Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,panowie zalozylem nowe runflaty na tyl goodyera efficengrip, nie wiem dlaczego ale mam wrazenie ze tyl auta mi myszkuje przy wiekszych predkosciach,pomiescie nieodczuwam tego ale na trasie nie jest juz tak samo jak na dunlopach. Balance jest zrobiony,powietrza jest dosc,nie mam pojecia co to moze byc,moze dopompuje wiecej powietrza,a moze to poprostu taka guma. Mial juz ktos taki problem??

Moze to być wina rożnych opon na przodzie i tyle. Mialem taki efekt myszkowania jak na tyl włożyłem zimówki Brigstone, a z przodu miałem good year. Najbardziej czuć było przy ponad 140 km/h

  • Odpowiedzi 498
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Generalnie tak sa rozne, z przodu mam dunlopy, bede na autostradzie w czwartek to sprawdze jeszcze raz, jesli tak jest jak mowisz to czy to jest calkowite bezpieczne?? Cos z tym zrobiles czy po prostu kontynuowales jazde?
Opublikowano
Nadal mam inne opony na tyle, ale wyważyłem kola i jest lepiej. Malo teraz jeżdżę po autostradzie , ale jak zrobię większy odcinek to napisze coś więcej.
Opublikowano
Wytłumaczcie mi proszę, dlaczego samochody M wychodzą bez ROF? Skoro ROF to przede wszystkim bezpieczeństwo (np. przy nagłej utracie powietrza przy dużej prędkości), to tym bardziej powinny być w autach, które do takich wysokich prędkości dochodzą znacznie szybciej i gdzie opony obciążane są znacznie bardziej...
Opublikowano
...może ze względu na dużą wage nieresorowaną takiego koła vs. osiągi .... przy dużych przyspieszeniach też w takim przypadku w dupe ostro przeguby dostają ...
Opublikowano
Wytłumaczcie mi proszę, dlaczego samochody M wychodzą bez ROF? Skoro ROF to przede wszystkim bezpieczeństwo (np. przy nagłej utracie powietrza przy dużej prędkości), to tym bardziej powinny być w autach, które do takich wysokich prędkości dochodzą znacznie szybciej i gdzie opony obciążane są znacznie bardziej...

Przyczyna jest baaaaaardzo prosta. Samochody M jeżdżą całkowicie inaczej niż normalne i mają inne priorytety :) Czyli najważniejszy jest czas okrążenia na nurburgringu a nie to, czy po rozwaleniu opony zniszczysz felgę, albo ubrudzisz rączki i wrócisz lawetą do domu.

Opublikowano
Panowie czy wie moze ktos jakie jest prawidlowe cisnienie dla runflatów na tyle i przodzie, moze mam za male cisnienie w oponach 245 x 45 x 18. Pisza ze na tyle 2,6 bara a nawet niektórzy zalecaja 3,5 bara - dla mnie to przesada. Pozdrawiam
Opublikowano
Panowie czy wie moze ktos jakie jest prawidlowe cisnienie dla runflatów na tyle i przodzie, moze mam za male cisnienie w oponach 245 x 45 x 18. Pisza ze na tyle 2,6 bara a nawet niektórzy zalecaja 3,5 bara - dla mnie to przesada. Pozdrawiam

 

Jak otworzysz drzwi kierowcy, to na słupku masz tabelkę z dostępnymi rozmiarami opon. Dla każdego rozmiaru masz cisnienie dla szacowanego obciążenia.

 

Dla F20 jest coś takiego:

http://i.imgur.com/rTuM6cf.jpg

 

Załóżmy, że ja mam 225/45 na 17".

 

Przy małym obciążeniu musze napompować 2,2 na przód i 2,4 na tył. Przy dużym 2.3 na przód i 2,8 na tył.

 

Ciśnienie powinno się sprawdzać w temperaturze otoczenia.

Opublikowano
Panowie okazalo sie ze mam za duzo powietrza, gosc który mi zakladal opony dowalil 3,5 bara, spuscilem do 2,5 i wszystko gra, totalnie zapomnialem o naklejce na drzwiach dzieki.
Opublikowano
Założyłem kilka dni temu rft bridżston blizzak 17 cali. Komplet 3600 - z komfortem to jakiś dramat. Właśnie sobie przypomniałem dlaczego na lato mam 18 bez rft
Hmmmm
Opublikowano
Założyłem kilka dni temu rft bridżston blizzak 17 cali. Komplet 3600 - z komfortem to jakiś dramat. Właśnie sobie przypomniałem dlaczego na lato mam 18 bez rft

Chciałbym kiedyś to zobaczyć na żywo, bo o dziwo u mnie zawsze odwrotnie :( RoFy tak samo komfortowe jak zwykłe, ale RoF 18 dużo komfortowszy niż 19" zwykłe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Założyłem kilka dni temu rft bridżston blizzak 17 cali. Komplet 3600 - z komfortem to jakiś dramat. Właśnie sobie przypomniałem dlaczego na lato mam 18 bez rft

A ja mam letnie 18 cali Conti SportContact ROF, a na zimę 18 cali GoodYear UltraGrip ROF.

W obu przypadkach mięciutko i komfortowo, jak nie w BMW...

 

Co do Bridgestone.

Miałem kiedyś w SUV 18 calowe HP Dueler Sport (to nie było BMW i opony nie ROF).

I to był dramat jeśli chodzi o komfort. Wyleczyłem się skutecznie z tej marki, a Twoja opinia tylko mnie utwierdziła :twisted:

Opublikowano (edytowane)
Jestem przeciwnikiem ROF-ów, ale mimo to zamierzam na sezon letni założyć ROF-y Pirelli. Trochę mi przeszkadza ciągłe wożenie dojazdówki. Może zmienię zdanie na ich temat. Wyremontowali w mojej okolicy ostatnio sporo ulic, więc powinno być bardziej komfortowo. Edytowane przez darosso
Opublikowano
Założyłem kilka dni temu rft bridżston blizzak 17 cali. Komplet 3600 - z komfortem to jakiś dramat. Właśnie sobie przypomniałem dlaczego na lato mam 18 bez rft

A ja mam letnie 18 cali Conti SportContact ROF, a na zimę 18 cali GoodYear UltraGrip ROF.

W obu przypadkach mięciutko i komfortowo, jak nie w BMW...

 

Co do Bridgestone.

Miałem kiedyś w SUV 18 calowe HP Dueler Sport (to nie było BMW i opony nie ROF).

I to był dramat jeśli chodzi o komfort. Wyleczyłem się skutecznie z tej marki, a Twoja opinia tylko mnie utwierdziła :twisted:

 

Komfortem jestem załamany, ale chociaż dobre właściwości na śniegu. Wiem, że już blizzaka nie kupię, tak samo jak drewna bridżston potenza, dla niepoznaki nazwanej oponą :wink:

Hmmmm
Opublikowano
Założyłem kilka dni temu rft bridżston blizzak 17 cali. Komplet 3600 - z komfortem to jakiś dramat. Właśnie sobie przypomniałem dlaczego na lato mam 18 bez rft

Chciałbym kiedyś to zobaczyć na żywo, bo o dziwo u mnie zawsze odwrotnie :( RoFy tak samo komfortowe jak zwykłe, ale RoF 18 dużo komfortowszy niż 19" zwykłe.

 

Pewnie masz w autach EDC czy jak to tam się nazywa, u mnie zwykłe zawieszenie, jak wjadę w większą dziurę to słyszę wibrujący metaliczny dźwięk :mrgreen:

Hmmmm
Opublikowano

Ja tam twierdzę, że bez EDC/Adaptive Drive ROF to jest - przynajmniej w stołecznych warunkach - porażka. Na niektórych odcinkach czy skrzyżowaniach autem rzuca tak, że łeb urywa.

Co zaś do opon - na śmietnik poszły fabryczne Cinturato P7 (Pirelli). Jakaś totalna żenada na mokrym, strach jeździć w deszczu po autostradach nawet było. Zainwestowałem w Dunlop SP Sport Maxx RT i to jest zupełnie inna jakość.

Opublikowano
Ja tam twierdzę, że bez EDC/Adaptive Drive ROF to jest - przynajmniej w stołecznych warunkach - porażka. Na niektórych odcinkach czy skrzyżowaniach autem rzuca tak, że łeb urywa.

Co zaś do opon - na śmietnik poszły fabryczne Cinturato P7 (Pirelli). Jakaś totalna żenada na mokrym, strach jeździć w deszczu po autostradach nawet było. Zainwestowałem w Dunlop SP Sport Maxx RT i to jest zupełnie inna jakość.

Ciekawe. Czyli odradzasz fabryczne ROF-y Pirelli które mam na strychu?

Latem dotychczas jeździłem na zwykłych Dunlopach SP Sport Bluresponse, a zimą KLEBER Krisalp HP 2 i byłem z nich bardzo zadowolony.

Opublikowano

Owszem. Kilkakrotnie na nich na prostej (!) i równej drodze straciłem przyczepność podczas intensywnych opadów, więc to nie to, że były jakieś kałuże albo gwałtowne manewry, nic z tych rzeczy.

Ale podkreślam - to dotyczy tylko F10. Co ciekawe - niektórzy się skarżą na ten sam problem, podczas gdy inni zarzekają, że on nie występuje. Nie mam pojęcia, dlaczego tak się dzieje. Ale na żadnym innym BMW takich przeżyć nie miałem, łącznie z poprzednimi generacjami.

Opublikowano

W X6 mam Adaptive Drive, ale to nie polepsza komfortu, tylko dodaje tryb sportowy zawieszenia. Pomimo to między 19" RoF a nie RoF różnicy ŻADNEJ. Teraz mam w X6 20" RoF i nie czuje różnicy, poza przyczepnością ogromnie na plus (koła M).

M135i ma zawieszenie zwykłe i komfort na RoF 18" jest WIĘKSZY niż na zwykłych 19".

W 650ix NIGDY nie zamontuje innej opony niż RoF. Komfort jest minimalnie lepszy na 19" niż na 20", ale generalnie jest bardzo fajnie, dzięki Comfort+.

 

W 320i F30 na RoF 16" auto jest bardzo miękkie.

 

Stąd też mnie ciekawi od czego to zależy, że takie opinie się biorą. Może kwestia producenta opon albo coś? Na pewno starsze RoFy były gorsze, to już gdzieś wyczytałem. Ale te nowe... ?

Opublikowano

M135i ma zawieszenie zwykłe i komfort na RoF 18" jest WIĘKSZY niż na zwykłych 19".

Ja rozumiem, że pod pojęciem komfort nie masz na myśli mniejszych drgań, tylko przyczepność i niższy hałas toczenia. Najpewniej drgania byłyby większe na RoF-ach gdybyś porównywał na identycznych wymiarach felg.

Opublikowano

M135i ma zawieszenie zwykłe i komfort na RoF 18" jest WIĘKSZY niż na zwykłych 19".

Ja rozumiem, że pod pojęciem komfort nie masz na myśli mniejszych drgań, tylko przyczepność i niższy hałas toczenia. Najpewniej drgania byłyby większe na RoF-ach gdybyś porównywał na identycznych wymiarach felg.

Nie nie nie. Komfort mam na myśli odczuwanie dziur. Prowadzenie ciężko mi określić, bo nie zmieniam opon w tym samym rozmiarze i typie z RoFa na nieRoFa. Hałas to raczej niewiele ma wspólnego z RoFem, zalezny jest od bieżnika.

Opublikowano

Nie nie nie. Komfort mam na myśli odczuwanie dziur. Prowadzenie ciężko mi określić, bo nie zmieniam opon w tym samym rozmiarze i typie z RoFa na nieRoFa. Hałas to raczej niewiele ma wspólnego z RoFem, zalezny jest od bieżnika.

To co napisałeś to by się zgadzało z przyjętą teorią, że jak się używa felgi o rozmiarach co najmniej 18 cali (identyczny wymiar dla obu zestawów: RoF i nie RoF) to nie odczuwa się tak bardzo przejścia na RoF-y (większe drgania) - czasami wręcz różnica niewielka, aniżeli jak ktoś używa w obu zestawach 16 calowych felg.

Opublikowano

Wybaczcie za off topic ale dyskusja ta przybiera komiczny charakter.

Jak się okazuje część doświadczonych (jakby się wydawało) użytkowników nie odczuwa różnicy w prowadzeniu samochodu na oponach twardych lub miękkich :shock: , pewnie znaczącej różnicy ciśnień powietrza w oponach też nie wyczuje (a myślałem, że to jest domeną kobiet).

Opony ROF są co do zasady twardsze, inaczej nie spełniłyby swojej funkcji, a czy ktoś odczuje tę różnicę widać nie jest już takie oczywiste.

Tym, którzy stoją przed dylematem wyboru rodzaju ogumienia pozostaje niestety dokonać wyboru samodzielnie - wątek ten dostarczył im sprzeczne informacje.

Może też będzie im wszystko jedno na czym jeżdżą.

Pozdrawiam

Opublikowano
Ale to, co Koledzy wyżej napisali, jest prawdą. Pamiętajmy, że 18 cali to już co najmniej szerokość 245 i niski profil. Im niższy profil, tym większa sztywność opony. Odczucia będą zupełnie inne niż przy mniejszych rozmiarach i różnica w RoF/bez nich się naprawdę zaciera. Przy wielkich kołach w M5, które są bez RoF, nikt nie narzeka, że są miękkie i samochodem rzuca po jezdni... Ale gdyby montowali tam 225/55, to inna rozmowa by była.
Opublikowano

Duzo moze zależeć tez od konkretnych opon. Ja na lato przeszedłem na normalne opony, miałem fabryczne Dunlopy maxx GT RoF 19" i były twarde i bez wibracji. Przeszedłem na Michelin PSS i jest bardziej komfortowo a jednocześnie opona lepiej sie układa w zakrętach. Wibracji brak.

Za to na zime kupiłem 18" Pirelli Soto2 RoF i jest porównywalnie z komfortem jak na 19" bez RoF, natomiast czuje wibracje nieprzyjemne. Może to kwestia zimowego bieżnika, moze tego ze to RoF. Nie wiem. Ale ja różnice miedzy RoF a zwykła opona odczuwam.

Aha, mam EDC i AD.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.