Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Gdyby kogoś interesowało, to do auta zamontowałem Nokiany A4 225/55/17 w wersji wzmacnianej XL, bez RoF i uważam że jest bardzo dobrze. Auto jest wystarczająco stabilne i nie odczuwam "bujania".

Zastanawiałem się nad 18-kami, ale w mojej okolicy zimą ulice lubią zaroić się od niespodziewanych dziur, więc taki gumowy "grubasek" na felgach daje mi dodatkowe zabezpieczenie :-)

Tak się zastanawiam co na tym zyskałeś bo cena nie jest dużo niższa niż runflatow ?

  • Odpowiedzi 498
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam Panów.

Przepraszam że pytam na Waszym forum ale w dziale x3 totalna pustka , nikt nikomu nie odpowiada :(.

Stałem się posiadaczem X3 F25 samochód ma niecały miesiąc i muszę dobrać opony zimowe.

http://images84.fotosik.pl/221/c928cbbd20f8bc0dgen.jpg

Moje pytanie kieruję do Was bo widzę ze macie doświadczenie i lubicie eksperymentować z oponami.

Czy takie felgi będą pasować do X3?

----------------------------------------------------------------------------------

18x8.0 5x120 ET:43 CB:72.6 EH2+ (Przystosowane podobno do run flat)

zapodaję linka

http://allegro.pl/rial-x10-felgi-8x18-et-43-bmw-x3-f25-x4-f26-eh2-i6599070725.html

----------------------------------------------------------------------------------

Oryginalnie jest na ogumieniu mieszanym 245/45r19 i 275/40r19 Michelin Primacy auto strasznie podskakuje i jest moim zdaniem twarde......(za twarde ??? nie myślałem że to napiszę)

To akurat dobrze bo Q5 nad którą się zastanawiałem była dla mnie znowu za miękka lecz siedzenia były za twarde. BMW X3 siedzenie mięciutkie.

X3 którą jechałem na jezdzie próbnej była sporo miększa lecz miała o ilę się nie mylę kola 18 calowe.

 

Dodatkowo czujniki RDC

http://allegro.pl/4x-czujniki-cisnienia-rdc-bmw-5-f10-7-f01-x3-f25-i6138259922.html

 

Opony Pirelli SottoZero 2 245/50 R18 100 H RUN ON FLAT *, FR lub inne ale bez RUN FLATA jeszcze muszę się nad tym zastanowić (nie posiadam chyba podnośnika :()

http://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-sottozero-2-245-50-r18-100-h-run-on-flat---fr#126031562

Cenowo wygląda to tak:

felgi 2200

czujniki 750

opony 4400

daje kwotę 7400 zł + wulkanizator liczę 4x 100 zł ??? 7800 zł

Oryginalne kompletne koła 11000 czyli zostaje 3200 zł dobrze to liczę???

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Opublikowano (edytowane)
a jak dobrałeś nowe opony? Bo albo źle liczę, albo obwód nowe opony / stare opony mi się nie zgadza.

Zerknęłem do katalogu na jakim ogumieniu X3 wyjeżdza standardowo

W katalogu jest napisane:

19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Y Spoke 608 z ogumieniem mieszanym, przód 8,5 J x 19, opony 245/45 R 19, tył 9,5 J x 19, opony 275/40 R 19.

LUB

18-calowe obręcze ze stopów lekkich Y Spoke 607, 8 J x 18, opony 245/50 R 18.

występuje też na :

20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Double Spoke 310 z ogumieniem mieszanym, przód 8,5 J x 20, opony 245/40 R 20, tył 10 J x 20, opony 275/35 R 20

Są też 17 calowe falgi, ale chciałbym czarne i takie znalazłem ale 18 cali.\

PS tu znalazłem kalkulator

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/245/45r19/ i 245/50R18 702,2 mm-0,9 mm-0,1 %

 

Kup zwykłe nie runflaty i komfort poprawi się bardzo mocno

Dlatego też zacząłem czytać inne fora i wpadłem własnie tu.

W tej chwili widzę ze ceny na przykład pirelli no run flat jak i run flat są bardzo podobne do siebie lecz na zimę wolę poprawić komfort wię jak piszecie skłaniam sie do zwykłych opon i zestawu naprawczego.

Zważywszy ze poprzedni samochód Audi A3 sportback na 225/40 R18 uważałem za twardy XXXXXXXX lecz ten kur..... jest jak by jeszcze twardszy a to w końcu nie sportowy samochód a wozidło dla dziadka.

Edytowane przez radzio76

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@radzio76,

245/45R19 to jeszcze nie taki niski profil żeby aż tak twardo było, nawet na ROF...

Sprawdzałeś jakie masz zawieszenie?

Bo jak to M-pak, to pewnie masz sportowe... a ta inna X3, którą jeździłeś mogła mieć standardowe zawieszenie...

 

@mazziek

dobrze dobrał, 245/50 są zamiennikami w rozmiarze R18 dla opon 245/45 w rozmiarze R19.

Opublikowano
@radzio76,

245/45R19 to jeszcze nie taki niski profil żeby aż tak twardo było, nawet na ROF...

Sprawdzałeś jakie masz zawieszenie?

Bo jak to M-pak, to pewnie masz sportowe... a ta inna X3, którą jeździłeś mogła mieć standardowe zawieszenie...

 

@mazziek

dobrze dobrał, 245/50 są zamiennikami w rozmiarze R18 dla opon 245/45 w rozmiarze R19.

Zdecydowanie ta którą jechałem była normalną wersją czyli miała normalne siedzenia (kiepskie i była miękka ale nie za miękka) :)

W salonie stała X3 m-pak i miała lepsze sportowe siedzenia które idealnie podpierają mi boki i pochylenie do tyłu (kołyska) jest tak dobre że mam podparte uda przy wroście 190 cm. dla mnie idealnie. sporo miejsca na kolana i mozna szeroko rozstawić nogi.

 

Wygląda na to że mam sportowe zawieszenie (da się z tym żyć) ale muszę wybrać przynajmniej na zimę miększe opony.

nawet skłaniał bym się do opon nie XL czyli do normalnych nie wzmacnianych

Panowie a proszę zerknijcie jeszcze czy czujniki i felga będą ok do mojej wersji te z linka wyzej.

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaczynam powoli rozglądać się za nowymi oponami letnimi do f11.

Przeczytałem ostatnio, że bmw wyposaża nowe auta seri 4 i 5 w opony

HANKOOK VENTUS S1 EVO2 K117B RFT 245/45R18 100 Y XL*

Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie z tymi oponami??

Opublikowano

Taka mala przygoda z zimowymi oponami RSC.

 

P70129_142018.jpg

 

Podczas jazdy uslyszalem strzal i z poczatku myslalem, ze bagaz mi sie wywrocil w bagazniku. Po chwili ostrzezenie o spadku cisnienia w kole i lekkie rzucanie tylkiem. Wiec predkosc 50 km/h i szukanie wiekszej wioski. Pozniej lawetka i pobliski wulkanizator, ale do rzeczy....

 

Okazalo sie, ze jezdzilem nieswiadomie ze zbyt niskim cisnieniem, 4 szt. po 1,8 bar. Wszystkie opony mi zjadlo od wewnatrz i nawet nie bylem tego swiadom. Opony byly zakladane w pazdzierniku 2016 przez renomowanego wulkanizatora :), ktory na pytanie ile Pan chce cisnienia odpowiedzialem tyle ile jest na slupku :). Na slupku jest w zaleznosci od ilosci osob i bagazu. Jezdza przewaznie dlugie trasy z ludzmi, wiec powinno byc przod 2.3 a tyl 2.8. Teraz juz tylko mozna miec do siebie pretensje bo nie sprawdzalem cisnienia od pazdziernika :). Bylem przyzwyczajony z poprzednich aut, ze praktycznie sie nie zmienialo cisnienie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

stara zasada - sprawdzić ciśnienie 1x w miesiącu lub przed każdą dłuższą podrożą :D

 

czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie z HANKOOK VENTUS S1 EVO2 K117B RFT???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podczas jazdy uslyszalem strzal

Niezłe uszkodzenie...

Gdyby to nie były RunFlat'y - mogłoby zakończyć się nieciekawie... :roll:

 

Swoją drogą Twoja "przygoda" ujawniła mankament systemu RPA - od października nic nie pokazywał, bo miałeś za małe ciśnienie we wszystkich kołach, więc ich prędkość obrotowa się nie różniła...

System RDC (z czujnikami) od razu po wyjeździe od wulkanizatora zasygnalizowałby zmniejszone ciśnienie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Powoli przymierzam się do zakupu letnich opon. Jaką markę macie sprawdzoną co polecacie ? Będzie to opona RF rozmiar 245/45/18.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeździłem na fabrycznych conti 3e ale sprawowały się tylko jak były nowe....po 20tkm czyli jakieś 5mm bieżnika zaczęły się bardzo ślizgać na mokrym i zrobiły się głośne.

dlatego po długim namyśle kupiłem Nokian zLine 245/45/18 rsc...zobaczymy :wink: na razie jest ok!

Opublikowano
Ja również zjeździłem ostatni sezon na Nokianach zLine, tyle, że ja mam rozmiar 225/55 R17 i byłem bardzo zadowolony. Nie uciekały, nie ślizgały się - słowem ok ;)
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Odkopię temat jak nie macie nic przeciwko :norty:

 

Rok temu kupiłem bmw F11. Opony na tyle wymagały wymiany więc wybór padł aby zostać przy takich samych Continentalach ROF jakie na aucie były. Po pól roku i przejechaniu około 8tys km 50/50 trasa miasto, okazało się że opony się skończyły. Dodam że lubię szybko w zakrętach i na rondach ale z racji ceny opon starałem się je oszczędzać i nigdy nie ruszałem z piskiem ani nie latałem bokami. Byłem w szoku tak szybkiego zużycia gdyż moje F11 to tylko 184 konie z 2 litrowego diesla. Poprzednio miałem E46 328i 192 konie i kupowałem opony węższe niż do F11 i to marki Federal (firma krzak) i starczały na rok mimo dużo bardziej agresywnej jazdy ( małe poślizgi w zakrętach i rondach itd.) były one bez ROF-a. Stwierdziłem że może to continentale są jakieś lipne i kolejne opony jakie założyłem to Pirelli ROF. Kolejne pół roku i znowu to samo, opony do wymiany. Ścierają się równo więc zbieżność jest ok. Czy to normalne aby tak szybko się ścierały te opony? Poważnie się zastanawiam nad zakupem jakiejś opony wielosezonowej bez ROF i wożeniu kompresora. Asistance w razie czego też mam. Po prostu uważam że 1500zł co 6 miesięcy na opony to przesada. Na przodzie są opony continentala te same co na początku na tyle i po roku nie widać na nich zużycia. Proszę wytłumaczcie mi czemu te ROF-y tak szybko schodzą?

 

Dzięki.

Opublikowano
Czy to normalne aby tak szybko się ścierały te opony?

Nie. Musisz mieć coś mocno zwalone. Ja bym pojechał na diagnozę do ASO, nawet jeśli tam naprawiać nie będziesz, bo może się z tym ich mechanicy już spotkali, a może to tylko poprawia czegoś w geometrii i załatwiony temat.

 

U mnie przy duuużo większej mocy w F06 opony letnie starczają na sezon, ale jak koła nie piszczą na ślimaku z ekspresówki to przyśpieszam :D Zimówki za to prawie w ogóle nie wykazują zużycia, pomimo że większość po asfalcie suchym jeżdżą, tyle że dużo spokojniej niż letnie, bo tak nie trzymają :P

Opublikowano
Mi to opony i to przy 535xd po ok 30tys km przebiegu mam jeszcze na 1den sezon, więc cos nie halo. Natomiast i tak przyspieszyłem ich wykończenie przez to, że na czas nie pojechałem na geometrię (pomimo tego, że auto mi ściągało). Jak pojechałem to już "liznęło" trochę mocniej opony, więc wniosek taki, że rozumiem dlaczego w ASO BMW na końcu faktury zalecaja geometrię co o ile sie nie mylę 15tys km...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kupiłem w kwietniu Nokian zline runflat. Po przejechaniu 7 tkm zostało już tylko 6mm bieżnika. F11 525xd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja na fabrycznych Conti RunFlat zrobiłem 3 sezony, śmiało zrobiłbym jeszcze 4-ty, ale nie dojeżdżam opon do końca (gumiarz wziął je nawet ode mnie, bo po 3 sezonach miały po ok. 4.5 mm).

Teraz mam kolejne Conti ROF, po 8.000 km zużycie minimalne.

 

Natomiast w jednym sezonie zaczęły mi mocno zużywać się zimówki (Dunlop ROF) na przedniej osi.

I okazało się, że właśnie problem był w geometrii.

 

Swoją drogą ustawienie geometrii w F10/F11 nie jest wcale łatwe.

Pierwszy warsztat (duży, "podobno" uznany, nawet jedno ASO BMW w nim robi) stwierdził, że wszystko jest idealnie, nic nie trzeba ustawiać.

W drugim coś tam poprawili, ale opony dalej "znikały".

Dopiero za 3-cim razem trafiłem na warsztat, który ustawił tą geometrię porządnie - i opony przestały znikać.

 

Więc nie jestem wcale przekonany czy tak szybkie zużycie opon ma jakiekolwiek znaczenie z faktem, że opony to RunFlaty.

Na podstawie własnych doświadczeń bardziej obstawiałbym jednak geometrię.

Opublikowano
Tylko tyle że znikają równo. Nie ma tak aby pół opony było zdarte a pół ok. Ale faktycznie pojadę na geometrie i zobaczymy. Dzięki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

7,5 tkm przebiegu i Nokian zline runflat się rozpada.

 

 

7077c8f475e013c1gen.jpg

Opublikowano
@bbmw - jaką masz datę produkcji tych Nokianów? Bo nie powiem - przeraziłeś mnie, bo też mam założone i jakoś dziwnie w nich wyrywa bieżnik na bokach...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.