Skocz do zawartości

Kilka pytań od Laika


Skolfild

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Mam kilka pytań jako nowy użytkownik BMW:

 

1. Jak zmienić na komputerze pokładowym wyświetlanie godziny na standard europejski a nie angielski (bez tego pm,am)?

2. Przycisk REST na klimatyzacji 2strefowej automatycznej - Teoretycznie nawiew powinien działać po zgaszeniu silnika, ale i tak nie jest w stanie wykręcić temperatury powyżej 20st juz po kilku sekundach od startu, tak ma byc?

3. DTC - Ta różnica jest naprawde tak mało zauważalna czy coś źle robie? :)

4. Skrzynia biegów - chodzi topornie, podobno to bolączka tego modelu - jakieś rozwiązanie?

5. A to już tak bardzo ogólnie, zauważyłem że poprzedni właściciel miał plamy na dachu, wyglądało jak plamy po plynie do spryskiwaczy. W czarnych metalikach to efekt taniego plynu czy tak jest z kazdym?

 

Dzieki z gory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeśli masz idrive to po prostu przestaw wyświetlanie na tryb 24 godzinny w ustawieniach.

2. Ten nawiew korzysta z tego ciepła które jest emitowane z silnika (tak obrazowo) więc jeśli silnik się szybko schładza to i REST nie daje rady.

3. Rożnicę zobaczysz jak spadnie śnieg :lol:

4. Zdefiniuj topornie, biegi powinny wchodzić gładko bez zgrzytów ani zacięć

5. Nie mam czarnego to się nie wypowiem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przycisk REST działa w zależności czy masz włożony kluczyk w stacyjkę (wtedy możesz regulować kierunek i siłę nawiewu) czy też nie (świeci tylko dioda na przycisku, brak możliwości regulacji, dmuchawa na II biegu).

 

Żeby to działało to muszą być spełnione warunki:

- temperatura silnika ponad 70 stopni

- sprawna dodatkowa pompka obiegu płynu :wink:

 

Jeśli się nie mylę to nawiew kierowany jest na nogi (ciepłe powietrze samo pójdzie do góry :) )

 

Ja za to mam inne pytanie: czy ktoś może mi wytłumaczyć logikę pokrętła ciepło/zimno na środkowej kratce?

Ustawie 22 stopnie, wcisnę auto, niby ma wszystko zrobić sam....a tu muszę jeszcze tym pokrętłem regulować :roll:

Ostatnio zostawiam to na środku bo nie raz się złapałem, siadam rano, grzanie włączone a z kratek zimno bo pokrętło na niebiesko (po wymianie termostatów można w aucie saunę zrobić, więc pokrętło na czerwono to przy obecnych temperaturach jeszcze za dużo :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w benzynie biegi wchodza gładko za to w dieslu dosyć gumowato i ciężej.

mam obie bety czarne i nie mam plam na dachu.

może był myty na szczotjowej i go jakoś tak wytarło na tym dachu albo nie wiem,dach to sie spoleruje bez problemu bo tam nawet jak ktos spaprze to nie bedzie widać hologramow. co innego całość jeśli chcesz polerować to lepiej daj do jakiejś firmy ktora zajmuje sie auto detailingiem bo poler czarnego to nie jest prosta piłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki.

 

1. Nie mam idrive, mam navipremium (to z androidem) i za cholere nie moge teraz tej godziny zmienic :P

 

4. W sensie że czuć czasami opór na skrzyni biegów. Wymaga trochę więcej siły niż normalnie. Ale może tak BMW jest?

Jezeli masz jakies nie fabryczne radio, ktore nie komunikuje sie z autem po can to godziny i innych ustawien nie zmienisz. Tak to dziala w nowszych bmw.

Z biegami tak nie jest w bmw, pewnie sprzeglo sie konczy.

Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za to mam inne pytanie: czy ktoś może mi wytłumaczyć logikę pokrętła ciepło/zimno na środkowej kratce?

Ustawie 22 stopnie, wcisnę auto, niby ma wszystko zrobić sam....a tu muszę jeszcze tym pokrętłem regulować :roll:

Ostatnio zostawiam to na środku bo nie raz się złapałem, siadam rano, grzanie włączone a z kratek zimno bo pokrętło na niebiesko (po wymianie termostatów można w aucie saunę zrobić, więc pokrętło na czerwono to przy obecnych temperaturach jeszcze za dużo :) )

 

pokrętło ciepło/zimno na środkowej kratce jest fajne, bo gdy ustawisz sobie grzanie ma maksa, to na twarz możesz sobie jednocześnie puścić zimne powietrze przez kratki, żeby mieć odświeżenie i np. nie zasnąć za kierownicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym pokretlem cieplo zimno to sam sie dlugo zastanawiałem ale doszedlem do wniosku ze to jest bardziej wykorzystywane gdy klima po prostu nie jest włączona tak jak jest w innych samochodach. Wtedy nawiewy i tak daja temperature z zewnatrz/silnika :-) (W kazdym badz razie we wszystkich moich poprzednich samochodach to sie sprawdzało)

 

Auto spolerowałem całe u pewnego magika w gdańsku za 650zl i dodatkowo pousuwał mi jakąś wyżartą plamę na klapie od bagażnika + większość rys + wosk i wygląda SUPER. Jak ktoś potrzebuje w trójmieście to mogę śmiało podzielić się kontaktem :)

 

 

6. Komputer pokładowy pokazuje nam jakąś wartość km które jeszcze możemy przejechać. Testował ktoś ile ~zapasu km jest tam jeszcze gdy dojdzie do 0? Ostatnio sie niebezpiecznie zblizylem i musialem tankowac na jakims noname stacji a slyszalem opinie ze spokojnie z 70km da rade przejechać.

 

7. Mam cos takiego http://i.imgur.com/GtujBZW.jpg

Czym to "naprawić" najlepiej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.