Skocz do zawartości

Opony - czy musza byc runflaty


roseng

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Wiem że profil to procent szerokości wiele km zrobilem e36 na np 205/40/17 przod wiele km e92 na 225/35/19 i m3 e46 równeż ten sam rozmiar. Nigdy nic nie pękło za to w e92 nagminnie pęka tylna felga gdzie jest 255/30/19 przy rof zresztą znajomi mieli to samo nawet na balonach rof w x5 x6 i e65 wszędzie pękał szerszy tył.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 498
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z logicznego punktu widzenia jeśli opona jest twardsza (ROF) przenosi więcej drgań o małej sile na felgę niż opona bardziej miękka bo takie wszystkie drgania czy uderzenia będą pochłaniane przez miękką ściankę opony, które pewnie w dłuższym okresie eksploatacji mogą mieć wpływ na pękanie felgi ale i szybsze zużycie amortyzatorów np.

Natomiast przy solidnych pie***ach przy dużych prędkościach miękka opona nie będzie w stanie pochłonąć tyle energii bo ma za dużą sprężystość i szybciej się podda i dostanie po dupie felga. W takiej sytuacji bardziej felge ochroni ROF.

 

Na polibudzie robiliśmy doświadczenia z badaniem sprężystości. Co prawda nie opon ale analogie widać :)

 

http://vignette3.wikia.nocookie.net/trust-me-im-an-engineer/images/d/da/Keep-calm-and-trust-me-i-m-an-engineer-24.png/revision/latest?cb=20130417102732

 

Nic nie jest czarnobiałe i wiele zależy od stresu jakiemu poddane zostanie koło. Znam ludzi co potrafili przy balonie 195/60 pogiąć felgę, z drugiej strony widuje też auta gdzie jak koło wjedzie w małą kałużę to opona ginie :D a mimo to jeżdżą.

Ooo, dzięki za odpowiedź, dla mnie to tyle w temacie. Rzeczowo i logicznie.

Dodałbym tutaj tez, że BMW zmieniło swoje zawieszenie dla opon typu RoF, zapewne właśnie pod kątem tego zużycia co napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę zrewidować swoje myślenie na temat tego jak to "trudno" jest złapać kapcja...się wykrakało... :cry2: :cry2: :cry2:

 

http://i.imgur.com/V5qk2cK.jpg

 

I co teraz, wykręcać czy dokręcać? :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaobserwuj czy schodzi , jak nie schodzi to jeździc do końca zimy - ale co jakis czas kontrolować ciśnienie. Takie piękne blachowkręty są szczelne jak fiks :cool2: - ja tak jeździłem aż zdarłem główkę takiego wkręta :mrgreen:

 

To jeszcze letnia:) Zimówki umówione na piątek.

 

analizując ciąg przyczynowo skutkowy gdzie się mógł najprawdopodobniej wkręcić przypuszczam, że przeżył w takim stanie kilka "mokrych rond". ciśnienie po kilkunastu kilometrach takie samo lewa prawa.

 

Pytanie czy nawet jak nie schodzi to nie lepiej wymienić? Żeby potem nie je*ło na autostradzie przy wyprzedzaniu TIR-a. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Christo 74,

po co chłopaku takie wpisy, zagęszczasz wątek czy tacy jak Ty chcą z tego forum zrobić portal towarzyski, skocz chłopaku na pudelka.pl. Ty masz dzieciaku samochód, jak masz to do garażu i spać. Totalna ŻENADA !

Larsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za odjęcie lat - dawno już nikt do mnie sie nie zwrócił per "dzieciaku" :cool2: Twój poziom Larsen niewiele lepszy - mogłeś napisac na pw , mogłeś zgłosić post do moderatora ....ale nie Ty musiałeś zaistnieć .... nie denerwuj sie już zgłosiłem swojego posta do skasowania aby Cię nie drażnić... życzę milego dnia ... wygrałeś internety Edytowane przez christo74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za odjęcie lat - dawno już nikt do mnie sie nie zwrócił per "dzieciaku" :cool2: Twój poziom Larsen niewiele lepszy - mogłeś napisac na pw , mogłeś zgłosić post do moderatora ....ale nie Ty musiałeś zaistnieć .... nie denerwuj sie już zgłosiłem swojego posta do skasowania aby Cię nie drażnić... życzę milego dnia

 

..Panowie ..luz..zbaczacie z tematu... :? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko-nie muszą i nie powinny być runflat'y.

Runflat to zło konieczne,które powinno się wymienić przy najbliższej okazji na normalne opony.

Koniec tematu....

Popieram i tak właśnie robię.

Jak by co to miłośnikom ROF mogę sprzedać komplet opon R19, mieszanych, letnich z przebiegiem 300 km do F15/F16 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

W F20 trochę tłukło na RFT - zmieniłem na zwykłe to przestało tłuc ale diametralnie zmieniła się precyzja prowadzenia. Kierownica stała się bardziej "gumowata". 90 tyś po polskich drogach z czego tylko 10 tys bez RFT - zawieszenie bez żadnego luzu.

 

Teraz w F30 RFT lato i zima - komfort większy niż w F20 bez RFT. Wydaje mi się że przez parę lat opony RFT dość mocno się zmieniły, szczególnie że będzie ich coraz więcej w użytku - prawie żadne nowe auta nie mają już chyba zapasówek.

 

Co do pękania felg to mam wrażenie że w e92 były te felgi jakieś wadliwe - znajomy miał to samo, tylne felgi styling 225 popękane ale w żadnym innym BMW nie słyszałem o tym problemie.

 

Wkurza mnie tylko waga tych opon - pamiętam że w F20 było czuć lekką różnicę w osiągach 18 RFT vs 18 non RFT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaobserwuj czy schodzi , jak nie schodzi to jeździc do końca zimy - ale co jakis czas kontrolować ciśnienie. Takie piękne blachowkręty są szczelne jak fiks :cool2: - ja tak jeździłem aż zdarłem główkę takiego wkręta :mrgreen:

Ja miałem identyczny przypadek złapania wkręta prawie 2 lata temu. Stało się w dniu kiedy spadł obficie pierwszy śnieg. Kolejki do wulkanizatorów były gigantyczne. Co robić? Jeździłem z tym wkrętem cały tydzień. Po tygodniu miałem dość słuchania stukania wkrętem o asfalt.

Naprawa opony trwała dosłownie 30 sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaobserwuj czy schodzi , jak nie schodzi to jeździc do końca zimy - ale co jakis czas kontrolować ciśnienie. Takie piękne blachowkręty są szczelne jak fiks :cool2: - ja tak jeździłem aż zdarłem główkę takiego wkręta :mrgreen:

Ja miałem identyczny przypadek złapania wkręta prawie 2 lata temu. Stało się w dniu kiedy spadł obficie pierwszy śnieg. Kolejki do wulkanizatorów były gigantyczne. Co robić? Jeździłem z tym wkrętem cały tydzień. Po tygodniu miałem dość słuchania stukania wkrętem o asfalt.

Naprawa opony trwała dosłownie 30 sek.

 

Tu bylo podobnie. Przez noc zeszło, rano więc serwis. Kołek w dziurę i zalepione. Teoretycznie runflat jest nienaprawialny, ale z racji dojechania do wulkanizacji krótkeigo odcinka "z resztką powietrza" w oponie udało się zatkać.

 

Poza domniemaną różnicą w komforcie na niekorzyść runflatów, to bardzo wygodne jak z przebitą oponą można spokojnie dojechać do wulkanizatora i bez brudzenia rąk załatwić sprawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pękania felg to mam wrażenie że w e92 były te felgi jakieś wadliwe - znajomy miał to samo, tylne felgi styling 225 popękane ale w żadnym innym BMW nie słyszałem o tym problemie.

 

Ja jak kupowalem swoje kola zimowe oczywiscie RFT, to mialem upatrzony jeden wzor felg (teraz to juz malo wazne ktory), i nie moglem go dostac, potem powiedziano mi w ASO jak odbieralem swoje zimowki na 609tkach felgach, ze ten model ktory sobie upatrzylem do F10 zostal wycofany ze wzgledu wlasnie na pekajace/gnace sie felgi.

 

Ale ile z tego prawdy, kto wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,panowie zalozylem nowe runflaty na tyl goodyera efficengrip, nie wiem dlaczego ale mam wrazenie ze tyl auta mi myszkuje przy wiekszych predkosciach,pomiescie nieodczuwam tego ale na trasie nie jest juz tak samo jak na dunlopach. Balance jest zrobiony,powietrza jest dosc,nie mam pojecia co to moze byc,moze dopompuje wiecej powietrza,a moze to poprostu taka guma. Mial juz ktos taki problem??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,panowie zalozylem nowe runflaty na tyl goodyera efficengrip, nie wiem dlaczego ale mam wrazenie ze tyl auta mi myszkuje przy wiekszych predkosciach,pomiescie nieodczuwam tego ale na trasie nie jest juz tak samo jak na dunlopach. Balance jest zrobiony,powietrza jest dosc,nie mam pojecia co to moze byc,moze dopompuje wiecej powietrza,a moze to poprostu taka guma. Mial juz ktos taki problem??

Skoro masz już opony, to może czas jeszcze na auto? :D

Cytuję: "Moje BMW: W trakcie poszukiwan"

 

Może być wina różnych opon przód/tył, czy źle dobranych średnic, ale wiele zależy też od tego czy masz xDrive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slawomir nie wiem co masz na mysli czas kupic auto, zakupilem ponad miesiac temu wersje 523i z 2010r. F10, parametry opon sa identyczne jak u poprzednika czyli 245x45x18 jedynie innego producenta.

 

P.S Poprawione, juz wiem o co chodzi nawet nie wiem kiedy to wpisalem:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....wiele zależy też od tego czy masz xDrive.

 

Co ma z tym wspólnego xdrive??????

Bardzo dużo. xDrive nie dopuszcza między przodem a tyłem różnicy większej niż 2% w obwodzie koła. W przypadku przekroczenie tego powstaje efekt ślizgającego koła właśnie, bo skrzynka xDrive nie wyrabia, przegrzewa się i ostatecznie się psuje. W przypadku RWD różnica kół może być dowolna, co widać choćby po F1, czy dragsterach. Oczywiście można 4x4 ustawić tak, żeby koła były różne, ale wtedy znów - musi być zachowana norma którą przewidział producent.

 

Nie wiem jak jest w tej chwili przy RWD, ale jeśli są takie efekty jak xDrive (inne koła przód/tył i problem) to możliwe, że różnica jest na tyle znacząca, że wykrywa to kontrola trakcji. Na zachodzie jest popularne (czy wręcz prawem wymagane) aby wszystkie 4 koła były wymieniane razem na ten sam model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem, za namową kolegi, nowe nokiany rof i też widzę sporą różnicę w stosunku do dunlopów 3d.

Są bardziej ciche ale przy prędkościach 140 w górę po prostu się męczę. Auto pływa po drodze i trzeba bardzo uważać. Następne bedą znów dunlopy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.