Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc wszystkim

Mam pytanie w sprawie silnika m50b25 bez vanosa. Jaka powinien miec kompresje , czy tym wiecej tym lepiej? Ktos moze wie ile te silniki mialy , gdy wyjechaly z salonu? Pokazuje mi 15.2-15.5 , z tego co sie dowiedzialem w internetach , powinno byc 11-12. Pozdrawiam

Opublikowano
Trochę za wysoka ta kompresja może być kilka przyczyn uszczelnia go olej co za tym idzie powinien brać olej dzieje się tak? kolejna sprawa czy głowica nie była planowana ? bo przez to też mogła zwiększyć się kompresja
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wygląda na to że spala olej i powstała gruba warstwa na denku tłoka stąd tak wysoka kompresja.Albo ktoś robił głowicę i sporo splanował a dał uszczelkę pod głowicę nominał.Najważniejsze żeby kompresja była w miarę równa na tłokach.Wyższa kompresja to większa moc ale co za tym idzie szybsze zużycie silnika w tym przypadku.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zbyt wysoka kompresja moze przyczynić się do spalania stukowego

jak pisze kolega wyżej a silnik m50b25 bez vanosu nie posiada czujników stukowych żeby się przed tym uchronić i może być bałagan.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Wzór na obliczenie nominalnej kompresji

 

Oto wzór z jakiego można obliczyć dla każdego silnika nominalną kompresję.

 

stopień sprężania x 0.125= ciśnienie w MPa

 

1MPa=10bar

znalazłem to w necie,bo już sam zapomniałem ten wzór

Opublikowano
Czesc wszystkim

Mam pytanie w sprawie silnika m50b25 bez vanosa. Jaka powinien miec kompresje , czy tym wiecej tym lepiej? Ktos moze wie ile te silniki mialy , gdy wyjechaly z salonu? Pokazuje mi 15.2-15.5 , z tego co sie dowiedzialem w internetach , powinno byc 11-12. Pozdrawiam

Będąc dokładnym to zapewne zmierzyłeś ciśnienie sprężania, a nie kompresje.

To są dwie różne wartości, w skrócie: kompresja (stopień sprężania) jest stała dla danego silnika, bo jest to zmiana objętości komory spalania, a dopiero ciśnienie sprężania uwzględnia warunki pomiaru, pasowanie tłok-cylinder, uszczelnienia itd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.