Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początku witam wszystkich. Chciałbym ze byście udzielili mi pomocy. Posiadam BMW E60 2008 r 525d silnik M57N2 197KM automat przebieg 218 tys. Mój problem polega na tym ze podczas np. wyprzedzania auto potrafi zakopcić na czarno. Posiadam w aucie DPF. Oryginalnie już nie posiadam klapek w kolektorze ssącym uszczelki założone nowe EGR wyczyszczony. Odma założona nowa. Z obserwacji INPA przepływomierz raczej jest dobry choć po odpięciu jego różnicy nie widać w przyspieszaniu. Nie jestem pewien jak powinno chodzi BMW z tym silnikiem ale odczuwam jak by auto trochę było zamulone szczególnie w zakresie obrotów niskich do 1500 obrotów . Spalanie raczej jest w normie trasa jadąc 140-150 7 l. Martwi mnie trochę brak mocy na tych niskich obrotach no i te kopcenie na czarno co można sprawdzić w takich objawach. Dodam tez ze jadąc np. 120 i wciśniecie gazu to odczuwam jak by auto musiało sobie trochę pomyśleć i po jakimś czasie zaczyna dopiero się zbierać.

Wyniki z INPA 3 bieg gaz w podloge

Nominal charhe air 2378 actual 2357

Nominal railpressure 1199 actual 1195

przepływomierz nominal 1064 actual 1213

 

Wtryski pokazują

1 0.02

2 0.16

3 0.60

4 -0.21

5 -0.76

6 0.21

Co może powodować objawy zadymienia i czy to normalne ze po odłączeniu przepływomierza nie widać zmian a według INPY wszystko jest ok ?? Z gory dziękuje za podpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak kopci z dpfem to coś z nim może być nie tak.Sprawdź ciśnienie przed dpfem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej jak kopci to nie ma już DPF-a
Opublikowano
z tego co mechanik sprawdzał to mówił ze dpf jeszcze jest bo widzial roznice cisnienia. A czy ktos moze powiedziec czemu po odlaczeniu przeplywomierza nie widac roznicy ? Dodam ze juz pare razy wypalalem dpf w dis ale to jakos nic nie daje jesli chodzi o dymienie w Dis Exhaust gas backpressure na wolnych obrotach pokazuje 8,9
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zadaniem DPF-a jest zatrzymanie całej sadzy, jeśli u Ciebie widać dym to albo ktoś przewiercił filtr albo wybebeszył go lub w jakiś sposób jest uszkodzony. Może katalizator jest przytkany i dlatego problemy z mocą + różnice ciśnień.
Opublikowano (edytowane)
z oględzin moich nie widać śladu ingerencji w dpf auto zostało kupione od pierwszego wlascicela w belgi osobiście nie przez handlarza w BMW niby przebieg oryginalny tylko trochę dziwi mnie fakt ze jak odepnę przeplywke to nie czuje żadnej różnicy :( a według INPA pokazuje to co oczekuje komputer. Z tego co poczytałem w necie to DPF w BMW wytrzymują duzo więcej przebiegu Edytowane przez dj_mlody12
Opublikowano
A jakieś błędy w ECU? moim zdaniem problem tkwi w sterowaniu EGR co z tego, że wyczyściłeś jeśli zaworek nie daje odpowiedniego ciśnienia. Ściągnij wężyk podciśnieniowy od EGR i zaślep go i przejedz się - jeśli to wina zaworka to poczujesz różnice jeśli nie to prawdopodobnie coś z DPF tak jak kolega guzior2 sugeruje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z oględzin moich nie widać śladu ingerencji w dpf auto zostało kupione od pierwszego wlascicela w belgi osobiście nie przez handlarza w BMW niby przebieg oryginalny tylko trochę dziwi mnie fakt ze jak odepnę przeplywke to nie czuje żadnej różnicy :( a według INPA pokazuje to co oczekuje komputer. Z tego co poczytałem w necie to DPF w BMW wytrzymują duzo więcej przebiegu

 

Wszystko fajnie tylko nie można inaczej wytłumaczyć wydobywającego się dymu, nawet przy zapchanym DPF-ie nie zobaczysz dymu bo nie ma prawa się wydostać, samochód straci moc ale dymu nie będzie a u Ciebie jest i jedyne sensowne wytłumaczenie to że ktoś go wydłubał lub się rozleciał.

 

PS. Daj znać kiedyś jak się uporasz z problemem

Opublikowano (edytowane)
ogólnie to jest juz moje 3 BMW ale pierwsza disel wiec trochę jestem zielony jak wyczyściłem EGR(choc nie za bardzo był brudny w porównaniu do innych użytkowniku) to po złozniu odpaliłem bez rury tej głównej i po dodawaniu gazu widać było ze EGR pracuje otwiera sie i zamyka. Dodam tez ze np jak wyczyściłem EGR i zdjąłem rurę od wlotu powietrza po paru dniach to w EGR były ślady oleju. Dlubanie przy DPF raczej bym odstawil wydaje mi sie ze jeszcze prawdziwi Belgowie raczej tego nie robią choć mogę się mylić, Mechanik pokazywał mi katalizator z BMW innego w którym była wypalona dziura ale czy to możliwe ze przy 200 tys cos takiego mialo miejsce. Co do błędów ani dis ani INPA nic nie pokazują a czy ktoś spotkał sie ze po odpięciu przeplywki nie widać żadnych zmian?I jeszcze pytanie jeśli chodzi o ten model i silnik to jak startuje z miejsca gaz w podłogę to powinna zapalać sie kontrola tracki opony mam 225 17 na suchym czystym asfalcie rusza bez migania kontroli jak jest trochę piasku to wtedy możne kontrola trakcji przy gwałtownym starcie sie zapalić czy to normalne czy porostu jest brak mocy?? Edytowane przez dj_mlody12
Opublikowano

możliwe, ale i tak nie masz pewności, że przebieg masz oryginalny. Możliwe też, że auto przyjechało do polski z zapchanym filtrem a handlarz go wyciął.

Druga sprawa jak często dolewasz olej do silnika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy dużo mniejszych przebiegach zdarzają się problemy z DPF-em ponieważ wystarczy że zepsuje sie coś co odpowiada za uruchomienie procedury wypalania filtra np. termostat, silnik nie osiąga minimalnej temp. która potrzebna jest aby proces wypalania się rozpoczął, E60 nie posiada na wierzchu wskaźnika temp. i nieświadomy użytkownik jeździ do póki nie zapcha się DPF.

 

Ps. Usuwanie DPF jest w każdym kraju. Mieszkałem kiedyś w Irlandii i bez problemu samochody z wyciętym filtrem przechodzą rygorystyczne przeglądy ponieważ mieszczą się w normach, teraz mieszkam w UK i jest to samo.

Opublikowano
co do handlarza omijam ich auto kupiłem osobiście w belgi gdyż tu przebywam jesli chodzi o temp to zgodzę sie wymieniłem 2 termostaty + pompę wody wszystko oryginalne BMW wcześniej w trasie tem spadała nawet do 75 s możne tu był jakiś problem po wymianie termostatów tem mam 88 90 s Raczej bym sie zdecydował na zakup nowego dpf niż go wycinać jakoś nie lobie jak z tylu jest czarny dymek. A czy możne być taka opcja ze DPF teraz sie doczyszcza bo dodam ze te dymienie nie wystaje zawsze zazwyczaj jest tak jak to w dislu raz zadymi i koniec i potem można gazować i już nie dymi ale raz na jakiś czas puści dym
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jesli chodzi o temp to zgodzę sie wymieniłem 2 termostaty + pompę wody wszystko oryginalne BMW wcześniej w trasie tem spadała nawet do 75 s możne tu był jakiś problem

 

No i możliwe że już poprzedni właściciel miał je nie sprawne, DPF mu się zapchał i wybrał opcje za 300 eur a nie za 2000 eur.

Opublikowano
to jest dymienie a jeśli chodzi o moc to jest normalne ze do tych 1500 1700 obrotów auto dość zamulenie przyspiesza? no i z tego co czytam w necie to auto z podobnymi silnikami przy starcie z miejsca jeszcze na 2 biegu potrafi gubić trakcie a u mnie nawet na 1 nie da rady. Jesli chodzi o dolewanie oleju na 10 tys km zniknęły mi 2 kreski na tym komputerowym wskaźniku. No i dręczy mnie ta przerywka czemu nie widać różnicy po jej odpięciu??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to jest dymienie a jeśli chodzi o moc to jest normalne ze do tych 1500 1700 obrotów auto dość zamulenie przyspiesza? no i z tego co czytam w necie to auto z podobnymi silnikami przy starcie z miejsca jeszcze na 2 biegu potrafi gubić trakcie a u mnie nawet na 1 nie da rady. Jesli chodzi o dolewanie oleju na 10 tys km zniknęły mi 2 kreski na tym komputerowym wskaźniku. No i dręczy mnie ta przerywka czemu nie widać różnicy po jej odpięciu??

 

Mój kolega ma ten sam silnik co Ty i chodzi super, zbiera się od razu, nie czułem żadnej zwłoki, z resztą u siebie też nie czuje. Przydała by Ci się dobra diagnostyka i ktoś kto się zna na tym

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej przydał by się ktoś kto będzie wiedział co sprawdzić i na co zwrócić uwagę, najlepiej to przeprowadzić diagnostykę pod obciążeniem.
Opublikowano
te wyniki co podałem na początku to są przeprowadzone przez zemnie w inpa gaz do końca 3 bieg i tu jest moje zwiedzeni ze wszystko niby jest ok ale nie widzę różnicy po odpięciu przeplywki dodam jeszcze ze jak odepene przeplywke to INPA mierzy dalej podobnie z różnica na biegu jałowym wtedy aktualne pomiary przeplywki sa zawyżone o 200 a podczas jazy mierzy podobnie czego oczekuje komputer
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Coś kojarzę że Inpa miała problem z prawidłowym pomiarem przepływki, możesz poszukać o tym na forum. Lepiej sprawdź DIS-em.
Opublikowano
a jesli chodzi o disa to zrobić test przeplywki?? jesli chodzi o test to byl robiony na biegu jałowym i dis sam podnosił obroty to o ten test chodzi?
Opublikowano
A jeśli chodzi o lampkę trakcji to przy tym silniku przy starcie na suchym asfalcie z tymi oponami powiną ona mrygac?Tak jak wcześniej wspomniałem u mnie przy starcie czyli gaz w podłogę przyspieszenie jest ale jakoś nie widać żeby było aż takie żeby musiał działać system.wydaje mi sie ze po odpięciu przeplywki silnik jakoś miękko pracuje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli coś jest bardzo nie tak z silnikiem(lejące wtryski itp.),to będzie kopcił nawet ze sprawnym dpf.U kumpla wymienialiśmy wtryski do testów,jego auto 525d lci 197km.Włożyliśmy z 530d nie pamiętam z jakiej wersji,ale samochód dostał kopa że objeżdżał moje 530d bez problemu,tylko za nim była czarna chmura,że nic nie było widać,nawet przy lekkim dodaniu gazu.Dpf 100% był sprawny,zresztą jest do dnia dziesiejszego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jeśli chodzi o lampkę trakcji to przy tym silniku przy starcie na suchym asfalcie z tymi oponami powiną ona mrygac?Tak jak wcześniej wspomniałem u mnie przy starcie czyli gaz w podłogę przyspieszenie jest ale jakoś nie widać żeby było aż takie żeby musiał działać system.wydaje mi sie ze po odpięciu przeplywki silnik jakoś miękko pracuje

 

Nie wydaje mi się żeby mogła włączyć się kontrola trakcji na suchym asfalcie i to przy automacie. Być może przepływka jest problemem ale musisz to sprawdzić, najlepiej jak byś miał na podmianę od kogoś.

 

 

Jeśli coś jest bardzo nie tak z silnikiem(lejące wtryski itp.),to będzie kopcił nawet ze sprawnym dpf.U kumpla wymienialiśmy wtryski do testów,jego auto 525d lci 197km.Włożyliśmy z 530d nie pamiętam z jakiej wersji,ale samochód dostał kopa że objeżdżał moje 530d bez problemu,tylko za nim była czarna chmura,że nic nie było widać,nawet przy lekkim dodaniu gazu.Dpf 100% był sprawny,zresztą jest do dnia dziesiejszego.

 

Kopcenie kopceniu nie równe. Sprawny DPF wyłapie cząstki stałe (sadzę) a końcówka wydechu będzie czyściutka, jeśli jest inaczej to filtr jest uszkodzony np. poprzez regenerację chemiczną lub jest usunięty, to tyle w temacie, jeśli ktoś myśli inaczej to wystarczy zapytać fachowców którzy się tym zajmują. Co innego kiedy dym jest innego koloru np. biały to wtedy jak najbardziej możliwe.

Opublikowano
Oczywiście pytam o ta kontrole żeby mieć jakieś porównanie. Jeśli chodzi o zapach spalin z DPF i bez niego to jest jakaś różnica? U mnie spalin nie śmierdzą jak z typowego disla tylko jakiś taki inny zapach maja. Czy da sie disem sprawdzi dokładnie tego DPF,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.