Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie dolewam nic, a mam już olej prawie na wykończeniu.

 

BTW widzę, że kolega zmienia obiekt westchnień. I caŁe szczęście.

Opublikowano
Nie dolewam nic, a mam już olej prawie na wykończeniu.

 

BTW widzę, że kolega zmienia obiekt westchnień. I caŁe szczęście.

 

 

Tak :lol: Robiąc 10-11tkm rocznie - tylko benzyna! Problem w tym ze kombi jest z tym silnikiem, w manualu i pełnym wyposażeniu i w sensownej cenie z rocznika 2004 - 2005, prawie niedostępny na rynku wtórnym. Owszem można kupić za 25 000 euro, ale diesel z pełnym wyposażeniem i tym samym przebiegiem +/- 70 000 km kosztuje 22 000 euro. Innymi słowy różnica w zakupie BMW między PB a ON to 3 - 4000 euro, a to może z powodzeniem pokryć ewentualną naprawę wtrysków i turbiny, choć wcale nie musi. Ale 330i jest z kolei na starcie bardziej przewidywalny i przez następne 5 lat eksploatacji powinienem spać spokojnie. To co znalazłem, ale cena kosmiczna ( trzeba jeszcze doliczyć akcyzę :mad2: )- chyba. TU

Opublikowano

sporo użytkowników M54 z których znam dolewa olej,

popytaj na PW, z tego co widze ok. 1L n 3000-5000 km

 

pytanie do Jakuba, na jakim oleju jeżdzisz ?

i co ile robisz wymiane?

Opublikowano
Możesz mieć ponad 200 tysięcy przejechane i nie będziesz dolewał grama oleju miedzy wymianami.

ja nie dolewam , wymieniam co 15tyś km , mam 270tyś zrobione no i diesel co niby powinien więcej wypić oleju jak benzyniak

Opublikowano
Możesz mieć ponad 200 tysięcy przejechane i nie będziesz dolewał grama oleju miedzy wymianami.

ja nie dolewam , wymieniam co 15tyś km , mam 270tyś zrobione no i diesel co niby powinien więcej wypić oleju jak benzyniak

 

miałem 3 diesle BMW i żaden nie wymagał dolewek, a dlaczego diesel powinien brać więcej oleju niż benzyna? bo się nie znam, ale wg moje doświadczenia w BMW jest odwrotnie,

Opublikowano

Witam

 

zent, za takie pieniądze, jak to e46 z mobile, to spokojnie kupisz już bardzo fajne e60...

Uważam,że cena jest mocno przesadzona, chyba, że interesuje Cię tylko seria 3... :roll:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Witam

 

zent, za takie pieniądze, jak to e46 z mobile, to spokojnie kupisz już bardzo fajne e60...

Uważam,że cena jest mocno przesadzona, chyba, że interesuje Cię tylko seria 3... :roll:

 

Pozdrawiam

 

 

Zgadzam się, choć e60 to już za duża buda do tego silnika i nie wiem czy mi się podoba, z drugiej strony e90 zaczynają się od 32t euro :jawdrop: i są droższe od serii 5, nie widzieć dlaczego. Chce mieć pewny wóz, nie bity, bdb techniczne na 5 lat, bo wrzucam w środki trwałe na firmę. Snobem nie jestem i nie muszę mieć najnowszej stylistyki nadwozia :)

Opublikowano
SERIA 3 przechodzi wcześniej lifting jak seria 5 ale model E90 jest o 2 lata młodszy :mrgreen: , tak samo było z modelem E39 niby klasa wyżej a ceny jak widać , wiadomo,że co klasa w górę tym dłuższa pordukcja bo już model np 7 produkowany jest 7 lat
Opublikowano
Witam

 

zent, za takie pieniądze, jak to e46 z mobile, to spokojnie kupisz już bardzo fajne e60...

Uważam,że cena jest mocno przesadzona, chyba, że interesuje Cię tylko seria 3... :roll:

 

Pozdrawiam

 

za takie pieniądze to fajnego e60 będzie, oczywiście jeżeli komuś nie przeszkadza kosmiczny przebieg :lol: :lol: :lol:

Opublikowano
sporo użytkowników M54 z których znam dolewa olej,

popytaj na PW, z tego co widze ok. 1L n 3000-5000 km

 

pytanie do Jakuba, na jakim oleju jeżdzisz ?

i co ile robisz wymiane?

 

Castrol 0w30, wymiana wedŁug wskazań komputera.

 

Tylko ja w przeciwieństwie do dentysty, częściej jeżdżę delikatnie niż "ostro"

Opublikowano

Jako, że jest to mój pierwszy post, to witam serdecznie Szacowne Grono użytkowników tego forum jak i tej marki samochodów. Ale czas na konkrety.

Mam 330i touring z marca 2004. Kupiony w niemczech w lipcu 2007 z przebiegiem 94000 km. Obecnie ma przejechane 132000 km. Wszystkie serwisy olejowe robione w ASO co 25000 km na oleju 0W30. Dolewam 1l/10kkm. Nie jestem tym zachwycony, może taki urok tego silnika. W każdym razie nie jest to tragedia, jedynie trzeba o tym pamiętać.

Opublikowano
jak bym sie uparł to litr też doleję ale zejdzie do dolnej kreski i już jest blisko wymiany więc nie dolewam , zresztą przy moim przebiegu 270tyś km musi coś spalić oleju
Opublikowano
Jako, że jest to mój pierwszy post, to witam serdecznie Szacowne Grono użytkowników tego forum jak i tej marki samochodów. Ale czas na konkrety.

Mam 330i touring z marca 2004. Kupiony w niemczech w lipcu 2007 z przebiegiem 94000 km. Obecnie ma przejechane 132000 km. Wszystkie serwisy olejowe robione w ASO co 25000 km na oleju 0W30. Dolewam 1l/10kkm. Nie jestem tym zachwycony, może taki urok tego silnika. W każdym razie nie jest to tragedia, jedynie trzeba o tym pamiętać.

 

Trochę dużo jak na dolewki, chyba że bardzo szybko jeździsz, a wtedy to nawet turbo diesel weźmie tyle oleju. Ja w październiku planuję zakup takiego modelu, ale mało jest go w ogłoszeniach, a te w salonach autoryzowanych są ubogo wyposażone :( Jak trafiłeś na swoj nabytek, jest z prywatnych rąk?

Opublikowano
Jako, że jest to mój pierwszy post, to witam serdecznie Szacowne Grono użytkowników tego forum jak i tej marki samochodów. Ale czas na konkrety.

Mam 330i touring z marca 2004. Kupiony w niemczech w lipcu 2007 z przebiegiem 94000 km. Obecnie ma przejechane 132000 km. Wszystkie serwisy olejowe robione w ASO co 25000 km na oleju 0W30. Dolewam 1l/10kkm. Nie jestem tym zachwycony, może taki urok tego silnika. W każdym razie nie jest to tragedia, jedynie trzeba o tym pamiętać.

 

Trochę dużo jak na dolewki, chyba że bardzo szybko jeździsz, a wtedy to nawet turbo diesel weźmie tyle oleju. Ja w październiku planuję zakup takiego modelu, ale mało jest go w ogłoszeniach, a te w salonach autoryzowanych są ubogo wyposażone :( Jak trafiłeś na swoj nabytek, jest z prywatnych rąk?

 

Nigdy nie będziesz wiedział ile samochód połknie oleju dopóki nie zaczniesz go eksploatować. Podobno BMW dla nowych samochodów podaje 0,7l/1kkm jako wartość akceptowalną (wyczytałem to w jakimś Auto Świecie). Według minie jest to wartość grubo przsadzona. Mój połyka tyle ile podałem i muszę to zaakceptować.

Staram się jeźdić raczej przepisowo, lubię od czasu do czasu mocno sobie przyspieszyć (oczywiście nie przekraczając zbytnio dozwolonych przędkości), bo to mnie kręci. :twisted2: Zresztą po to kupiłem 3 litry w benzynie.

Auto znalazłem na mobile.de. Historia zakupu jest długa i powiem szczerze nie za bardzo chce mi się rozpisywać. Powiem tylko, że kupiłem go od handlarza w Monachium, a ten kupił go w salonie we Frankfurcie. Auto miało jednego właściciela, było bezwypadkowe, miało pełną historię serwisowania i autentyczny przebieg. Jesli chodzi o wyposażenie, to w stosunku do tego którego ogłądałem w Twoim linku brakuje: xenonów, napędu na 4 koła, nagłośnienia harmana, szyberdachu i M-pakietu. Reszta jest, łącznie z telefonem.

Opublikowano

Ja również dolewam oleju,tak mniej wiecej 1l na 7000 km.

Niestety :mad2:

I uważam,ze jest to zbyt dużo :(

89fd7c4724419b3am.jpg
Opublikowano

Jakos wszyscy mnie straszycie tym olejem zeby te roczniki tak braly ?

Ja mam e 36 1,6 i i przebieg 206 000 i chyba musze sie zaliczac jak narazie do szczesliwcow bo niemusze "pilnowac " oleju jakos do wymiany lyknie 150 g a autko warte tylko ok 2000e a nie 20 000 e

a chcialem cos nowszego :( :duh:

SHEL HELIX to moj albo kazdy ALE TYLKO ZACHODNI !!! ZADNEJ POLSKIEJ PODROBY

Opublikowano
trochę to dziwne, że aż tyle oleju łyka, ja mam 3.0 z 2001 4x4, 100% jazdy po mieście, często go cisne a oleju nie ubywa, zakładając, że u wszystkich silnik jest w 100 % sprawny hmmm może zależy to jeszcze od oleju w silniku ja mam 0w-30 castrol ( cena tego oleju to :shock: w ASO zaplaciłem ponad 75 zł za 1l, jest to chyba najdroższy olej castola i wogóle jeden z najdrozszych olejów, nawet ten stosowany do wersji M 10w-60 jest znacznie tańszy, ma ktośmoże teorie dlaczego?), ale zastanawiam się czy nie zmienić na olej o większej gęstości :roll:
Opublikowano
Dentysta dlaczego chcesz zmieniać na gęstszy olej ? Z tym jest coś nie tak czy po prostu chodzi tylko o chęć sprawdzenia ? Bo właśnie miałem zamiar przy następnej okazji zalać tego 0w 30 ale nie wiem czy na pewno warto ;)
Opublikowano
Z tego co mi wiadomo silniki M54 lubią wypić trochę oleju i jest to dla nich norma. Znajomy w 330ci musi się liczyć z dolewką ok litra na 10tys km. Ja i mój kumpel nie dolewamy nic a mamy pod maską M52TU.
Opublikowano
A komputer pokładowy informuje o zbyt niskim poziomie oleju, czy trzeba wyrobić sobie nawyk zaglądania pod maskę? Szczerze mówiąc nie podoba mi się to, w moim 19-letnim golfie 2 1.6 gtd irytują mnie dolewki ( 1L na 2000 km), a jak mam się przesiąść na 3 letni samochód z wyższej półki oczekiwałem ze bedę mniej zaangażowany w lustrację silnika i osprzętu :roll:
Opublikowano

ponoć te silniki czesto lubią sobie pobrać,

mozńa by sprobować najpierw wymienic filtr odmy,

później eentualnie przejść na 10W60 ten co leją do M-ki,

choć jeżeli to nie jest więcej niż 1 litr na 3000 - 4000 km to w ogóle szkoda zapędzać się w koszty z kombinacjami bo moze byc tak że ani kasy ani efektu nie będzie,

Opublikowano
Dentysta dlaczego chcesz zmieniać na gęstszy olej ? Z tym jest coś nie tak czy po prostu chodzi tylko o chęć sprawdzenia ? Bo właśnie miałem zamiar przy następnej okazji zalać tego 0w 30 ale nie wiem czy na pewno warto ;)

 

może źle się trochę wyraziłem, chodzi mi o większy zakres myślę troche o 10w-60 ale nie wiem czy ten akurat nie jest za gęsty, więc albo 0w-40 castrol albo 5w-50 Mobil 1,

tu jest ciekawa lektura

http://www.satfilm.net.pl/~szatynbury/oleje.pdf

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.