Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Piszę o swoich odczuciach i o nowych oponach 18" i 19" (różnych, bo jeżdżę i na Dunlopach i na Goodyearach i na Michelinach). Na 17" ostatnio jeździłem w E60, ale tam fabrycznie nie było runflatów i EDC, więc to inna historia. XL w mojej opinii niewiele daje, bo w porównaniu do runflata XL jest nadal bardzo miękki. Jak złapiesz kapcia to nawet na tym swoim XL-u popsujesz felgi, bo opona ugina się w rękach, a co dopiero pod ciężarem samochodu. A jeśli ktoś mi pisze banialuki, że na runflatach auto jest niekomfortowe to zapraszam na przejażdżkę moim F10 czy G30 (oba z EDC) albo niech się wybierze swoim autem do warsztatu, bo najwyraźniej coś ma popsute.
  • Odpowiedzi 498
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Oczywiście że jest twarde jak wóz drabiniasty. Rok wytrzymałem na nich i wyjeb..ałem. Letnie i zimowe mam teraz zwykłe wzmacniane i jest rewelacja. A co do kapcia jak złapie to staję a nie jadę i wzywam laweta bo mam to w polisie. Ja naprawię oponę ty na RF dojedziesz ileś tam km ale i tak wywalisz ją na śmietnik. Co za tym idzie jesteś wtedy zmuszony kupić dwie nowe opony. Bo chyba jednej nowej nie założysz.
Opublikowano

Zgadzam się,


ja również mam to w polisie.


A ta homologacja BMW to jakieś żarty... opona ma być odpowiednia do auta i tyle.

jak w każdym innym samochodzie...

i temat, że w razie dzwona, jesli nie ROF bedzie problem.. to też ściema. Wszystko dogłębnie wyjaśniłem rok temu.


Kolega rzeczoznawca z PZU przerabiał temat nie raz....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście że jest twarde jak wóz drabiniasty. Rok wytrzymałem na nich i [bAD]..ałem. Letnie i zimowe mam teraz zwykłe wzmacniane i jest rewelacja. A co do kapcia jak złapie to staję a nie jadę i wzywam laweta bo mam to w polisie. Ja naprawię oponę ty na RF dojedziesz ileś tam km ale i tak wywalisz ją na śmietnik. Co za tym idzie jesteś wtedy zmuszony kupić dwie nowe opony. Bo chyba jednej nowej nie założysz.

 

Każdy zrobi jak uważa. Ja np. wstrzyknę 2 puszki uszczelniacza i też pojadę, nie będę musiał nawet wzywać lawety, którą też mam w Assistance i kilku innych miejscach zapewnioną. W wulkanizacji załatam dziurę i nie będę musiał kupować ani jednej opony. No, ale to tylko takie teoretyzowanie, bo od 20 lat nie złapałem ani jednego kapcia. Bardziej mi chodzi o sztywność zawieszenia/opon. Do mnie runflaty przemawiają zdecydowanie bardziej niż miękkie sandałki choćby nawet były XL.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pany,


1. Są opony samowulkanizujące się i wcale nie są dużo droższe od zwykłych - to jako alternatywa dla RFT - komfort + zdolność do samoleczenia

2. Każdy robi co chce ale:

a. Czy BMW ma w sprzedaży koła lub opony nie RFT ?

b. Czy zmiana rodzaju opon nie narusza homologacji a dalej warunków polisy OC w przypadku gdy jesteśmy sprawcą kolizji/wypadku ?


Ja osobiście mam RFT i nie wyobrażam sobie inaczej. Nie narzekam na komfort itp.


Ale:

- jeśli ktoś w innym aucie miał RFT i miał słabo to się nie dziwie gdyż zawias mógł być do tego nie przystosowany

- jeśli ktoś pomyśli to wie że są róźne opony i nawet nie RFT ale zwykłe opony mogą być twarde i sztywne. Kiedyś w Renault Laguna II miałem opony nie RFT które w koleinach wyrywały mi kierownice z rąk. Zmieniłem na inne (oczywiście w tym samym rozmiarze) i problem ustał.


Daleki jestem od stwierdzeń że jak było stać na BMW to powinno być stać na opony RFT... bo nie chodzi tu pewnie tylko o kase.


Nie wiem generalnie dlaczego nie zakładać by RFT.


I dlaczego RFT nie można naprawiać niby? Opona jak opona.



PS: Jak pitolicie ze macie w polisie Assistance to... za 6zł dokupcie sobie ubezpieczenie opon (lub przy zakupie opon) i tez macie spokój z naprawa czy wymianami.

PSS: Assistance poza polska nie ma jakiegoś gigantycznego zasięgu a na RFT jade dalej a nie czekam na autostradzie z rodzina na lore.

Opublikowano

Idąc waszym tokiem. Mam piankę czy tam zestaw naprawczy. Ogarniam dziurę w zwykłej oponie i dojeżdżam do najbliższej wulkanizacji.

ps. Opona RF została stworzona po to by z prędkością nie większą niż 80 km/h na godzinę dojechać do warsztatu. Z tym że po takiej jeździe ta opona jest nienaprawialna. Ok wyżej kolega pisał że piankę do niej można wstrzyknąć i dojechać do wulkanizacji. Ale nie taki był zamysł jej twórców. A mają napęd xdrive jak w moim przypadku to po dojechaniu i wywaleniu jej na śmietnik praktycznie muszę kupić cztery nowe. Bo to że kupie dwie na jedną oś spowoduje że zabiłbym zaraz vtg - różnica głębokości bieżnika między osiami.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Obecnie zamawiając nowe BMW możesz zamówić zarówno na RFT jak i na zwykłych oponach. Także są na rynku dostępne opony z homologacją BMW a bez runflata.
Opublikowano

Moim zdaniem w przypadku dzwona ubezpieczyciel będzie robił wszystko żeby kasy nie wypłacić...jeżeli nie będzie opon zgodnych ze specyfikacją BMW. Czyli takich jak zaleca konkretnie BMW.


Cóż z tego że będziemy mieli niby rację....jak szarpanie z ubezpieczycielem zajmie nam kilka lat.


NIe wiem też jak zachowa się auto a konkretnie ustawione tak a nie inaczej ESP podczas ekstremalnego manewru.


Ale żeby nie było - runflatów nie lubię mimo że je mam w aucie.


Wcześniej miałem E61 535d i auto było strasznie twarde na nich bo zawiasy były twarde....zmieniłem na zwykłe i o niebo lepiej.


Obecnie kupiłem F10 M550D i mam runflaty i mimo iż one są na aucie to samochód jest komfortowy. Nie widzę potrzeby zmiany ich na zwykłe opony skoro te są zamontowane. ZImówki też kupiłem typu runflat razem z felgami na zimę.Auto mam od niedawna.


pozdro

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś chętny na moje Runflaty zimowe 18tki ? :) jak nówki :)

 

Napisz na pw co tam masz...

Opublikowano
Obecnie zamawiając nowe BMW możesz zamówić zarówno na RFT jak i na zwykłych oponach. Także są na rynku dostępne opony z homologacją BMW a bez runflata.

Pewnie, że są. Jak ktoś potrzebuję to mam nam sprzedasz 18 zimowe, bez RFT ale z homologacja BMW.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A czy ktoś odnotował jakieś negatywne skutki zmiany opon rft na zwykłe w x-drive? Pytam bo trafiły mi się 19" 4 x 8.5" i chciałbym założyć opony nie rft. Auto to F11 520xd LCI. Rozumiem że na te felgi opony 245/40/19?
Opublikowano

tak jak napisałeś na felgi 8,5x19 idą opony 245/40R19.

A czy RFT czy nie dla xdrive sądzę nie ma to znaczenia. Mają znaczenie różnice pomiędzy poszczególnymi oponami, ale raczej nie sztywność opony. Ale to tylko moja opinia.

Opublikowano

Jeśli ktoś chce zostać na RunFlatach to polecam goodyear eagle f1 asymmetric3. Dwa miesiące zastanawiania nad tym na co zmienić drabiniaste contisportcontact 3 aż w końcu stanęło na tym że kupuję Michałki XL albo Goodyear. Kupiłem te drugie i banan pojawił się na twarzy . Opony dużo bardziej komfortowe, łagodniej wybierają nierówności a mimo to trzymanie boczne na zakrętach bardziej pewne i auto tak się nie wychyla. Nie wiem, być może z samych XL również bym był zadowolony ale różnica w RunFlatach sprzed sześciu lat a tym co jest teraz jest ogromna, nie wiem jak inne marki ale ja polecam Goodyear.

A, i jeszcze jedno.. Prawdopodobnie przez mniejsza masę samych opon auto nie szarpie tak jak kiedyś przy ruszaniu, mam zwykła skrzynie i jest lepiej.

Opublikowano
A czy ktoś odnotował jakieś negatywne skutki zmiany opon rft na zwykłe w x-drive? Pytam bo trafiły mi się 19" 4 x 8.5" i chciałbym założyć opony nie rft. Auto to F11 520xd LCI. Rozumiem że na te felgi opony 245/40/19?

Nie nie odnotowałem, wręcz przeciwnie same pozytywne skutki na moim x-drive. Letnie mam 19 245/40 RFT, zimowe już trzecią zimę będą 18" 245/45 (więc jeszcze więcej gumy niż na 19) nie RFT Goodyeary UG9 - prowadzą się fantastycznie. Następne letnie też będą nie RFT prawdopodobnie GY. Jak masz możliwość kupna opon z gwiazdką to polecam, jest większa szansa że różnica w obwodach będzie minimalna albo żadna co ma duże znaczenie w x-drive.

spacer.png

Opublikowano
Oddam w dobre ręce moje jak nowe Runflat Dunlop, jak nowe ! Tanio oddam.

 

RTF + * "A mialo byc tak pieknie...?"

Co skłoniło do zmiany decyzji?

Opublikowano
A czy ktoś odnotował jakieś negatywne skutki zmiany opon rft na zwykłe w x-drive? Pytam bo trafiły mi się 19" 4 x 8.5" i chciałbym założyć opony nie rft. Auto to F11 520xd LCI. Rozumiem że na te felgi opony 245/40/19?

Nie nie odnotowałem, wręcz przeciwnie same pozytywne skutki na moim x-drive. Letnie mam 19 245/40 RFT, zimowe już trzecią zimę będą 18" 245/45 (więc jeszcze więcej gumy niż na 19) nie RFT Goodyeary UG9 - prowadzą się fantastycznie. Następne letnie też będą nie RFT prawdopodobnie GY. Jak masz możliwość kupna opon z gwiazdką to polecam, jest większa szansa że różnica w obwodach będzie minimalna albo żadna co ma duże znaczenie w x-drive.

 


Do momentu dzwona i wypłaty a raczej odmowy wypłaty odszkodowania od ubezpieczyciela za szkodę z AC.

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
Opublikowano
Do momentu dzwona i wypłaty a raczej odmowy wypłaty odszkodowania od ubezpieczyciela za szkodę z AC.

 

Rozmiar, index prędkości, nośność - to musi się zgadzać. Ale czy jest jest jakiś zapis, że opona musi być RFT lub z gwiazdką? Na tabliczce w samochodzie jest informacja, że bmw rekomenduje opony z gwiazdką, a nie że są wymagane.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jest temat na forum o tych oponach homologowanych - temat rzeka ogólnie zrobią wszystko, by nie wypłacić. Komuś rzeczoznawca pierwsze co szukał gwiazdek na oponie :D
Opublikowano
A czy ktoś odnotował jakieś negatywne skutki zmiany opon rft na zwykłe w x-drive? Pytam bo trafiły mi się 19" 4 x 8.5" i chciałbym założyć opony nie rft. Auto to F11 520xd LCI. Rozumiem że na te felgi opony 245/40/19?

Nie nie odnotowałem, wręcz przeciwnie same pozytywne skutki na moim x-drive. Letnie mam 19 245/40 RFT, zimowe już trzecią zimę będą 18" 245/45 (więc jeszcze więcej gumy niż na 19) nie RFT Goodyeary UG9 - prowadzą się fantastycznie. Następne letnie też będą nie RFT prawdopodobnie GY. Jak masz możliwość kupna opon z gwiazdką to polecam, jest większa szansa że różnica w obwodach będzie minimalna albo żadna co ma duże znaczenie w x-drive.

 


Do momentu dzwona i wypłaty a raczej odmowy wypłaty odszkodowania od ubezpieczyciela za szkodę z AC.

Krótko, żeby nie przynudzać, bo nie o tym temat - nie opowiadaj bzdur i ich nie powielaj.

Nigdzie nie jest napisane że muszą być ROF-y, BMW wydaje na życzenie też auta bez ROF-ów. Gwiazdka jest też tylko zalecana a nie wymagana. Jak by ubezpieczyciel coś odmawiał to sprawa od razu do sądu, chce płacić odszkodowanie, koszty prawnika i sądowe, odsetki i co tam jeszcze prawnik wymyśli, proszę bardzo. Jedynie jak axel pisał ma się zgadzać tabliczka homologacyjna lub wpis w dowód.


Ach i odnośnie tematu, na ROF-y trzeba bardzo w F11 uważać, przez powietrzną amortyzację i typowe dla BMW ustawienie kół z tyłu, które przypomina X - jak by koła się rozkraczały, opony dużo więcej pracują po wewnętrznej stronie a na ROF-ach jest ogólnie po bokach więcej gumy. Jest to bardzo znany problem i trzeba często sprawdzać koła, najlepiej z latarką od środka. Ja jakiś miesiąc przed wymianą na zimowe sprawdzałem i nic nie znalazłem a jak tydzień temu wymieniałem to taki widok:

20191109-182834.jpg

20191109-182820.jpg


5-letnie ROFy GY z bieżnikiem ok. 5mm.

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.