Skocz do zawartości

Opony - czy musza byc runflaty


roseng

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 498
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Auto jest wyposażone w RDC (tzn. posiada odbiornik sygnału z czujników)...?

Jeśli tak i jeśli kupiłeś kompatybilne*) czujniki - to nic nie trzeba kodować, system sam je wykryje.


*) nie wszystkie czujniki współpracują z każdą wersją RDC

Dlatego najbezpieczniej jest kupować czujniki dedykowane dla danej serii auta (w przypadku F1x jest to kilka modeli, które nie robią problemów), posiłkując się chociażby katalogiem RealOEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Naczytałem się tu dużo o zmianie opon Run Flat na zwykłe i nadal nie wiem co założyć. Niewiele osób ma tu koła 17 calowe takie jak ja.

Chodzi mi o opony na lato. Mam obecnie Brigstony Touranza (przepraszam jak źle napisałem) 17 cali 55/225 ROF i taki sam rozmiar chcę założyć tylko czy z ROF czy bez.

Na pewno na zwykłych będzie bardziej komfortowo, bo teraz na dziurach jak dla mnie nie jest fajnie. Tylko obawiam się czy na tak dużym profilu opony jak u mnie nie będzie zbyt dużego pływania samochodu na zwykłej oponie. Co innego jest na kołach 18 calowych i większych, a co innego na 17.

Dlatego proszę o Wasze odczucia po zmianie opon Run Flat na zwykłe przy moim rozmiarze opon i radę co zrobić.

Zasadniczo to większość jazdy jest po lokalnych drogach i mieście o jakości wiadomej. Jednak chciałbym też mieć możliwość komfortowego i pewnego prowadzenia na autostradzie przynajmniej tak do 160 km/h.


Dziękuje z góry za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja jeżdżę w lato na 19 rof i nie narzekam. Zima 18 rof. Tobie twardo na 17 przy takim balonie? Zalozysz zwyke to sie bedzie cale auto gibac jak murzynski raper :mrgreen:

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja założyłem zwykłe opony ale wzmacniane (XL) R18, komfort sporo się poprawił i nie odczuwam aby samochód pływał nawet przy szybkiej jeździe autostradą ale mam też sportowe zawieszenie bo to m-pakiet, natomiast nie wiem jak będzie przy R17.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jedną z najprostrzych wersji. Przy 17 jest większe prawdopodobieństwo pływania dlatego mam obawy co będzie po wymianie na zwykłe i tylko to mnie powstrzymuje przed taką operacją, bo na tych bridgestone turanza Run Flat nawet przy 17 jak wpadnę w dziurę to jak pi... to mam wrażenie że całe zawieszenie zaraz się rozwali.

Może są jakieś opony Run Flat bardziej miękkie. Rozważam Hankook bo cenowo dobra i opinie ma dobre oraz ma homologację pod BMW. W dodatku chyba nawet do nowych były lub są zakładane. Myślałem też o Continentalach ale podobnież bardziej twarde niż te co mam, tak ktoś tu na forum pisał, no i cenowo o 150 na oponie więcej niż Hankook.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czytałem gdzieś opinie że są bardziej miękkie. Mogą przez to się szybciej zużywać ale jak dla mnie to potrzebuję opony na których przejadę max ze 40 tys, km bo później to już będę planował sprzedaż tego samochodu. Dlatego chyba te hankooki dla mnie będą najlepsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Myślałem też o Continentalach ale podobnież bardziej twarde niż te co mam, tak ktoś tu na forum pisał

Bridgestone Turanza T001 to jedne z najtwardszych ROF. Na pewno są twardsze od Conti, w kwestii głośności obie opony są natomiast podobne.

Chcesz komfortowe i ciche ROF to kup GoodYear Eagle F1 Assymetric 3 - to bardzo dobre opony. Niestety do najtańszych nie należą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mialem hankook w e90. Fajne lacie. Jedyny minus to tworzenie sie flat spotow nawet po krotkim postoju. Troche pomagalo pompowanie kol wyzej niz zakladala tabela ale i tak pierwsze kilometry byly do bani zanim opona sie nie ulozyla.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam letnie Bridgestone Turanza 17 RoF i zimowe jakieś Continentale nie RoF też na 17.

Na zimówkach powyżej 150 auto pływa. Z kolei te Turanze zachowują się na dziurach dokładnie tak jak opisałeś.

Gdybym miał teraz kupować opony szedłbym w RoF, ale szukałbym czegoś bardziej komfortowego i cichszego niż te Turanze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

Naczytałem się tu dużo o zmianie opon Run Flat na zwykłe i nadal nie wiem co założyć. Niewiele osób ma tu koła 17 calowe takie jak ja.

Chodzi mi o opony na lato. Mam obecnie Brigstony Touranza (przepraszam jak źle napisałem) 17 cali 55/225 ROF i taki sam rozmiar chcę założyć tylko czy z ROF czy bez.

Na pewno na zwykłych będzie bardziej komfortowo, bo teraz na dziurach jak dla mnie nie jest fajnie. Tylko obawiam się czy na tak dużym profilu opony jak u mnie nie będzie zbyt dużego pływania samochodu na zwykłej oponie. Co innego jest na kołach 18 calowych i większych, a co innego na 17.

Dlatego proszę o Wasze odczucia po zmianie opon Run Flat na zwykłe przy moim rozmiarze opon i radę co zrobić.

Zasadniczo to większość jazdy jest po lokalnych drogach i mieście o jakości wiadomej. Jednak chciałbym też mieć możliwość komfortowego i pewnego prowadzenia na autostradzie przynajmniej tak do 160 km/h.


Dziękuje z góry za odpowiedzi.

Ja miałem 225/55/17R Dunlopy Sport coś tam R0F.


Były zbyt miękkie.


Teraz mam 18" rof i jest o niebo lepiej.

Zastanawiam się nad 19" rof.... ale szkoda gdzie kupiłem nowki opony za 2,6k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 3 miesięcy jestem użytkownikiem f10 520 xd mpakiet i własnie zmieniłem opony na zimowe. Do tej pory miałem ROF Bridgestone Turanza w rozmiarze 245/45/18 przód oraz 275/40/10 tył. Opony letnie były w miarę komfortowe natomiast strasznie hałasowały jakby uszkodzone było łożysko i jest to przypadłość Turanza(w poprzednich samochodach miałem ten sam przypadek gdy bieznik miał ok 5mm). Opony które założyłem na zimę do wymieniane przez Was Hankook zwykłe nie ROF natomiast z homolgacją BMW(takie dostał w salonie BMW poprzedni właściciel- mój kolega) i powiem że komfort jest znacznie lepszy, są bardzo ciche i świetnie trzymają się drogi(nie pływają) być może z racji że tył pozostał w tym samym rozmiarze 275. Z racji że auto jest w mpakiecie nie wyobrażam sobie aby samochód mógł mieć mniejsze koła. Czujniki i tak działają dlatego według mnie jeżeli bedzie utrata ciśnienia to zostanie to wykryte tyle że nie da się dalej jechać. Tak jak pisałem w salonie BMW Inchcape w Warszawie właśnie taki model opon został sprzedany,opony zwykłe natomiast z gwaizdka czyli homologacją co jest bardzo ważne w przypadku ubezpieczenia i ewentualnego odszkodowania gdy dojdzie do szkody.

Pozdrawiam Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony/koła, homologowane do Twojego auta masz wymienione na słupku przy drzwiach kierowcy.

U mnie jest wyraźnie napisane, że BMW ZALECA opony z gwiazdką, a nie że ich WYMAGA. U Ciebie zapewne jest taka sama informacja. Gdyby opony z gwiazdką były jedynymi dopuszczonymi, byłaby na tabliczce stosowna informacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie masz rację- ale w praktyce bywa różnie zwłaszcza jeśli chodzi o ubzpieczycieli którzy zawsze szukają pretekstu i mogą odmówić wypłaty odszkodowania jeżeli nie posiadasz opon z homologacją dedykowaną(jeżeli taka istnieje) do danej marki samochodu. Jest sporo artykułów i spraw na ten temat, dotyczy to zwłaszcza BMW i Mercedesa gdzie parametry opon są takie samę i różnią się tylko oznaczeniem homologacyjnym gwiazadka lub MOE-sprawy kończyły się w sądach dlatego sugeruję opony z gwiazdką do BMW dla świętego spokoju :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
z gwaizdka czyli homologacją co jest bardzo ważne w przypadku ubezpieczenia i ewentualnego odszkodowania gdy dojdzie do szkody.

Nieprawda - to nie ma nic wspólnego z homologacją, ubezpieczyciel nie ma prawa odmówić wypłaty jeśli założony był właściwy rozmiar opony z właściwym indeksem prędkości i nośności.

Rzeczona gwiazdka oznacza opony ZALECANE przez BMW, a nie wymagane. Producent w ten sposób oznacza modele, które zostały przez BMW przetestowane według ich procedur i „zapewniają optymalny performance”.


Sam owszem stosuję opony ROF z gwiazdką, ale nie z powodów, które powyżej przytoczyłeś.

Co do samego symbolu - jest to zawsze gwiazdka pięcioramienna. Symbol „śnieżynki” nie ma nic wspólnego z BMW, jest to tzw. symbol 3PMSF (oznaczający oponę, która przeszła testy według norm potwierdzających osiągi w warunkach zimowych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą homologacją chyba jednak jest coć na rzeczy skoro są przypadki że ubezpieczyciel kwestionuje opony w BMW z oznaczeniem MOE(czytałem kiedyś artykuł o tym jak ubezpieczyciele unikają wypłaty odszkodowania i tam był dokładnie taki przykład stąd moja teza) . Pewnie sprawa jest do wygrania ale trzeba dochodzić swoich praw dlatego tak jak pisałem wczesniej wolę mieć spokojną głowę bo ubezpieczyciel zawsze będzie szukał powodów aby sie przyczepić. Ja mam opony zimowe Hankook z gwiazdką i nie są to ROF :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba rzeczywiście może być coś na rzeczy. Zajrzałem jeszcze raz na tabliczkę. Nie mam informacji o zalecaniu opon z gwiazdką, za to obok tabeli rozmiarów, nośności, indeksów prędkości mam ikonkę odsylającą do instrukcji obsługi. Do papierowej nie mam teraz dostępu, ale w elektronicznej (tej z idrive) jest napisane, że zalecają z gwiazdką, a użycie innych może zagrażać bezpieczeństwu.

Oczywiście mam świadomość, że to bzdura, ale ubezpieczalnia teoretycznie mogła by się tego uczepić.



Jednak najważniejsze jest to, co zostało ujęte w dokumencie homologacyjnym. Kiedyś dostałem wyciąg z takiego dokumentu, jak kupowałem auto z salonu (innej marki). Może ktoś z Was ma coś takiego do swojego BMW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bijecie pianę :wink:

BMW zaleca stosowanie opon z gwiazdką tak samo jak zaleca stosowanie oryginalnych części.

Dokładnie na tej samej zasadzie ubezpieczyciel mógłby kwestionować zastosowanie klocków Textar czy amortyzatorów Sachs, zamiast „oryginalnych”.


Rekomendacje dla opon ma wielu producentów, nie tylko BMW i Mercedes. Jest oczywiście Audi (symbol AO), ale także Jaguar (J), czy choćby... Toyota (TO) :)

Jednak z homologacją auta jako takiego - nie ma to nic wspólnego i obowiązku używania takich opon nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.