Skocz do zawartości

N42B20 Stuki w układzie napędowym przy ruszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, z problemem stuków w układzie napędowym walczę już pół roku. Jest to metaliczny stukot przy szybkim ruszaniu i występuje bardzo wyraźnie po gwałtownym wciśnięciu sprzęgła, np. gdy jadę na wstecznym, wciskam sprzęgło aby zakończyć cofanie na rozpędzonym samochodzie, tak samo jest na 1 i przy zmianie na 2 bieg- zawsze po wciśnięciu sprzęgła i mam ok. 3 metaliczne stuknięcia, można ten dźwięk porównać do poluzowanego wydechu który o coś uderza, zrobiłem chyba wszystko co możliwe i bez zmian. Stukot na podnośniku wyraźnie wydobywa się ze skrzyni biegów.

Lista wykonanych czynności w celu usunięcia usterki:

-wymiana wszystkich 7 tulei tylnej belki czyli mocowania dyfra też

-wymiana łącznika elastycznego skrzyni biegów z wałem napędowym

-wymiana podpory wału

-wymiana poduszek skrzyni biegów

-poduszki silnika sprawdzone- ok

-mocowanie belki do podłogi sprawdzone- ok

-podmiana dyfrów na 3 różne

-podmiana skrzyni biegów na 3 różne

-podmiana wału napędowego, na moim luzu na krzyżakach też nie było ale z tego wszystkiego w ramach testu podmieniłem cały wał

-wymiana kompletu sprzęgła z kołem dwumasowym na nowe LUKa, później też w ramach testów na inne używane, sprzęgło wyzerowane

-wymiana wszystkich tulei tylnego zawieszenia łącznie z progowymi

-wymiana półosi na nowe Metelli

-zaciski hamulcowe solidnie dokręcone

 

Wpadłem na jeszcze jeden pomysł który będę jutro realizował, mianowicie ustawienie wałków balansujących, na 100% są źle ustawione bo ktoś wcześniej nieumiejętnie ingerował w rozrząd.

Na tym poziomie kończą się moje pomysły ale korzystając z okazji, że będę zwalał miskę olejową może ktoś nasunie jeszcze jakieś pomysły co tam i ogólnie jeszcze sprawdzić.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Ustawiłem prawidłowo wałki balansujące jednak nie rozwiązało to problemu ze stukami. Tak jak wcześniej wspomniałem, że wiedziałem o ich złym ustawieniu po tej operacji znacznie poprawiła się kultura pracy silnika. Ma ktoś jakieś pomysły z tymi stukami?

Jeździć i nie wnikać już trochę za późno zważywszy na poniesione koszty i czas :/

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skupiłbym się chyba na półosiach i przegubach. Te nowe są na 100% ok? Nie mają luzów?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Stare się przycinały i wymieniałem wszystko aby zrobić te stukanie ale co bym nie wymieniał to i tak bezskutecznie.

Nowe chodzą luźno ale jakiś luzów które powodowałyby na nich stukanie raczej nie widzę.

Opublikowano
U mnie takie stukanie powodowały luzy na przegubach, wymieniłem całe półosie z przegubami na inne używane ale bez luzów i przestało stukać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.