Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to masakra kolego, aż tyle, w takim wypadku to chyba jedyny plus że nie trzeba wcale oleju wymieniać, bo przy takich dolewkach to po 15tys. jest cały "wymieniony"

 

No wychlał sporo, bo auta nie oszczedzalem, po naprawde stromych gorkach ostro cisnalem wiec taki 1l na 1.5kkm to nie bylo jakos szalenie duzo ;)

 

Nie spalil litra. U mnie lampka po zgaszeniu silnika zapala się już gdy jest polowa na miarce.

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
jak dla mnie to astronomiczna ilość przy takim dystansie, nie wiem jak te silniku funkcjonują, ale to trochę rozjaśnia sprawę

http://www.auto-swiat.pl/1-olej-silnikowy-jak-ograniczyc-jego-zuzycie

 

 

Jesli przeczytałeś to powinieneś wiedzieć, że najwyraźniej są luźno spasowane, mają szczelne pierścienie bo nie przepuszczają benzyny na uzupełnienie, oraz nie są dieslami :)

Opublikowano
Nie spalil litra. U mnie lampka po zgaszeniu silnika zapala się już gdy jest polowa na miarce.

 

Ale to chyba na zimnym silniku...

Opublikowano
jak dla mnie to astronomiczna ilość przy takim dystansie, nie wiem jak te silniku funkcjonują, ale to trochę rozjaśnia sprawę

 

Instrukcja mówi, że norma może przewidywać 0.7l na 1000KM. Na którymś zagranicznym forum przeczytałem, ze najprawdopodobniej tłoki w M54 są luźniej spasowane (co niby mialo ograniczyc zuzycie paliwa) niż np. w M52, które spalają o wiele mniej oleju.

Opublikowano
Blok M54 jest wykonany z aluminium. Być może chodzi o inną reakcję na temperaturę tego materialu i stąd luźniejsze spasowanie.
Opublikowano

też czytałem o tych tłokach

poza tym czytałem, że uszczelniacze zaworowe są kiepskie (błąd fabryczny) i niestety oleju trochę biorą te silniki, szczególnie jak często się zapala i gasi silnik

niektórzy wymieniają uszczelniacze - prawie nic to nie daje

jedynie co pomaga to wymiana odmy ze wszystkimi rurkami

trzeba się przyzwyczaić i lać porządny olej

u mnie kontrolka się zapala tak jak jest 1/4 na bagnecie (stan mierzę godzinę po zgaszeniu silnika), po nocy to tak 1/3 nawet jest

Opublikowano
też czytałem o tych tłokach

poza tym czytałem, że uszczelniacze zaworowe są kiepskie (błąd fabryczny) i niestety oleju trochę biorą te silniki, szczególnie jak często się zapala i gasi silnik

niektórzy wymieniają uszczelniacze - prawie nic to nie daje

jedynie co pomaga to wymiana odmy ze wszystkimi rurkami

trzeba się przyzwyczaić i lać porządny olej

u mnie kontrolka się zapala tak jak jest 1/4 na bagnecie (stan mierzę godzinę po zgaszeniu silnika), po nocy to tak 1/3 nawet jest

 

Stan mierz 5 min po zgaszeniu - wtedy jest najbardziej miarodajnie. Jak po godzinie masz 1/4 to 5 min po, bys mial totalne minimum.

Odmy nie bede zmieniac na razie (nawet caly zestaw do wymiany vanosa lezy u mnie od 3 miesiecy i nie moge znaleźć czasu aby sie za to zabrać).

Tak troche chodzi mi po glowie, aby po zimie zapodac Mobil lub Valvo 5w-50... (komp mi pokazuje jeszcze 7tys do wymiany).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie znam właściciela benzynowego BMW któremu nie ubywało by oleju, tym którym nie ubywa np. Jakub jeżdżą w większości po "emerycku" problem zaczyna się gdy zaczniemy jeździć przy wysokich obrotach, wtedy wir w misce olejowej, jedź sobie taką benzyną po niemieckiej autostradzie prędkościami rzędu 170-200km/h przez długie kilometry - wtedy możemy rozmawiać czy silnik bierze czy nie bierze oleju.

Co do wypowiedzi o aluminiowym bloku to może być w tym trochę prawdy jednak miałem 2.5i w e30 i też brała olej- jednak jeżdżąc spokojnie ubywanie oleju nie było dokuczliwie, ale gdy tylko chciałem poszaleć to olej znikał w dość szybkim tempie a w e30 raczej aluminiowego bloku nie było- no chyba że mam złe informacje.

Pozdrawiam wszystkich.

Pozdrawiam
Opublikowano

Jesli wlasciciel BMW nie ma w bagażniku bańki z olejem...tzn że nie bierze. ;)

 

A ja jeźdżę tak jak ten emeryt (0:40)

Opublikowano
ja mam kolego silnik 2.2 m54 i właśnie mi żre olej 1l na 5000km ale podobno te silniki tak mają więc nie martwił bym się tym tak bardzo pozdrawiam
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
jak dla mnie to astronomiczna ilość przy takim dystansie, nie wiem jak te silniku funkcjonują, ale to trochę rozjaśnia sprawę

http://www.auto-swiat.pl/1-olej-silnikowy-jak-ograniczyc-jego-zuzycie

 

 

Jesli przeczytałeś to powinieneś wiedzieć, że najwyraźniej są luźno spasowane, mają szczelne pierścienie bo nie przepuszczają benzyny na uzupełnienie, oraz nie są dieslami :)

 

Blok M54 jest wykonany z aluminium. Być może chodzi o inną reakcję na temperaturę tego materialu i stąd luźniejsze spasowanie.

 

dobre sobie kolego :) "luźno spasowane" dobry tekst na wymówkę serwisantów z ASO. jak by nie wynikało z tego artykułu M54 na pewno nie jest sportowym silnikiem wyczynowym. Jak ktoś ma takie spalanie oleju rzędu 1litr na 1000-2000km to jak w silniku poloneza albo fiata 125p który się nadawał do kapitalnego remontu. Szkoda że właścicielom nikt nie powiedział że mają " luźno spasowane tłoki" Nie wydawali by kasy na remont generalny silnika. Ale żarty na bok. Każdy normalny silnik przy takim poborze nadawałby sie do remontu. Jeśli w M54 to "standard" to ile on będzie brał jak będzie już w złej kondycji... Teoria z rozszerzalnością aluminium troche lipa dla mnie bo poprzednik czyli M52 też ma blok aluminiowy, a tam ten problem standardowo nie występuje, chyba że ktoś przegrzeje silnik.

Moje zdanie jest takie że jeśli silnik od wymiany do wymiany ( 15 tyś.) weźmie więcej niż 1 litr oleju to na pewno jest z nim coś nie tak. I nie jest to normalne. a to co piszą w instrukcji że dopuszczalne jest 0,7l na 1000km to jakaś paranoja, wtedy to juz chyba po silniku i by robił niebieską zasłonę dymną. Styl jazdy oczywiście ma znaczenie, ale chyba nikt nie jeździ piłując non stop pod 6.000obr. Mówimy o normalnym użytkowaniu. Jak widać im nowsza generacja silników tym słabsze wychodzą tzn jeśli chodzi o trwałość. Coraz bardziej delikatne robią. Tyczy się to większości marek.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Te 0,7/1000 km to jest asekuracja producenta z drugiej strony moze i by tyle spałił oleju sinik na torze w dubaju przy 40 C i jazda cały czas miedzy 5-6,5 tyś obrotów i tak 24 godziny
Opublikowano
jak właśnie jestem po wymianie odmy i wszystkie związanego z odmą (ma podobno wpływ na spalanie oleju), pojeżdżę trochę i przedstawię małą relację z wyników, opiszę co i jak oraz koszta :) sam jestem ciekawy czy było warto
Opublikowano

jedna z różnic pomiędzy M52 a M54:

NEW PISTONS - The piston has a shorter skirt compared to the M52TU and continues with the graphite coating for friction and emission reducing measures. The piston rings have been modified to reduce friction.

 

To ostatnie zdanie daje do myslenia...

Poza tym to ostatnio przy dosc emeryckim i oszczednym jezdzeniu to od 1500km stan oleju nawet mi nie drgnął.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak właśnie jestem po wymianie odmy i wszystkie związanego z odmą

 

Ile taki zestaw kosztuje w ASO? / rurki + odma? /

Opublikowano
Ja jestem właścicielem silnika M52B28 i potwierdzam, że blok jest aluminiowy. Czy używałem go jak emeryt? Tak samo jak ten na filmiku :D. Na blacie mam 260tyś z czego 50000km ostrej jazdy i zmartwię Was. Na miarce od wymiany do wymiany co 15000km utrzymuje idealnie taki sam poziom. Od 2 lat zalewam go Mobilem 5W50. Mój wniosek jest taki. Jest to najlepsza konstrukcja jaką kiedykolwiek miałem. Nie dość, że do silnika nic nie dołożyłem, to jeszcze spalanie do osiągów ma super. Ubolewam nad tym, że raczej nie trafię na taką jednostkę w przyszłości a na jednorazowe zabawki. :(
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
ok dzieki za odpowiedz, u mnie odma jest niby sprawna a litr tygodniowo musze dolac, powiedz mi jeszcze jak mozesz, czy ktorys z przewodow miales zatkany? mam zamiar zmienic sama odme.
Opublikowano

często zatyka się ten, który dochodzi do bagnetu

w każdym silniku klawiatura jest zapchana, pooglądaj w mojej galerii o co dokładnie chodzi

ten element będziesz czyścił pół dnia

Opublikowano
ja mam kolego silnik 2.2 m54 i właśnie mi żre olej 1l na 5000km ale podobno te silniki tak mają więc nie martwił bym się tym tak bardzo pozdrawiam

Moja żona jeździ coupe z silnikiem 2.2 m54,robi dziennie jakieś 50km i raz na miesiąc dolewam jej olej.Ale chyba się wezmę za wymianę odmy. Zaś ja śmigam z4 m54b30 i ostro ją katuje a oleju nie ubywa. Fakt nie jeżdżę każdego dnia,a tylko co któryś weekend.

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

Sorry wielkie za odgrzanie z przed kilku lat tematu, ale lepsze to niż zakładne nowego. Problem jest taki. Po długim poszukiwaniu zadbanej e87 120i, stwierdziłem, że kupię zadbane i dobrze wyposażone polifotwe e46 z R6 pod maską, które da wiele więcej radości z jazdy. Mam na oku egzemplarz z silnikiem M54B30, czytałem wiele o nich, wiem, że spalają olej. Naczytałem się też wiele z różnych tematów i na różnych forach i zrobił mi się straszny mętlik w głowie.

Mam na oku egzemplarz właśnie 330i, autko mega wiarygodne, przebieg 216tys km, po wypytywaniu sprzedającego o pobór oleju i olej pisał, że do 213tys jeździł na syntetku, i teraz wlał 10w40 Magnatec bo silnik zużywał 1l na około 5000/6000 km. Tak mu mechanik doradził. Mam mieszane odczucia wobec zmiany.

 

Po zakupie zlać półsyntetyk, zrobić płukankę i wlać syntetyk i obserwować ? czy zostać przy 10w40 elewntualnie zmienić na Valvoline MAX LIVE 10w40. Jeśli powrócić do syntetyka, to którego ten silnik będzie najmniej zużywał?

Powiedzcie czy dobrze myślę?

 

Jestem miłośnikiem marki, ale brak mi doświadczenia.

Opublikowano

Dobrze myślisz.

 

Te silniki po kilku latach eksploatacji pobierają olej ze względu na większy luz przy pierścieniach (tak to wymyślił sobie producent). Wg. tunerów/sympatyków, jeżeli z całą resztą silnika jest ok (szczelność, odma, nie kopci), po wymianie pierścieni i jakimś tam szlifie, problem poboru oleju jest rozwiązany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.