Skocz do zawartości

Opony - czy musza byc runflaty


roseng

Rekomendowane odpowiedzi

Od czasu E39/E60 to chyba co by do tych nowych wozidełek nie założył nawet jeżdząc na samych felgach i tak komfort będzie lepszy niż w tych starszych modelach na najbardziej miękkim zawieszeniu, kołach 15'' i mega balonem napompowanym do 1bar. Nowsze BMW robione są dla księżniczek na ziarnku grochu. Mientkie są ;)

Po przeczytaniu 3 raz tego posta mniej więcej zrozumiałem o co Ci chodzi i bardzo nie masz racji. Mam E32 na 15" i jest DUŻO bardziej komfortowe niż F01/G01 na 19"/20". Które nowe BMW potrafi przejechać przez próg zwalniający bez odczuwania tego w środku? Generalnie BMW poprawia cyferki i wygląd z każdym modelem, a jakość leci w dół, czego użytkownik nie zauważy na reklamie, pogarszają cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 498
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie musisz kupować opon z gwiazdką, tak samo jak nie musisz kupować oryginalnych części (w sensie z "dodrukiem" znaczka BMW).

O ile jednak filtr oleju Mann raczej nie różni się niczym od filtra oleju Mann z dodatkowym znaczkiem BMW (czyli "oryginalnego"), o tyle - w mojej opinii - klocki "oryginalne" (by Textar) są lepsze niż teoretycznie takie same Textar'y. To samo mogę powiedzieć o wycieraczkach - próbowałem Bosch/Valeo/Denso i najlepiej (najciszej, najdłużej i bez smug) pracują "oryginalne".

 

Ja akurat od zawsze wybieram ROF z gwiazdką, do wszystkich aut które posiadam/posiadałem, i wszelkie opisywane problemy typu "pływanie", nerwowe zachowanie są mi obce.

Również ze zdziwieniem czytam posty, w których ludziom "kończą" się opony po kilkunastu tysiącach kilometrów - ja robię minimum po 3 sezony, a nie uskuteczniam PSJ.

 

Więc dla Ciebie to marketingowy bełkot, dla mnie pewnie mniej.

 

Święte słowa i 100% racji - mam to samo zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Nie musisz kupować opon z gwiazdką, tak samo jak nie musisz kupować oryginalnych części (w sensie z "dodrukiem" znaczka BMW).

O ile jednak filtr oleju Mann raczej nie różni się niczym od filtra oleju Mann z dodatkowym znaczkiem BMW (czyli "oryginalnego"), o tyle - w mojej opinii - klocki "oryginalne" (by Textar) są lepsze niż teoretycznie takie same Textar'y. To samo mogę powiedzieć o wycieraczkach - próbowałem Bosch/Valeo/Denso i najlepiej (najciszej, najdłużej i bez smug) pracują "oryginalne".

 

Ja akurat od zawsze wybieram ROF z gwiazdką, do wszystkich aut które posiadam/posiadałem, i wszelkie opisywane problemy typu "pływanie", nerwowe zachowanie są mi obce.

Również ze zdziwieniem czytam posty, w których ludziom "kończą" się opony po kilkunastu tysiącach kilometrów - ja robię minimum po 3 sezony, a nie uskuteczniam PSJ.

 

Więc dla Ciebie to marketingowy bełkot, dla mnie pewnie mniej.

 

Święte słowa i 100% racji - mam to samo zdanie.

No dobra, ale ten sam konkretny model opony w tym samym rozmiarze z * i bez różni się czymś oprócz ceny? Bo jak na razie to są luźne rozważania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Od czasu E39/E60 to chyba co by do tych nowych wozidełek nie założył nawet jeżdząc na samych felgach i tak komfort będzie lepszy niż w tych starszych modelach na najbardziej miękkim zawieszeniu, kołach 15'' i mega balonem napompowanym do 1bar. Nowsze BMW robione są dla księżniczek na ziarnku grochu. Mientkie są ;)

Po przeczytaniu 3 raz tego posta mniej więcej zrozumiałem o co Ci chodzi i bardzo nie masz racji. Mam E32 na 15" i jest DUŻO bardziej komfortowe niż F01/G01 na 19"/20". Które nowe BMW potrafi przejechać przez próg zwalniający bez odczuwania tego w środku? Generalnie BMW poprawia cyferki i wygląd z każdym modelem, a jakość leci w dół, czego użytkownik nie zauważy na reklamie, pogarszają cały czas.

Sorry, ale tego nie kupuję. Moja historia z E32 750iL skończyła się na R17. Nie jeździłem na z d.. wziętych 15-nastkach. Jeśli chodzi o "miękkość" zawieszenia to nawet porównując posiadane obecnie E39 530D Mpakiet na 17'' vs F07 z AD na 20'' i zawieszeniem w trybie Sport to jest między nimi przepaść. F07 to oddział geriatrii z wskazaniami proktologicznymi a E39 przy tym to ala S&M dla tych stanów chorobowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lazik_s chyba jesteś lekarzem, sądząc po nieczytelności swoich postów ;)

W E32 15" koła nie są z d... tylko są z salonu, na takich wychodziło. I na takich komfort jest BAJKOWY, nieosiągalny w nowszych 7er. Moje E32 to jedyne BMW jakim kiedykolwiek w życiu nie poczułem progu zwalniającego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
@lazik_s chyba jesteś lekarzem, sądząc po nieczytelności swoich postów ;)

W E32 15" koła nie są z d... tylko są z salonu, na takich wychodziło. I na takich komfort jest BAJKOWY, nieosiągalny w nowszych 7er. Moje E32 to jedyne BMW jakim kiedykolwiek w życiu nie poczułem progu zwalniającego.

Miałem E32 750iL. Nie wciśniesz mi takiego kitu.

 

ps Daruj sobie wycieczki osobiste OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujcie runflaty z gwiazdka i najlepiej w serwisie bmw jak zaplacicie wiecej na pewno lepiej sie bedzie wam jeździło ja mam continental runflat bez gwiazdki kupione na allegro po 800zl szt jest ok jechalem ponad 240kmh opony w miare ciche przez rok zrobione ok 40000km i zostalo ponad polowe bieżnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jazda na runflatach to jazda jak po torach - zawsze twardo i każdą dziurę czuć. Miałem ori 19" z oponami RFT, teraz mam 20" na zwykłych oponach i jest o wiele lepiej i bardziej komfortowo.
b72b536e244610f0med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jazda na runflatach to jazda jak po torach - zawsze twardo i każdą dziurę czuć. Miałem ori 19" z oponami RFT, teraz mam 20" na zwykłych oponach i jest o wiele lepiej i bardziej komfortowo.

Na 19/20 napewno jest twardo ale 17/18 ja założysz zwykle opony auto pływa

A tak się zastanawim czy jak zmieni się opony z runflat na zwykłe to czy w razie wypadku ubezpieczalnia nie będzie miała powodu do tego żeby nie wypłacić odszkodowania ? ponieważ w specyfikacji pojazdu pisze ze maja być runflat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam 18 normalne i nic nie pływa kolego.

 

Jaki masz model felg i jakie opony masz założone ? Przymierzam się do kupna zwykłych opon bo na RFT to okropnie się jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wiosną kupiłem F11 wraz z inwentarzem w postaci dwóch kompletów opon. Cieszyłem się jak dziecko. Opony letnie na kołach, zimowe na półkę. Autko pewne itd. Opony zimowe miały ponad 6 mm bieżnika. Teraz zima idzie i wymiana za pasem, więc wyjąłem zimówki i widzę, że mają rozmiar 245/40R18, a nominał to 245/45R18.

I teraz pytanie Panowie, Panie, jak żyć? :D :) :shock:

1. Martwić się?

2. Założyć i jeździć?

3. Spodziewać się jakichś problemów.

4. Nie zakładać, bo..

Doradźcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli wszystkie 4 są 245/40 to możesz zakładać, jedynie samochód się trochę obniży bo w porównaniu do letnich średnica opon zimowych jest o prawie 2,5 cm mniejsza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie tylko się obniży, będzie też przekłamywał prędkość.

Samochód będzie jechał o 3.75% wolniej niż pokazuje licznik - bo o tyle mniejsze są wspomniane koła od referencyjnych.

 

Generalnie nie powinno przekraczać się 2% różnicy w rozmiarze opon w stosunku do zalecanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne że będę mógł użytkować. Na zimę może i lepiej że mniejsza średnica, będę realnie wolniej i bezpieczniej jeździł :lol: . Może koło będzie bardziej rasowo wyglądać z niskim profilem. Mam nadzieję, że komfort jakoś się nie obniży. Opony nie są RoF.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie nie chcę znac juz opon runflat... sa twarde glosne poprostu beznadzieja... zmienilem na zwykle kupilem zestaw naprawczy no i po jakims czasie zlapalem gume... użyłem tego zestawu i dojechalem do wulkanizacji gdzie naprawili opone... nalezy przypomniec ze na oponie runflat mozna jechac ale po takiej akcji opona jest do wywalenia... bo malo kto bierze odpowiedzialnosc zeby ja naprawiac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiu13, miałeś jednostkowy przypadek wyjątkowego szczęścia, że zestaw naprawczy cokolwiek pomógł, bo generalnie on działa tylko na elementy wbite do koła. W przypadku takiej dziury to zazwyczaj pomaga samo dopompowanie koła co 30-100km. Uszkodzenie boku opony na dziurze np. jest nienaprawialne uszczelniaczem i wtedy bez RoF wzywasz lawetę. Kiedyś Ci się trafi, jak np. mi kiedy jechałem na lotnisko, docenisz RoFa a raczej jego brak ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie bedzie problemow z elektronika? Pytalem w warsztacie i powoedzili ze abs moze zwariowac

 

Jeśli wszystkie 4 opony mają ten sam rozmiar to nie będzie problemu, inna sytuacja jest kiedy na przedniej osi mamy inny rozmiar niż na tylnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.