Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich :)

 

Od jakiegoś miesiąca zakupiłem po kosztach bo jedynie (2400)bunie 2.0 m52 w sedanie wcześniej miałem też 2litrówke tyle że mazde mx-6 niestety zaliczyła rów :(. Chciałbym ten temat przeznaczyć do opisywania wszystkich problemów jak i postępów które będzie udało mi się osiągnąć w czasie stawiania jej na "nogi" :)

 

Moje pierwsze pytanie dotyczy planowania głowicy. Mianowicie czy jakieś jeszcze inne czynności będą musiały być z tym związane ? Nie wiem dopasowanie tłoków czy czegoś innego ? To, że wymiana uszczelki i oleju to nie pytam :mrgreen:

Za te pieniądze myślę, że nie najgorzej aczkolwiek progi i podłoga są do zrobienia, wymiana pompy wspomagania, teraz poszło łożysko

A tak wygląda w chwili obecnej i czekam na jakieś opinie i porady :)

 

http://s2.ifotos.pl/mini/120820799_srspxxn.jpg

 

Rozkodowany VIN.

Numer identyfikacyjny pojazdu WBACB51000AN17938

Rodzaj CB51

Model 320i - EUR

Kod E36 (4)

Podwozie LIM

Kierownicy LL

Drzwi 4

Silnik M52

Pojemność 2.00

Moc 110

Układ napędowy HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor Dunkelgruen 2 - 307

Tapicerka Stoff Klee / anthrazit - D6AT

Zakład produkcyjny MONACHIUM

Data produkcji 30.04.1996

Opcje

235 Hak holowniczy ze zdejmowaną końcówką- Anhaengerkupplung, Kopf abnehmbar

243 Poduszka powietrzna pasażera- Airbag Fuer Beifahrer

255 Koło kierownicy, sportowe skórzane- Sport-Lederlenkrad

320 Brak oznaczenia modelu(emblemat)- Modellschriftzug Entfall

410 Podnośniki szyb, elektryczne z przodu- Fensterheber, Elektrisch Vorn

415 Roleta tylnej szyby- Sonnenschutzrollo Fuer Heckscheibe

428 Trójkąt ostrzegawczy- Warndreieck

440 Pakiet dla niepalących- Nichtraucherpaket

465 System załadunku- Durchladesystem

473 Podłokietnik z przodu- Armauflage Vorn

481 Siedzenia sportowe kierowcy / pasażera- Sportsitze Fuer Fahrer / Beifahrer

498 Zagłówki z tyłu- Kopfstuetzen Im Fond

510 Regulacja zasięgu reflektorów- Leuchtweitenregelung Abblendlicht

520 Światła przeciwmgielne- Nebelscheinwerfer

534 Automatyczna klimatyzacja- Klimaautomatik

542 Komputer pokładowy- Check Control

556 Zewnętrzny wyświetlacz temperatury- Außentemperaturanzeige

651 Radio BMW Reverse RDS- BMW Bawaria C

704 M Sport Zawieszenie- M Sportfahrwerk

801 Wersja na Niemcy- Deutschland-ausfuehrung

806 3 światło stop- 3.bremsleuchte

Edytowane przez Bunia2.0
  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

zdjęcie nie działa.

 

Wrzuć wiecej zdjęć.

 

O auto zadbaj, wymień płyny, oleje, świece i cały zrób serwis. Najpierw zadbaj mechanicznie, potem dopiero wizualnie.

 

co do planowania głowicy to można jeszcze poprawić zawory czy gniazda zaworowe jeśli coś z nimi nie bardzo.

szukam
Opublikowano

Tu nie bardzo chyba jest głębiej ;P Nie odczuwałem tego wgl na jeździe próbnej. Dziwnie pracuje przy rozpędzaniu tak odpuszcza mocy i dodaje odpuszcza dodaje.. Poza tym świece wymienione od razu bo było podejrzenie uszczelki która delikatnie na jednym boku jest wilgotna uszczelka też kupiona i czeka na flote heh Nie będę dwa razy zmieniał bez sensu. Do tego nieźle dymi wlałem inny olej teraz nie wiem czy troche nie ustało :P

 

Jak z tym planowaniem ? Wystarczy, że wyplanują tą głowice i generalnie tyle związanego jest z tym całym planowaniem ?

 

Kupiłem bez gazu. Jakiś miesiąc od 2 tyg ma sekwencje gen. droższą od niego lekko 2x :D

 

Zaraz wrzuce jakieś fotki zajechanych progów ;d i może uda mi się jakoś nagrać to jak jest z tym przyśpieszeniem

Opublikowano
No zdjecia juz jutro podesle.. Troche pobawilem sie z vinem chcialem posprawdzac kilka rzeczy ale nie za wiele udalo mi sie dowiedziec.. Tyle ze mk ookazjje ze bylo to bynajmniej m52 a nie jest nim... Podam nr jak bh ktos mogl cos pomoc dziekuje juz teraz :) WBACB51000AN17938
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale bałagan robisz.

Proszę Cię o uwagę w działaniach.

VIN masz rozkodowany i dodany w pierwszym poście. Dodaj jeszcze więcej zdjęć. Masz silnik M52 nie M50, a to dość istotne bo silniki różnią się.

PS. Wybrałeś najgorszy hosting zdjęć z możliwych. Poszukaj innego, są lepsze- Fotosik to jedno wielkie... :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
wiem balagan uporzadkujr jutro na spokojnie chwilowo pisze z komorki a co do silnika to z tego co wiem m52 ma korek od oleju blizej szyby a ja mam blizej maski
Opublikowano

Hmm no to mam nadzieję, że teraz mnie ktoś jakoś przekona że m52 jest lepsze xD

 

Wrzucam kilka fotek. Co do priorytetów muszę wymienić właśnie

-owe progi całe aż spod spodu wyciąć... ale nie wiem czy nie poczekać z tym już do końca zimy ??

-nie działające sterowanie lusterek

- nie działająca regulacja świateł

- brak halogenów

- wizualnie w wewnątrz do wywalenia cały ten materiał z boczków jak i wymieniać będę podsufitkę z m pakietu jak i elementy zewnętrzne

- no i oczywiście planowanie głowicy..

-wymiana zegarów bo są z jakiegoś chyba 1.8

 

Mam nadzieję, że nie wkopałem się w niezłe gówno.... :oops:

 

aha no i popsuty chyba wyświetlacz obc czy jak się to tam nazywa również do wymiany. A myślę że jutro jak nie to najpóźniej w poniedziałek wymieniam lewe łożysko na tą chwile tylko to jedno zobaczymy czy się uspokoi sytuacja bo to koło jak go podniosłem to lata we wszystkie strony no i oczywiście klocki i tarcze do przetoczenia jeżeli będzie taka potrzeba. Ale za klima działa haha :lol: Acz kolwiek i tak demontuje wszystko muszę zajrzeć co tam mi świszczy przy wiatraku przy mocniejszej mocy nawiewu

 

http://s5.ifotos.pl/mini/WP2015111_srspawr.jpg

http://s10.ifotos.pl/mini/WP2015111_srspasr.jpg

http://s5.ifotos.pl/mini/WP2015111_srspaax.jpg

http://s2.ifotos.pl/mini/WP2015111_srspaaw.jpg

http://s10.ifotos.pl/mini/WP2015111_srspaaq.jpg

http://s5.ifotos.pl/mini/WP2015111_srspaqe.jpg

 

Co do filmiku nie wrzucałem bo jest to nie zauważalne, jedynie można to poczuć jadąc autem (ktoś ma jakieś obiekcje w czym może konkretnie tkwić problem ;)

 

Dopiszę bo w trakcie pisania przypomniałem sobie o naprawie ręcznego bo nie ma wgl nic zero, oraz zmianie wydechu bo na wyższych obrotach daje o sobie znak :search:

 

Jeszcze pytanko odnośnie tego ustrojstwa na tylnej szybie ?? od anteny jakieś czy co ?

 

Ogólnie auto otwierane było z kluczyka kiedyś tam. Niestety to nie hula i alarmu nie ma również.

Opublikowano

no progi straszne :) pewnie błotniki przednie od środka tak samo. Najpierw się tym zajmij bo nawet auta nie podniesiesz żeby koła zmienić.

 

Wyświetlacz OBC naprawisz sobie sam za darmo. Masz pełno poradników, wystarczy ci do tego igła. Naprawiłem tak swój i już rok działa idealnie.

 

działa działaj z autem. Tylko sporo cię to bedzie kosztować żeby auto przywrócić do fajnego stanu.

 

A co złego jest w m52 ? oprócz tego że jest nowocześniejszy, żwawszy i mniej pali ? :) nie jest przesadnie skomplikowany, vanos nie jest taki straszny, nawet jak padniety to auto jeździ. Poza tym koszt regeneracji jest niewielki.

Na pewno masz m52, w vinie też masz przecież że jest m52. Wszystko się zgadza.

 

Na przyszłość m50 ma korek przy szybie (aczkolwiek dekle są zamienne i da sie załozyć dekiel z korkiem pod szybą do m52), m52 ma korek bliżej przodu auta, do tego każde m52 ma vanosa ( z przodu silnika masz taką wypkukłość, i głowica i pokrywa zaworów u ciebie ta czarna plastikowa z jednej strony jest takie półkole, tam siedzi vanos właśnie). M50 były i z vanosem i bez :) kolektorem ssacym też się różni na pierwszy rzut oka. Oczywiście żeby nie było za łatwo to doo m52 można założyć kolektor z m50.

 

Jeśli nie planujesz wkładać turbo to nie ma dla ciebie różnicy czy blok silnika jest aluminiowy (m52) czy żeliwny (m50) :)

szukam
Opublikowano

No fakt z podniesieniem są problemy hehe ale co do błotników to akurat są ok ;), co do tego Obc to nie wiem czy nie jest problem z wyświetlaczem ale przyjdzie i na to pora to poszperam. Co do bloku właśnie chodzi o to że chciałem jakieś małe turbo wsadzić :( Nie idzie tego zrobić w m52 ? :(

 

Koledzy powiedzcie co sądzicie o tym przyśpieszaniu.. to może mieć jakiś związek z tym vanosem całym czy to już raczej grubsza sprawa ?

Opublikowano

m50 jest bardziej odporne z racji zeliwnego bloku i jest polecane do turbo. M52 raczej mało kto wsadza dmuchawkę. Masz od tego specjalne forum, gdzie wkładają turbo do silników BMW. Wszystko tam doczytasz od ludzi którzy to robią.

 

Tak masz uszkodzony wyśwetlacz OBC który naprawisz igłą plus ewentualnie taśmą klejącą. Dobrze ci napisałem, nic się nie pomyliłem. Zajmuje to jakieś 30 minut i troche cierpliwości. Nie trzeba nic wymieniać, nic kupowac, nic lutować. Poradniki masz również gotowe ze zdjęciami do tego.

 

zależy jakie moce cie interesują, taniej i lepiej, mniej awaryjnie jest zrobić przekładkę na 2.8, zrobić wydech, dolot, zmienić kolektor i wystroić i wypluje pewnie ponad 220 koni. A koszty i obsługa bedą niższe niż z turbo.

szukam
Opublikowano
No i właśnie teraz się zastanawiam jak bym doprowadził blacharke do porządku to ewentualnie przekładka na 2,5 bądź 2.8(tzn zastanawiałem się już wcześniej ale uznałem, że zrobię coś z tym..) No ale to znowu stoję w miejscu do tego czasu bo by mi się nie kalkulowało nic przy tym silniku robić w takim razie ;( Dużo jest przeróbek przy takiej przekładce na 2.8 ?
Opublikowano

Nie ma duzo roboty,

Hamulce zostaja... Wrzucic musisz kpl silnik z osprzetem i komputerem skrzynia moze zostac stara. Zdało by sie również zmienic dyfer bo ten w 2.0 bedzie krótszy do 2,5 powinien byc 3,15 a do 2,8 chyba 2.98(cos kolo tego bo dokladnie nie pamietam)

Licznik zostaje ten sam bo r6 to r6.

E38 728i 1999r
Opublikowano

No licznik i tak zmienić muszę bo tu jest od jakieś chyba 1.8 ;p ;p Czyli ogólnie silnik plus kompletny wydech i tyle(no bo wydech i tak miałem cały wymienić także nawet by to było na rękę) ?

No nie wspominając o podpięciu nowego kompa(tylko czy chodzi o ten obc czy jakiś może inny, sorki nie jestem weteranem w tych kwestiach)

No i kwestia 2.5 czy 2.8 szukać jak już będę miał gotówkę.. bo szukam po forach ale są na prawde te informacje wszelakie i każdy inne zdanie ma na ich temat... Mam taki sajgon w głowie że szok

Opublikowano
No poczytałem i powiedzmy że jestem zdecydowany na to 2.8. Ale zanim ja to złoże to chyba jednak i tak oddam ten silnik do naprawy bo mi do tej pory się pewnie rozsypie xD a poza tym topóźniej może go ktoś kupi bo takiego to strach sprzedawać nawet ;d Powiedzcie czy zmiana tych progów to dobry pomysł na zime ? Czy poczekać ? Tyle żeby jeszcze gorzej nie było i dało się to odratować ...
Opublikowano

to tak jak z zebem :P im dłużej poczekasz tym masz wiecej grzebania potem.

 

Progi to chyba poczatek, polecam zajrzeć pod dywany w nogach kierowcy i pasażera, może się okazać że jeszcze podłoge bedziesz wstawiał :) tak samo będziesz miał pewnie rdze pod przednimi błotnikami, nie samych błotników nawet ale podłoge tam bedzie zjadać.

szukam
  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie wiem czy jest sens.

Do czego ten silnik 2,8 chcecie wsadzać? A tak w ogóle to wymienił bym na Twoim miejscu rzeczy eksploatacyjne, odmę, zrobił diagnozę komputerową, no i te gumy poklejone taśmą -wtedy nawet takie 2.0 lepiej pojedzie.

 

PS. Czy aby na pewno jesteście pewni, że dekiel od M50 pasuje do M52? :wink:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

opieram się tylko na wypowiedziach z innych for :P gdzie pisali że pasuje :) nie sprawdzałem tego :P

 

uszczelka m50/m52 jest zamienna wiec dekiel jako tako chyba też musi pasować. ?

szukam
Opublikowano
Spoko wszystko do ogarniecia ! Zebym mial drugie auto do jazdy to juz by stalo rozebrane w garazu z wycietymi progami :wink: Co wlasnie do nich jakiej grubosci blache polecacie ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.