Skocz do zawartości

Bierze olej Kopci na niebiesko


Kszyhuu

Rekomendowane odpowiedzi

Aha no to świetnie... Jak wykluczyć albo czy da się zrobić jakiś test żeby wyeliminować przynajmniej jedno? Dodam że na światłach zostawiam za sobą niebieską chmurkę. Myślisz kolego że to mogą być pierścienie? głównie jakie objawy są Zapieczonych pierścieni?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak Ci dymi to przede wszystkim uszczelniacze. Ja też u siebie robiłem i teraz jest dobrze.

Problemem może być odma, która zapchana śle olej do dolotu a potem do wydechu. Ja się tak łudziłem ale to nie było to. Zrób te uszczelniacze bez zdejmowania głowicy bo praktycznie każdy N46 musi przez to przejść.

Olej ubywa też przez uszczelkę miski olejowej. Mi dodatkowo poci się uszczelka czujnika oleju w tej misce. Przy kolejnej wymianie oleju się za to wezmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj jechałem 1000km do domu i zauważyłem że tylko jedna kreska od góry zeszla oleju, a normalnie zjada mi litr oleju na 1000km :| ludzie co jest grane bo w poniedziałek mam wizyte w warsztacie na wymiane uszczelniaczy... :mad2: :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy starcie raczej nie ale jak silnik ciepły i postoji dłuzej na jalowym i pozniej rusze to zostawiam za sobą chmure niebieską, ale gdyby ciekło przez miske to by ppod autem ciagle mokra plama była a nie ma nic lecz troche cieknie z miski...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko do jutra do 10godziny nie zrobie raczej 4tys, :| powiem szczerze ze dziwne to jest bo po miescie i na odcinkach 30km bierze mi 1l na 1200km a teraz spadła mi tylko jedna kreska na 1000km :| myslicie ze mogło sie cos odetkac ? :| dodam ze odma jest nowa i przejechałem na niej koło 3tysiace i po wymianie tez musiałem dolewac oleju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)powiem szczerze ze dziwne to jest(...)

 

A wg mnie nic tu dziwnego nie ma. Wiadomym jest, że w ruchu miejskim auto zużywa więcej oleju (częstsze odpalenia, gwałtowne przyśpieszania, hamowanie silnikiem) niż przy jednorazowej trasie, gdzie trzymamy przeważnie równe i dosyć niskie obroty (pewno gdzieś w okolicach 2krpm).

Koledzy, którzy znają ten motor sugerują Ci uszczelniacze zaworowe. Jeśli auto wcześniej brało litr oleju na 1000km (co mnie osobiście przeraża, bo to od wymiany do wymiany wychodzi 10-12 litrów świeżego oleju, to nie wiadomo czy go zmieniać czy tylko wkład filtra oleju zmienić :wink: ) to nie ma cudów i dalej będzie go brało.

Poza tym ile tam jest tych "kresek"? Skoro zeszła 1 na 1000km to ile zejdzie na 12 tyś km? Tam jest 12 kresek czy i tak będziesz musiał dolać oleju?

 

Trochę mi ten wątek przypomina historię jak komuś gwizdała turbina. Wszyscy mówili, że to turbina. "No ale może to jednak coś innego i nie turbina?" :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest minimum 1/4 1/2 3/4 i max czyli piec to samo miaalem ze na 2000km przyjechalem i na min. zeszlo na drugi dzien zalalem pol litra i dalej min dolalem drugie pol i wyskoczylo na 1/4 poprostu troszke przycina czujnik tez dymil na rozgrzanym jak ruszalem ze swiatel brala jakies 0.5 na tys. po wymianie uszczelniaczy zrobione juz 1000km i stan oleju stoi w miejscu dodam ze uszczelniacze twarde jak kamienie byly tak ze sie niezastanawiaj najechane mam 155tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podacie jakieś namiary na warsztat co wymieni te uszczelniacze bez zdejmowania głowicy ? U mnie w okolicach katowic pytałem i nigdzie tego nie robią , a ASO ze zdjęciem głowicy - 9000zł .

 

Uszczelniacze zaworowe powinny brać olej przy dużych obrotach silnika , kiedy zawory wlotowe otwierają się więcej . Tak miałem w benzynie m52b20 , przy jeździe po mieście, nie brała nic - na autostradzie od 160+ litr oleju na 200km .

Jeżeli zawsze zakopci po chwilowym zatrzymaniu auta ( silnik na jałowym ) to zazwyczaj odma . - olej idzie do dolotu i tam sie odkłada , po przy-gazowaniu olej wciągany jest przez większe ciśnienie i jest spalany .

Sprawdzić to można tylko w jeden sposób .

 

Grzejesz auto , aby miało max temp. roboczą . Idziesz pod maskę i odpinasz wężyk od odmy przy kolektorze dolotowym. Oczywiście musisz jakoś zatkać te dziurę przy dolocie, a wężyk od odmy wkładasz do butelki lub słoika i patrzysz ile oleju wleci, i czy nadal kopci po staniu na jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robilem tak autko dalej kopcilo zrobilem swoj separator nic sie niezebralo wymienilem odme dalej kopcil wymienilem uszczelniacze nie kopci nie bierze oleju zastanow sie teraz w czym jjest problem bo napewno nie w odmie a jak juz piszesz tak to przez odme przy wyrzych obrotach moze wciognac max dwie setki i to nie wina odmy tylko pierscieni bo robia przedmuch wymieniaj te uszczelniacze ja sam wymienilem z czego wydalem 200zl na blokady i 120zl za uuszczelniacze no i koledze dalem na flaszke bo samemu ciezko zamki z zaworow posciagac a 9000 kola w serwisie paranoja za ta kase kupisz laleczke silnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to chłopaki - mamy przyczynę .

 

Uszczelniacze zaworowe i tyle :cool2:

Dajcie jakieś namiary jeszcze na kogoś kto to robi ,

 

te uszczelniacze ja sam wymienilem z czego wydalem 200zl na blokady i 120zl za uuszczelniacze no i koledze dalem na flaszke bo samemu ciezko zamki z zaworow posciagac a 9000 kola w serwisie paranoja za ta kase kupisz laleczke silnik

 

Może będziesz chciał komuś z forum pomóc ? i trochę zarobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.