Skocz do zawartości

BMW E39 528i + lpg przerwa na benzynie, gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,jestem nowy na forum, mam taki problem, bmw przerywa na benzynie, nie trzyma obrotów, gdy jadę na gazie i np. przy wyprzedzaniu dodam mocno gazu to przełącza się na benzyne a na wolnych obrotach potrafi zagasnąć, na benzynie też tak czasami jest, był nawet problem z połączeniem się komputerem tylko ze silnikiem, z innymi modułami łączył się normalnie, wyczytałem że po odłączeniu licznika auto powinno się połączyć, tak też się stało, poniżej dodam zdjęcia listy błędów i instalacji gazowej, bardzo proszę o pomoc bo mam już dość...

https://imageshack.us/i/p7DyeAxcj

https://imageshack.us/i/p77bonARj

https://imageshack.us/i/paWK7aw3j

https://imageshack.us/i/p8QcFeqjj

https://imageshack.us/i/p5r2Dvy0j

https://imageshack.us/i/hlTlpTX4j

https://imageshack.us/i/p7RK8Ixfj

https://imageshack.us/i/p3NLXKh6j

https://imageshack.us/i/p3NBIMWHj

https://imageshack.us/i/p5sQp2J6j

https://imageshack.us/i/hlLSNn5vj

https://imageshack.us/i/p3bAkelUj

Opublikowano
ogólnie to Valteki są za wolne do m52. Błędy nic mi nie mówią ja używam inpy. Jak się przełącza z gazu na benzynę to masz coś niesprawnego z instalacją gazową. Kiedy wymieniałeś filtry gazu? ile auto ma przejechane na tej instalacji? Może wtryski niedomagają. Byłeś u gazownika albo masz komp do gazu?. Ciepły jest reduktor jak się przepina na benzynę ? A a ten komputer go gazu tak luźno sobie siedzi nie powinien być gdzieś do masy przykręcony?
Opublikowano
Do gazownika pójdzie jak zrobie żeby na benzynie dobrze chodziła, świece nowe i nie wiem co dalej, filtry gazu będą wymienione jutro
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze to gratuluję instalacji gazowej, artystyczny wręcz nieład i brak konsekwencji ;)

 

Zobacz, czy na benzynie też się te błedy pojawiaja, jak tak to:

Wypadanie cylindrów jest zazyczaj związane z przedmuchem w dolocie. Sprawdź szczelność, odmę (wiesz czy była wymieniana?).

A te cyrki z vanosem to ciekawa sprawa, prawdopodobnie nie trzyma szczelności - oringi wytrzaskane całkowicie, albo ciśnienie oleju jest za niskie.

 

Jak tylko na gazie to instalacja jest do poprawy.

 

Mam chyba niestety Valteki u siebie i działają ok, zamyka obroty bez problemu, nie ma zadyszek. W sumie czekam aż padną, zeby coś lepszego wrzucić, ale póki co problemów nie mam, więc w 2.8 też powinny śmigać.

Opublikowano
ja jak miałem w poprzedniej e39 valteki to było czuć, że auto jest na gazie słabsze. W internetach wyczytałem, że za wolno wtryskują gaz do silnika. Teraz w kolejnym modelu mam kpl BRC i nie ma różnicy w mocy między gazem a benzyną albo jest tak minimalna, że tego nie odczuwam. W m52tu jeśli chodzi o nieszczelność zobacz na zaślepki które są z tyłu kolektora one często parcieją i tam bierze się nieszczelność (w ogólnie nie wiem po co te zaślepki tam są jakby nie mogli uszczelnić kolektor :roll: )
Opublikowano
Auto kupiłem w czwartek dopiero, pójdzie o gazownika jak zrobie reszte, na gazie idzie normalnie, ma power tylko jak mocniej depne to się na benzyne przełącza, zaraz pójdę sprawdzić odme. Te błędy pokazuje głównie na benzynie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to co piszesz to raczej weryfikacja i regulacja LPG, jak przy spokojnej jeździe na LPG nic się nie dzieje, a pod większym obciążeniem przełącza, to znaczy że spada Ci graniczne ciśnienie zapisane w programie i przepina na benzynę. Przyczyny mogą być różne, od przypchanych filtrów (zależy gdzieś masz czujnik ciś, przed czy za filtrami), po zacinający reduktor itd..to że pokazują się błędy w silniku, to skutek nie sprawnego dawkowania paliwa, silnik nie widzi czy chodzi na LPG, czy benzynie, po prostu przy niespełnionych warunkach spalania, może wyciąć któryś cylinder i zapisuje się błąd, ale przyczyn szukałbym raczej w LPG. Interfejsy do LPG są tanie, można kupić i samemu podejrzeć co się dzieje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

może być też tak, że ktoś założył za mało wydajny do tego silnika, po prostu chwilowe zapotrzebowanie gazu jest na tyle duże pod "butem" że reduktor nie daje rady, przyjechał ostatnio klient z 3ką E46 z nowiutką instlacją Stag i dokładnie ten sam problem..gość bym powiedział chodził ciężką nogą i jak dokręcał się powyżej 6000

przepinał na benzynę, ale założyli mu, bym powiedział reduktorek, a nie reduktor, zjechałem trochę ciśnieniem na dół i przestał, ale prawda jest taka, że powinno się zmienić reduktor, aby ciśnienie było jak najbardziej stabilne, poza tym maxymalna prędkość obrotowa silnika w sterowniku LPG, była niższa niż faktycznie ten motor mógł się zakręcić, podpięcie pod kompa i test drogowy powinien odpowiedzieć

Opublikowano
Teraz w kolejnym modelu mam kpl BRC i nie ma różnicy w mocy między gazem a benzyną albo jest tak minimalna, że tego nie odczuwam.

Jaki masz komputer gazowy S24? Czy już PD? Masz miedź 6mm czy 8mm?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
obawiam się że kolega może nie wiedzieć, a faktycznie, sam przewód zasilający-jego przekrój ma bardzo duży wpływ na sprawność układu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli wcześniej miał Ok a teraz ma problemy to winny jest któryś element instalacji.

 

Chyba , że zawsze była ch...a.

 

A to co kierowca określa czasem jako Ok może być nawet bardzo dalekie od ok zwłaszcza jak ma sportowe zacięcie .

 

Ten silnik musi być zasilany minimum 8mm miedź lub lepiej faro.

 

Reduktor do mocy ponad 300KM < moc podawana przez producenta> a wtryski niestety muszą być wydajne < waldemary są wydajne ale czasem aż zbyt wydajne jak się rozregulują lub jak się pozacierają tłoczki i wcale się nie zamykaja>

 

Nie znam składników tej konkretnie instalacji < u mnie nie widze foto> więc wiele wiecej nie wywnioskuję.

 

Przełaczanie samoczynne na benzynę to najczęściej początek końca reduktora ale może być elektrozawór , podgięta miedź , mega brudne filtry , lub uszkodzony map-sensor.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tu nie ma co snuć teorii co się dzieje, trzeba zapiąć fejs do LPG i odpowiedź będzie za minutę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niekoniecznie.

 

Może pokazać bład zbyt niskiego cisnienia gazu.

A to wskazuje na kilka możliwości.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok, ale piszesz właśnie o układzie LPG, wszystko będzie widać jak na dłoni podczas podglądu parametrów tego układu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.