Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry!

 

Nazywam się Andrzej i jestem fanem marki od baaaardzo dawna. Miałem już E46, E60, F10. Teraz zostało F31 którym jeździ Żona.

Po sprzedaży F10 mam spory dylemat. Od wielu lat marzyłem o G Klasie V8 (mam już jedną ale pod teren) ale ciągle się waham. Pomysłem nr 2 była 6 coupe z silnikiem V8 i pomiędzy tymi autami się miotałem. Do piątku. Wtedy pojawił się nowy gracz czyli m5 z 2015 roku. Warto? Zauważyłem że w ekspresowym tempie traci na wartości co w przypadku tak drogiego auta jest sporym bólem. Dodam że 3,5 roku w jednym aucie to mój rekord. Przeważnie zmieniam co 2 lata.

Dlaczego BMW a nie np. nowa C klasa coupe która też kusi? Zaznaczam że m5 e60 mnie nie intersuje mimo że wiem że to też fajne auto i to bez turbo co jest dodatkowym plusem.

 

Podzielcie się Waszymi uwagami.

 

Dziekuję!

Opublikowano

witam,

 

m5 jest super ale faktycznie sporo traci na wartości szczególnie wersje bez competition package. Trzeba też wziąc pod uwagę pewne niedogodności związane z trakcją szczególnie w zimie i deszczowe dni. Nowe m5 będzie za ok 3 lata i wtedy dopiero ceny polecą na łeb szczególnie, że będzie też wersja xdrive.

 

Masz na oku jakiś konkretny egzemplarz? Zobacz sobie też nowego GS-F cena z dodatkami za nowy egzemplarz w okolicach 500tys zł. Osiągi na pewno gorsze, ale autko wydaje się całkiem zacne.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wszystkie drogie auta tracą szybko na wartości, takie życie. Nie napisałeś - planujesz zakup nowego, rocznego czy używki? Jako użytkownik 650ix powiem, że warto takie auto kupić używane, jak widziałem, że można je poniżej 300tyś kupić to żal sprzedawać w ogóle, skoro potrafi stracić koło 50% wartości w 2-3lata. No i zależy do czego auta, jak na co dzień, xDrive praktyczniejszy :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Problemem M-piątek F10 jest taki sam jak 550i (a także 650i/750i) - bardzo awaryjny motor 4.4 biturbo.

 

Sam mając ostatni rocznik E60 535i chciałem F10 550i - wybili mi wszyscy mocno z głowy, tylko u mnie w mieście jeden fachura od BMW robił już 4 taki silniki - zacierają się :( niezależnie od przebiegu. O zmianach oleju wg książki w ogóle szkoda gadać... Na zachodzie jest już wysyp M5 F10 z zatartym motorem, to może być również powodem drastycznego spadku cen.

 

Nie jest to reguła, ale bardzo popularny problem stąd sytuacja na rynku wygląda jak wygląda.

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, jako odwieczny fan M-ek rozpatruje przesiadke na M5 F10 z 997.2 4S PDK

Juz od dluzszego czasu chodzi mi ten woz po glowie. Po jazdach bylem wrecz zszokowany momentem w jaki jest rozwijany i komfortem.

Zupelnie nie zdawalem sobie sprawy ze juz tak szybko lece w czasie gdy Prosiak zawsze ladnie informuje co sie dzieje.

 

Pierwsze wrazenia to napewno: to nie auto dla zony, nie na zime, nie na deszcz i ze.... powinni robic psychotesty przed sprzedaza tego auta

 

Pytanie do osob ktore uzytkuja ten motor w M5, 6 czy X5M X6M - czy te auta maja jakies bolaczki?

Nie chce mi sie wiezyc by motor w M-ce dzielil slabe strony z 50i?

Koszty serwisow, uzytkowania? Skrzynia daje rade? Zawieszenie? Czy sa jakies slabe punkty?

 

Szperalem na forum ale widze ze nikt specjalnie nie chce sie dzielic wrazeniami na temat M5 czy M6.

 

Z gory dzieki!

Opublikowano

Motory bardzo awaryjne, co tu dużo mówić, są konkretnie wyżyłowane, kolega wyżej napisał co łączy 550i i eMke - wspólny bardzo awaryjny motor 4.4.

Co do kosztów serwisowania to uważam, że tego pytania w ogóle nikt nie powinien nigdy zadawać :8) Powiem tak, jeśli kupujesz eMke na gwarancji to nie ma się co martwić, ale jak już zaczniesz sam płacić za serwisowanie i utrzymanie tego samochodu to uwierz, że w w rok/dwa w niektóre modele wsadzisz tyle $$, że byłoby cię stać na kupno zwykłej f10 :) Wszystko zależy od modelu i poprzedniego użytkownika, ale przekręcenie silnika i wymiana go do tanich rzeczy nie należą, także jeśli masz spory zapas gotówki to bierz śmiało, nie jeździłem jako kierowca, ale jechałem na s8 bodajże 200 kilometrową trasę z kolegą i ja jako zwykły człowiek ze wsi mało co się nie posrałem i porzygałem, bo tak wciska w fotel :twisted: Jak masz dolary to bierz śmiało, bo auto daje więcej frajdy niż niejedna żona :cool2:

Opublikowano

Poczytaj na bimmerpost tam jest dużo informacji. Jezeli chodzi o 4.4 to silnim zostal poprawiony właśnie po 2011 czyli akurat jak wchodziła m5.

 

O 750 słyszałem ze się sypia o m5 jeszcze nie ...

Opublikowano
Mój znajomy właśnie wymieniał silnik jakoś przy przebiegu 95-100k(?) coś w tych granicach jak pamiętam w m5 właśnie, z tym że on auta nie oszczędza, upala jak trzeba. :)
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jezeli chodzi o 4.4 to silnim zostal poprawiony właśnie po 2011 czyli akurat jak wchodziła m5.

Poprawione silniki są od 2013. Wcześniejsze jednostki to niewypały.

Opublikowano

650i polift - 3 razy wymieniane wtryski 26 000 km :(

550i przedlift - 3 razy wymieniane wtryski 16 000 km :(

 

Motywów z zatarciem też 6 przypadków znam, nie wiem co poprawili po lifcie, bo tam jeszcze sporo osprzętu się sypało a sam motor to nie wiem czy jest jakieś oficjalne info co mechanicznie zmienili.

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Opublikowano
Smutne info przedstawiacie, bo się przymierzam do v8.

 

Ja już prawie kupiłem zamiast 535i, ale odwiedli mnie szybko (4 niezależne osoby + dwóch właścicieli).

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

  • Moderatorzy
Opublikowano
Smutne info przedstawiacie, bo się przymierzam do v8.

Przecież to że silniki są z wadą nie oznacza że auta w ogólnie nie warto kupować.

Ostatnio nasz forumowy kolega sprzedawał M5 z 2012 r (o ile dobrze pamiętam) z wymienionym silnikiem, na który była 2 letnia gwarancja i takiego auta bym się nie bał. Nie bałbym się również silników 2013 + bo z nimi raczej jest wszystko ok.

Opublikowano
Znajomy wymieniał na gwarancji ? Czy już po ....

 

zdążył jeszcze na ostantich 2-3 miesiącach gwarancji jak mnie pamięć nie myli, auto już w sumie od kilku miesięcy sprzedane i powinno jeździć gdzieś po Wrocławiu, ale kto to wie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

troszeczkę przed zakupem m3 analizowałem wszystkie modele BMW M, wszystkimi jeździłem.

 

Modele przed 2013 mają problemy z silnikami V8 - branie oleju, wtryski a czasami zatarcie silnika po 2012r. poprawili to i owo i można kupować auto typu M z V8

 

Co do modeli

 

M5 f10- czy z daleka można odróżnić m5 od tradycyjnego 520d f10 ? moim zdaniem nie. Największa wada.

Jak testowałem M5 czy na torze czy na drodze publicznej powiem iż v8 w takiej budzie to strata nie tylko kasy jak i egooo . Na torze nie wykorzystasz tej mocy bo auto typu krowiastego a na co dzień może 2% w ciągu roku uda ci się wykorzystać potencjał tego silnika

 

M6 - już inaczej się zachowuje na torze, nie czuć tak bardzo masy auta no i cała seria 6 jest piękna tylko czemu taka droga:) i tak słabe hamulce.

 

KUP M2 lub M4 a pozostała kwotę kupisz 520xd a radość będziesz miał na 95% w roku - adrenalina w M2/4 a spokój i komfort w f10 520xd. A jak tylko jeden samochód w rodzinie to porsche Macan Turbo daje frajdę z jazdy choć twierdze iż to nie sportowiec

Opublikowano

Sportowiec czy nie to bardziej od kierowcy zależy. Mało które auto nadaje się z salonu na tor. Nawet w M2 mi mówił sprzedawca, że na dzień dobry klocki muszę mieć lepsze, bo seryjne tylko na drogi się nadają.

No i co do wykorzystania, styl jazdy i miejsce zamieszkania ma dużo do rzeczy. Na śląsku to M-ka rozwiniesz V-max w drodze do pracy ;)

Opublikowano
troszeczkę przed zakupem m3 analizowałem wszystkie modele BMW M, wszystkimi jeździłem.

M5 f10- czy z daleka można odróżnić m5 od tradycyjnego 520d f10 ? moim zdaniem nie. Największa wada.

Jak testowałem M5 czy na torze czy na drodze publicznej powiem iż v8 w takiej budzie to strata nie tylko kasy jak i egooo . Na torze nie wykorzystasz tej mocy bo auto typu krowiastego a na co dzień może 2% w ciągu roku uda ci się wykorzystać potencjał tego silnika

To ze wiele osob pomyli M5-ke z 520d jest dla mnie akurat zaleta.

Mialbym woz by spokojnie do szkoly po dzieciaka podjechac w czasie gdy Prosiak jest odrazu rozpoznany.

Podoba mi sie kamuflaz tego auta bo wlasnie wiele osob wezmie go za zwykla 5-ke.

 

Co do auta ktore mnie interesuje to niestety jest z produkcji 2012.3

Poczytalem wlasnie jak mowiliscie troche o awaryjnosci i fakt mowia ze po lifcie sporo ponaprawiali, ale czy trzeba odrazu takie auto przekreslac?

Czy przeglad przedzakupowy w BMW nie wykluczy mi miny wynikajacej z bolaczek swiezego modelu?

 

M6 w wersji GC jest :cool2: i ma mega srodek ale nie bedzie juz takie dyskretne.

Auto jezdzi swietnie, nie zamierzalbym brac go na tor bo czuc jego mase ale daje mase frajdy.

911 w zakretach to zupelnie inna bajka ale mam ochote przez jakis czas poprostu wygodnie sie pokulac i miec jednoczesnie nadmiar mocy pod butem.

W przyszlosci i tak mysle wrocic do Porsche.

 

Jak macie jakies linki gdzie opisane by byly wadliwe elementy i moment ich upgradeow bede wdzieczny

Dzieki

Opublikowano
Smutne info przedstawiacie, bo się przymierzam do v8.

Nie bałbym się również silników 2013 + bo z nimi raczej jest wszystko ok.

 

Info z zeszłego tygodnia :(

 

Dla znajomego (nówka niemal 2014, 30-40 tys. przebiegu - salonowa, 1-szy właściciel) - zatarł się, obróciło panewkę :( Czy stwierdzenie, że póki na gwarancji to spokojna głowa? No nie wiem, powiedzieli żeby nie liczył, że szybciej niż w 4 miechy zrobią :(

 

A co po gwarancji? Kto zechce kupić albo za jaką kwotę, skoro to tak awaryjne jednostki?

 

Ehh, sam bym przygarnął taką M5, czy nawet 550i które szukałem...ale po tym co się słyszy to masakra.

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Opublikowano

Po przestudiowaniu postów o M5 odpuściłem mimo ze auto o którym myślałem jest super. Jeździ to sakramencko dobrze :cool2:

Temat ewentualnej odsprzedaży i kosztów później mógłby być jednak ciężki

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.