Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 293
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

U mnie po 3.000km pokazuje 9.7.

Głównie poza miastem, ale też i bez dużych szaleństw. Jutro wymieniam olej to zacznę w końcu jeździć ;-)

Zakładałem okolice 12.0 także póki co jestem bardzo zadowolony.

125i.

Opublikowano
U mnie po 3.000km pokazuje 9.7.

Głównie poza miastem, ale też i bez dużych szaleństw. Jutro wymieniam olej to zacznę w końcu jeździć ;-)

Zakładałem okolice 12.0 także póki co jestem bardzo zadowolony.

125i.

 

Jeśli zgodnie z założeniami będziesz traktował jak weekendowy fun car (a nie samochód na wakacyjne trasy) to może być więcej :P

 

Ja na dotarciu miałem chyba okolice 7.6 (jeśli pamiętam), ale głównie krajówki jednopasmowe. Ostatnio mialem 10.1 z ostatnich 11k ale po biciu rekordu na dystans na eco pro spadło do 9.5 i teraz znów rośnie (już jest 9.7). Generalnie okolice 10.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Spalanie na dotarciu ma się słabo do rzeczywistości. Kręcąc do 4,5 tys obr/min auto pali bardzo mało, wystarczy kilka razy depnąć do odcinki i już spalanie podskakuje o litr - dwa na odcinku 10-15 km.
Opublikowano
Kilka wynikow z tempomatu. Stala predkosc.

130 na Eco Pro, reszta Comfort. Nie wiem czy ma to jakies znaczenie przy utrzymywaniu stalej predkosci.

7iy73Yd.jpg

ssb3tbW.jpg

UfDk7xH.jpg

YK5MT2r.jpg

 

Eco Pro mi gaśnie od 78mil/h

http://zapodaj.net/images/2f26374e0c65b.png
Opublikowano

 

Eco Pro mi gaśnie od 78mil/h

 

U mnie (gdzie jest normalny system metryczny i jeździmy po normalnej stronie drogi :P (taka dygresja :8) swoją drogą coś się posuwa ten proces https://en.wikipedia.org/wiki/Metrication_in_the_United_Kingdom ???)) limit Eco Pro jest ustawialny do 130km/h (czyli coś koło 80,78 mph). Oczywiście im mniej tym pokazuje te potencjalne zaoszczędzone procenty paliwa jako większe, ale maksymalne jest 130.

 

Reszta od 140+ mierzona w Comforcie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kilka wynikow z tempomatu. Stala predkosc.

130 na Eco Pro, reszta Comfort. Nie wiem czy ma to jakies znaczenie przy utrzymywaniu stalej predkosci.

7iy73Yd.jpg

ssb3tbW.jpg

UfDk7xH.jpg

YK5MT2r.jpg

 

Eco Pro mi gaśnie od 78mil/h

 

Z ciekawości, nie negując żeby nie było, na dłuższych takich bardziej miarodajnych odcinkach miałeś okazję sprawdzić podobne spalanie przy podobnych średnich?

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

 

Z ciekawości, nie negując żeby nie było, na dłuższych takich bardziej miarodajnych odcinkach miałeś okazję sprawdzić podobne spalanie przy podobnych średnich?

 

Jest problem z metodologią, to fakt. Ale i warunki nie były laboratoryjne :P

 

NIe wiem o której musiałbyś jechać autostradą (ekhem...oczywiście niemiecką :wink: ) 170km/h, żeby przejechać np 100km bez potrzeby hamowania. Zatem to są najdłuższe odcinki jakie udało mi się przejechać bez potrzeby hamowania, bo ciężarówka na lewym, ktoś nie spojrzał w lusterko, etc.

 

Wynik ze średnią 130 km/h ale gdy musiałbyś 5 razy zwalniać do 90 i znów się rozpędzać dużo trudniej było by odnieść do swojego samochodu i jakoś porównać. Bo równie dobrze możesz ciąć 200km/h i hamować co chwilę. Wtedy przy podobnej średniej wyjdzie Ci dwa razy tyle, ale ciężko taką jazdę porównać czy nawet powtórzyć. (Np. 320 km ze średnią 120km/h i średnia 11,5l, czyli więcej niż trzymając 170 na tempomacie)

 

Z drugiej strony pomiar po "na oko" płaskich odcinkach i na tyle długich, że wynik był w miarę stabilny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Z ciekawości, nie negując żeby nie było, na dłuższych takich bardziej miarodajnych odcinkach miałeś okazję sprawdzić podobne spalanie przy podobnych średnich?

 

Jest problem z metodologią, to fakt. Ale i warunki nie były laboratoryjne :P

 

NIe wiem o której musiałbyś jechać autostradą (ekhem...oczywiście niemiecką :wink: ) 170km/h, żeby przejechać np 100km bez potrzeby hamowania. Zatem to są najdłuższe odcinki jakie udało mi się przejechać bez potrzeby hamowania, bo ciężarówka na lewym, ktoś nie spojrzał w lusterko, etc.

 

Wynik ze średnią 130 km/h ale gdy musiałbyś 5 razy zwalniać do 90 i znów się rozpędzać dużo trudniej było by odnieść do swojego samochodu i jakoś porównać. Bo równie dobrze możesz ciąć 200km/h i hamować co chwilę. Wtedy przy podobnej średniej wyjdzie Ci dwa razy tyle, ale ciężko taką jazdę porównać czy nawet powtórzyć. (Np. 320 km ze średnią 120km/h i średnia 11,5l, czyli więcej niż trzymając 170 na tempomacie)

 

Z drugiej strony pomiar po "na oko" płaskich odcinkach i na tyle długich, że wynik był w miarę stabilny.

 

Generalnie o to mi właśnie chodziło, czyli można założyć, że są to wyniki w warunkach optymalnych, lecz niestety w PL rzadko spotykanych :wink:

Pytałem o dłuższe odcinki, właśnie z tego powodu, moje A4, co prawda cięższe awd i mocniejsze, ale przy średniej 170 na odcinku ok 100km ma spalanie rzędu 15+ :mrgreen:

Jest wiele zmiennych, od ruchu na drodze, nachylenia, wiatru (mimo wszsytko :mrgreen: ) do sposobu przyspieszania, które mają wpływ tak więc trzeba by przyjąć jakiś schemat, ale ciekawie Ci to wyszło, mimo wszystko.

U mnie na ecopro ustawionym na 130 na odcinku ~100km mam 4.7, ale w zasadzie więcej patrzę w lusterko wsteczne niż do przodu :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zeby miec taka srednia trzeba sie rozpedzac w rejony gdzie moje 1.6 dosyc mocno puchnie. A 100 km pod czerwonym polem nie jest ani komfortowe ani chyba zdrowe dla silnika?

 

No u mnie jeszcze kawałek do czerwonego pola, ale na pewno na dłuższą metę korzystne to nie jest.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Członkowie klubu
Opublikowano
W sobotę spieszyłem się do roboty, ok 50 km trasy z tego 35 dwupasmówka, ok 10 zwykła jednojezdniowa, reszta miasto, średnia prędkość 137, spalanie w okolicach 15. Spora część jazdy po dwupasmówce to pedał w podłodze i do odcięcia. Leci licznikowe 225 i dalej nie da rady.
Opublikowano

 

Eco Pro mi gaśnie od 78mil/h

 

U mnie (gdzie jest normalny system metryczny i jeździmy po normalnej stronie drogi :P (taka dygresja :8) swoją drogą coś się posuwa ten proces https://en.wikipedia.org/wiki/Metrication_in_the_United_Kingdom ???)) limit Eco Pro jest ustawialny do 130km/h (czyli coś koło 80,78 mph). Oczywiście im mniej tym pokazuje te potencjalne zaoszczędzone procenty paliwa jako większe, ale maksymalne jest 130.

 

Reszta od 140+ mierzona w Comforcie.

Tak apropo dygresji, to oprócz mil i co jeszcze lepsze mpg (czyli ilość mil przejechanych na galonie paliwa :D ok 4.54 litra :D ) to w życiu codziennym jednostki te co wszędzie :D

Gdzie obliczanie sobie w głowie mile na kilometry i odwrotnie jest banalnie proste, to mpg jest abstrakcją, mam w samochodach poustawiane l/100km, ale mpg i tak znam na pamięć, po tysiącach rozmów Ludźmi wyznającymi mpg, poprostu to trzeba było ogarnąć, praktycznie na tzw pamięć :D

 

A co do normalnej stronie drogi, to uwierz, że po kilku latach robisz się najbardziej uniwersalnym kierowcą i jeśli tylko masz kierę po właściwej stronie przy właściwym ruchu drogowym, to nie zauważysz zmiany.

 

Gwoli formalności- Eco Pro do 132 km/h :)

No to BMW sobie w kulki leci

http://zapodaj.net/images/2f26374e0c65b.png
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Automat, jazda większość w mieście, z 80% na tryb Sport.

Nie wkręcałem go jednak jakoś strasznie wysoko i przejechałem 250km jak zaświeciła się kontrolka :lol:

 

Ciekawe jaka może być górna granica spalania, chyba zrobię test haha.

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.