Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
od serii G30 mamy tą samą oponę i nawet felgę w sensie rozstawu śrub 5x112, co w E klasie.

Rozstaw 5x112 BMW zastosowało juz kilka lat wczesniej, najpierw w serii 2AT/GT, pózniej także w nowym X1.


BTW, dla ww. aut zalecane sa opony z * bez MOE :wink:

  • Odpowiedzi 498
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ludzie co wy piliscie w te nowe świeto. Jak bmw moze chciec zeby opony do ich samochodow homologacje mialy z mercedesa :duh: Gwiazdka to jedyna homologacja dla bmw !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ludzie co wy piliscie w te nowe świeto. Jak bmw moze chciec zeby opony do ich samochodow homologacje mialy z mercedesa :duh: Gwiazdka to jedyna homologacja dla bmw !

Każdy pisze jak myśli a nie jak jest.

Proste.

Polska

Opublikowano

Witam,

Czy ktoś z was jeździł na oponach i mógłby się podzielić opinią:


Yokohama BLUEARTH WINTER V905 XL


Nokian WR A4 XL


Opony na koła 19cali


pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

Czy ktoś z was jeździł na oponach i mógłby się podzielić opinią:


Yokohama BLUEARTH WINTER V905 XL


Nokian WR A4 XL


Opony na koła 19cali


pozdrawiam

Ja miałem nowe wr a4 w e91

Opublikowano
W razie jakby to miało to coś wnieść do tematu to ja napiszę swoje spostrzeżenia. Koła mam 18, na lato opony miałem Pirelli P7 245/45/18 Run flat, Samochód bardzo pewnie się prowadził, ale miałem wrażenie, że te oponą są za twarde z tej racji, że to są właśnie RunFlaty. Na zimę kupiłem teraz GoodYear UG Performance G1 245/45/18 100V bez RunFlat, żeby komfort polepszyć. No i teraz tak, opona jest wyrażnie bardziej miękka, komfort jest odrobinę lepszy ale nie diametralnie, jak na dużych dziurach dobijało tak dalej dobija, mniej tłucze na poprzecznych nierównościach, ale.... na ekspresówce przy bocznych podmuchach wiatru samochód wyraźnie pływa, reakcje na ruch kierownicy dużo bardziej "gumowe", auto tak jakby zaczęło pływać. Na lato miałem sprzedawać te Pirelki ale jednak je zostawię i chyba zostanę już przy tym RunFlacie. A i jeszcze jedno mi się podobało w RunFlatach, że bok opony się nie ugina i wjeżdżając na krawężnik nie ma strachu o felgę, a na tych zimówkach będę musiał bardzo uważać, bo oponka ma bardzo miękki bok i nawet jak stoi na skręconych kołach to już opona tak siada ,że felga ma już niedaleko do "ziemi".
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo tak jest z zimówkami gdzie guma jest miękka i konstrukcja opony również. Przy letnich zwykłych 245/45/18 i 275/40/18 nie zauważyłem żeby samochód mi pływał ale warunek to opony wzmacniane tzw. XL (Extra Load)
Opublikowano

zakładał ktoś zimówki do ciężkiej f11 bez RFT i jest ok, tzn da się jechać 200km/h autostrada i nie rzuca auta po całej drodze

rozmiar opon 225/55/17

Jeżeli tak to proszę podać jakie to były oponki?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Sam kiedyś stałem przed dylematem ROF czy bez, dokonałem wyboru, zebrałem trochę doświadczeń którymi chętnie się podzielę. Regularnie jeżdżę na trasie o długości ~1000km (DE-PL). Autostrada 80% dystansu, 20% drogi krajowe. F11 300 kg pasażerów + 150 kg w bagażniku, zawieszenie pneumatyczne przeważnie w trybie normal, na krętej drodze czasem tryb sport. Miałem okazję porównać w tych samych warunkach Dunlop Winter Sport 3D ( 245/45 R18 100V XL ROF) ,Dunlop Winter Sport 5 ( 245/45 R18 100V XL bez ROF ) oraz Pirelli P7 Cinturato ( 245/45 R18 100Y XL, letnie bez ROF). Na autostradzie prędkość przelotowa 160-180 km/h , chwilowo do 200 km/h. Na prostej - brak różnic w trakcji ale już na średnio ciasnym łuku przy 180 km/h różnice wyczuwalne są. Na Dunlopach z ROF buda wychyla się jedynie minimalnie. Na tym samym łuku na Dunlopach bez ROF przechył jest już zdecydowanie wyczuwalny (pytanie żony z fotela pasażera - czemu auto się tak przechyla?), ale o żadnym pływaniu mowy nie ma i auto dalej prowadzi się pewnie. Na letnich Pirelli jest podobnie z przechyłem jak na Dunlopach bez ROF więc myślę ze główną różnicę robi posiadanie ROF lub jego brak a nie marka opony. Na drogach krajowych dynamiczna jazda nie ma sensu - natężenie ruchu, masa auta, bezwładność i samopoczucie podróżnych bierze jednak górę - tutaj dla mnie brak ROF jest zdecydowanym autem z racji większego komfortu. W mieście podobnie brak ROF w połączeniu z komfortowymi nastawami zawieszenia na poziomie pneumatyki sprawia że auto płynie. Osobną ciekawostką jest sama idea zakładania opon bez ROF do tego rodzaju auta poza granicami naszego kraju. Serwisant w Bosh'u w DE gdzie zmieniałem stare gumy na nowe był lekko skonsternowany moim wyborem :D , wprost dał do zrozumienia że auto bez ROF może się gorzej prowadzić ale jak zobaczył że są Extra Load i że wiem czego chce to założyli. W DE ludzie generalnie nie eksperymentują tylko zakładają to co fabryka przewidziała - ja mam jednak swoje zdanie i wolę jednak komfort. Konkluzja: Moja wrażenia dotyczą R18 - wybrałem brak ROF. Gdybym miał sporo jeździć po ekspresówkach i autostradach na R17 to w trosce o trakcje wybrałbym jednak raczej ROF.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zakładał ktoś zimówki do ciężkiej f11 bez RFT i jest ok, tzn da się jechać 200km/h autostrada i nie rzuca auta po całej drodze

rozmiar opon 225/55/17

Jeżeli tak to proszę podać jakie to były oponki?

Ja jechałem na 225/55/17 Dunlop rof 200 i było średnio.

Po przesiadce na 245/45/18 rof Goodyeara jest dopiero ok.

Opublikowano
Czy ktoś jest w stanie coś napisać o Nokianach WR A4 RFT? Są sporo tańsze niż opony "z gwiazdką" i zastanawiam się czy będą ok, czy też jednak lepiej dopłacić te parę stówek.
Opublikowano

Wiem, że na 18-stkach bez rof jest dobrze, sam jeżdże na vredesteinach i jest ok

tylko nie znalazłem nigdzie pozytywnej opini o 17-stkach bez rof, sam założyłem kormoran 17 bez rof i nie dało się jeździć

dziś zamówiłem bridże Blizak LM 001rof nie będe ryzykował

Opublikowano
Czy ktoś jest w stanie coś napisać o Nokianach WR A4 RFT? Są sporo tańsze niż opony "z gwiazdką" i zastanawiam się czy będą ok, czy też jednak lepiej dopłacić te parę stówek.


Ja mam ten model opon na zimę w rozmiarze 245/45/18 ROF i bardzo sobie chwalę. Bardzo dobra przyczepność, a na minus hałas.

Opublikowano
Nokiany wr a4 19" tyle ze nie runflaty cichsze od letnich good year eagle f1 asymmetric2 ROF tez 19" Nokiany ze wzmocniona scianka boczna - "nie rzuca autem"
N57
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

czy muszą być opony run flat ?

nie muszą...

kupiłem auto z run flat all seson - moje odczucia auto sztywne, twarde

dokupiłem zwykłe zimówki, aby się bezpiecznie jeździło zimą no i mam porównanie ---> dużo lepiej

teraz wyrzuciłem all seson a założyłem letnie zwykłe- radość z jazdy wróciła :D


niech każdy robi jak uważa, ja już nie wrócę do run flat w żadnym swoim samochodzie ze względu na komfort jazdy

Opublikowano
niech każdy robi jak uważa, ja już nie wrócę do run flat w żadnym swoim samochodzie ze względu na komfort jazdy

Nie do końca tak jest. Ja w wielu autach nie odczuwałem różnicy pomiędzy RoF a zwykłymi w komforcie. Była też ultra-pechowa F06 w której 20" na RoFach pękały średnio co kwartał. Masakra jakaś. Za to w X6 bez różnicy jaka opona była przy 19-20".

Opublikowano

Cześć.


F10 na 20stkach RoF była tragiczna. Dunlop sp max GT. Mam teraz pz4 pirelli bez RoF. Różnica jest ogromna na korzyść opon bez RoF.

Każdy kierowca ma inne odczucia co do opon i nie mam zamiaru kogoś tu przekonywać do pozostania lub zmiany na opony bez RoF.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zgłębiałem dzisiaj temat opon na zimę. Chodzi konkretnie o Pirelli SottoZero 3.

1. Podobno opona homologowana różni się od niehomologowanej. Na pewno ceną.

Gość z oponeo stwierdził, że wałkują teraz temat roszczeń klienta, który kupił niehomologowane opony do X6. W samochodzie uległ awarii x-drive. Sprawa w toku, ale pierwsze wskazania rzeczoznawców dotyczą niewłaściwych opon.

2. Druga i mz ważniejsza informacja - dotycząca tylko opon z homologacją BMW - a mianowicie ROF ma inną klasę ekonomii. Wydaje mi się, że już wiem dlaczego, a mianowicie opona bez ROF waży 10 kg, z ROF 13 kg. Stąd pewnie też odczucie niższego komfortu - w końcu 3 kg masy więcej musi nieść ze sobą jakieś konsekwencje.

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym brał tylko z homologacją BMW - bez tego podobno mogą być problemy np. w ubezpieczalni.


Inna sprawa, że akurat Pirelli bym nie wybrał, bo są głośne. Dużo lepiej sprawdzają się Dunlopy lub Goodyeary. Też mają homologację, też są runflaty, też szły na pierwszy montaż, też świetnie trzymają na mokrym, a do tego są praktycznie 2x cichsze.


Jeśli chodzi o komfort - wiadomo, że runflaty są sztywniejsze, ale zwłaszcza przy EDC nie ma to praktycznie znaczenia, a profitów jest sporo, bo zwiększone bezpieczeństwo + lepsza trakcja, bo masz wrażenie jakbyś jechał po szynach, a nie jak na zwykłych balonach, że buja w lewo i prawo.

Opublikowano
Ja zmienilem runflaty na good year efficient grip performance bez rof i roznica jest znaczna na korzysc opon bez rof. Duzo lepszy komfort i prowadzenie. Na pewno nie wroce juz do runflatow ale dla zony ktora nie potrafi zmienic kola pewnie bym takie opony zamontowal :)
Opublikowano
eśli chodzi o komfort - wiadomo, że runflaty są sztywniejsze, ale zwłaszcza przy EDC nie ma to praktycznie znaczenia....

 

Ja się nie zgodzę,


Mam EDC i tylko 1 sezon wytrzymałem na Run Flat - zima.

PORAŻKA !!


Jest komfortowo wciąż... ale jest duża róznica na bez RUN F latem.... tak jak u innych, mało tego z EDC bez RUN FLAT na comfort+ ustawienie... jazda to coś pięknego po bocznych nie równych drogach.


Ktoś chętny na moje Runflaty zimowe 18tki ? :) jak nówki :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To widocznie mamy inne oczekiwania, bo ja raz się skusiłem na "nie runflaty" i sprzedałem je dosłownie po 1000km, bo się nie dało jeździć nawet w trybie Sport+. Miałem wrażenie, że na zakrętach szoruję klamkami o asfalt, bujało niemiłosiernie. Poza tym jednak mamy ciężkie i szybkie auta, a ponieważ na bezpieczeństwie nie powinno się oszczędzać, stąd od tamtej pory jedyny w moim przekonaniu wybór, czyli runflaty + homologacja BMW. Gdybym chciał się bujać jak na pontonie to bym kupił Mercedesa albo jakiegoś Citroena z hydropneumatycznym zawieszeniem.
Opublikowano
s0nar co Ty gadasz, nie wiem co za opony kupiłeś ale ja i inny koledzy z grup jeżdżą na oponach wzmacnianych i nic takiego nie występuje co tu opisujesz. No chyba że miałeś 17 to ok auto jest mało stabilne. 18 i wzwyż jedzie jak przyklejone i nic się nie kładzie w zakrętach. A auta jak piszesz z dużymi mocami i wolno nie jeżdżą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.