Skocz do zawartości

Obrócona panewka!!!!! e60 530d 231 remont????


bakue60

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Niestety, zdarzyło mi sie cos niewiarygodnego. Nigdy nie spodziewałem sie ze w 3 litrowym dieselu bmw z 2006 roku obróci mi sie panewa. Wrzuciłbym kilka zdjęc ale nie wiem jak to zrobic.

 

Abstrahując od przyczyn , stoje przed mega dylematem robić remont czy szukać uzywanego silnika.

Góra silnika jest w porzadku, obrocona panewa na 3 cylindrze, wał chyba do śmieci bo widać i czuć rysy na jednym czopie, jeden tłok przytarty, jedna korba na pewno do wymiany... jest tez ryska na bloku...

Zwracam sie do kolegów z pytaniem co by poczęli w moim przypadku?? Czy da sie w ogóle zrobic remont tego silnika?? Niby mozna kupić wał używany, korbę tez... Panewki nadwymiar pewnie tez są dostępne bo do używanego wału nominalne nowe panewki chyba nie będą dobrym wyborem... czy wał w m57n2 mozna szlifować??

 

Bede bardzo wdzieczny za wasze opinie i wskazówki.

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim przypadku zsumowałbym koszty i rozważył remont

Jeżeli wyjdą kosmiczne koszty rozejrzeć się za używką kupić używkę rozebrać i od razu powymieniać to co się zużywa lub się zużyło aby zamontować motor pewny i mieć z głowy.

bo 1/3 kosztów to czas i praca demontażu i montażu, a jak się kupi używany niepewny to kolejne koszty napraw dupereli.

 

dziwna sprawa w takim silniku obrócić panewkę, chyba widzę taki post pierwszy i nie tylko na polskim forum...

Jaki olej lałeś ? co ile wymieniałeś go ?

lałeś jakieś specyfiki ? płukanki ?

 

śledząc Twoje posty coś zaczęło się dziać od końca sierpnia kiedy napisałeś że auto straciło moc, może coś z turbiną ? coś się rozleciało zmieliło i zapchało kanaliki ?

Albo turbo przestało działać jak należy i silnik był zbyt mocno obciążony i dostał po tyłku w kilku momentach ?

 

Kwestia co spowodowało taką usterkę aby w przyszłości się nie powtórzyło..

 

Ps wstaw jeszcze raz foty dokładne popsutych elementów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
napisz konkretnie listę części do wymiany jak już będziesz wiedział
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim przypadku zsumowałbym koszty i rozważył remont

Jeżeli wyjdą kosmiczne koszty rozejrzeć się za używką kupić używkę rozebrać i od razu powymieniać to co się zużywa lub się zużyło aby zamontować motor pewny i mieć z głowy.

bo 1/3 kosztów to czas i praca demontażu i montażu, a jak się kupi używany niepewny to kolejne koszty napraw dupereli.

 

dziwna sprawa w takim silniku obrócić panewkę, chyba widzę taki post pierwszy i nie tylko na polskim forum...

Jaki olej lałeś ? co ile wymieniałeś go ?

lałeś jakieś specyfiki ? płukanki ?

 

śledząc Twoje posty coś zaczęło się dziać od końca sierpnia kiedy napisałeś że auto straciło moc, może coś z turbiną ? coś się rozleciało zmieliło i zapchało kanaliki ?

Albo turbo przestało działać jak należy i silnik był zbyt mocno obciążony i dostał po tyłku w kilku momentach ?

 

Kwestia co spowodowało taką usterkę aby w przyszłości się nie powtórzyło..

 

Ps wstaw jeszcze raz foty dokładne popsutych elementów

 

Dzięki za posty.

więc po kolei..

Koszty są ważne ale największy priorytet dla mnie to zrobić auto tak, żeby bezproblemowo służyło długi czas.

Podobnie jak Ty, nie znalazłem podobnych tematów w necie. Wygląda na to, że obrócone panewki w tym silniku to rzadkość.

Mi sie to zdarzyło... Masakra, ciągle nie moge w to uwierzyć.

 

Auto do przebiegu ok 238 tys jeździlo na castrolu edge 0w30. Poprzedni właściciel NIC nie robił w tym aucie, olej wymieniał pewnie co jakies 20-25 tys km

Ja robiłem to duzo cześciej, maks co 10 tysięcy...

 

Myslę, że ostatnie tematy, które miały miejsce były zapowiedzią obecnej awarii. Przy odpalaniu coś wyraźnie klekotało przez 2-3 sekundy.

Idąc za sugestiami z forum wymieniłem podstawę filtra oleju i sam olej na Motula Xclean + 5w30 - nie wiem czy to miało jakis zwiazek, ten olej jest bardzo zachwalany.. Czy mógł wypłukać nagary, które zapchały kanaliki??? Nie wiem, byc moze...

W każdym razie teraz sądzę, że te stuki oznaczały słabe cisnienie oleju... Niestety, zadna kontrolka cisnienia sie nie wyswietliła..

 

Temat z turbiną mysle ze nie miał zwiazku bo uszkodzeniu uległ nastawnik turbiny. Turbo wymienilem na nowe..

 

Zamieszczam kilka zdjec, nie wyglada to fajnie.

 

http://images76.fotosik.pl/68/02270153c54dcd85.jpg

http://images76.fotosik.pl/68/bcc0ecf466f7b1d6.jpg

http://images75.fotosik.pl/68/272ea993e9c82fe5.jpg

 

 

Co do posta kolegi na temat panewek to mam wątpliwości, czy załozenie nominalnych panewek na używany wał to dobry pomysł..

Liczę, że tutaj wypowiedzą sie koledzy co mają wieksza wiedze na ten temat..

 

pozdrawiam :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
bywa, głowa do góry :cool2: , trzeba to teraz mądrze ponaprawiać, jeżeli używany wał w idealnym stanie to nominalne panewki śmiało
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
remont po mojemu na pewno wyjdzie drogo a silników całe allegro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to nie ty zepsułeś, wymieńsilnik.pl polecam montowałem od nich części i było ok, mają wejscie w skandynawskich ubezpieczalniach i silniki są z aut powypadkowych, długo są na rynku więc mało ryzykujesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego posłuchaj rady gorika79 naprawiałem swoje e60 u Niego i byłem bardzo zadowolony. Pan Adam(gorik79) wie co mówi i zna się na BMW jak mało kto polecam również ACS też Pan Adam. Ostatnio Naprawiam w ACS-sie ale z tego względu że mam bliżej w poniedziałek zostawiłem E61 do wymiany rozrządu, we wtorek odebrałem i jestem mega zadowolony silnik pracuje super po wymianie rozrządu :-) jest moc :P .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego bakue60 uważaj, żebyś po remoncie silnika nie spotkała Cie znowu ta sama sytuacja.

Lepiej znajdź przyczyne zanim zaczniesz cokolwiek robić bo znowu zatrzesz silnik.

Już Ci kiedyś pisałem na którymś poście, że spotkała mnie podobna sytuacja. Padła mi pompa olejowa! żadna kontrolka się nie zapaliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za rade ale bede raczej wymieniał silnik wiec i pompa bedzie "nowa" (przynajmniej tak mi sie wydaje, ze pompa olejowa jest zostawiona jak sie kupuje tzw. slupek). Moj silnik dobrze dostał, wał jak widać jest w słabym stanie ale wiekszy problem to wyczuwalne palcem rysy na gładzi cylindra. Z tego co sie orientuje przy alu bloku takie szkody sprawiają ze jest on na smieci...

 

Kupi sie silnik (wymiensilnik.pl) uszczelni, wymieni rolki, paski, rozrzad, sprawdzi sie wtryski, kompresje, cisnienie oleju i licze ze bedzie okej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje domysły co do przyczyn awarii są nastepujace:

- zaniedbania poprzedniego wĺaściciela.

Wymieniał on olej co ok 20-25 tysiecy auto zawsze zalewane Castrolem 0w30. Jak dla mnie za rzadko ale chyba mieści się w normie, olej średni ale nie taki znowu najgorszy.. Przy ostatnim serwisie wymienilem na Motula x-CLEANA 5W30 i moze on cos poprosty wypłukał. Moim zdaniem najmnie prawdopodobna przyczyna.chociaz pierscienie olejowe na pierwszym cylindrze zapieczone...

- nieudolnosc mojego mechanika, ktory jakies 2 tyg temu wymieniał mi podstawę filtra oleju. Byc moze to miało znaczenie, mkze cos zle założył...

- pompa oleju z tym, ze nie wyświetliła mi sie kontrolka cisnienia a czujnik był nowy - dołączony był do podstawy filtra o ktorej pisze wyzej.

 

Innych pomysłow nie mam.. moze jeszcze rozrzedzony przez dpfa olej bo mialem na kompie bład dpf.. acha i przez dłuzszy czas jezdziłem z uszkodzoną klapą gaszącą.. brak innych pomysłów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dlatego leje się olej który nie jest rozreklamowany - mniejsze ryzyko podrobienia :) pamiętam na motul jakieś 4-5lat temu był buuuum i od tamtej pory olej produkują podwykonawcy lub jest podrabiany...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co w takim razie lać? nie castrol, nie motul nie mobil... to co może turdus?

nie możliwe, że po jednej wymianie na motula zatarł silnik - nie siejcie propagandy.

fuchs, millers, valvoline...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli problemem był by ubytek ciśnienia oleju to przeważnie najszybciej leci panewka najdalej od pompy oleju czyli 6 cylinder.

Jeżeli chcesz miec pewność do silnika pomyśl trzeźwo czy kupno używanego ma sens.A co do "super" firm które sprzedają używane silniki,oni wiedzą o tym silniku tyle co wy.Wymontowany silnik z auta o przebiegu 120 000(większość sprzedających rzuca takie hasełka).A jak ktoś chce kupić auto i sprawdza przebieg to dziwnym trafem 3/4 aut ma kręcone liczniki i całościowo to trupy łączni z silnikiem więc dlaczego nagle wierzycie ze wymontowany silnik ma mały przebieg?Smiech na sali robicie.

Jak chcesz pewny silnik to rób szlif wału+nowe panewki+nowy tłok+wstawienie tulei w cylinder i wtedy masz pewność że bedzie dobrze.

Kupna używanego wału i zakładania nowych nominalych panewek nawet szkoda komentować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.