpieczeństwo.

Tylko jak ze wszystkim - trzeba mieć świadomość ich posiadania, a mówiąc kolokwialnie: umieć ich używać (np. nie ignorować wskazań komputera)...

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano
Ten film,który nagrał kierowca jadący z naprzeciwka pokazuje to zdarzenie i to wygląda jakby w powietrzu latały fragmenty opony .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wika, nie obraź się - ale właśnie o to chodzi: ..."to tak wygląda", "bo podobno", "bo słyszałem"...

 

Przecież świadek który nagrał i udostępnił ten film wyraźnie mówił, że w powietrzu latały kamienie i ziemia z pobocza...

Opublikowano (edytowane)
nie kolego, problem z intelektem ma ten kto nie rozróżnia nabijania się ze znawców przyczyn katastrof lotniczych, którzy już wiedzą, że to mgła, zamach itp., a samym faktem tragedii...

myśl i czytaj ze zrozumieniem

 

przenosimy to na fakt opon w BMW, że zaraz powstanie komisja pod przywództwem jedynego słusznego ministra i się dowiemy, że w sumie to była próba zamachu, poprzez koncern BMW ;)

 

PS- a potem się znajdzie naoczny świadek, który np powie, że limuzyna przybrała po prostu pobocza tak jak tu niektórzy sugerują ;)

 

Już kolego dorabiasz historię, podobnie jak koledzy notabene niezbyt mądrego ministra Antka M..

Nie byłoby tej komisji i ich często wniosków o zamachu,gdyby ludzie powołani do wyjaśnienia tej tragedii, zrobili co do nich należy. Proponuję obejrzeć pierwszy lepszy odcinek "Tuż przed tragedią" i zobaczyć jak fachowo bada się skutki katastrofy. Ludzie wierzący w oficjalną wersję tragedii są równie naiwni co ci od zamachu, ponieważ ta sprawa nie została wcale wyjaśniona.

 

 

Proponuję jednak wrócić do tematu , któremu poświęcony jest ten temat.

Wczorajszy przykład pokazał, ze opony typu runflat dają złudne poczucie bezpieczeństwa, nie jest to odosobniony przykład słyszałem o innym podobnym przypadku w X6. Opony te mają głównie za zadanie dowieść nas komfortowo do serwisu po przebiciu koła, sam wolałem zrezygnować z tego wątpliwego udogodnienia, kosztem komfortu mojego kręgosłupa.

Edytowane przez olo2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Olo2, co do bezpieczeństwa ROF - w mojej opinii - mylisz się.

 

Ale wracając do technicznego wątku nt. opon, w dyskutowanym samochodzie powinny być założone Micheliny PAX

 

http://i.imgur.com/RD9tS8e.png

Opublikowano

Wniosek z wczorajszego zdarzenia jest taki, że nawet dodatkowo wzmocniona opona typu runflat nie daje nam 100% gwarancji. Warto mieć to na uwadze przekraczając na trasie 180 km/h trzymając pewnie obie dłonie na kierownicy, a nie obejmować prawą dłonią w tym czasie kolana małżonki. :mrgreen:

A że wystrzały opon runflat zdarzają się rzadziej niż tradycyjnych opon to już inna kwestia.

Opublikowano

A skąd masz informacje, że tak właśnie się dzieje? Nie sądzę żeby istniały takie statystyki. Założenia konstrukcyjne może i takie były, ale w praktyce może być odwrotnie.

Mnie dobiegły słuchy, że właśnie runflaty częściej wybuchają. Ponoć były całe serie wadliwych - pękających runflatów - chyba dunlopy to były.

Opublikowano
Wczorajszy przykład pokazał, ze opony typu runflat dają złudne poczucie bezpieczeństwa, nie jest to odosobniony przykład słyszałem o innym podobnym przypadku w X6. Opony te mają głównie za zadanie dowieść nas komfortowo do serwisu po przebiciu koła, sam wolałem zrezygnować z tego wątpliwego udogodnienia, kosztem komfortu mojego kręgosłupa.

W ktorym miejscu i co pokazal?

Bo, jak do tej pory, nikt i nic nie wie na pewno, a Tobie juz pokazal?

Czy chodzi o legitymizacje wlasnych wyborow?

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano (edytowane)

Dołożę swoje pare groszy odnoście systemu monitorowania, mianowicie moim zdaniem RPA jest dobry, a nawet lepszy od RDC.

Miałem jeden i drugi system dodatkowo z ROF i bez więc mogę się wypowiedzieć w praktyce, w pierwszym przypadku jak i w drugim zawsze system wykrywał za niskie ciśnienie w oponie chociaż nie był tzw "kapeć" czy to w F10 czy E87. Jednak RDC generuje koszty jak ktoś wcześniej napisał, wiec nie będę przytaczał przykładów.

Dodatkowo nigdy nie pokazuje dokładnie tyle samo na każdym z kół, zawsze jakieś różnice, a po wymianie na nowy (przy sprawdzaniu ciśnienia ułamałem zawór gdyż jest aluminiowy, a nie metalowy jak w zwykłym zaworze i zapiekła się zakrętka podobno często to się zdarza) nigdy nie pokazał tyle co inne.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Rafal1975
Opublikowano
Dołożę swoje pare groszy odnoście systemu monitorowania, mianowicie moim zdaniem RPA jest dobry, a nawet lepszy od RDC.

Miałem jeden i drugi system dodatkowo z ROF i bez więc mogę się wypowiedzieć w praktyce, w pierwszym przypadku jak i w drugim zawsze system pokazywał różnice w oponach chociaż nie był tzw "kapeć" czy to w F10 czy E87. Jednak RDC generuje koszty jak ktoś wcześniej napisał, wiec nie będę przytaczał przykładów.

Dodatkowo nigdy nie pokazuje dokładnie tyle samo na każdym z kół( zawsze jakieś różnice), a po wymianie na nowy gdyż przy sprawdzaniu ciśnienia ułamałem zawór( jest aluminiowy, a nie metalowy jak w zwykłym zaworze) zapiekła się zakrętka! Wskazania nowego były całkiem inne od reszty czujników - co bardzo może irytować!

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Ale wystarczy żeby samochód postał bokiem do słońca żeby była różnica w ciśnieniu miedzy jednym a drugim bokiem. Jak sie cos nagrzewa to sie zwiększa ciśnienie co w tym dziwnego?

Opublikowano

Mnie osobiście irytuje jeśli w każdym z kół wskazuje inne ciśnienie na desce kontrolnej, a z czujnika ABS działa i nie powoduje irytacji.

 

Rozmawiamy na temat działania dwóch systemów, to tylko moja subiektywna opinia, po co generować koszty droższym systemem skoro tańszy działa według mnie dobrze i nie irytuje.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Tańszy system nie działa (RPA), czy tam działa wybiórczo, to jedno. Drugie, nie porównujcie opon z 7er HS do RoFów cywilnych. Sam fakt, że auto np. stało za długo w jednym miejscu już mógł spowodować uszkodzenie opony nie z powodu wady opony, a z powodu niemiłosiernej wagi auta. BMW High Security wymaga wielu dodatkowych zabiegów, które nieumiejętna osoba może przeoczyć. Dopiero po ekspertyzie będzie wiadomo o co chodziło.

 

Pozostałych bajek o RoFach nawet nie mam siły komentować, nie wiem skąd się to ludziom bierze.. :O

Opublikowano

Jakby nie było przez to zdarzenie temat o runflatach na forum nabrał dynamiki.

Zwróciłem uwagę na to,że w tv mówili,iż było to auto z napędem na tył .

Myślałem ,że to było xd ,bo zimową porą takie powinno być teoretycznie bardziej bezpieczne i aż nie mogę uwierzyć,że to było rwd.

Teraz będzie masa spekulacji ,domysłów ,oskarżeń ,dodatkowych przeglądów ,kontroli itd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.