Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Po wymianie napisze chociaż mało to miarodajne jeśli się kilkunasto letnie tuleje wymienia plus kilka innych rzeczy. Siła rzeczy będzie się auto inaczej zachowywać. Oby tylko zestaw wytrzymał juz do czasu wjazdu na zlomowisko :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak już pisałem, lubię rozwiązania niekonwencjonalne, jeżeli się okaże nawet że coś nie zadziała, zawsze jesteś wygrany, zdobywasz wiedzę, której w książce nie ma :)
Opublikowano
Dziwi mnie aso, że nie posiadają tulei do tego wahacza. Czytając opinie o poliuretanowych tulejach wytrzymują o wiele więcej niż zwykle gumowe. Wytrzymają 200tys to będzie ogromny sukces. Po 5 latach te tuleje i zawieszenie będzie drozsze niż auto z takim przelotem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ASO ma inne wytyczne, ASO musi i chce zarobić, więc tacy ludzie którzy szukają własnych rozwiązań to = rywal, Mercedes w okresie modelu 123, prawie zbankrutował,

dlatego że wypuścił model który dosłownie latał prawie milion kilometrów, i klienci nie byli zainteresowani nowym, ponieważ zakupione konstrukcje śmigały i nic nie chciały,

a co mamy dziś, nowe wersje sypią się na potęgę, w wielu kwestiach, od blacharki po mechanikę, żywotność silników itd..stare sprawdzone konstrukcje to nie jest zły wybór,

obecnie jak ktoś sam nie jest w stanie sobie radzić, raczej drenują kieszeń..

Opublikowano

Podstawowa wada 123 były tragiczne blachy. 124 miały bardzo dobre, ale te wytrzymałe silniki to ospale koniki.

 

To nie kwestia aso bo jak widać nawet inne firmy akurat tego elementu nie mają w ofercie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

technologia idzie na przód, więc porównanie osiągów nie wchodzi grę, ale jeżeli chodzi o obsługę i awaryjność, to już inny temat

jeżeli przykładowy Mercedes potrafił zbudować auto które nie rdzewieje przez 30 lat, a teraz puszcza modele które nie dają rady po 6 latach?

więc pytam, zapomnieli jak się produkuje auta...nie, nie zapomnieli, auto jest na 5/7 lat, masz przyjść i kupić drugie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

może odejdźmy od Mercedesa (żeby było jasne, nie przepadam za tą marką i nigdy nie miałem)

BMW to inna książka, Mercedes również, obsługuję te auta owszem, ale nie czuję tego filingu, to nie jest auto dla mnie,

ale blacha w starych Mercach faktycznie radzi sobie z zębem czasu, te nowe to jakaś porażka..

Opublikowano
Czemu nie.. W124 ma świetne coupe jakie bmw nie miało. Żywotne silniki diesla jakie bmw również nie miałem benzynowe jednostki j3dnak były przestarzałe. A okular w porównaniu do e39 to szmelc. Ale 124 bardzo fajne i ogromnie wygodne auto.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mój brat się takim turla, i się szmerga jak mu mówię o BMW, więc tu już wchodzi kwestia gustu, której się omawiać nie powinno, ale ja patrzę na auto całościowo

czyli: przede wszystkim odczucia z jazdy, rozwiązania konstrukcyjne, przyjemność z jazdy, możliwość konfiguracji pewnych podzespołów i oczywiście stylistyka BMW

Mercedes jest w wielu kwestiach zbliżonym autem, jest solidne, ale ...to nigdy nie będzie BMW :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki koszt takiego zestawu?

Ja w piątek jadę na wymianę amorów ,narazie tylko tylnych ,ale na wiosnę przednie też pewnie zmienię .

I tak jak przez 6 lat nic nie robiłem przy zawiasie to teraz 3 k trzeba wsadzić .

Żeby było śmieszniej to jedynie jeden wahacz był do wymiany na przeglądzie , reszta części ze starości bo siedziały jeszcze z pierwszego montażu .

Opublikowano

4 tuleje sanek 300zl

Łączniki wahacza 140zl

Tuleje pływające plus śruba tulei 270zl

Tuleje poliuretanowe 300zl

 

Że starości trzeba też wymieniać. Na sankach mam lekki luz na jednej, ale idioryzmem było by wymieniać 1 szt.

 

A reszta to tak na prawdę 1 tuleja ta czerwona na 1 wahaczu ma luz ale robie wszystko. Czy po wymontowaniu będzie luz czy nie. Aż żal by było składać na starych gratach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Komiecznie napisz nam co się zmieni po wymianie?

 

Czy szarpanie lekkie przy ruszaniu oraz w czasie jazdy przy dodawaniu i puszczaniu gazu u ciebie występuje?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
dyzio 255 u mnie występuje coś takiego, ale ja podejrzewam skrzynię a może to zły trop :?:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Pompujac gazem szarpie i tuleja na wózku się rusza razem z nim. Widać to na jedynce czy wstecznym z kanału (bardzo lekko) ze jest niewielki luz strzelając sprzęgłem

 

W przyszłym tyg po zbieżności i geometrii napisze co i jak. Chyba w pon auto będzie zrobione.

 

Tez masz takie objawy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam minimalnie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu.

Jest to naprawdę minimalne i szukam może dziury w całym.

 

Mam nową dwumasę , tuleje belki , łacznik wału , poduszki silnika i skrzyni.

Wahacze z tyłu mam w bardzo dobrym stanie poza tym z niewymiennymi tulejami.

Znaczy on tez żadnych luzów nie pokazuje ale nie był nigdy zmieniany.

 

Auto u mnie rusza idealnie płynnie i ogólnie jak jadę w trybie "relax" to nic nie szarpie.

Ale jak troszkę nerwowo to wtedy nie jest to idealnie płynnie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Kup sama tuleje i po problemie, bez sensu wymieniac sruby, tylko jesli bedziesz wymienial sam (a da rade to w kanale z mlotkiem) to korektorem pozaznacza te sroby od wachaczy dolnych (z podkladka mimosrodowa) zeby pozniej jako taka geometria byla tych kol, a tak na marginesie to widzialem na yt fajny filmik jak krok po kroku to zrobic, co prawda nie mlotkiem, alee wiadomo co poodkrecac :)
Opublikowano

No u mnie pompowac gazem na zasadzie on off nie można na biegach 1-3 bo szarpie i to nie minimalnie. Na wyższych biegach troszkę.

 

Jechałem inna e39 i nie było ani trochę takiego zachowania.

 

Albo sprzęgło albo skrzynia dyfer polosie mogę być za takie coś odpowiedzialne. Możliwości jest bardzo wiele. Tak samo tuleje sanek

 

Nie robię tego sam bo do wyjścia sanek trzeba podnośnik by to robić w z nośnych warunkach. Śruby juz kupiłem w razie "w" na jedną str.

 

Po co zaznaczać jak będzie zbieżność i geometria robiona? Musi być po takiej operacji wykonana

Opublikowano

Auto odebrane szarpania o wiele mniejsze ale i tak występują. Na 100% tuleje miały jakiś wpływ na szarpanie. Łączniki wahaczy bez luzu tak samo tuleje na prawym wahaczu nawet po demontażu.

 

Tylko nie wiadomo jak by auto się zachowywalo mając z jednej strony nowe i to z innego materiału a z drugiej stare i pewnie za jakiś czas i tak by się wybily.

 

No i niestety przy okazji podnoszenia auta nowa usterka. Z zewnątrz progi wyglądają super. Od spodu nic nie widać bo są plastikowe osłony. Niestety na prawym tyle lekko wszedł lewarek. Nie ma dziury na wylot ale jest już z tego co widziałem pruchno. Gnije od wewnątrz

Opublikowano
Auto odebrane szarpania o wiele mniejsze ale i tak występują. Na 100% tuleje miały jakiś wpływ na szarpanie. Łączniki wahaczy bez luzu tak samo tuleje na prawym wahaczu nawet po demontażu.

 

Tylko nie wiadomo jak by auto się zachowywalo mając z jednej strony nowe i to z innego materiału a z drugiej stare i pewnie za jakiś czas i tak by się wybily.

 

No i niestety przy okazji podnoszenia auta nowa usterka. Z zewnątrz progi wyglądają super. Od spodu nic nie widać bo są plastikowe osłony. Niestety na prawym tyle lekko wszedł lewarek. Nie ma dziury na wylot ale jest już z tego co widziałem pruchno. Gnije od wewnątrz

 

 

Mam ten sam problem wczoraj zmieniałem na zimówki i dwa progi tylne mam do wymiany. Będziesz kupował gotowe progi ?

 

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string=progi%20bmw%20e39&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-aut-1-3-0907&buyNew=1

 

Jest tego trochę na allegro i sam nie wiem na co się zdecydować :roll:

Opublikowano

Mam w mieście dobrego lakiernika i się zapytam czy szukać uciętych idealnych progów z używanej E39 czy kupić nowe. Ale tym się zajmę na wiosnę chyba.

 

W szoku byłem jak mi powiedział że mam zgnite progi. One wyglądają na idealne. Jestem ciekaw jak tam w środku i łączenie progu z podłogą, na ile rdza sobie tam zagościła. Też nie ma co się dziwić bo auto już za kilka miesięcy będzie pełnoletnie i ponad 10lat w PL garaż jak widziała to jak stała u mechanika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam tak samo tylko , że z prawej strony tylko... :cry2:

 

U mnie za próg z wymianą wołają 800zł.

Ale progi z allegro są kiepsko dopasowane,

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
A gryzł już ktoś ten temat ja mam dwa do roboty ;) chce to zrobić porządnie bez żadnych fuszerek. Dzwoniłem do swojego lakiernika 1000zł za dwa progi z konserwacją podłogi tyle, że dopiero w styczniu no i jak wyczyści rdzę to da znać czy trzeba reparaturki czy nie. Według mnie nie ma tragedii z ceną a będzie spokój na parę lat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.