Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ost na przeglądzie widziałem ze mam luz na jednej tuleje na wahaczu plywajacym . Postanowiłem wywalić dwa wahacze lewy i prawy i zmienić kpl tulei.

 

Teraz pytanie czy w tym kpl jest zestaw na jedną tuleje czy na cały wahacz? http://czescidobmw.pl/tuleje/silentblocki/wahacze/tuleje/silentblocki/wahacze-febi,9626.html

 

Śruby te żartów wymieniać czy raczej sie odkręcają? Chora cena 80zl za śruby ale jak trzeba to trzeba.

 

Wymieniam tuleje na wahaczach nr 8 http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DM11-EUR-05-1999-E39-BMW-520i&diagId=33_0519

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To co w czescidobmw to zestaw na jedną stronę. Musiałbyś zobaczyc czy nie zardzewiało.

U siebie w poprzedniej wymieniałem to obyło się bez problemów, tylko tuleję pływającą wymieniłem, śruby były ok.

Opublikowano

Na jedną str czyli na cały wahacz.

 

Miałeś jakieś problemy z autem ze wymieniałes te tuleje? Ja jeszcze nic nie zauważyłem. Jeszcze chce domowic przy okazji ten łącznik wahacza który jest do niego przykrecony.

A to i tak wszystko będzie robione przy okazji wymiany tulei tylnego wózka, sanek. Wiec czeka mnie grubsza robota

Opublikowano
ja wymieniałem kilka razy bo skrzypiały te tuleje. Zawsze wymieniałem z tym wahaczem co się łączy z tuleją(nr 4 na foto). Ale śrub nigdy nie wymieniałem. I polecam tylko oryginał. Raz kupiłem febi i potem musiałem kupować dwie zwrotnice, bo tuleja nie weszła ciasno i wyrobiła zwrotnice.
Opublikowano
Bez kanału? Ciężko by było do kręcić wahacz bo auto musi być dociazone swoją masa. Ja muszę mieć tak czy inaczej kanał bo trzeba zrzucić sanki żeby w nich tuleje wymienić.
Opublikowano

Ja mam 300tys i jest oryginał. Na lewym wahaczu na 1 tulei jest luz. Z racji, że zrzucam i tak wszystko do sanek to wymieniam wszystkie tuleje i L i P wahaczu

 

Dam znać czy po rozkręceniu i zluzowaniu wahacza są luzy na pozostałych tulejach i lacznikach wahacza

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przypomniało mi się. U siebie wymienialem razem z elementem nr 4, dodatkowo śruba nr 11 z podkładka centrującą, bo była zardzewiała.

A u mnie obiaw był taki, że zawias skrzypiał i oponę żądło od środka.

Opublikowano
2 razy w samochodzie to wymieniales? To ile km nastukales w tym czasie? W poprzedniej to robiłem przy 150 tys km i oryginały siedziały.

 

150tyś wytrzymały w poprzednim aucie. Teraz w kolejnym 160 i padły to wymieniałem. Poprzednim e39 zrobiłem 150tyś :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie siedzą lemfordery i mają coś koło 160 000 . Teraz skrzypią i myślę nad wymiana.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na naszych drogach nic nie wytrzymuje setki tysięcy kilometrów.

Gniazda u mnie nie sa wyrobione. Tuleje siedzą ścisło.

Tylko u mnie to kombiak i często wożę nim cięższe rzeczy .

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Podejrzewam, ze wymienił bym jedna tuleje i było by ok. Ale auto ma zostać na kilka lat i jeszcze swoje pojezdzi.

 

Moje auto najcięższa rzecz jaką wozi to paliwo i kilka razy do roku torby podróżne które ciężkie tez nie są więc auto nie jest dociazane.

 

Będę pisać w temacie po wymianie ile wytrzymały tuleje

 

Edit. Wymieniał ktoś tuleje które są na schemacie przy ,śrubach 9 i 11? Jak tak to gdzie kupowaliscie tuleje?

Opublikowano
Jestem jeszcze i tak w kropce bo musze wymienić te dwie tuleje co na schemacie nie są oznaczone żadnym nr. Jak rozbierać to bez sensu zostawiać. Znalazłem tylko poliuretanowe za 400zl kpl. Tez nie znam firmy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli sworzeń nie ma luzów a skrzypi (to warto sprawdzić na ścieżce diagnostycznej pod obciążeniem) można mu zrobić zastrzyk z oleju i jeszcze sporo na nim polatać, to brak środka smarującego powoduje skrzypienie
Opublikowano

Pokażesz mi na schemacie który sworzeń? :mrgreen:

 

Mam luz na jednej tulejce. Nic nie skrzypi nie stuka ni3 znosi ale będę zwalac całe zawieszenie bo wymieniam tuleje na sankach wiec wszystkie tuleje chce wymienić bo bez sensu robić to w przyszłości

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

schemat to teoria, konkret to samochód na ścieżce, jeżeli masz luz to żadne ratowanie skrzypienia nie wchodzi w grę, trzeba go wymienić

a jeżeli miałbym coś powiedzieć w tym temacie, to tylko tyle że jak trafia mi się jakaś ciężka BMka typu M5 E60, zawsze jadę na ścieżkę, i szarpię nią na wszystkie strony

normalnie na podnośniku ciężko coś znaleźć, natomiast ścieżka zawsze wskazuje problem, łapiesz podczas testu za każdy sworzeń i wszystko czujesz, nigdy nie ma błędu

Opublikowano

Zajrzyj jednak na schemat i dopiero odpisuj w temacie. W moim pierwszym poście. Wahacz nr 8

 

Ja nie potrzebuje na żadną ścieżkę jechać bo wymieniam wszystko czy ma luz czy nie. A przy e39 ścieżkę można sobie wsadzić bo luzy widać po odkreceniu elementu jak się zluzuje... Ew (i to nie zawsze) auto w górę żeby koła wisiały w powietrzu. Wtedy najszybciej znajdzie się luzluz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zadajesz mi pytania na której ja nie znam teraz odpowiedzi, jeżeli przyjedziesz do mnie, zmienię te który wymaga zmiany

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.