Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jesteś pewny, że się da? Gdzieś czytałem, że BMW zostawił zbyt mały margines i pochyłu nie da się ustawić poniżej 1stopnia. Oryginalnie jest chyba 2stopnie i jest to faktycznie najwidoczniej za dużo. A i jakie urządzenie Huntera jest potrzebne, bo prawie wszyscy chwalą się, że robią 3D.

spacer.png

  • Odpowiedzi 498
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wszystko się da... Tylko większość firm kupiła maszyny kilka lat temu i teraz marketingiem próbują nadrobić, a maszyny są po prostu słabe.


Szukaj firmy gdzie jest np. to urządzenie: Hunter Hawkeye 3D - tam ustawisz wszystko perfekcyjnie, ale wiadomo, trzeba też osoby która potrafi to robić.

Opublikowano
ja roznicy miedzy runflat a normalna opona nie widze, jedynie opona runflat jest ciezsza. opony i felgi musza byc takie jak w COC. tam nie jest napisane ze musi byc jakas gwiazdka czy runflat. ja nawet na pierwszym montazu nie mialem runflatow w 2 autach. byly micheliny z gwiadkami bez runflat.
Opublikowano

Są różnice są pomiędzy runflatami a zwykłymi.


Choć najbardziej czuć je na poprzecznych garbach....zwłaszcza na tylnych fotelach....bardziej w wersjach BMW kombi niż w sedanach.


A jeżeli chodzi o szarpanie się z ubezpieczycielem - to powodzenia - temat na kilka lat.A kasa za skasowane auto potrzebna jest teraz.


Zresztą podobnie jest z przyciemnianiem przednich szyb. Jeśli są przyciemnione przez nasto ubezpieczyciel zrobi sobie fotki rantów szyb i odszkodowanie potrafi sobie wypłacić mniejsze o połowę,ponieważ te szyby nie są zgodne z przepisami...nie spełniają norm bezpieczeństwa...atestów itd itd.


Życie.

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
Opublikowano

Witam.


Powolutku zaczynan szukać felg 19" na lato ,jesli z oponami to wszystkie o rozmiarze 245/40/19.moze ktoś sprzeda?

Lub ja posiadam 245/45/18 felgi M 351 org. z oponami ( lato )RF i czujnikami - stan idealny z 2015 r które moge zamienić na 19"

Raczej org.


Jesli ktoś z kolegów to pisać .


Dzieki ,Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam.


Czytalem tutaj ze przy x drive wszystkie opony powinny mieć ten sam rozmiar np: 245/40/19.


Patrzę sobie na rynki zachodnie i 90% samochodów z x drive maja rozmiary mieszane tzn przód węższy tył szerszy ,

Hm ,juz nic z tego nie rozumiem.


Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może być mieszany rozmiar (tak mam oryginalnie w G30 na zimę, bo przód 245/40R19,a tył 275/35R19, zresztą na lato R20 podobnie). Ważne, aby obwody kół były takie same lub możliwie najbardziej zbliżone. Z tego co wiem to tolerancja xDrive'a wynosi do 2%
Opublikowano
Może być mieszany rozmiar (tak mam oryginalnie w G30 na zimę, bo przód 245/40R19,a tył 275/35R19, zresztą na lato R20 podobnie). Ważne, aby obwody kół były takie same lub możliwie najbardziej zbliżone. Z tego co wiem to tolerancja xDrive'a wynosi do 2%

Thx.

Opublikowano

Ja też na lato mam z tyłu szersze koła 275/35/19 a pród 245/40/19 i ogólnie obwód jest taki sam.


Niemniej rozmawiałem z osobami które zajmują się regeneracją skrzynek rozdzielczych konkretnie w Stando Psary to mówią, żę najlepiej żeby były 4 takie same koła.


Tak samo bieżniki. Ponoć najlepiej spisują się według nich Pirelli P zero.


Niektóre opony ząbkują i zaczynają się problemy z xdrive.

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeździłem na Dunlopach, Goodyearach, Michelinach i żadne nie ząbkowały. Pirelli akurat trzymam się z dala, bo są głośne i ogólnie słabe. Wystarczy pilnować geometrii oraz wysykości bieżnika i rozmiaru opon, żeby obwody kół się zgadzały i śmiało można jeździć.
Opublikowano

Witam.

Moze nie powinienem ale......


https://www.oponeo.pl/koszyk To w Pl.



https://www.oponeo.at/reifenfinder/s=1/sommerreifen/t=1/pkw/p=1/vredestein/r=1/245-40-r19. To wAT.



Nie chcę być wścibski ,bardzo chętnie kupuje w PL chociaż nie mieszkam ale jak słyszę w Pl słowo rabat toooooo.


Ah w sumie dobra Whyski, moze dwie ;)


Pozdrawiam.


Widzę że strona się już nie otwiera ,


Ta sama opona PL 583 zł

AT 122€

Opublikowano

zapomnialem dopisac jedyna róznica miedzy runflat a zwyklymi, jaką zauważylem to gorsze amortyzowanie na kostkach i nierownosciach ze wzgledu na wieksza mase resorowaną ( opony runflat w rozmiarze 17' sa co najmniej o 1 kg ciezsze niz zwyczajne).

dostalem od wulkanizatora oferte miesiac temu Pirelli Cinturato P7 All Season 225/55 R17 101 V XL za 110zł za sztukę, kupilem komplet na lato. pytalem sie czemu tak tanio, mowil że jeszcze rok temu kosztowaly po 500zł za szt. teraz mają po 110zł z rocznika 2018. podobno nie spisuja sie na sniegu za dobrze dlatego taka cena i chyba je wycofaja z produkcji. opona jest lekka w porownaniu do runflat jednak index jest V zamiast Y. zobaczymy jak bezdzie w lato sie spisywac.

Opublikowano

Pirelli Cinturato P7 All Season 225/55 R17 101 V AO, produkcja maj 2018, teraz wiem czemu sprzedaja po 110zł za sztuke :mrgreen:

sa oznaczone M+S a data produkcji jest maj 2018, czyli powinny miec symbol Alpine, a nie mają. jakis blad w produkcji, czyli nie mozna nimi jezdzic w zime :mrgreen:

gdyby byly wyprodukowane do 1 stycznia 2018 to mozna by bylo nimi jezdzic w zime do 30 wrzesnia 2024 roku. troche pokrecone. z tego powodu sa normanlnie niesprzedawalne w niemczech i je sprzedaja pewnie po kosztach transportu i magazynowania.

te opony chyba nawet wycofali z europy, w kazdym razie nie ma ich w sprzedazy, sprzedaja je jeszcze w USA.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Moge dodac dwa slowa odnosnie Runflatow, mialem kika lat temu E61 z jakimis bardzo szerokimi letnimi RoF na feldze 18. Tlumaczylem sobie ze twardo hoho ale przyczepnosc itp, jednak komfort byl na poziomie wozu drabiniastego, poza tym po kilku tygodniach cos walnelo i zrobily sie bąble od razu na dwoch oponach. Zmieniłem na inne RoF, wyszlo podobnie. Ostatecznie kupiłem zwykłe opony (nie RoF) oraz za jakieś chore pieniądze "zestaw dostosowany do pełnego koła zapasowego" (inna pólka pod podłoge bagaznika itp) do E61 plus takie koło zapasowe i komfort zmienił się diametralnie. Teraz od calkiem dawna jezdze F10 na runflatach i wcale nie czuje efektu wozu drabiniastego. PRzez chwile myslalem, zeby zrobic to samo co z E61 ale w bagazniku nie mam nawet na to miejsca, bo siedzi tam akumulator. Dobra, cicha opona i jest ok.
Opublikowano

POtwierdzam.


Tez jeździłem E61 535d i na runflatach było twardo jak cholera.

Teraz mam F10 i ruflaty i auto jest komfortowe...mimo iż są runflaty.


Sądzę jednak, że w F11 może być inaczej...bo zawieszenie na miechach inaczej tłumi drgania jak zwykłe amortyzatory ze zmienną twardością.

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zależy jakie się posiada zawieszenie, wcześniej miałem F10 z zawieszeniem M-pakietowym i było twardo na oponach RFT, teraz mam zawieszenie EDC i jest komfortowo na RunFlatch.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Jeśli ktoś chce zostać na RunFlatach to polecam goodyear eagle f1 asymmetric3. Dwa miesiące zastanawiania nad tym na co zmienić drabiniaste contisportcontact 3 aż w końcu stanęło na tym że kupuję Michałki XL albo Goodyear. Kupiłem te drugie i banan pojawił się na twarzy . Opony dużo bardziej komfortowe, łagodniej wybierają nierówności a mimo to trzymanie boczne na zakrętach bardziej pewne i auto tak się nie wychyla. Nie wiem, być może z samych XL również bym był zadowolony ale różnica w RunFlatach sprzed sześciu lat a tym co jest teraz jest ogromna, nie wiem jak inne marki ale ja polecam Goodyear.

A, i jeszcze jedno.. Prawdopodobnie przez mniejsza masę samych opon auto nie szarpie tak jak kiedyś przy ruszaniu, mam zwykła skrzynie i jest lepiej.

 

Własnie jestem na etapie zamawiania tych opon 245/45/18 XL rant chroniący felgę ale bez rof, wybór padł ze względu na 2 parametry tych opon, hałas 69db i asymetryczny bieżnik, co w przypadku BMW i zdzierania się wewnętrznych krawędzi na tylnej osi bardzo korzystna zaleta, koło co 10-15tys są rotowane dookoła samochodu. Dzieki temu na poprzednich vredesteinach ultra volti zrobiłem ponad 100 000km. Też nym je wzioł ale na papierze one mają 72db, a GY w intercars 69db, ten sam model na oponeo 67DB nie wiem w czym różnica jedne i II porukcja 2019r.

Biorę w ic bo cenę mi zrobią jak dla stałewgo klienta. Ale mam 1 dylemat, jeździł ktoś na tych GY bez rof i przelatał szczęśliwie bez kapcia, zmierzam do tego jak one odporne sa na uszkodzenia.

Bo Vredesteiny bez rof ponad 100 000 km i zeszły do 2mm, obyło się bez kapcia. Ale GY na papierze ma lepsze parametry i myślę zmienić

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja tam zostaje przy rof. Zamówiłem na oponeo falkeny azenis fk510. 245/40 19 i 275/35 19. W sumie 656 euro takze kwota naprawde dobra. Co do roznic w decybelach. Mozliwe. Falken co kupilem rof sa 71db i oznaczenie

C na opor toczenia i A na deszcz. A ten sam rozmiar nie rof juz ma 69 db i oznaczenia E i A. Jeszcze dodam ze u mnie nie ma problemu zdzierania opon od wewnętrznej. Obecne dunlopy maja 3 mm bieżnika na calej szerokosci

🙃🙃

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Jak ktoś boi się opon nie-ROF i przebicia zwykłej opony to zawsze może poszukać Continentala z powłoką samowulkanizującą się (SSR zdaje się oznaczenie) wysmarowaną od wewnątrz. Zawsze to jakaś opcja.

Pzdr.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

a jeździ ktoś F11 z zawieszeniem EDC na felgach 20'' i oponach run on flat?

Na wiosnę stanę przed wyborem opon, przeczytałem cały wątek, i dalej szukam odpowiedzi ;)

z jednej strony zawieszenie zestrojone pod sztywne runflaty, ale z drugiej przecież będzie to już felga 20 cali i niski profil.

Dlatego oprócz rekomendowanych tutaj na forum i zalecanych przez BMW Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 ROF 245/35R20 95Y * - przód oraz Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 ROF 275/30R20 97Y * - tył,

rozważam opony nie-runflat, jakieś XL - np. Michelin PS4S, lub PSS, lub Continental SC6, ewentualnie inne.

Ktoś coś podpowie? podzieli się doświadczeniami?

  • Moderatorzy
Opublikowano
No oczywiście, że opona wzmacniana topowych producentów bije na głowę oponę z rft jeśli chodzi o właściwości jezdne. Opona musi też się ugiąć, też pracować.
Opublikowano
No oczywiście, że opona wzmacniana topowych producentów bije na głowę oponę z rft jeśli chodzi o właściwości jezdne. Opona musi też się ugiąć, też pracować.

 

Dokładnie, najlepsze sportowe opony są bez RFT

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.