Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jest to moje wymarzone, długo poszukiwane pierwsze BMW. Autko było dość często serwisowane w autoryzowanych stacjach na terenie całego kraju, przez co ma udokumentowany przebieg i historię. Generalnie było w miarę zadbane, stos faktur z BMW to jednak nie wszystko, więc po zakupie zostało mechanicznie i wizualnie dopieszczone, co wymagało mimo wszystko naprawdę sporej ilości poświęconego czasu. Co ciekawe zostało wyprodukowane w 2007, ale oficjalnie jeździ jako 2008, gdyż w tym roku zostało zarejestrowane po raz pierwszy. Ponadto oprócz sprawami kosmetycznymi (czyszczenie, odkurzanie, impregnacja itp.) i mechaniczno-eksploatacyjnymi (poprawienie ułożenia przecierających się wszelkich przewodów, oczyszczenie i smarowanie prowadnic klocków, nowe szczęki+regulacja ręcznego, wszelkie oleje i płyny, filtry, klima+odgrzybienie, nowe opony, odnowienie powłoki lakierniczej felg zimowych itp.) zająłem się sprawami elektronicznymi. Całe auto zostało zaktualizowane do najnowszej wersji ISTA/P. Następnie trzeba było kodować wszystkie sterowniki z US na ECE (poprzednik jeździł chociażby na falach US w radio), a także wymienić przełącznik świateł (na taki z tylnym przeciwmgielnym) wraz z dorobieniem wiązki z włącznika do modułu świateł- voilà działają tylne przeciwmgielne! Lampy przód/tył oczywiście ECE :twisted:

 

W planach jest czyszczenie zaworów i dolotu, dołożenie tłumika MGMotorsport oraz dużego intercoolera,a na koniec tuning elektroniczny.

 

Type code: NV93

Model: 535XI (USA)

E-F-R series: E60 LCI (LifeCycleImpulse)

Series: 5

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: N54

Displacement: 3.00

Power: 225 (306 hp)

Drive: ALLR

Transmission: AUT

Paint code: 668 - SCHWARZ 2

Upholstery code: LCNG - LEDER DAKOTA/NAT

Prod.date: 2007-06-19

 

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S2VB Tyre pressure control (TPC)

S6UH Traffic Information

S8SP Control unit COP

S9AA Outer skin protection

S203 4-wheel drive

S205 Automatic transmission

S248 Steering wheel heater

S255 Sports leather steering wheel

S300 Emergency spare wheel

S302 Alarm system

S319 Integrated universal remote control

S322 Comfort access

S339 Shadow-Line

S354 Green windscreen, green shade band

S403 Glass roof, electrical

S415 Sun-blind, rear

S416 Roller sun visor, rear lateral

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S438 Fine wood trim

S441 Smoker package

S442 Drink holder

S456 Comfort seat with memory

S473 Armrest front

S494 Seat heating driver/passenger

S502 Headlight cleaning system

S508 Park Distance Control (PDC)

S522 Xenon Light

S524 Adaptive Headlights

S534 Automatic air conditioning

S544 Cruise control with brake function

S563 Light package

S591 BMW LA wheel, star spoke 124

S609 Navigation system, Professional

S620 Voice control

S639 Preparation f mobile phone cpl. USA/CDN

S645 BMW US Radio

S655 Satellite tuner

S677 HiFi system Professional DSP

S694 Provisions for BMW 6 CD changer

S697 Area-Code 1 for DVD

S818 Battery master switch

S823 Hot-climate version

S845 Acoustic fasten seat belt reminder

S850 Additional Export tank filling

S853 Language version, English

S876 Radio frequency 315 MHz

S925 Dispatch protection pack

S992 Control of number-plate attachment

 

http://s1.fotowrzut.pl/RZAYRJ62RQ/1.jpg

 

http://s1.fotowrzut.pl/RZAYRJ62RQ/2.jpg

 

http://s1.fotowrzut.pl/RZAYRJ62RQ/3.jpg

 

http://s1.fotowrzut.pl/RZAYRJ62RQ/4.jpg

 

http://s1.fotowrzut.pl/RZAYRJ62RQ/5.jpg

 

http://s1.fotowrzut.pl/RZAYRJ62RQ/6.jpg

 

http://s1.fotowrzut.pl/RZAYRJ62RQ/7.jpg

 

Tutaj na zimówkach, podczas programowania i aktualizacji ISTA/P.

http://s1.fotowrzut.pl/LJEJTOFBJF/1.jpg

 

http://s1.fotowrzut.pl/LJEJTOFBJF/2.jpg

 

http://s1.fotowrzut.pl/LJEJTOFBJF/3.jpg

Edytowane przez damascus7
Opublikowano
Fajna sztuka :cool2: Do szczęścia brakuje tylko m-pakietu :D
Spolszczenie CCC na PW ;)
Opublikowano
Właśnie pomysł m-pakietu odłożyłem kosztem wyżej wymienionych planowanych modyfikacji,ale może kiedyś... wesele poczeka :twisted:
Opublikowano
Oczywiście. Jadąc oglądać autko znałem już jego historię z USA. Mam wszystkie zdjęcia po kolizji, raport carfax i każdy papierek z USA. Oglądaliśmy go kilka godzin. Nie szukałem na siłę auta bezwypadkowego bo o takie naprawdę ciezko,ale ten nie byl topielcem,ani odpadem...i okazał się dość zadbany.
Opublikowano

No to tylko się cieszyć z auta, bo N54 daje tą mityczną radość z jazdy.

 

Kup sobie jeszcze COBBa, radość będzie tym większa.

Do sprzedania: - E60 535xi LCI USA 2008 MT

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=222639


Dla amatorów "rynkowych" cen E60 535i/xi taka mała przestroga:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=1983450#p1983450

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Żeby nie było,że nic się nie dzieje...zabrałem się za jedną z bolączek silników z bezpośrednim wtryskiem, czyli nagar osiadający na zaworach ssących. Mam przebieg 180tys. km. Nie ma tragedii w porównaniu do tego czego oczekiwałem przy tym przebiegu-nie mam też informacji czy ktoś już to czyścił wcześniej. Metoda ręczna, czyli zestaw szczotek na śrubokręcie, nitro, nożyk, śrubokręty...

 

Po zdjęciu kolektora, co było wcale nie łatwe w porównaniu do diesli :wink:

http://s1.fotowrzut.pl/WRBC3BLN9T/1.jpg

 

http://s1.fotowrzut.pl/M29PCL66BD/1.jpg

 

 

Przed:

http://s1.fotowrzut.pl/M29PCL66BD/2.jpg

 

http://s1.fotowrzut.pl/M29PCL66BD/3.jpg

 

W trakcie czyszczenia (mniej więcej w połowie):

http://s1.fotowrzut.pl/M29PCL66BD/4.jpg

 

Po zabiegu:

http://s1.fotowrzut.pl/M29PCL66BD/5.jpg

 

http://s1.fotowrzut.pl/M29PCL66BD/6.jpg

 

http://s1.fotowrzut.pl/M29PCL66BD/7.jpg

 

Mój sprzęt:

 

http://s1.fotowrzut.pl/M29PCL66BD/8.jpg

 

Polecam zabieg każdemu, kto ma auto z wtryskiem bezpośrednim (nie tylko BMW) :!: :cool2:

Edytowane przez damascus7
Opublikowano

no kawał dobrej roboty!

jak sie sciaga kolektor w n54 ( w n53 chyba bedzię tak samo?)

masz może jakąś intrukcje etc?

Opublikowano
Niezła robota!
Spolszczenie CCC na PW ;)
Opublikowano

W dieslach mam temat zdejmowania opanowany i zazwyczaj 20-30min starcza, ale tu to inna bajka. Kurcze nie robilem zdjec, ale najpierw filtry kabiny, metalowy wspornik w kształcie V, filtr powietrza z obudowa, potem wszelkie rury,wezyki i wtyczki (to właśnie jest skomplikowane) i najbardziej przy wyjmowaniu kolektora przeszkadzala rura z prawej jego strony- jedynie ja popuscilem z tylu silnika gdzie slaby dostep i nieco odsunalem by kolektor wyszedl . Przepustnicy nie odkrecalem od kolektora. Sam kolektor trzyma na kilku nakretkach na nasadke 11. Gdy uniesiesz kolektor na jakies 15cm to do odkrecenia bedzie taki jakby sterowniczek z wtyczkami. Jest to robota raczej dla 2 osob,druga do pomocy. Wyjmowanie kolektora to tak ok 1.5h, wszystko ostrożnie, bo staralem sie nic nie polamac, a w dieslu to juz na pamiec.

Do czyszczenia uzylem zestawu szczotek z allegro w takim czerwonym pudelku za 119zl,zawierającym szczotki nylonowe,stalowe i miedziane,a do tego taki srubokret z przedluzka-jest to fajny sztywny zestaw. Mam tez takie szczotki na drucie do swiec zarowych, ale to nie zdaje egzaminu bo drut zbyt gietki. Trzeba pamietac o kreceniu wałem od spodu auta nasadka 22 i grzechotka,aby zamknac odpowiednie zawory, ktore czyscimy.

Narzedzia: nasadki 6,7,10,11, 22; gwiazdki torx 25,30,45;rozne srubokrety, przedluzki do nasadek,nozyk, nitro(ostrożnie na gumki zaworowe, ja uzywalem strzykawki do aplikowania i odciagania); szmatki, sprezone powietrze. Odlaczylem akumulator bo blisko do rozrusznika i kabla +, a ostrożności nigdy za wiele...

Czyszczenie nie jest skomplikowane i zajmuje ok 0.5h na 1 cylinder. Duzo szybciej by bylo metoda walnut blasting,czyli lupinkami orzechow,ale recznie tez sie da. Powiem tak: diesle (chociaz u nich zaklejone syfem sa same kolektory) wygladaja duzo gorzej.

Opublikowano
Gratuluję auta. Dobra robota z czyszczeniem kanałów dolotowych. Czy kolektor dolotowy również był zabrudzony olejem? Czy odczułeś jakąś różnicę po czyszczeniu?
Opublikowano
Kolektor byl w takich jakby oparach oleju, czyszczac przepustnice od razu za niego tez sie zabrałem. Po zabiegu jezdzac narazie po miescie to odczulem zdecydowanie lepsza reakcje na gaz, jest bardziej dynamiczny. Teraz musze uwazac z gazem bo juz w trybie D zerwie. Dzis zobacze w trasie... jestem zadowolony z prac, chociaz zajelo mi to prawie caly dzien ogolnie.
Opublikowano
no ja się właśnie też zastanawiam, u mnie czyszczenie orzechem kosztuje 400e więc jest się nad czym zastanowić bo mozna zoszczędzić ale i coś popsuć robiąc samemu.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Pogoda nastraja pozytywnie, więc zrobiłem mała wiosenną sesję...

http://s1.fotowrzut.pl/3JA2NQZI4S/1.jpg

 

http://s1.fotowrzut.pl/3JA2NQZI4S/2.jpg

 

http://s1.fotowrzut.pl/3JA2NQZI4S/3.jpg

Tu widać europejski przełącznik świateł, bo wcześniej miałem gorszej jakości zdjęcia (na allegro mało które BMW z Ameryki ma światło tylne przeciwmgielne, nie wiadomo jak przechodzą przeglądy :wink:

http://s1.fotowrzut.pl/3JA2NQZI4S/4.jpg

 

http://s1.fotowrzut.pl/3JA2NQZI4S/5.jpg

Jakiś czas temu zagościło też polskie menu z lektorem :cool2: Na zdjęciu także nowy panel klimatyzacji ze stopniami Celsjusza:

http://s1.fotowrzut.pl/CWDH4PVL75/1.jpg

Edytowane przez damascus7
Opublikowano
Pogoda nastraja pozytywnie, więc zrobiłem mała wiosenną sesję...

http://atro.com.pl/Warsztat/fotki/wiosna1.jpg

Wygląda świetnie.

 

Tu widać europejski przełącznik świateł, bo wcześniej miałem gorszej jakości zdjęcia (na allegro mało które BMW z Ameryki ma światło tylne przeciwmgielne, nie wiadomo jak przechodzą przeglądy :wink:

http://atro.com.pl/Warsztat/fotki/wiosna4.jpg

Mała zmiana, duży plus :)

Również posiadałem "amerykański" przełącznik świateł. W aucie miałem zainstalowany dodatkowy przycisk do przeciwmgielnych, schowany w przestrzeni pomiędzy przełącznikiem świateł a kierownicą. Zapewne wiele aut z USA ma zrobione podobnie, dzięki czemu przeglądy przechodzą bez problemów. Idąc Twoim śladem wczoraj zainstalowałem europejski przełącznik świateł i usunąłem niepotrzebny już dodatkowy przycisk.

 

Jakiś czas temu zagościło też polskie menu z lektorem :cool2:

http://atro.com.pl/Warsztat/fotki/wiosna6.jpg

Kolejna zmiana na plus.

Przy okazji powyższego zdjęcia mam dla Ciebie pomysł na następnego moda. W mojej E60 również miałem temperaturę w skali Fahrenheita. Co mi się nie podobało. Dodatkowo przyciski i pokrętła panelu klimatyzacji działały z dużym oporem. Zdecydowałem się na rozebranie panelu klimatyzacji. Kupiłem panel klimatyzacji z przedlifta ze skalą Celsjusza. Wyciągałem panel z mojego auta i rozłożyłem go na części. Wyczyściłem przyciski i pokrętła, które okazały się być zalane czymś klejącym. Złożyłem wszystko do kupy zakładając do panelu z mojej E60 przód panelu przedliftowego ze skalą Celsjusza. Pasował idealnie bez żadnych przeróbek.

Opublikowano

To super wiadomość, bo już od dawna poluję na panel europejski LCI ale jest ciężko w dobrej cenie albo kombinowane. Nikt nie potrafił mi powiedzieć czy taki zabieg jak wyjaśniłeś wchodzi w grę, więc w to nie szedłem, ale panele przed LCI można dostać w naprawdę dobrej cenie i pewnie tak zrobię (dla samej skali tempereturowej). Czy ten przód jest na zatrzaski czy coś? Bo guziki zostają stare.

PS. Czy to nie Ty masz auto od Daniela? :8)

Opublikowano
Czy ten przód jest na zatrzaski czy coś? Bo guziki zostają stare.

 

Z tyłu jest jedna śrubka do odkręcenia. Reszta przodu jest na zatrzaskach z góry oraz dołu. Po zdjęciu przodu w środku jest przykręcona płytka drukowana. Po odkręceniu śrubek i zdjęciu płytki masz dostęp do pokręteł oraz przycisków. Pokrętła na niczym się nie trzymają. Po prostu je wyjmujesz. Przyciski z prawej oraz lewej strony trzymają się w takiej ramce, która trzyma się na zatrzaskach. Wyjmujesz 3 przyciski na raz. Na pewno sobie poradzisz.

 

PS. Czy to nie Ty masz auto od Daniela? :8)

 

Zgadza się. Moje E60 kupiłem od Daniela. Jestem bardzo zadowolony z zakupu. BMW jest w bardzo dobrym stanie, nie sprawia mi problemów i nie chce się psuć :), tylko wymiany eksploatacyjne. No i dzięki temu mam czas na drobne modyfikacje, które opisałem wyżej :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A ja głupi chciałem się pobawić :mad2: , więc kupiłem panel od LCI z 2008, odpalam Tool32 zmieniam VIN, potem kodowanie NCS Expertem- wszystko fajnie błędów wreszcie brak i widzi mój VIN (INPA też); no ale okazuje się że nie działała klima! Więc zakładam stary oryg. panel i wszystko śmiga. Dopiero jak zmieniłem obudowę na tą europejską a elektronikę (tylko tą część do której wchodzą wtyczki i kable) przełożyłem od oryginalnego panelu klima ruszyła i jest :cool2:

Widocznie w jakiś sposób ten nowy panel był uszkodzony i nawet sprzedawca nie musiał o tym wiedzieć :duh:

Fajnie popatrzeć na stopnie Celsjusza.

Opublikowano

Najważniejsze, że cel osiągnięty :cool2:

Co następnego w planach? Zamierzasz robić program na większą moc?

Opublikowano
Chodzi mi to po głowie, ale pewnie razem z mpakietem bym się za to brał, ale dopiero po weselichu, czyli dokładnie nie wiadomo jeszcze :twisted: :mrgreen:
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Dziś zamontowałem oryginalne LEDy pochodzące z BMW 2' F45 z końcówki 2014r. od tablicy rejestracyjnej, bo miałem dość tych niby i porządnych żaróweczek z rezystorami co krótko trzymają, mrugają albo zbyt mocno świecą, że można przy tym książkę czytać.

 

Lampki LED OEM pasujące w innych modelach BMW niestety nie pasują do E60 z powodu innych wtyczek. Jest to jednak dość proste do obejścia i w każdej chwili możemy powrócić do oryginalnych żółtych. Małe DIY:

 

Lista modeli od których pasują lampki:

1' E88   11/2006 — 10/2013

1' E82   11/2006 — 10/2013

1' E82 eDrive   07/2010 — 06/2012

2' F22   10/2012 —

2' F23   03/2014 —

2' F45 Active Tourer   11/2013 —

3' E90   02/2004 — 09/2008

3' E90 LCI   07/2007 — 12/2011

3' E91   02/2004 — 08/2008

3' E91 LCI   07/2007 — 05/2012

3' E92   05/2005 — 02/2010

3' E92 LCI   11/2008 — 06/2013

3' E93   09/2005 — 02/2010

3' E93 LCI   11/2008 — 10/2013

3' F30   02/2011 — 07/2015

3' F80 M3   04/2012 — 06/2015

3' F30 LCI   09/2014 —

3' F80 M3 LCI   01/2015 —

3' F31   07/2011 — 07/2015

3' F34 GT   07/2012 —

4' F32   11/2012 —

4' F33   03/2013 —

4' F83 M4   06/2013 —

4' F36   07/2013 —

5' F10   01/2009 —

5' F10 LCI   08/2012 —

5' F11   01/2009 — 06/2013

5' F11 LCI   08/2012 —

X1 E84   09/2008 — 06/2015

X3 F25   06/2009 —

X4 F26   05/2013 —

X5 E70 LCI   04/2009 — 06/2013

X5 F15   08/2012 —

X5 M F85   04/2013 —

X6 E71   01/2007 — 06/2014

X6 E72 Hyb   10/2008 — 10/2011

X6 F16   09/2013 —

X6 M F86   10/2013 —

 

Części:

- 2x 63267193293 - są to nasze lampki

- 4x 61130005197

- 4x 61130007452

- 2x 61136925634

- kilkanaście cm koszulek termokurczliwych

- cyna i lutownica

 

Można kupić również lampki używane z już uciętymi kablami i wtyczką niebieską wchodzącą bezpośrednio w lampkę,w ten sposób zaoszczędzimy trochę pieniędzy. W takim wypadku dokupujemy jedynie 4x kable 61130007452.

 

http://img.photobucket.com/albums/v330/scort_rst/BMW%20330d/51B76B44-D633-4002-80CB-BB5DAFAD4974_zpslnmemi9i.jpg

 

Przycinamy przewody na jednakową długość (mogą być dość krótkie ok 4 cm):

 

http://img.photobucket.com/albums/v330/scort_rst/BMW%20330d/1389CB2F-72B5-4C9B-902B-884637C4E270_zpskuipftzj.jpg

 

Lutujemy ze sobą poszczególne końce:

 

http://img.photobucket.com/albums/v330/scort_rst/BMW%20330d/6B9C4953-4D63-4052-8C90-929CA3804ABE_zps9zwdxctk.jpg

 

Zakładamy koszulki termokurczliwe:

 

http://img.photobucket.com/albums/v330/scort_rst/BMW%20330d/17A4F235-875E-470C-9E2D-BE6F8469DC5B_zps0hmkwslk.jpg

 

Wkładamy piny do kostki i zatrzaskujemy zamknięcie:

 

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=636974&d=1327799187

 

Wtyczki pasują idealnie:

 

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=636976&d=1327799187

 

Montaż:

 

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=636982&d=1327799246

 

Na koniec warto pobawić się NCS Expertem by pozbyć się błędów:

Kodujemy moduł LM i zmieniamy następujące wpisy:

KALTUEBERWACHUNG_KZL_L

 

KALTUEBERWACHUNG_KZL_R

 

WARMUEBERWACHUNG_KZL_L

 

WARMUEBERWACHUNG_KZL_R

 

Wszystkie zmieniamy na nicht_aktiv i to wszystko- gotowe!

 

Efekt:

 

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=636983&d=1327799246

Opublikowano

Świetne DIY. Można też to samo zrobić bez lutowania. Kupić przewody i konektory oddzielnie i samemu je "zakuć".

 

Uważasz, że żarówki LED są kiepskim rozwiązaniem? Może trafiłeś na jakieś kiepskie LEDy? U siebie nie mam LED-ów ale myślałem o ich montażu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uważasz, że żarówki LED są kiepskim rozwiązaniem? Może trafiłeś na jakieś kiepskie LEDy? U siebie nie mam LED-ów ale myślałem o ich montażu.

 

Mam u siebie "żarówki led", barwa zimna, 9 ledów w każdej. Jeżdżą ze mną ponad półtorej roku (26kkm) bez najmniejszych problemów. Nie gasną, nie mrugają, ładnie oświetlają numery, a kosztowały chyba 20pln za sztukę. Oczywiście CANBUS.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Oświetlenie fajnie wyszło ;) Masz może fotę jak to wygląda w nocy ??

 

Ja co prawda miałem ledy u siebie ale krótko.... i wróciłem do ORI a na dodatek zmniejszyłem im napięcie co by tablica rejestracyjna była mniej czytelna :mrgreen: Najchętniej bym to wyłączył :lol:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.