Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
natomiast czuje wibracje nieprzyjemne

Wyważałeś te ROF'y na Hunterze?

Ja u siebie nie wyważam już ROF'ów na normalnych wyważarkach, różnica na Hunterze bardzo wyraźna. Cenowa niestety też :wink:

  • Odpowiedzi 498
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Generalnie ROF'y trudniej się wyważa (choć nie wszystkie, to zależy od modelu opony).

Hunter oprócz standardowego wyważania wykonuje tzw. test drogowy (posiada specjalną rolkę toczącą się po kole w czasie procedury wyważania, która - w skrócie - analizuje wibracje koła).

Na podstawie wyniku pomiaru optymalizowane jest m.in. położenie opony na obręczy.

 

To nie jest sprzęt dedykowany do ROF, ale do każdych kół.

W każdym razie w przypadku "wibrujących" ROF (które na normalnych wyważarkach pokazują 0,0 ale nadal wibrują) wyważenie kół na Hunterze często pomaga...

Opublikowano
ja mam pirelli p7 ROF i dla mnie też są porażką. Wychodząc z ronda (prędkość taka normalna, moze ciut szybiej niz normalnie, ale nie przesadnie) i przyspieszając średnio dynamicznie, mokra jezdnia - postawiło mnie bokiem. DSC itp właczone. Na szczęscie nic nie zawadziłem, ale w szoku byłem. Wcześniej dunlopy i bylo mega lepiej.
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Opublikowano
ja mam pirelli p7 ROF i dla mnie też są porażką. Wychodząc z ronda (prędkość taka normalna, moze ciut szybiej niz normalnie, ale nie przesadnie) i przyspieszając średnio dynamicznie, mokra jezdnia - postawiło mnie bokiem. DSC itp właczone. Na szczęscie nic nie zawadziłem, ale w szoku byłem. Wcześniej dunlopy i bylo mega lepiej.

520 d ?

:D

 

Sorki za żarcik , a serio to zmieniłem u siebie opony na zimowe rof bridgeston 17 " i powiedziałbym , że zimowe opony zupełnie nie pasują do F10, są za miękkie.

Do 160 kkm/h jeszcze okay ale powyżej nie czuje się całkiem pewien .

Na letnich było okay nawet przy wyższych prędkościach .

Śniegu jeszcze u nas nie ma .

Opublikowano
natomiast czuje wibracje nieprzyjemne

Wyważałeś te ROF'y na Hunterze?

Ja u siebie nie wyważam już ROF'ów na normalnych wyważarkach, różnica na Hunterze bardzo wyraźna. Cenowa niestety też :wink:

Nie, wywazalem normalnie. Moze faktycznie musze spróbować huntera.

Opublikowano
ja mam pirelli p7 ROF i dla mnie też są porażką. Wychodząc z ronda (prędkość taka normalna, moze ciut szybiej niz normalnie, ale nie przesadnie) i przyspieszając średnio dynamicznie, mokra jezdnia - postawiło mnie bokiem. DSC itp właczone. Na szczęscie nic nie zawadziłem, ale w szoku byłem. Wcześniej dunlopy i bylo mega lepiej.

520 d ?

:D

 

Sorki za żarcik , a serio to zmieniłem u siebie opony na zimowe rof bridgeston 17 " i powiedziałbym , że zimowe opony zupełnie nie pasują do F10, są za miękkie.

Do 160 kkm/h jeszcze okay ale powyżej nie czuje się całkiem pewien .

Na letnich było okay nawet przy wyższych prędkościach .

Śniegu jeszcze u nas nie ma .

 

No wlasnie 520d :)

 

U mnie tez na zimowkach jest porazka, w miare niezle bylo jak przelaczylem zawieszenie na sport. Ogolnie czekam az sie opony skoncza i zmienie na 18 wlasnie ze wzgledu na prowadzenie sie. I odpuszcze juz ROFy

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pytanko:

Zmienilem kola na 18", przod 245/45 i 275/40 tyl run flat, opony dunlop. Wczesniej mialem 225 55 17. Po wymianie mocno czuje na kierownicy wszystkie nierownosci - szarpie kierownica. Jak przelacze zawieszenie na sport to jest duzo lepiej bo kiera sie utwardza. Czy to normalne? Czy jakies luzy? Geometria zrobiona.

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Opublikowano
wyważone dobrze ? chłopaki radzą wyważanie rof-ów na hunterze ( poczytaj kilka kartek wcześniej )

 

Wywazone dobrze bo nie ma zadnego bicia itp. Problem tylko ze jak sa nierownosci to kola ciagna auto w prawo lub lewo, jak w koleinach. Plywa po prostu.

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Czyżby w prezydenckiej limuzynie BMW 7 nie były założone opony typu runflat? Wierzyć mi się nie chce. To dlaczego wystrzeliła?
Opublikowano
A tak na poważnie to kierowca nawet mógł nie wiedzieć że jedzie z przebitą oponą. Mógł przejechać ponad 50 km aż się rozleciała. W tych modelach w nisko profilowych oponach ciężko wyczuć przebicie opony.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Było słychać strzały !!!!

Nie...

Na pewno jakiś "gorszy sort" opon musiał być założony!

 

A tak na poważnie to kierowca nawet mógł nie wiedzieć że jedzie z przebitą oponą. Mógł przejechać ponad 50 km aż się rozleciała

A czujniki ciśnienia?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Po to są czujniki ciśnienia żeby kierowca nie musiał sie zastanawiać czy przebita czy nie.
Opublikowano
Po to są czujniki ciśnienia żeby kierowca nie musiał sie zastanawiać czy przebita czy nie.

Te wcześniejsze, oparte na prędkości obrotowej są nic nie warte, sprawdzone doświadczalnie :] Przy 19" w 1er czujnik nic nie pokazał pomimo jazdy na feldze :P

  • Moderatorzy
Opublikowano
Miałem te stare w f20 i pokazywało gdy było od 0,4-0,5 atm za mało. Sprawdzone dokładnie bo jedno koło regularnie mi puszczało (wentylek albo klej pomiędzy opona a felga) i zawsze gdy z 2,4 spadało do 2,0 -1,9 było ostrzeżenie.
Opublikowano
Te wcześniejsze, oparte na prędkości obrotowej są nic nie warte, sprawdzone doświadczalnie :] Przy 19" w 1er czujnik nic nie pokazał pomimo jazdy na feldze :P

Moje doświadczenia są zgoła odmienne - u mnie to działa i to bardzo dobrze.

Opublikowano

Można oczywiście zbagatelizować całe wydarzenie , nawet śmiać się z tego i tak już się dzieje na innych portalach .

Moim zdaniem jednak w aucie za kilkaset tysięcy i to w dodatku w aucie prezydenta kraju taka sytuacja nie powinna się zdarzyć .

To mógł nie być czysty przypadek ale to nie jest forum polityczne , więc lepiej nie polemizujmy w tej kwestii żeby tego forum nie zaśmiecać i nie kłócić się.

Jeżeli chodzi o sam wypadek , to poza odczuciem kierowcy czy działaniem czujników ciśnienia , to auto prezydenta ( tak przypuszczam ) jechało w kolumnie i za tym autem jechało jeszcze kolejne z ochroniarzami i czy nikt nie zauważył z tego auta , że coś dzieje się z tylnym kołem w aucie prezydenta ?

Nie wiadomo ile dokładnie km/h jechali i jak naprawdę przebiegało całe wydarzenie ale z doświadczenia wiem , że jadąc za autem , które ma uszkodzone tylne koło ( popsute łożyska , źle wyważoną oponę,zbyt małe ciśnienie ) - widać tą awarię gołym okiem .

 

BTW :

 

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-pancerne-bmw-7-czy-w-takim-samochodzie-moze-peknac-opona,nId,2157427

 

Punkt Nr 8

 

Na YT jest już video z tego zdarzenia .

Opublikowano
Po to są czujniki ciśnienia żeby kierowca nie musiał sie zastanawiać czy przebita czy nie.

Te wcześniejsze, oparte na prędkości obrotowej są nic nie warte, sprawdzone doświadczalnie :] Przy 19" w 1er czujnik nic nie pokazał pomimo jazdy na feldze :P

 

 

Jak przy 19" w 1er grubość opony mieści sie granicy błędu pomiaru to co sie dziwić. ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te wcześniejsze, oparte na prędkości obrotowej są nic nie warte, sprawdzone doświadczalnie :] Przy 19" w 1er czujnik nic nie pokazał pomimo jazdy na feldze :P

Moje doświadczenia są również zgoła odmienne. Ten system (RPA) działa całkiem dobrze.

Pytanie czy resetowałeś system po zmianie kół? Wiele osób tego nie robi.

 

Swoją drogą, o ile się nie mylę, dla seryjnych 19cali BMW nie stosuje w żadnym modelu systemu RPA lecz RDC (z czujnikami ciśnienia), także w F20.

 

To mógł nie być czysty przypadek

Tym się nie martwmy. O zbadanie tego na pewno zadba Pan Minister.

Ma już w tym sporą wprawę i sprawdzone grono specjalistów-profesorów.

Opublikowano
Te wcześniejsze, oparte na prędkości obrotowej są nic nie warte, sprawdzone doświadczalnie :] Przy 19" w 1er czujnik nic nie pokazał pomimo jazdy na feldze :P

Moje doświadczenia są również zgoła odmienne. Ten system (RPA) działa całkiem dobrze.

Pytanie czy resetowałeś system po zmianie kół? Wiele osób tego nie robi.

 

Swoją drogą, o ile się nie mylę, dla seryjnych 19cali BMW nie stosuje w żadnym modelu systemu RPA lecz RDC (z czujnikami ciśnienia), także w F20.

Resetowałem to zazwyczaj, może raz zapomniałem, ale na pewno nie wszystkie przypadki.

 

Ten system działa przedziwnie - w F21 moim raz jechałem na flaku 19" non-RoF - nie wykryło. Drugi raz jechałem na pustym 18" RoF - nie wykryło. Oba przypadki z tyłu. Z przodu z kolei różnica była na tych samych 18" 0.2 bara i już pokazało, że nie tak jest.

 

W X6 na oryginalnych 19" non-RoF pokazało komunikat dopiero kiedy jechałem już na flaku.

 

Także jak dla mnie mogło by tego nie być, bo działa to tak rzadko dobrze, że nie daje to żadnej informacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.