Skocz do zawartości

E46 - 330i, Problem z temperaturą po przejechaniu 800 m.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jestem nowy na forum i jeżeli zrobiłem coś źle w związku z zamieszczaniem tego tematu to z góry przepraszam i proszę o pomoc w poniższej sprawie.

 

E46, 330i, 2002 rok, skrzynia automatyczna, kupione 3 tygodnie temu, od tego czasu aby zlikwidować problem z przegrzewaniem się silnika, zostało wymienione: termostat (którego wcześniej nie było i też był taki sam problem z temp.), chłodnice która była nie szczelna, pompę wody, oraz mechanik sprawdził szczelność układu chłodzącego Co2 z czego wynika że uszczelka pod głowicą jest cała. Problem nie zniknął, na postoju, silnik może być odpalony 2-3 godziny i temp. jest w normie ale jak się przejedzie 800 m. to temp. wzrasta na czerwone pole.

 

Czy ma ktoś propozycję jak rozwiązać problem bez wymiany silnika?

Opublikowano

Skoro tyle już mechanik Ci zrobił to zapewne musi być głębszy problem.

Zacznijmy od tego że masz płyn uzupełniony i układ prawidłowo odpowietrzony, dalej czy na postoju łapie dobrą temperaturę ? czyli w pionie ? i w zbiorniczku wyrównawczym masz duży przelew ? czyli pełny obieg ?

Jakie są twarde są węże ?

Skoro idzie na czerwone to by wyglądało że w bloku niema płynu chłodzącego albo jest obstrukcja w obiegu. Nie było sypanych do układu chłodzenia uszczelniaczy co by zablokowały kanały w bloku ?

Czy Ci płyn wyrzuca przy dobrym przegazowaniu zanim pójdzie na czerwone ?

Czy masz instalację gazową ? a jak masz to zakręć butlę i pojeździj .

Odpowiedz na wszystkie pytania to będzie łatwiej coś podpowiedzieć.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dzięki za chęć pomocy.

 

Tak, na postoju wskazówka jest w pionie, dodam że wentylator też się włącza.

Nie wiem czy dobrze rozumie, ale jeśli masz na myśli pełny obieg czyli otworzenie termostatu to jak wspomniałem wcześniej, termostatu w silniku nie było a objawy były i są takie same.

Tak, węże są twarde.

Nie wiem czy poprzedni właściciel sypał jakieś uszczelniacze, lecz też przyszło mi na myśl że ktoś mógł tego użyć i są przytkane kanały. (odkąd mam auto, nikt jeszcze nie sprawdzał drożności kanałów)

Nie ma zamontowanego gazu.

Nie, płynu nie wyrzuca.

 

Dodam jeszcze że podczas wysokiej temperatury, próbowałem szybciej schłodzić układ poprzez zwiększenie na max temp. ogrzewania w środku auta i ku mojemu zdziwieniu, wcale nie leciało gorące powietrze a wskazówka była prawie na czerwonym.

Opublikowano

czy ten wskaźnik temperatury nie oszukuje ? Sprawdzałeś w ukrytym menu ?

Hmm... wyglądało by że niema obiegu a jak jest zatkane żeby to dobrze sprawdzić to grzebanie i mechanicy tego nie lubią.

w zbiorniczku wyrównawczym masz duży przelew ? czyli pełny obieg ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Test 7.0 w ukrytym menu i sprawdzisz dokładną temperaturę. Jak kupiłeś z niesprawnym układem chłodzenia to pewnie był zasypany jakimś uszczelniaczem i stąd te kwiatki..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co znaczy, że nie było termostatu? To już był jakiś kibel i maskowanie problemu. Auto ma grzać jak włączysz nawiewy. Jak nie grzeje to albo masz zapowietrzony układ albo niesprawny termostat albo walniętą nagrzewnicę albo jakieś inne kwiatki zrobione.

 

Najprostszy test jak nie masz możliwości podłączenia do INPY to jak górny wąż masz gorący to dolny ma być ledwo letni.

Opublikowano

Dobrze by było sprawdzić drożność układu chłodzenia, ale jest z tym sporo zabawy i trzeba odstawić prowizorkę , a w 5 minut tego nie zrobi , czyli zabiera sporo czasu.

Kiedyś pomagałem sąsiadowi jak miał podobną sytuację. Pamiętam że założył stary wydłubany termostat i odpiął górny wąż od chłodnicy i do chłodnicy prowizorycznie podpiął szlaufa z wodą podając umiarkowane ciśnienie aby chłodnicy nie rozwaliło a ja przedłużyłem ten górny wąż i łapałem co z niego leciało do wiadra. Słabo leciało , więc się zdecydował na zalanie octem, auto przegonił , zlał ocet zalał płynem i się poprawiło, jednak po roku sprzedał.

Dodam że przed zalaniem octem założył normalny termostat.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Dzięki za porady, auto wczoraj wieczorem oddałem do kolejnego mechanika i w przeciągu 2 tyg. powrócę aby się podzielić informacją czy udało się zlokalizować problem. Tak na marginesie to po zakupie auta usterka się pojawiła podczas powrotu do domu po przejechaniu 600 km.
Opublikowano

Dobrze że zmieniłeś mechanika , bo to nowe spojrzenie na usterkę i może inne doświadczenie.

Piszesz

usterka się pojawiła podczas powrotu do domu po przejechaniu 600 km.

Czyli mogło się zacząć banalnie np ubytek płynu i zapowietrzenie układu chłodzenia , a dalej ? np zły nowy termostat , układ nie odpowietrzony, hmm... nawet połamane łopatki wirnika mogą blokować przepływ płynu.

Jest potrzebna dobra diagnostyka warsztatowa.

Inna sprawa że jak kupiłeś bez termostatu to sprzedający miał też dziwne problemy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, od mojej ostatniej wiadomości auto przeszło przez dwóch mechaników, silnik został rozkręcony i zdiagnozowano wygięta głowice. Nie mam pojęcia jaka mogła być tego przyczyna, głowica idzie do prostowania i jest 50/100 ze będzie wszystko działało jak należy.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.